Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen/perhe ostaa tietokoneen marketista?

Vierailija
21.03.2011 |

Sellaisen pakettikoneen?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamalla kympillä, niin mitenköhän ap. kasaa halvemmalla koneen, jos ja kun siihen pitää laillinen Windowskin ostaa?

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/PRESSG3311S…

Vierailija
2/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat meistä kuitenkin käyttävät tietokonetta ainakin jonkin verran, AV-mammoista todistetusti kaikki. ;)

Kyllä mielestäni kuuluu yleissivistykseen edes suurpiirteisesti ymmärtää tietokoneen osien keskeinen toiminta.

En tiedä itkeäkö vaiko nauraa lukiessani näitä juttuja, että "käsken miestä korjaamaan" ja "ostan uuden, jos muisti täyttyy".

Eikö teitä nolota teettää miehellä helppoja asioita, joihin itsekin pystyisitte? (Se muistin vaihtaminen kestää muuten 2 minuuttia eikä siihen vaadita edes työkaluja, kunhan kotelon on saanut auki.)

Hirvittää ajatella tällaisella asenteella tuotettua elektroniikkaromua, jos muistiakaan ei vaivauduta vaihtamaan. "Tää kone on alkanut hidastella, haluun uuden"?!

"Ei mua kiinnosta, ei mun tarvii välittää"

Ja kaatopaikat täyttyy täysin toimivista tietokoneista, joissa on tyyliin yksi osa lauennut...

Vierailija
4/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi siis tietokoneesta. Sitä varten on ihan oikeasti ihmisiä koulutettu, että osataan korjata ja takuu säilyy.

Vierailija
5/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanonpa, että käyttöjärjestelmän voi ladata netistä ilmaiseksikin ja ihan laillisesti, nimittäin Linuxin. Meillä on kaikissa PC:issä Linux, ja ainoa asia, jota siihen joutuu vähän hakemaan, on ohjelma, joka toistaa DVD:n.

Nykyiset Linuxit (Ubuntu) ovat ihan helppokäyttöisiä, ja toimivat kuitenkin paremmin kuin Windows. Suosittelen!

Vierailija
6/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tietokone sitten pitäisi ostaa? Gigantti nyt ei ainakaan ole tavismarkettia yhtään parempi!

Vierailija
7/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat meistä kuitenkin käyttävät tietokonetta ainakin jonkin verran, AV-mammoista todistetusti kaikki. ;)

Kyllä mielestäni kuuluu yleissivistykseen edes suurpiirteisesti ymmärtää tietokoneen osien keskeinen toiminta.

En tiedä itkeäkö vaiko nauraa lukiessani näitä juttuja, että "käsken miestä korjaamaan" ja "ostan uuden, jos muisti täyttyy".

Eikö teitä nolota teettää miehellä helppoja asioita, joihin itsekin pystyisitte? (Se muistin vaihtaminen kestää muuten 2 minuuttia eikä siihen vaadita edes työkaluja, kunhan kotelon on saanut auki.)

Hirvittää ajatella tällaisella asenteella tuotettua elektroniikkaromua, jos muistiakaan ei vaivauduta vaihtamaan. "Tää kone on alkanut hidastella, haluun uuden"?!

"Ei mua kiinnosta, ei mun tarvii välittää"

Ja kaatopaikat täyttyy täysin toimivista tietokoneista, joissa on tyyliin yksi osa lauennut...

ja esim. moottoripyöristä jonkin verran, mutta silti meidän taloudessa mies korjaa ne. Mun vastuulla on sitten muunlaisia asioita. Miestä kiinnostaa näprätä elektroniikan ja koneiden parissa, joten saa näprätä.

Voit ihan vapaasti itkeä tai nauraa mulle, eipä juuri hetkauta.

Vierailija
8/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin omani stockmannilta,onko se marketti? On se =D

Kysymys on muutenkin tosi outo.Sama kuin kysyis millainen ihminen ostaa vihannekset kaupasta kun vois viljellä ne omalla pihalla tai millainen ihminen käy kampaajalla kun voihan hiukset leikata kotonakin saksilla.Mä mietin vieläkin et millanen ihminen kirjoittelee netin keskustelupalstoille?.10 vuotta sit sellaisia pidettiin säälittävinä luusereina ja muistan katsoneeni kerran jonkun ajankohtaisohjelmankin aiheesta, mitä on mennyt pieleen sellaisen ihmisen aivoissa ja kehityksessä joka on "syrjäytynyt" nettiin.

Vierailija
9/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii ja palvelee täysin mun tarpeita. Olen oikein tyytyväinen ostokseeni. Ihana pinkki Sony Vaio. Ja ostin tämän suurelta osin vain ulkonäön perusteella. Maksoi tonnin.

Niitä kun saa 700-800 eurollakin...

Ei tunnu missään. Tuli vastaan kiva kone kauppamatkalla ja ostin pois kuleksimasta kun tarvitsin. Ei huvita kierrellä etsimässä.

Vierailija
10/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi suurin piirtein hallita tietokoneen toimintaperiaatteita?

Kai leikkaat itse myös hiuksesi ja kasvatat kaiken ruokasi? Ai, etkö osaa vai? Juu: ihan sama asia.

Vierailija
11/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koen ettei mun tarvitse ihan kaikkea osata eikä varsinkaan olla kiinnostunut.

Tietokonejutut on sellaisia jotka ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkääkään. Jos ei mies osaa/halua/ehdi korjata jotain, vien ihan iloisin mielin huoltoon ja maksan siitä. Työllistyypähän se huoltomieskin.

Varmaan auttavasti nämä hommat oppisin, mutta miksi mun pitäisi?

Osaan loistavasti siivota, siinä olen suorastaan hyvä. Sekään homma ei vaan kauheasti kiinnosta ja niinpä meillä käy siivooja.

Myöskään autoon en vaihda lamppuja enkjä huolla sitä itse muutenkaan. Mies vaihtaa renkaat tai jos ei ehdi/viitsi tai on matkoilla vien ne vaihdatettaviksi jonnekin, vaikka partiolaisten tempaukseen.

Ei kaikkea todellakaan tarvitse tehdä itse.

Vierailija
12/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elektroniikkamyymälöiden samanmerkkiset tietokoneet jotenkin poikkeavat toisistaan? :D

Vierailija
13/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan. Olen akateeminen, keskituloinen, vakituisessa virassa oleva ihminen.

Minulla ei ole aikaa tai kiinnostusta perehtyä tietokoneiden yksittäisten komponenttien spekseihin tai vastaaviin vaan haluan ihan tavallisen, Internetin selailuun ja Officen pyörittämiseen kelvollisen koneen. Jätän mielelläni hertsit ja tavut niille yli-innokkaille datanomeille, joilla on käsittämättömän paljon aikaa puuhailla koneidensa parissa. Minulla on tärkeämpääkin tekemistä.

Vierailija
14/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tarvitsee tietokonetta, mutta ei ole siitä erityisen kiinnostunut.

Markettiin ei valikoidu "huonoja" koneita.

Helppoa, nopeaa, mukavaa, halpaa. Mikä sinua närästää?

Vierailija
15/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mista ostaa kunhan ei vain Gigantista. t todella pettynyt entinen asiakas.

Vierailija
16/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa valita hyvinkin tarkasti koneittensa komponentit ja ovat valmiita rakentamaan ne itse. Itseni lisäksi tiedän vain muutamia naisia, joita sellainen kiinnostaa. Vaikeudesta se ei ole kiinni, jos minä (siivooja) osaan sen tehdä. Kyllä muakin nauratti ajatus, että veisin koneen liikkeeseen muistikamman lisäämisen takia. Mutta meitä on moneen junaan.

Vierailija
17/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole aikaa koneiden kanssa leikkimiseen, jätän sen datanomi pojalleni, joka rakentaa niitä työksee ja harrastelee nörttina niitä illat ja korjaa muidenkin koneita innoissaan.

Tekee puolestani vertailut koneiden hinnoista ja esittää ostamaan vertailun tehtyään tehojen osalta läppärin marketista, pöytäkone tilataan tietenkin osina kovalevysta emolevyyn netin kautta Tanskassa sijaitsevasta nettibutiikista, mutta mihin minä niitä hienouksia tarvitsen?

Minulle Riittää tämä kaupankylkiäisenä saatu Aspire one miniläppäri, poikani sitä kauhstelee, sanoo että on ihan ruokottoman näköinenkin. On tietysti, kun siihen on tippunut kahvia, ruuan murusia...

Elikä kone ei ole elämäni, se on vain väline, jota tarvitsen surffailuun ja valokuviin, välttämätön paha, joka ostetaan hintavertailun jälkeen marketista

Ai niin, on minulla myös poikani vanha, koottu osista, tehomylly, joka pyörittää mitä vain ja siihen saa uusittua osia, jos tarvitsisin.

Harvemmin sitä aukaisen, kun pikku läppärini on verraton kaveri, jonka saan sänkyyn mukaan ja jopa vessaan .

Jätän tuon teho myllyn 6-vuotiaalle, josta kasvaa verraton ATK-insinööri.

Vierailija
18/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah niin ihanaan äänensävyyn "datanomeista" ja "nörteistä" ja annetaan ymmärtää, että tietokoneista kiinnostunut on jotenkin vähän outo. Jotkut vois yllättyä, että ihan tavalliset naiset/äidit/tytötkin tajuaa koneista jotain ja on kiinnostuneita niistä.

Vierailija
19/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä tekniikkaa ja mies ei ehdi eikä halua. Töissä on nörtit jotka hoitaa sen puolen ja vapaa-ajalla on kiva tehdä jotain muuta kuin lueskella mikrobittiä.

Vierailija
20/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ehtii että haluaa! :)