Uusi työntekijäsukupolvi..
Huh..
Nyt sitten sain itse kokea millainen on uusi työntekijäsukupolvi, siis se mistä on paljon puhuttu..
esim oma vapaa-aika arvostetaan työtä ja palkkaa korkeammalle, työnantajaa ei arvosteta enää samallatavalla kuin ennen ja työpaikkaa vaihetaan helpommin.. Vapaapäivätoiveita on koko ajan taulu täynnä..
Miten tätä sukupolvea käsitellään?
Kommentit (45)
Työpaikkaan sitoutuminen on vastavuoroista: pitkä soppari tai vakityö, niin on valmis tekemään uhrauksiakin vapaa-ajan suhteen, joita ei sen alle kympin tuntipalkan eteen hirveästi tee mieli tehdä.
Hoidan aina työni, teen sen mitä pyydetään sillä tavalla kuin on neuvottu, olen paikalla ajoissa ja lähden pois silloin kuin on sovittu, en etukäteen. Näin toimii käsittääkseni moni muukin. Ja kuten minä, niin ei montaa muutakaan hymyilytä jatkuva epävarmuus, rahatilanne, yleinen pärjääminen. Se vapaa-ajan korostaminen johtaa osaltaan tuostakin: jos työrintamalla ei ole koskaan tiedossa mitään hyvää, niin pakko sitä hyvää on elämäänsä hakea jostain, mieluummin sitten vapaa-ajasta. Ja toisaalta ymmärrän, että en voi aina saada haluamaani vapaapäivää tai muuta, koska muillakin voi olla samana päivänä menoa. Mutta saahan sitä aina toivoa.
Valitettavasti totuus on se, että oikeasti mielekkäitä ammatteja on todella vähän, loput on sitä pakkopullaa, joka jonkun on tehtävä. Ja ei siinä mitään, ihmisen kuuluu tehdä työtä, mutta ei ihmisen kuulu nauttia mistä vain.
Hartain toiveeeni olisi, että työvoimaa saatais enemmän. jos se ei onnistu, niin sitten esimehen olis kuunneltava meitä myyjiä enemmän, kun me tiedämme aika paljon käytännön asioista. Tuntuu ettei osaamistani arvosteta, koska minsulta ei kysellä miten osastoani voitaisiin kehittää omasta mielstäni. esimiehen olis hyvä olla mukana myymälän hommissa aina kun paperitöiltään ehtii, ja ottaa samalla selvää, mitkä asiat toimivat, mitkä eivät.
Olen yrittänyt joistakin epäkohdista sanoa, muttei tullut sellaista tunnetta, että minut otetaisiin tosissaan...
..sain tuosta ajatuksia mitä voin viedä käytäntöön omalla työmaalla..
ap
eli terve 25v ikäinen ei enää saisikaan automaattisesti rahaa siitä, että ei tee mitään vaan siitä, että siivoaa roskia tai leikkaa pensaikkoa tienvarsilta. Ehkä sitten myyjän työ muuttuu houkuttelevammaksi.
sossudemarit ovat saaneet aikaiseksi yhteiskunnan, missä on yhtä kannattavaa tehdä perseensilmä pitkällä töitä ja syljeskellä kattoon himassa.