RV 24 miten saisin sairaslomaa kun ei jaksa olla töissä? EV
Kommentit (8)
koska jos sua ei vaivaa mikaan muu kuin laiskamato, niin kuulut siihen erittain ankeaan joukkoon joka pilaa kaikkien raskaana sairaslomalle oikeasta syysta JOUTUVIEN maineen...
joku muukin syy kun, että ei huvita?
koska jos sua ei vaivaa mikaan muu kuin laiskamato, niin kuulut siihen erittain ankeaan joukkoon joka pilaa kaikkien raskaana sairaslomalle oikeasta syysta JOUTUVIEN maineen...
...muu kuin supistukset ja liitoskivut... Nekään ei kuulemma haittaa kun ei ole kivuliaita siis supistukset...
valitat että alaselkä on kipeä niin eiköhän tule saikkua
saat sen sairaslomankin sen perusteella.
Itse sain fyysisesti melko raskaasta työstä saikkua kun oli selkä kipeä. Sanoin asiasta sekä lähimmälle työkaverille että parille muulle joiden työhön mun poissaolot vaikutti,ja esimiehelle. Sit soitin neuvolaan joka laitto mut lääkärille joka kirjotti saikkua.. Mutta,mulla oli siis oikeasti selkä kipeä,ja varsinkin työpäivän jälkeen usein tuntu että vasta seur aamuna oli kipu hellittäny - ja eiku takas töihin..
raskautta, ei niiden takia sairauslomaa tarvitse. Liitoskivut ja niiden sietäminen on subjektiivinen kokemus, jos koet ne niin voimakkaina, ettet selviä työstäsi (varsinkin jjos se on fyysisesti raskasta)voi sairausloma olla paikallaan. Toisaalta raskauteen kuuluu tietty epämukavuus ja väsymyskin, jotka eivät sinänsä pelkästään ole syy sairauslomalle.
Ota yhteyttä neuvolaan ja pyydä aika neuvolalääkärille, jossa voitte miettiä jatkoasi!
Ei kai tässä ole mitään syytä moittia sairaslomalle jääviä? Kyllähän me kaikki odottajat tiedämme, kuinka yksilöllinen raskaus on kaikkine vaiheineen.
Itse jään nyt sairauslomalle, rv 24. Vointi on sinänsä hyvä, mutta en pysty tekemään työtäni sen laadun takia. Eli ravintolassa yövuoroa. Mun tapauksessa ei valitettavasti ole mahdollista järjestää mitään korvaavaa (helpompaa, päiväsaikaan tapahtuvaa) työtä, joten sairausloma on oikeastaan ainut vaihtoehto.
Tätä toki alusti kivuliaat supistukset, jotka tulivat työvuorossa. Sattui niin kovasti, ettei seisominen eikä kävely onnistuneet :(
Ei mun mielestä ole mitään syytä ottaa riskejä, ja painaa vaan vaikka sattuu. Haluan pitää huolta itsestäni ja keskittyä tähän odotusaikaan kehoani kuunnellen. Olen kova painamaan duunia, ja kyllä sitä ehtii tekemään, sitten kun sen aika taas on!
Saikku jatkuu äitiysloman alkuun asti, syinä siis työstä aiheutuneet, kivuliaat, ei-synnytykseen liittyvät supistukset, työn rasittavuus ja yötyö.
Onnea kaikille odottajille, älkää stressatko! Nyt ei voi ajatella vain itseään, vaan sitä toista