Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti töitä 58-vuotiaalle?

Vierailija
30.07.2025 |

Ihan mielenkiinnosta.  Onko kukaan yli 55v. lukijoista työllistynyt nyt vuoden tai jopa puolenvuoden aikana? Mille alalle? Paljonko saat palkkaa? Saitko homman oikeasti ilman palkkatukea? Ja ennen kaikkea. Montako paikka hait ennen kuin tärppäsi?

Siksi kyselen, et työintoa olisi mutta työnantajilla ei edes vastausintoa! Hakemuksistani huolimatta kukaan ei vastaa mitään. Ennen sain töitä halutessani lähes heti! Nyt ei, vaikka laittaisi hakemukseen mukaan 500 lahjussetelin! Edes harjoitteluun ei pääse 9e/pvä rahalla. En näin saa edes "kenkää ovenrakoon". Temppu, millä olen muutaman kerran työllistynyt silläkin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyin viime vuoden toukokuussa puolen vuoden työttömyyden jälkeen

t kohta 65

Vierailija
2/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei hyvältä näytä.  1 työllistynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti on saanut töitä. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia työllistyä keski-iässä, vaikka työhistoriani on surkea, takana on kotiäitinä oloa kymmeniä vuosia. Muun muassa siivoamaan ja henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee kuka vain. Nytkin olen työssä. Työn aloitin 3 vuotta sitten. En ole koskaan tajunnut näitä väitteitä, ettei keski-iässä muka palkattaisi enää. Ehkä on aiheellista miettiä, onko kysymys sittenkään iästä, jos ei saa mitään töitä. N57

Vierailija
4/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin muutama kuukausi sitten vaihtaa työpaikkaa. Katsoin, mihin firmaan halusin. Lähetin hakemuksen. Kutsu haastatteluun tuli parin päivän kuluttua. Haastattelussa käytiin läpi, koska voisin aloittaa, ja kuinka monta tuntia haluan tehdä viikossa (otin täyden päivän). Palkka vähän alta 5000e, sosiaaliala.

Edellinen työ samalla mallilla.

Halusin minimoida ikärasismin, kun 15v. sitten vaihdoin alaa. Toimii ja olen tyytyväinen.

N59 

Vierailija
5/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kyllä saa, jos suostuu ihan mihin tahansa: kahvilaan tarjoilijaksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi, koulunkäyntiavustajaksi, siivoushommiin, perheisiin lastenhoitajaksi tmv. Niissä vain on se iso miinus, että jos on takana hyvä koulutus ja pitkä työelämän kokemus vaativammissa tehtävissä voi henkisesti väsyä työskentelemään jossakin kahvilassa kehnon esimiehen alaisena. 

Olen ottanut vastaan ihan mitä tahansa työtä, mutta ongelmia on esiintynyt palkanmaksuissa (myöhästelee, jos pieni yritys) tai jopa yritetty olla maksamatta palkkaa (aiemmat, nuoret työntekijät eivät ole osanneet pitää puoliaan) tai ei tiedetä normaalia työlainsäädäntöä tai lähimmät esihenkilöt ovat aivan pihalla vastuustaan. Jos asiasta sanoo hyvällä ja diplomaattisesti, jopa varovaisesti, ahdistuskohtauksilla ratkaistaan nekin palautteet ja haudataan unohduksiin. 

LIian moni yritys luulee, että jos iäkkäämpi ihminen hakee työpaikkaa hän olisi kiitollinen saadessaan tehdä jotakin. Se huvitti eniten. Pidin tietysti suuni kiinni ja lopetin työsuhteen muutamassa kuukaudessa.

Päätin, että koska olen ikäni ollut työhullu, tehnyt pitkiä päiviä, perustanut oman yrityksen olen varmasti tehnyt työtä kahden ihmisen edestä. Nyt teen mitä tahdon ja aika kuluu niinkin, 

Vierailija
6/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIian moni yritys luulee, että jos iäkkäämpi ihminen hakee työpaikkaa hän olisi kiitollinen saadessaan tehdä jotakin. Se huvitti eniten. Pidin tietysti suuni kiinni ja lopetin työsuhteen muutamassa kuukaudessa.

Olen aineenopettaja ja kyllä kunnatkin osaa. Minua roikotettiin työni jatkon kanssa monta kuukautta ja sitten tarjottiin surkeaa diiliä. Hämmästyttiin valtavasti, kun olin sillä välin hankkinut paremman ja eka paikka, josta hain, tärppäsi.

Määräaikaisia pompotetaan ja kyykytetään ja varsinkin iäkkäämpiä.

Vierailija
7/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen, alallani on enää pelkästään vuokrafirmoja. Käyn niissä kun soittavat, mitä tapahtuu kerran muutaman vuodessa. Jutellaan, katsovat työkokemustani, suosituksia, yms, sanovat että hienoa olen juuri sellainen mitä tarvitsevat, upeaa, lupaavat soittaa heti seuraavana päivänä, töitä löytyy varmasti.  Ihan pian ja pitkäksi aikaa. Se sitten siitä. Siihen se jää. Tietenkään se vuokrafirma ei yksin päätä mutta nämä lupaukset joka ikinen kerta. Aina nousee luottamus tulevaisuuteen, voidaan hengähtää hetken, ei tarvitse koko ajan miettiä raha-asioita, vien vaimon ulos syömään ja kissan eläinlääkäriin. 

Tietysti soitan takaisin ja vastaus on etteivät tarvinneetkaan työntekijää. 

Vierailija
8/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan koulutustani vastaavan vakityön sain 59 vuotiaana. Vaihdoin työpaikkaa koska entinen kyllästytti 15 vuoden jälkeen. Kyse hoitoalasta, 15 vuotta yksityisellä nyt sairaanhoitopiirillä töissä.

Vierailija
9/17 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta. Naiset työllistyy henk koht avustajiksi, koulunkäyntiavustajiksi, siivoojiksi. Myös opettajan sijaisuuksia voi löytyä. Lastensuojeluunkin voi päästä.

Mutta ei todellakaan pikaruokapaikkoihin tai kauppoihin.

Vierailija
10/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin muutama kuukausi sitten vaihtaa työpaikkaa. Katsoin, mihin firmaan halusin. Lähetin hakemuksen. Kutsu haastatteluun tuli parin päivän kuluttua. Haastattelussa käytiin läpi, koska voisin aloittaa, ja kuinka monta tuntia haluan tehdä viikossa (otin täyden päivän). Palkka vähän alta 5000e, sosiaaliala.

Edellinen työ samalla mallilla.

Halusin minimoida ikärasismin, kun 15v. sitten vaihdoin alaa. Toimii ja olen tyytyväinen.

N59 

Sadut ja tarinat kuuluu muualle, kuin tänne!

Vierailija
11/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti on saanut töitä. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia työllistyä keski-iässä, vaikka työhistoriani on surkea, takana on kotiäitinä oloa kymmeniä vuosia. Muun muassa siivoamaan ja henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee kuka vain. Nytkin olen työssä. Työn aloitin 3 vuotta sitten. En ole koskaan tajunnut näitä väitteitä, ettei keski-iässä muka palkattaisi enää. Ehkä on aiheellista miettiä, onko kysymys sittenkään iästä, jos ei saa mitään töitä. N57

Sadut ja tarinat kuuluu muualle, kuin tänne!

Vierailija
12/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä kyllä saa, jos suostuu ihan mihin tahansa: kahvilaan tarjoilijaksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi, koulunkäyntiavustajaksi, siivoushommiin, perheisiin lastenhoitajaksi tmv. Niissä vain on se iso miinus, että jos on takana hyvä koulutus ja pitkä työelämän kokemus vaativammissa tehtävissä voi henkisesti väsyä työskentelemään jossakin kahvilassa kehnon esimiehen alaisena. 

Olen ottanut vastaan ihan mitä tahansa työtä, mutta ongelmia on esiintynyt palkanmaksuissa (myöhästelee, jos pieni yritys) tai jopa yritetty olla maksamatta palkkaa (aiemmat, nuoret työntekijät eivät ole osanneet pitää puoliaan) tai ei tiedetä normaalia työlainsäädäntöä tai lähimmät esihenkilöt ovat aivan pihalla vastuustaan. Jos asiasta sanoo hyvällä ja diplomaattisesti, jopa varovaisesti, ahdistuskohtauksilla ratkaistaan nekin palautteet ja haudataan unohduksiin. 

LIian moni yritys luulee, että jos iäkkäämpi ihminen hakee työpaikkaa hän o

Töitä ei kyllä saa. On suurtyöttömyys ja kaupan kassallekin oli yli 5000 hakijaa. Itse laittanut satoja hakemuksia, tuoreita koulutuksia, useampi ammatti ja kokemusta on. Minkäs teet kun tuhannet muutkin hakee samoja paikkoja ja ikää on 40+

Vierailija
13/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain osa-aikaista työtä noin 10 vuoden työttömyyden jälkeen. Korkeakoulututkinto löytyy ja pari muuta tutkintoa. Toimistotyötä, mitä hain. 

Vierailija
14/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunki haki siivoojaa kouluun. Työaika joka arkipäivä klo 14.00-18.00 ja palkka 1000 brutto - verot ja eläkemaksut.

Vierailija
15/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupunki haki siivoojaa kouluun. Työaika joka arkipäivä klo 14.00-18.00 ja palkka 1000 brutto - verot ja eläkemaksut.

Yläkoulu, yläaste.

Vierailija
16/17 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työllistynyt mutta ei se helppoa ole ollut. Työt on määräaikaista silppua, raskasta vuorotyötä huonolla palkalla. Oma ala vahvimpia ikäsyrjinnän linnakkeita. Tän hetkinen palkka on reilut pari tonnia pienempi kuin edellisessä oman alan työssä. Eikä siinä ole edes bonarit mukana. Menee niin hukkaan korkeakoulututkinto ja osaaminen. Eikä tässä mitään voi edes suunnitella kun pätkät on kuukauden ja kahden mittaisia.

Mestan ulkkikset ihmettelee miksi en ole työpaikalla pomona kun heidän arvion mukaan olisin pätevämpi hommaan kuin nykyinen johto. Täällä on paljon omassa maassaan koulutettuja ja töitä tehneitä joilla on eri haasteet oman alan töitä etsiessä. Vastapainoksi sitten myös niitä jotka osaa hädin tuskin lukea.

Vierailija
17/17 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi