Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämäkin av-palstalaisten mielestä heitteille jättö?

Vierailija
20.03.2011 |

Olen yksinhuoltaja äiti. Asun taloyhtiössä, jossa roskikset sijaitsevat suhteellisen kaukana rapustani. Vien roskat ulos vauvan nukkuessa, johon aikaa menee n. 5-7 minuuttia.

Jos mielestänne toimin väärin, onko ehdotuksia oikein toimimiseen?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt psykologi? Enpä ole koskaan tavannut psykologia, jolla on noin huono kirjoitustaito ja kehityspsykologian alkeet noinkin hakusessa.

Täällä on kollega. Vauvan itkuun tulee vastata viipymättä. Vauva ei omaa ajantajua, vauvan itkulla on tarkoitus ja se on saada vanhempi/hoitaja lähelleen. Kun vauvan itkuun ei vastata hänen perustarpeensa jää täyttämättä. Ehkä ei yksittäinen huutamiskokemus tee traumaa mutta nyt kun tässä on kysymys siitä että voiko roskia viedä ja jättää vauvan yksin niin ei voi. RFoskien vieminen on jokapäiväinen toimi, ei mikään yskittäinen asia vauvan elämässä. Tällöin on vaarana että hylkäämiskokemuksia tulee useita ja toistuvasti. Tämän kaltaisella palstalla on myös vaarana mennä sanomaan että on oikein jättää vauva/lapsi yksin kotiin. Tiedän tapauskia joissa vanhempi aloittaa roskien viemisistä, sitten ajattelee ettei se koiran 10 min. ulkoilutuskaan pahaksi ole ja sitten jo käydään alakerran kaupassa. Joistain tapauksista olemme kaikki saaneet lukea lehdistä kun vanhempi onkin jättänyt lapsensa kotiin yöksi, nukkuuhan se silloinkin. Lasta ei saa jättää yksin kotiin vaikka hän nukkuisikin. terv. 54

Vierailija
22/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat pitää viedä roskikselle koko perheen voimin.

Tämä on sitä perheen yhdessä tekemistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat pitää viedä roskikselle koko perheen voimin. Tämä on sitä perheen yhdessä tekemistä!

Vierailija
24/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen roskapussin voi viedä samalla, kun lähtee vauvan kanssa ulkoilemaan?

Vierailija
25/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat pitää viedä roskikselle koko perheen voimin. Tämä on sitä perheen yhdessä tekemistä!

Vierailija
26/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, onko tuo "väärin", mutta itse en veisi.

Veisin roskat silloin, kun olen menossa vaunukävelylle vauvan kanssa.

Vierailija
27/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, onko tuo "väärin", mutta itse en veisi.

Veisin roskat silloin, kun olen menossa vaunukävelylle vauvan kanssa.

Vierailija
28/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hissiä ja asutaan 3.kerroksessa.En siis todellakaan raijaa roskia, vauvaa, vaunukassia kahden oven taakse vaunuvarastoon.

Ja oikeasti, mitä tuo haittaa jos ap vie roskat vauvan nukkuessa? Ai joo, se on se heitteillejättö..

Vierailija
29/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien roskat aina kun lähdetään ulos, en erikseen lähde ulkoiluttamaan roskapussia.

Vierailija
30/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sitten pitää aurinkolaseja :P.

Sädekehä hohtaa tänne asti :D

Vierailija
31/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienytkin, nyt en ole voinut koska vauva on sairastanut flunssaa. Entäs sitten, kun on 30 asteen pakkaset, pitääkö vauva pukea ulos 5 minuutin takia?

Kyllähän niitä roskia tulee, vaippapussit, pilttipurkit, vellit ja korvikkeet ym.

Vierailija
32/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältäähän se pienen riskin, että sulle voi sattua jotain matkalla. Jos esim. kaadut ja katkaiset jalkasi ja vauva on yksin kotona...

Vierailija
33/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huudattanut vauvaa KOSKAAN turhaan ja mielestäni jos vauva nukkuu kun lähden ja laitan vaikka oven kiinni niin en voi tietää jos vauva heräsi vaikka siihen.

Silloin vauva joutuu huutamaan yksin sen 5-7 minuuttia joka on minun mielstäni aivan liian pitkä aika.

Sädekehää en tarvitse enkä sitä kiillota, kysyttiin onko se heitteillejättö, itse en noin tekisi. koskaan.

Mietin vain että miksi ap tekee näin? Eikö hän koskaan liiku asunnosta vauvan kanssa??

Vierailija
34/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huudattanut vauvaa KOSKAAN turhaan ja mielestäni jos vauva nukkuu kun lähden ja laitan vaikka oven kiinni niin en voi tietää jos vauva heräsi vaikka siihen.

Silloin vauva joutuu huutamaan yksin sen 5-7 minuuttia joka on minun mielstäni aivan liian pitkä aika.

Sädekehää en tarvitse enkä sitä kiillota, kysyttiin onko se heitteillejättö, itse en noin tekisi. koskaan.

Mietin vain että miksi ap tekee näin? Eikö hän koskaan liiku asunnosta vauvan kanssa??

Joskus ei vain ole sitä mahdollisuutta.

Vierailija
35/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kovat pakkaset niin en jättäisi vauvaa kotiin yksin silloinkaan roskapussin vuoksi.

Kerrotko jätätkö kovilla pakkasilla vauvan kotiin myös kauppareissunajaksi?

Eli kovilla pakkasilla tai kun vauva on kipeä on 2 vaihtoehtoa. Viet roskat ulos silloin kun on PAKKO muutenkin poistua vauvan kanssa asunnosta eli esim. sinne kauppaan. Tai kutsut kaverisi/äitisi/lapsen kummin/naapurin kylään siksi aikaa että kipaiset kaupassa ja viet roskat.

Vierailija
36/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huudattanut vauvaa KOSKAAN turhaan ja mielestäni jos vauva nukkuu kun lähden ja laitan vaikka oven kiinni niin en voi tietää jos vauva heräsi vaikka siihen. Silloin vauva joutuu huutamaan yksin sen 5-7 minuuttia joka on minun mielstäni aivan liian pitkä aika. Sädekehää en tarvitse enkä sitä kiillota, kysyttiin onko se heitteillejättö, itse en noin tekisi. koskaan. Mietin vain että miksi ap tekee näin? Eikö hän koskaan liiku asunnosta vauvan kanssa??

Se vauva ei mene rikki jos et ole siellä nanosekunnissa. Ja tosiaan, mitä jos olet kakalla? Lähdet sitten kesken vauvan luo? Vai pidätteletkö kunnes miehesi on kotona?

Vierailija
37/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkua vauvan kanssa ulos kotoa? Tai ettet voi pyytää jotkakuta kylään joka katsoo vauvaa sen ajan?

Ei ne roskat kenekään maata kaada jos ovat siinä pari päivää! Siirrä pussit vaikka parvekkeelle tms

Vierailija
38/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie mennessäs, tuo tullessas eli yhdellä kertaa mahdollisimman monta asiaa.

Ja jos se vauva on ollut flunssassa, etkä ole päässyt ulos lainkaan, niin miten ihmeessä sitä roskiin vietävää riittää (kaupassahan et ole käynyt,ethän?). Eli ainakin meillä alkaa kolmantena kaupattomana päivänä myös jätemäärä vähenemään, koska siirrytään syömään sellaista, minkä on pakattu ekologisemmin kuin yksittäin tyyliin rahka tai jugurtti.

Vierailija
39/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka avain unohtuisikin sisälle. Tai tippuisi matkalla jonnekin. Tai tosiaan kaadut ja loukkaat itsesi pahasti.

Älä jätä vauvaa yksin, joohan?

Vierailija
40/94 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemään 5-7 minuuttia