Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muurahaisten karkoitusvinkejä?

Vierailija
21.03.2011 |

Kiva kun lämpöiset kelit tulee, meillä pari viikkoa keittiön lattia ollut muurahaisten temmellyskenttänä. Ei auta mopata aamuin illoin, ja myrkkyjä en mieluusti käyttäisi kun 6kk vauva painaa menemään tuolla lattioilla...

Ja tosiaan kun on vauva, joka hieman sotkee sormiruokaillessaan, niin ruokailun jälkeen niitä murkkuja on ihan solkenaan.

Ja on meillä ihan siistiä, ja tosiaan pesen tuon lattian aina ruokailun jälkeen ja vielä illallakin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy yhtään vinkkiä?

Voisiko tähän käyttää jotain soodaa tai etikkaa, eikös ne tepsi aina kaikkeen?

2/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todellinen ongelma muurahaisten takia viime vuonna. Tasitelin niiden hävittämiseksi vielä kesälläkin..

... ainoa, mikä auttoi oli myrkky. Joten enpä osaa neuvoa, jos sinulla ei ole mahdollisuutta sitä käyttää=(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta itse olen kuullut käytettävän kanelia.. En tiedä toimiiko ja mihin sitten perustuu, mutta kokeilemisen arvoinen ja myrkytön vaihtoehto :)

Vierailija
4/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kastelin kangasrättejä puhtaaseen etikkaan ja jätin "mytyt" tiskipöydälle yöksi muurahaisten suosimiin paikkoihin. olivat vähentyneet.

Paras keino yhdistettyinä yllämainittuun on puhtaus- Eli kaikki tasot puhtaina, hedelmät pois näkyviltä yms. Meillä jos tipahti lapselta tippakin mehua lattialle tai mehulasi tiskialtaaseen yöksi aamulla oli muurahaisarmeija.

Vierailija
5/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

himosiivous, etikkasuihkuttelu ja kanelin ripsiminen, katsotaan josko huomenna olis rauhallisempaa keittiössä:)

Vierailija
6/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ripottelen sitä reilusti ulos niiden sisääntuloreitille eikä ole murkkuja näkynyt sen jälkeen.

Myrkytön vaihtoehto, jota kannattaa kokeilla :)

Vierailija
7/7 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän muutaman kevään kokemuksella! Mutta jos tiedät, mistä ne tulevat niin voithan viedä ns. muurahaisrakeita ulkoseinälle. Se tehoaa, on siis niitä Bayonin vaaleita rakeita. Sitten on jotain kevyempää biomyrkkyä,(Biokill) jota voi ruiskuttaa esim. jalkalistoille. Se ei leviä laajalle kun ei ole ponnekaasupullo.

Ruokasoodaa voi kokeilla myös. sitruuna ja kanelit ei meillä toimineet, nauroivat vaan pirullisesti, mokomat!