Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta applen tietokoneista?

Vierailija
20.03.2011 |

Mitta täynnä näitä samperin taviskoneita.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten todellakin kestävät pidempään kuin PC:t. Että se siitä tahallisesta vanhentamisesta. PC on kahdessa vuodessa auttamatta vanha ja tehoton, applen koneessa ei tuossa vaiheessa näe vielä mitään vaivoja.

Vierailija
2/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macbook vuodesta 2006. Onhan se vähän erilainen käyttää, mutta niksit ja logiikan oppii nopeasti. On kestävä ja nopea ja asiakaspalvelu toimii. Esim. multa kun hajos kovalevy, niin Apple korvasi sen vaikka takuuaika oli umpeutunut 2 vuotta sitten. Se oli kuulemma jotenkin viallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti, paluuta ei ole

Vierailija
4/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apple on ihan taviskone.

useimpiin PC:ihin se on musta kyllä paljon näppärämpi ja nopeampi, ja huom. meillä on kaikilla koti-PC:illä Linux, joten en nyt vertaa Windows-koneeseen.

Vierailija
5/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi pois. Kalliimpi ja kestävämpi ja paljon helpompi käyttää.

Vierailija
6/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikein hyvä kone, tosin jo 3 v vanha. Hienosti pelittää.

Vierailija
7/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi olla apple että voi olla linux käyttiksenä

mun viestiini, niin en mä niin sanonutkaan. Ei kai nyt Appleen kannata Linuxia laittaakaan, siinähän on OS X. Sanoin, että meillä on kaikissa PC:issä Linux.

#3 (ja #5)

Vierailija
8/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se vähä karkkimainen alkuun kunnes se alkaa tylsistyttään. jos jotain erikoisempaa softaa haluat niin aika hiljasta, tai sitte se maksaa. hajoilee ihan kuin muutkin ja takuut on samaa luokkaa. toki applelta ostettu lisätakuu toimii ympäri maailmaa paremmin kuin joku gigantin. mutta jos sä asut vain peräseinäjoella ikuisesti niin väliäkö sillä.

sulla on nyt tarve. steve on myyny sulle imagon jostain paremmasta ihmisestä jolla on applen vehkeet. nyt sä luulet että siellä on kaikki paremmin ja sä voit tuntee ittes paremmaksi kun sulla on sellanen. sun ainoa ratkaisu on ostaa se ja joko uskotella ikuisesti itsellesi että oot sitte parempi kuin naapuris, eli ryhtyä appleuskovaiseksi, tai sitten käyttää sitä aikas ja tajuta että ei se ny kovin erikoinen oo. mutta kun sulle on tarve luotu niin et sä siitä pääse ku kokeilemalla.

jos vain netissä surffaat niin toimiihan se siihen, mutta tonni on aika paljo siitä kun parilla sataa saa toimivan muutenkin. mutta eihän se tonni sulla missään tunnu, sä oot parempi kemppainen ja sulla on apple.

pari macbookkia ja prota on ollu. nykyään en jaksaisi vaivautua sen kanssa enää.

Vierailija
9/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pöytäkoneena Mac mini, tosin se on lähinnä lapsella käytössä kun meillä miehen kanssa läppärit, MacBook Prot. Ei voi muuta kuin kehua, töissä joudun käyttämään PC:tä ja tekisi aika usein mieli heittää se seinään.

Vierailija
10/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se useammin tälää Macilla on. Tämä on nopeampi, varmempi, ei kaadu, ei ole viruksia. Kuavnkäsittely yms tallenteet on näppäriä. Toki alkuun vaati opettelua, kun aiemmin olin käyttänyt vain pc:tä. Mutta kun oppi tuntemaan koneen sielunelämän, suhde on ollut hyvä. Ainoa ongelma on Alt näppäimen paikka, kun pitäis saada @ merkki, painan usein viereistä näppäintä. Se ärsyttää:-)

Vierailija
11/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli vähemmän mairittelevaa infoa Applesta.

Länsimaat dumppaavat vanhat koneensa Ghanaan "kierrätykseen". Todellisuudessa nämä koneet ovat käyttökelvottomia ja päätyvät kaatopaikalle Ghanan rannalle. Näistä koneista suurin osa olivat Applen.

http://www.delft-environment.com/wp-content/uploads/2009/07/e-waste-gha…

Ohjelmassa tutkittiin ilmiötä "nimeltä suunniteltu vanhentaminen" eli eri firmojen harjoittamaa tahallista tuotteen käyttöiän lyhentämistä. Applen Ipod:ssa oli mm. akun käyttöikää lyhennetty niin, että se kesti juuri yli takuuiän ja meni sitten rikki. Varaosaa ei ollut tarjolla vaan suositeltiin ostamaan kokonaan uusi Ipod. Tuotteen käyttöikä oli siis n 18 kk.

Vierailija
12/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkkiin jo ennen vuosituhannen vaihdetta. Minusta Applen logiikka on suoraviivaisempi, esimerkiksi Microsoft-pohjaisen sähköpostiohjelman kanssa revin hiuksia, kun olen tottunut ns. järkevämpään logiikkaan. Toisinsanoen tästä puuttuvat ne turhat klikkaukset ja varmistukset ja "oletko varma" -kyselyt. Esimerkkinä vaikka tiedostojen / liitteiden lisääminen tai siirtäminen: mac-maailmassa ne voi raahata kuvakkeina, kun pc-maailmassa klikkaan useita kertoja, ennenkuin liite on paikallaan.

Kone kaatuu aniharvoin, viruksista ei tavitse juuri huolehtia, ellei itse lataile mitään epäilyttävää. Grafiikka on miellyttävää, samoin muu muotoilu. Ohjelmat ovat logiikaltaan järkevämpiä, olen esimerkiksi luopunut kokonaan Microsoft Officesta ja käytän vain Applen omaa iWork-pakettia – joka on älyttömän paljon halvempi verrattuna riistohintaiseen Officeen (olisko 80 € vs. Office 500 €). Yhteensopivuusongelmia ei juuri ole ilmaantunut, koska esimerkiksi Powerpointit saa auki ilmaisella Open Office -ohjelmalla. Samoin pages-tekstitiedostot saa tarvittaessa muunnettua word-muotoon Open Officessa.

En vaihda enää koskaan pc-koneeseen, ellei jotain todella outoa tapahdu.

Vierailija
13/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaat dumppaavat vanhat koneensa Ghanaan "kierrätykseen". Todellisuudessa nämä koneet ovat käyttökelvottomia ja päätyvät kaatopaikalle Ghanan rannalle. Näistä koneista suurin osa olivat Applen.

<a href="http://www.delft-environment.com/wp-content/uploads/2009/07/e-waste-gha…" alt="http://www.delft-environment.com/wp-content/uploads/2009/07/e-waste-gha…">http://www.delft-environment.com/wp-content/uploads/2009/07/e-waste-gha…;

Ohjelmassa tutkittiin ilmiötä "nimeltä suunniteltu vanhentaminen" eli eri firmojen harjoittamaa tahallista tuotteen käyttöiän lyhentämistä. Applen Ipod:ssa oli mm. akun käyttöikää lyhennetty niin, että se kesti juuri yli takuuiän ja meni sitten rikki. Varaosaa ei ollut tarjolla vaan suositeltiin ostamaan kokonaan uusi Ipod. Tuotteen käyttöikä oli siis n 18 kk.

Mieheni osti iPodin kauan sitten. Käytti sitä päivittäin vuosia, kunnes osti iPhonen. Nyt tuo sama iPod on ollut lapsemme käytössä jo pari vuotta ja hyvin toimii.

Ja mulle on ihan sama mitä jossain Ghanan rannoilla lojuu, se ei muuta sitä tosiasiaa, että olen tyytyväinen Applen koneisiin.

Vierailija
14/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvetta ostaa Steveltä mitään, mulle, tietokoneen peruskäyttäjälle, Apple on vaan helppo valinta. Ei tarvitse osata niin paljon kuin PC:n käyttäjänä. En sano, että Applen tuotteet olisi jotenkin erityisen ympäristöystävällisiä, mutta kyllä ne kestävät kauemmin kuin monet PC:t.

Oon kyllä katsonut tuon Hehkulamppuhuijaus-dokkarin ja se oli tosi hyvä. Mulla ei ole kuitenkaan mitään muita Applen laitteita kuin tämä yksi enkä lisää hiniöi. Ei muuten pidä paikkaansa tuo edellisen kirjoittajan väite siitä, että suurin osa Ghanaan dumpatuista tietokoneista olisi muka Applen valmistamia - jokainen voi itse katsoa dokkarin ja todeta tämän.

Mitä tuohon takuuseen tulee, niin itse olen saanut vaihdettua koneeni osia ilmaiseksi vaikka takuu on päättynyt jo kauan sitten. musta se on hyvää asiakaspalvelua.

Oon itse ollut tosi tyytyväinen Applen läppäriini, mulle ihan sama, mitä muut ostaa tai jättää ostamatta.

Vierailija
15/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvetta ostaa Steveltä mitään, mulle, tietokoneen peruskäyttäjälle, Apple on vaan helppo valinta. Ei tarvitse osata niin paljon kuin PC:n käyttäjänä. En sano, että Applen tuotteet olisi jotenkin erityisen ympäristöystävällisiä, mutta kyllä ne kestävät kauemmin kuin monet PC:t.

Oon kyllä katsonut tuon Hehkulamppuhuijaus-dokkarin ja se oli tosi hyvä. Mulla ei ole kuitenkaan mitään muita Applen laitteita kuin tämä yksi enkä lisää hiniöi. Ei muuten pidä paikkaansa tuo edellisen kirjoittajan väite siitä, että suurin osa Ghanaan dumpatuista tietokoneista olisi muka Applen valmistamia - jokainen voi itse katsoa dokkarin ja todeta tämän.

Mitä tuohon takuuseen tulee, niin itse olen saanut vaihdettua koneeni osia ilmaiseksi vaikka takuu on päättynyt jo kauan sitten. musta se on hyvää asiakaspalvelua.

Oon itse ollut tosi tyytyväinen Applen läppäriini, mulle ihan sama, mitä muut ostaa tai jättää ostamatta.

mulle siis ei todellakaan ole sama, mitä Ghanan rannoilla lojuu, mutta siis ei siinä dokumentissa todella sanottu, että suurin osa rojusta olisi Applen.

Vierailija
16/28 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristöaktiivia, joka oli kerännyt nimiöllisiä koneita talteen ja muutenkin hengaili alueella johon nämä koneet dumpattiin. Kaatopaikan vieressä virtaava Odaw-joki oli ollut hänen lapsuutensa leikkipaikka.

Hän totesi: "Apple on olevinaan vihreä yhtiö. Applen tuotteita tuodaan PALJON kaatopaikalle."

Applen käyttis on minustakin parempi kuin PC:n ja Applessa on monia hyviä puolia, mutta en voisi kuitenkaan ummistaa silmiäni tuotteen tahalliselta vanhentamiselta sekä sen päätymiseltä jätteeksi - vaikkakin minulle kaukaisen - maan rannalle.

Nuo maat kun hieman nousevat jaloilleen alkavat vielä kapinoida länsimaiden olankohattelua ja itsekkyyttä vastaan. Siitä seuraa aivan varmasti tulevia sotia ja väkivaltaisuuksia.

Vierailija
17/28 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet laitteet ovat nykyisin liian usein kaput.  Asiakas joutuu kovaan härdelliin asiaa selvitellessään.

Vierailija
18/28 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita, ei voi korjata jos hajoaa, tehottomia, hidastetaan ohjelmistopäivityksillä tahallaan kun on käyttänyt noin vuoden.

Vierailija
19/28 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

macbook pro vuodelta 2016 ja toimii edelleenkin kuin samana päivänä kuin sen ostin. Siinä on toki muistia 16gb, tehokkaampi silloinen prosessori eikä perusmalli. 

Vierailija
20/28 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.delft-environment.com/wp-content/uploads/2009/07/e-waste-gha…

Jotkin ensimmäisistä hehkulampuista palaa vieläkin.

T. Suunniteltu vanheneminen on vain salaliittoteoria!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan