Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 kotiäitivuotta takana ja nyt menossa työhaastatteluun.

Vierailija
21.03.2011 |

Mitäs sanotte, menenkö ihan itsenäni vai meikkaanko viimeisen päälle? Eli yleensä olen aina meikkamatta, vaikka huoliteltu olenkin eli kulmakarvat on nypitty ja ripsissä kestoväri. Meikkaanko vielä lisäksi vai "saanko" mennä ihan itsenäni?

Siistit vaateet, mutta mitä? Tummanruskeat housut ja vaaleanruskea neulepusero?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap mutta nyt tiedän miten aion pukeutua työhaastatteluun kun semmoninen vastaan tulee.

Mieletön meikki naamaan ja muuten homsuinen nyppyinen villapaita ja kulahtaneet farkut. Enpähän ainakaan tule valituksi:)

Vierailija
2/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään voimakasta, mutta pikkuisen, että tulisi sellainen huoliteltu vakutelma. Sinulla on kuitenkin ikää jo sen verran, että mun mielestä kuuluu tuollaisissa tilaisuuksissa laittaa itsensä vähän siistimmäksi vaikka et sitten töihin kovinkaan usein meikkaisi. n. 20-v on vielä sen verran hehkeä, että voi meikittäkin olla, mutta kun lähestytään 30-v pitää alkaa tiedostaa oman naaman "rappeutuminen". Huoma myös, että asiakaspalvelussa kevyt meikki on usein toivottavaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan pahenna näin talven jälkeen :)

Ajanvarauksessa ulkonäölläkin on väliä joten aika huolitellun näköinen kannattaa olla (eli kampaa hiukset, kevyt meikki ja todella siistit vaatteet).

Onnea matkaan!!

Vierailija
4/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ripset on kumminkin kestovärjätty, ei mielestäni silloin tarvita lisää ripsiväriä. Eihän ap ole lähdössä bilettämään. Jos iho on tasainen ja siisti, lisäisin ehkä hiukan huulipunaa (itse käytän kyllä vain huulikiiltoa...). Oma ihoni vaatii aina meikkivoiteen ja puuterin, joten en ole paras tässä neuvomaan, mutta jotenkin sain tunteen, että ap näyttäisi hyvältä ihan pelkillä kestoväreillä ripsissä. Niin ja kampaajalla käyneenä. Eihän siihen muuta tarvita. Ennemminkin voi pilata kokonaisuuden sillä, että meikkaamaan tottumaton alkaakin yllättäen meikata. ;)

Vierailija
5/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene omana itsenäsi! ja paljon onnea!!

Vierailija
6/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tottumaton meikin käyttäjä, luomiväriä tai poskipunaa en käytä koskaan ja puuteria/meikkivoidetta laitan lähinnä jos juhlimaan menen (eli kerran-kaksi vuodessa). Ripsarit saavat silmät kirvelemään. Mutta huulipunaa voisin vähän laittaa, se oli hyvä vinkki.

Kiitos kaikista kannustuksista!

Vierailija
7/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole siis oma itsesi. Millaista paikkaa haet?

Vierailija
8/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännäähän se on! Kunhan olet luonnollinen oma itsesi, niin varmimmin paikan saat! Nopeasti sen huomaa, jos joku jotain yrittää olla mitä ei oikeasti ole!

Voihan sitä meikkä vähän laittaa, mutta älä nyt ykkösissä paikalle turahda :) Ja siistit vaatteet, toki riippuu mitä paikkaa haet että mitä työpaikkakin edellyttää.. Tai itse koen että sillä on vähän väliä.

minä olen hoitoalalla, joten meillä on töissä kuitenki aina ne valkoset puvut. Jos jotain jakkupuku paikkaa hakee, niin voihan silloin sellasenkin päällensä kiskoa :)

Onnea valtavasti!

Vierailija
9/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, että menee haastatteluun sen näköisenä kuin aikoo työtäkin tehdä.

10/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivotan onnea =)

Vierailija
11/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajanvarausta sun sellaista lähinnä. Ja luulisin, että siellä on työasut toimistotyöntekijöilläkin, ainakin heidän nettikuvissaan näin on.

Kiitos kannustuksesta, jännittää ihan kamalasti. Ja surettaa, että miten ne minun vauvat pärjäävät ilman äitiä... heh, ne on jo eka- ja tokaluokkalaiset mutta nyt pitäisi tulla tyhjään kotiin (kuten suurin osa luokkakavereistaan) ja tehdä läksyt yksin.

Käyn vielä kampaajalla pari päivää ennen haastattelua ja menen ihan sellaisena kuin olen. Siistit käyttövaatteet ja siisti ulkonäkö. Ja jos en kelpaa, niin he ovat sitten hakeneet jotain muuta.

Vierailija
12/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en palkkaisi kovin meikattua naista, etenkään entistä kotiäitiä.

Vierailija
13/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa sipaista vähän meikkiä, ja laittaa siistit vaatteet, hakee mitä tahansa työtä. Eli astetta hienommat kuin itse työasu olisi. Tämä kertoo työnantajalle että arvostat haastattelutilannetta ja osaat pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän