Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskari-ikäisen itsenäinen peseytyminen?

Vierailija
21.03.2011 |

Hei.

Mites muilla, annatteko 7-vuotiaan peseytyä itse, käydä siis yksin suihkussa iltapesulla ja hampaanpesulla? Vai pesettekö hänet/hampaat? Vai annatteko pestä itse, mutta vahditte vieressä?

Meillä nyt ykskaks halunnut ruveta itse huolehtimaan hampaista ja suihkusta illalla. Riittääköhän se? Tähän asti on pessyt vain aamuisin hampaat, koko iltapesun on aikuinen toimittanut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo useamman vuoden ajan pesseet itsensä suihkussa, ehkä noin 5v alkaen. Hiukset kerran viikossa, aina kainalot-pylly. Hyvin sujuu. Hampaat harjaavat itsenäisesti 2xpäivässä, ehkä kerran pari viikossa aikuinen on mukana ja tsekkaa harjaamisen laadun. Hyvin harjaavat!

Vierailija
2/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta sitten kun hän osaa kaunokirjoitusta eli tokaluokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, että ei osaisi, vaan äitinä suoritan tehopesun eli puhdasta jälkeä tulee varmasti.

Vierailija
4/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden pesun pitää jonnekin 9v. saakka tehdä aikuinen "tarkistuksen".

Juurikin se että lapsi osaa kaunokirjoitusta kertoo että hän on kypsä pesemään hampaat itse (mutta saattaa kaivata vielä ohjausta)

Vierailija
5/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 4 vuotiaina alkaa lapset pestä itseään, mutta yleensä on itse suihkussa. Tokaluokkalainen jo hoitaa täysin itsenäisesti. Eskarilainen pesee hiukset itse, mutta äiti tai isä tarkistaa huuhtelun, sen verran paksut hiukset, että helposti jää shampoota ja lapsi tykkää, että vanhempi pesee selkää. Hammaspesut ehdottomasti aikuinen iltaisin, aamulla saa pestä itse. Tosiaankin asiantuntijat suosittelee, että vasta n. 10 vuotiaana lapsi saa pestä itse hampaat, vasta silloin kykenee siihen. Tokaluokkalaisenkin hampaat pesee illalla aikuinen.

Vierailija
6/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäys edelliseen

Vierailija
7/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täysin itsenäisesti käy suihkussa ja pesee itsensä ja hiuksensa sekä huuhtelee shamppoot pois. Näin on ollut ainakin jo vuoden. Hampaatkin harjaa itse. Hammaslääkäri kehui puhtaita hyvin harjattuja hampaita.

Vierailija
8/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ennen tokaluokkaa, silloinhan kaikkien pitää sitä oppia. Omani kirjoitti paljon kaunolla eskari-ikäisenä, hampaat minä kyllä tarkastan välillä edellen vaikka lapsi onkin nykyään tokaluokkalainen.

Lapsen motoriikka on kyllin kehittynyt hampaiden pesua varten vasta sitten kun hän osaa kaunokirjoitusta eli tokaluokalla.

Vierailija
9/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden harjausta vahdin ja joskus autan harjauksen kanssa varsinkin kun tulee uusia hampaita.

Vierailija
10/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohon, koska osaa harjata itse tarpeeksi hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä