********Truplat kirpeeseen ti-aamuun***********
Kommentit (46)
neuvolassahan ei mielellään edes kuunnella sydänääniä ennen kuin 10 vkoa on täynnä. Mulla kuulu Neasta rv 9+3 sydämen syke ja tästä vasta 14+5 vkoilla!!(dopplerilla)
Ultralla tuo syke siis " nähdään" vkon 6 jälkeen/tienoilla jolloin se ei siis vielä nlan laitteilla kuuluisi, eikä edes kuunneltaisi.
siis alkaa etoa iltaisin aika inhasti..
siis jos en tietäisi että mun on mahdotonta olla raskaana niin epäilisin sitä ;) (nimim. kerran harrastettu sekin ehkäisyllä)
Niin, mullahan vasta nyt jälkivuoto loppui, kun mies lähti.. njääh. ja hormoonit hyrräis kyllä..
Voi Soffu sen koulun kanssa. Toivottavasti saat asian järjestettyä. Kuulostaa ihan mahdottomalta toiminnalta.
Neidille: onnittellut kuukauden ikäisestä tytöstä. Hienosti on kaikki mennyt alkuunsa!
Marieela: harmi sen tuhrun kanssa. Niin kauan kuin se ei ole punaista verta, ole huoleti! Jotain vanhaa tulee pois. Mutta ymmärrän täysin, etttä ei sitä voi olla miettimättä. Omalta kohdalta muistan, että raskauden alkuviikot olivat oikeastaan aika peikkoja. Just sen takia, että keskenmenoriski on kuitenkin aika suuri ja toivoi vaan koko ajan, että 12 viikkoa tulisi nopeasti täyteen, sitten osaa jo todella relata!
ja Miruliikin ottaa nyt ihan rauhassa niiden selkäjomotusten kanssa vai mitä nyt olivatkaan. Kyllä se vaan aina mietityttää, mutta aika kuluu, onneksi!
Täällä on vauvalla ollut taas aktiivinen päivä. Kohta lähdetään nukkumaan!
Ensi viikolla mennään tutustumaan Tammisaareen! Varasin sinne tänään ajan:)
ÖITÄ!!
Vauvanlämpöiset kiitokset kaikille onnittelijoille!! Meillä on siis tyttö ja poika jo ennestään, joten ihan sama silleen kumpiko tämä uusin tulokas on. Aika leveä hymy naamallani taisin kuitenkin katuja taivaltaa lääkärikäynnin jälkeen :o))) Ihan kiva näin miten tänään ennustettiin. Mutta mikään ei minun maailmassani mullistu, vaikka se vauva tekisikin syntyissään hattutempun ja muuttaisi sukupuoltaan. Ihan 100% kun en gynen sanaan usko.
Marieela:
Joo nyt kyllä koitetaan olla ihan cool ja luottaa, että ihan normaalia tuhrua on! Kun noin vähäistäkin kerran ja sinulle sinänsä " tuttua" . Olikos se niin, ettei edellisistä ole osattu sanoa miksi tuhruttaa? Ei istukkaa kohdunsuulla tms?
Neiti:
Se teidän vauvelin tuleva operaatio onkin suurempi mitä aikaisemmin olen ymmärtänyt. Minä jotenkin ajattelin, että huulta vain vähän fiksataan ja that' s it. Voimia teille niin tähän päivään - kuin tulevaankin!! Aivan ihan kuulla, että itkut ovat helpottaneet ja uni maistuu!
Uusille:
Toivotan lämpimästi tervetuloa! Olen itsekkin aika uusi kirjoittelija mutta hyvin olen kyllä tähän hulvattomaan joukkoon kotiutunut ;o)
Olisi NIIN kiva päästä joskus niihin teidän tapaamisiinkin, mutta taitaa olla välimatkojen vuoksi käytännön mahdottomuus.
Pohjanmaalle luvattiin yöksi kunnon lumimyrsky, saas nähdä minkälainen maisema on, kun aamulla avaan verhot!
Öitä Trupla-tsempparit :o) !!
Soffu, yksityiselle juu meen. Viimeeks olin siis gynellä mis tehtiin sisätutkimus ja ultraus ja maksoi jotain 74,- josta kelan korvauksen jälkeen maksoin 60,-. Eli veikkaisin et suurin piirtein samoihin menee.
Muistan silloin pojasta ja sitä edeltävästä tuulimunasta maksaneeni kutakuinkin samat vaikka eri lekuriasemat.
Meillä ei ainakaan ole koskaan neuvolassa ultrattu. Ei meidän neuvolassa ole edes ultrauslaitetta. Dobblerilla meilläkin kuunneellaan sydänääniä ja multa on kyl aina kokeiltu jo heti ekal käynnil (rv 8+) mutta AINA myös sanottu ettei todellakaan kuuluis edes kuulua mutta voidaan kokeilla jos haluan. Olen halunnut ja aina on kuulunut heti ekasta kerrasta alkaen :)
Kiva kuulla NEITI et siel menee vaavelin kanssa paremmin :)
Sanohan miehulille terkkuja ja tuokoon tuliaisia Espanjan maalta ;)
Nyt nukkumaan. Öitä muruset, niin kalliit ja rakkaat sellaiset!!!! :)
Siis yksityiselle meet ultraan eiks joo?
Minkäs hintasta se lysti olis??
Eihän neuvolassa ekalla kerralla ultrata vaan jotenkin muuten kuunnellaan vaan sydämmen ääni??? Onko siitä alkuraskauden ultrasta muuta hyötyä kun että katotaan vaan et pikkanen siellä on ja sydän lyö???
Sori, oon vähän tyhmä! Mutkun en oikein tiiä näit juttuja. Ekaa kertaa oon raskaana, BTW!!! : DDDD