Onko kukaan koskaan noudattanut 1200 kalorin ruokavaliota pitempää aikaa putkeen?
Miten sujui? Laihduitko, tuliko múita "sivuvaikutuksia"?
Harrastitko liikuntaa samalla ja kuinka paljon?
Olisin kiitollinen vastauksista!
Kommentit (12)
Harrastin hyötyliikuntaa (kävelin työmatkat 1½km suunta jne) ja poljin stepperillä muutaman kerran viikossa.
Sivuvaikutuksena ½v kuluttua kuukautiset katosivat, mikäli oli ikävää, koska yritimme vauvaa. Jouduin hakemaan Terolut-kuurin, mutta kuukautiset eivät palanneet ja sitten raskaustesti näyttikin plussaa.
En vaan jaksa, siksi lihon ja turpoon.
laihduin neljässä kuukaudessa kymmenen kiloa. Sitten pää ei enää moista kidutusta kestänyt ja repsahdin. Lihoin 20 kiloa.
sorruin silloin tällöin olueen. Painoa putosi 17 kiloa.
Tulleet vähitellen takaisin kolmen vuoden aikana ja pudonnut taas, noussut taas. 
Muutaman vuoden menin noilla ja välillä alemmilla kaloreillakin. Laihduin 30 kiloa, jotka lihoin takaisin. Harrastin normaalin, suositusten mukaisen määrän liikuntaa. Lihakset meni vähäproteiinisesti laihduttaessa ja ahmimiskohtauksia oli välillä. En suosittele.
kai munkin on pakko uskottava, että vituiks menee. Oon tosi usein sairas, voimat on vähissä. Vähän niinkuin pyörryttäis vähän väliä. Ja välillä olen saanut törkeitä sokerinahmimiskohtauksia.
Painonvartijoiden ohjeet ei kai skulaa.
kai munkin on pakko uskottava, että vituiks menee. Oon tosi usein sairas, voimat on vähissä. Vähän niinkuin pyörryttäis vähän väliä. Ja välillä olen saanut törkeitä sokerinahmimiskohtauksia.Painonvartijoiden ohjeet ei kai skulaa.
Ota se sokerinhimo vakavana merkkinä. Se minullakin kaatoi koko homman. Olen yrittänyt monta kertaa uudestaankin laihduttaa, muutama kilo menee ja se siinä. Viisastuneena niin, että hiilarien laatu on hyvä, proteiinia on tarpeeksi ja että rasvaa ei kammota. Nyt olen aloittanut karppauksen. En ole silläkään saanut mitään ihmetuloksia, mutta ensimmäiatä kertaa elämässä minulla on terve suhde ruokaan.
Mulla on ainakin toiminut kivasti. Ja syön proteiineja ja rasvaa myöskin, ei pelkkää porkkanaa. Ja aamiaisena aina kaurapuuroa että tulee kuituja. Tippunut joulusta 12kg.
sairastuin lopulta anoreksiaan, en suosittele. Harrastin liikuntaa ja olin vielä raskaana. Kaameata elämää. Älkää laskeko kaloreita, syökää kasvisvoittoista ruokaa ja yrittäkää nauttia elämästä.
lisätä vähän öljyä, että pitääkin sitten nälkää lounaaseen saakka.
Itse olen joskus laihduttanut tuolla 1200 kalorilla, ehkä vuoden verran olin niin. Joka päivä poljin n. 45 minuuttia kuntopyörällä, tai stepperillä ja tein vielä päälle kiinteyttäviä harjoituksia.
Oireena oli, että minua huimaili.
Laihdutan parhaillaan. Painoa lähtenyt 10 viikossa noin 10kiloa. Samalla myös syön vähähiilarisesti ja proteiineja ainakin 1g/painokilo. Liikuntaa harrastan noin 2krt viikossa, yleensä zumbaa. Arkiliikuntaa harrasta todella vähän. Voin hyvin, ei pyörrytä vaan pikemminkin on energinen olo. Laihduttaahan toiset vlcd-valmisteilla ja toiset paastoaakin. Tärkeintä siis mitä syö ja kirjaa kaiken kalorilaskuriin joka laskee protiinigrammat valmiiksi (nyrkkisääntö= lihassa on noin puolet painosta proteiinia).
ja oon syönyt nyt sillä lailla jo puolisen vuotta. Ja hyvin tolla pärjää! Mulla tosin ei ole ylipainoa enää kuin pari kiloa, joten jos on lähtökohtaisesti kovin ylipainoinen, tuo voi tuntua aika rankalle "dieetille", mulle se taas on vaan yksi välipala vähemmän päivässä mitä mä ennen söin. Aikaisemmin söin siis noin 1500 kaloria päivittäin.
Tosiaan tärkeintä mun mielestä on ruoan laatu eli sopivasti rasvaa, paljon proteiineja ja vähän hiilareita (ja mielellään vain noita täysjyväversioita eli vaaleat viljat jää pois). Annoskoko on ratkaiseva asia jolla saa nuo kalorit pidettyä kurissa.
Mä syön kans aamuisin puuron marjojen kera, lounaalla lihaa + kasviksia (joskus vähän perunaa tai jos pastaruokaa niin pastaa), päiväruoka on myös lihaa/kalaa/kanaa + kasviksia ja iltapalalla jogurtti/rahka + hedelmät tai marjat. Marjoja ja suurinta osaa hedelmistähän saa syödä niin paljon kun jaksaa ilman että se vaikuttaa noihin kaloreihin!
Liikuntaa harrastan 2 krt viikossa, käyn siis kuntosalilla ja jumpassa.
Toki välillä herkuttelen ja syön pullaa tms, mutta sitten palaan taas takaisin arkeen ja homma jatkuu. Ei saa kieltää itseltään kokonaan mitään vaan sallia välillä myös herkut, muuten homma ei toimi.
Muutaman vuoden menin noilla ja välillä alemmilla kaloreillakin. Laihduin 30 kiloa, jotka lihoin takaisin. Harrastin normaalin, suositusten mukaisen määrän liikuntaa. Lihakset meni vähäproteiinisesti laihduttaessa ja ahmimiskohtauksia oli välillä. En suosittele.