Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämäkin av-palstalaisten mielestä heitteille jättö?

Vierailija
20.03.2011 |

Olen yksinhuoltaja äiti. Asun taloyhtiössä, jossa roskikset sijaitsevat suhteellisen kaukana rapustani. Vien roskat ulos vauvan nukkuessa, johon aikaa menee n. 5-7 minuuttia.

Jos mielestänne toimin väärin, onko ehdotuksia oikein toimimiseen?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv 54

Vierailija
82/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja äiti. Asun taloyhtiössä, jossa roskikset sijaitsevat suhteellisen kaukana rapustani. Vien roskat ulos vauvan nukkuessa, johon aikaa menee n. 5-7 minuuttia.

Jos mielestänne toimin väärin, onko ehdotuksia oikein toimimiseen?

tai jotain muuta,että heität henkesi roskareissulla?

milloin joku löytää vauvasi kotoanne?

se on kuule parempi vaan istua lattialla vauva sylissä päivät ettei käy huonosti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isken tässä nyt nyrkin pöytään ja ilmoitan, että lapsi EI nykytiedon mukaan todellakaan traumatisoidu parin minuutin itkemisestä, mikäli sen jälkeen pääsee lohdutettavaksi. Jatkuva, systemaattinen huudattaminen on täysin eri asia ja siitäkin on olemassa aika ristiriitaista tietoa. On kuitenkin selvää, että KAIKKI lapset eivät traumatisoidu edes jatkuvasta itkettämisestä millään tavoin.

Lupaan tulla välittömästi kertomaan tänne av:lle, jos joskus saan käsiini tutkimuksen, jossa roskien vienti ja vauvan hetkellinen yksinjättö aiheuttaa todistetusti mielenterveysongelmia myöhemmin elämässä.

Vierailija
84/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 12-vuotias joutui tämän ajan hoitamaan nuorempia, lapset huostaanotetiin? Eksyitköhän nyt hieman aiheesta? Tuollaisissa tilanteissa lapset otetaan usein TILAPÄISESTI huostaan, jotta äiti saa rauhassa toipua sairaudesta ja lapset ovat turvallisessa paikassa hoidossa. Kyseessä ei ole jatkuva järjestely vaan perheen tukitoimet.

Terveisin, lastensuojelun sosiaalityöntekijä

juuri otettiin yhdeltä äidiltä lapset maalla huostaan, kun äiti sairastui akuutisti ja lapset jäivät hetkellisesti 12-vuotiaan esikoisen hoitoon. Mistä muuten tiedät juoppojen tilanteen noin tarkoin? Mutta kysypä toki oman kuntasi lastensuojelusta, mitä mieltä olet. Saat oitis "tukihenkilön" tarkkailemaan arkeasi.

Vierailija
85/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä psykologi vastaamassa. Isken tässä nyt nyrkin pöytään ja ilmoitan, että lapsi EI nykytiedon mukaan todellakaan traumatisoidu parin minuutin itkemisestä, mikäli sen jälkeen pääsee lohdutettavaksi. Jatkuva, systemaattinen huudattaminen on täysin eri asia ja siitäkin on olemassa aika ristiriitaista tietoa. On kuitenkin selvää, että KAIKKI lapset eivät traumatisoidu edes jatkuvasta itkettämisestä millään tavoin.

Lupaan tulla välittömästi kertomaan tänne av:lle, jos joskus saan käsiini tutkimuksen, jossa roskien vienti ja vauvan hetkellinen yksinjättö aiheuttaa todistetusti mielenterveysongelmia myöhemmin elämässä.

Repikää hysteerikot tästä. Ja tähän nyt ei tarvi edes psykologia tajuamaan tätä.

Vierailija
86/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) en syyttänyt juopoksi ja b) hän sanoi asuvansa siellä alueella, ei alueen vieressä. Ja täytyyhän hänen siellä asua, jos kerran pystyy kyyläämään noin tarkoin muiden elämää. Ei uteliainkaan ihminen naapurikaupunginosasta toisten oloja noin tarkkaan näe. Haloo, voi pyhä lukutaito...

mitä sä oikein sekoilet?minkä alueen vieressä?jos tuo henkilö asuu vaikka täällä helsingissä tai muussa isommassa kaupungissa...niin justhan mä sulle selitin ettei tarvitse olla juoppo asuakseen juoppojen lähellä,ja ihan samalla alueella eli kaupunginosassa.voin kertoa sulle,että yllättävän hyvin näissä lähiöissä ihmisten asioista tiedetään ilman kyyläystäkin.

eikä niitä ongelmaperheitä edes tarvitse olla paljon,urpo.jokainen perhe,missä on alkoholiongelma ja lapsia,on liikaa.

mut et varmaan vieläkään tajunnu..ja mä en jaksa enää vääntää.heippa.

Vierailija
87/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isken tässä nyt nyrkin pöytään ja ilmoitan, että lapsi EI nykytiedon mukaan todellakaan traumatisoidu parin minuutin itkemisestä, mikäli sen jälkeen pääsee lohdutettavaksi. Jatkuva, systemaattinen huudattaminen on täysin eri asia ja siitäkin on olemassa aika ristiriitaista tietoa. On kuitenkin selvää, että KAIKKI lapset eivät traumatisoidu edes jatkuvasta itkettämisestä millään tavoin. Lupaan tulla välittömästi kertomaan tänne av:lle, jos joskus saan käsiini tutkimuksen, jossa roskien vienti ja vauvan hetkellinen yksinjättö aiheuttaa todistetusti mielenterveysongelmia myöhemmin elämässä.

Vierailija
88/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kollega.

Vauvan itkuun tulee vastata viipymättä. Vauva ei omaa ajantajua, vauvan itkulla on tarkoitus ja se on saada vanhempi/hoitaja lähelleen. Kun vauvan itkuun ei vastata hänen perustarpeensa jää täyttämättä. Ehkä ei yksittäinen huutamiskokemus tee traumaa mutta nyt kun tässä on kysymys siitä että voiko roskia viedä ja jättää vauvan yksin niin ei voi.

RFoskien vieminen on jokapäiväinen toimi, ei mikään yskittäinen asia vauvan elämässä. Tällöin on vaarana että hylkäämiskokemuksia tulee useita ja toistuvasti.

Tämän kaltaisella palstalla on myös vaarana mennä sanomaan että on oikein jättää vauva/lapsi yksin kotiin. Tiedän tapauskia joissa vanhempi aloittaa roskien viemisistä, sitten ajattelee ettei se koiran 10 min. ulkoilutuskaan pahaksi ole ja sitten jo käydään alakerran kaupassa. Joistain tapauksista olemme kaikki saaneet lukea lehdistä kun vanhempi onkin jättänyt lapsensa kotiin yöksi, nukkuuhan se silloinkin.

Lasta ei saa jättää yksin kotiin vaikka hän nukkuisikin.

terv. 54

Vierailija
89/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia jättää lapsi yksin NUKKUMAAN kotiin 5 minuutiksi, kuin jättää se sinne koko yöksi. Kai ammatti-ihminen nyt sen eron tajuaa?

AP vie roskat silloin tällöin ja jättää vauvan yksin nukkumaan. Vauva siis jää nukkumaan. Ehkä joskus herää mutta epäilenpä, että sikeään uneen jäänyt vauva USEIMMITEN nukkuu koko tunteita herättävän roskisreissun ajan. Ja silloin kun vauva herää, hän varmasti saa saman tien lohdutusta kun äiti palaa kotiin.

Mitenkäs niissä tilanteissa kun perheessä on useampi lapsi ja äiti ei voi sillä siunaamalla olla antamassa lohdutusta kun vauva alkaa huutamaan? Voi olla, että se 5 minuuttia menee juurikin siihen isomman sisaruksen huoltamiseen. Tällä logiikallahan aika moni pienempi sisarus on traumatisoitunut loppuelämäkseen, voi raukat.

Vierailija
90/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eri asiaa

1.Äiti ei ole kotona. Kukaan ei vastaa itkuun.

2. Äiti on kotona, hoitaa sisarustaan, vauva kuulee koko ajan äidin äänen ja äitikin itkun kuullessaan pitää tiedostamatta kiirettä vastata vauvan itkuun.

terv. 69 psykologi

Vierailija
91/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eri asiaa

1.Äiti ei ole kotona. Kukaan ei vastaa itkuun.

2. Äiti on kotona, hoitaa sisarustaan, vauva kuulee koko ajan äidin äänen ja äitikin itkun kuullessaan pitää tiedostamatta kiirettä vastata vauvan itkuun.

terv. 69 psykologi

Ihan meidänkin perheessä tapahtunutta. Vauva alkaa itkeä päiväunillaan parvekkeella. Ei siis kuule vanhempaa. 2-vuotiaan kanssa on tilanne päällä eikä äiti pysty mitenkään repeämään kahteen paikkaan yhtä aikaa. Seuraus: meidän nuorimmaisen tulevaisuus on pilalla. Tuleva mielenterveystoimiston asiakas.

Vierailija
92/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan sen takia, että on yh kun lapsi on vauva. Kuka tekee lapsen tuolla lailla nykyaikana?

Vierailija
93/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on suuri perhe ja tosiaan noita tilanteita tulee kyllä eteen lähes päivittäin... Esimerkiksi tänä aamuna olin ripuloivan 4 -vuotiaan kanssa alakerran vessassa jumissa, kun 1 v lapsi alkoi huutamaan hysteerisenä yläkerrassa. Kyllä valitettavasti minulla kesti vähintään sellaiset kolmisen minuttia, ennenkuin pääsin paikalle. Olin myös sen verran kaukana, ettei lapsi edes kuullut minua omalta huudoltaan, vaikka sieltä veskistä yritinkin huhuilla ja rauhoitella.

Vastaavia tilanteita sattuu useita viikossa ja voin vannoa, etteivät lapseni ole niistä traumatisoituneet. Eivätkä traumatisoidu kenekään muunkaan lapset. Olen saattanut myös olla esim. takapihalla, enkä olekaan heti kuullut vauvan itkua muiden lasten metelöinniltä. Jokainen voi itse keksiä esimerkkejä normaalista arjesta. Se on osa normaalia elämänmenoa isommassa perheessä.

En missään nimessä ole esim. huutounikoulun kannattaja, mutta se kuuluisa kultainen keskitie on tässäkin asiassa se järkevin ratkaisu. Eli jos lapsi tuntee olevansa rakastettu ja turvassa 99 % ajasta, ei satunnainen kolmen minuutin huuto aiheuta mitään sen vakavampaa. Ihmiskunta olisi muuten aikalailla tuhoon tuomittu, jos ihmisen psyyke olisi niin herkkä, ettei se kestäisi minkäänlaisia vastoinkäymisiä hajoamatta.

Itse voisin kuvitella joskus vieväni roskat vastaavassa tilanteessa vaikkapa kerran viikossa, mutta reissu kannattaa tosiaan tehdä mahdollisimman vikkelästi. Mielummin tietysti jättäisin minäkin jonkun muun valvomaan vauvan unta, mikäli mahdollista, mutta kun tosielämä on mitä on. Mitään koiralenkkejä en suosittele kenenkään tekevän vauvan nukkuessa!

P.S. Tutkimusten mukaanhan KOTI on eräs vaarallisimmista paikoista ihmiselle. : D Vaikea kuvitella, mutta suurin osa onnettomuuksista sattuu ihan omassa kodissa, ei roskakatoksessa.

Vierailija
94/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnossa esim syttyy tuli palo vauvaa ei voi enää pelastaa 5-7 minuutin kultuttua. Itse olen myös yksinhuoltaja eikä olisi tullut mieleenkään jättää vauvaa noin pitkäksi aikaa yksin sisälle. Joskus hain postin postilaatikosta, joka on rappukäytävän oven vieressä. Siihen meni alle minuutti. Roskat vein kun menimme ulos.

Ohjeet toisin toimimiseen. Viet roskat yhdessä vauvan kanssa kun menette ulkoilemaan.