jos teille tulis nyt yllärivieraita
niin mitä tarjoaisit kahvin kanssa heille? toisin sanoen, onko teillä aina vierasvaraa kaapissa? Ja jos on niin eikö niitä tule sitten itse syötyä makeanhimossa?
Kommentit (36)
Niin eivät saisi edes kahvia kun meillä ei ole. (edes kahvinkeitintä)
Saisivat... mmm... mansikoita ja muroja ja munakkaan jos nälkä olisi!
Ja valkoviiniä sais jos tekis mieli.
ongelmaa ei tule =)
Mutta toisaalta kääretortun vääntämiseen ei mene montaa minuuutti ja siihen löytyy aina aineet.
ja jos ei ole tarjottavaa kahvin kanssa niin sitten ei ole. yllärivierasvaraa vaikea pitää, kun lapset napsis. ei ne kaverit kahvileivän toivossa meille säntää yllättäen.
en tykkää pitää herkkuja kaapissa varalla, ja sitten välillä vähän nolottaa kun ei ole mitään tarjota yllätysvieraille mutta kai ne sit ymmärtää...?
saisivat olla nälissään :) Mä olen jo kahvini juonut.
koskaan tule yllärivieraita. Ja nekin jotka tulee kutsuttuna tuo yleensä jotain pientä syötävää kuten keksiä tai suklaata mukana vaikka ei tarttis.
mustikkapiirakkaa ja leipää ja keksiä. voisin tehdä jotain ruokaa muutaman tunnin päästä. Miksi ei vois keittää kahveja vieraille, vaikka oiskin omat kahvit juonut. Omien tarpeiden mukaanko niitä vieraskahveja keitetään...
mulla ei ole vierasvaraa, mutta en kyllä pidä makeasta.
tällä hetkellä löytyy pullaa ja munkkeja pakkasesta. Joskus syön niitä kahvin kanssa, useammin en.
mutta mulla on pakkasessa siivuiksi leikattu ankkastukki. Sulatan siitä aina joskus leivänpaahtimessa siivun ja sivelen Lemon Curdia päälle. Samoin sieltä taitaa löytyä ihan pikkiriikkinen hippu jätskiä.
Kahvia ja teetä on, muttei kahvimaitoa, kun sitä emme käytä. Meillä on usein semmoisia pieniä Hyla-tetroja vierasvarana, mutta nyt ei.
Leivonta-aineksia mulla ei ole kaapissa valmiina, kun leivon niin harvoin.
Yllätysvieraat tuovat kyllä usein itse jotainkahvileipää tai muuta tarjottavaa.
Meillä käy niin harvoin yllätysvieraita, että sen takia en ala kahvileipää kaapissa pitämään kun muuten meillä ei semmosia syödä. Joululahjaksi sain purkillisen tummasuklaakonvehteja, niitä olen kerran yllätysvieraille syöttänyt. Niitä kun ei tule muuten syötyä kun ovat pahoja.
lisäksi saisivat valitettavasti suurella todennäköisyydellä flunssatartunnan.
Pidän kodin aina siistinä, tosin siivouspäivät on aika kurja ottaa vieraita vastaan, mutta talossa eletään tavallaan.
Pidän yleensä pakasteessa itse leivottuja pullia ja sämpylöitä. Niistä saa yllätysvieraillekin jotain tarjolle.
Mieluiten kyllä vieraat kutsuttuna, sillä pidän leipomisesta ja laitan mielelläni jotain arkista parempaa tarjolle, yleensä omena-tai marjapiirakkaa tai juustokakkua.
Tai kyllä mä niistä vieraista pidän, mutta en yllätysvierailuista. :) Tykkäisin siivota etukäteen, ainakin imuroida pahimmat villakoirat (koiralla on karvanlähtöaika) ja muutenkin järjestellä ja tiskata. Ei täällä mitään erityisen sekaista ole ikinä, mutta kuitenkin kiusaantuisin, kun ei ole siistiä.
Mitään tarjottavaakaan en pidä kaapissa, pakkaseen voisi kyllä ostaa pullia, niitä ei tulisi itse syötyä, toisin kuin keksit. :/
vaan käskisin mennä kotiinsa takaisin.
Ja soittamaan kotoaan että sopiiko tulla kylään.
kaapissa pipareita koska viikon päästä on esikoisen synttärit. pulla säilyy koska lapset ei tiedosta sen läsnäoloa, piparit tuppaa häviämään parempiin suihin. itse en ole perso kahvileivälle pipareille tms.
usein kyllä äkkiä väsään vaikka pienen kakun jos yllärivieraiden tulo tiedossa vaikka tuntia ennen. :)
keksejä on aina kaapissa, leivonnaisia satunnaisesti, suklaata yleensä, joten eiköhän sitä jotain tarjottavaa keksittäis =)
keksejä on kaapissa ja tummaa suklaata. ME ollaan kaikki oltu kovassa flunsassa joten napostelu jäänyt vähiin, mutta toisaalta on aina joitain vierasvaraa.