Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vahingollista nasolin nenäsuihke on raskaana olevalle?

Vierailija
20.03.2011 |

Uskallatko käyttää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on krooniset ontelot. Lääkäri sanoi että nenäsuihkeita saa käyttää. Olen käyttänyt viimeiset vuodet, enkä tehnyt siis raskaana poikkeusta.

Vierailija
2/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaarattomampi vaihtoehto kuin toistuvat antibioottikuurit. Mulla on flunssien kanssa sellainen juttu, että jo parin päivän kova tukkoisuus aiheuttaa herkästi poskionteloihin tulehduksen. Otan suihketta kuitenkin vain juuri sen verran, että pystyn nukkumaan ja kutakuinkin jaksan hengitellä hereillä ollessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nenäsuihkeet supistaa verisuonia ja jos se kulkeutuu verenkierron mukana vaikka kohtuun ja istukan verisuonet supistuvat, niin... Mun mielestä on parempi välttää lääkkeitä 9 kk kuin ottaa riski.

Vierailija
4/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satunnaisesti raskaana ollessa käyttänyt Nasolinia. Lähinnä jos ei tukkoisuuden takia ole saanut nukuttua yöllä ja muut keinot eivät ole auttaneet. Nasolin on ollut lasten (se 2v eteenpäin) ja olen laittanut vain yhden suihkaisun.

Olen joiltakin raskaana olevilta kuullut lääkärin heille Nasolinin satunnaisen käytön "hyväksyneen". Jatkuvastihan sitä ei voi/saa/hyödytä muutenkaan käyttää, limakalvot kuivuvat.

Vierailija
5/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla ainakin on nuhassa sellainen juttu, että ei mun tarvi miettiä sitä lääkehommaa kauheesti. Mun nenä menee nuhassa oikeesti tukkoon. Eli mä joko valvon yötä-päivää sen 8 vrk mitä nuha kestää. Tai sitten laitan nasolinia, jotta saan yöllä edes vähän nukuttua.

Vierailija
6/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on minulle kaksi lääkäriä sanonut kun olin raskausaikana hirmuflunssassa 6 viikkoa. Eli ihan reippaasti käytin eikä tuossa lapsessa mitään vikaa näytä olevan.

Vierailija
7/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana on oltava hyvä syy. Esim. jos yöuni häiriintyy tukkoisen nenän takia, voit käyttää Nasolinia. Sen vaikuttava aine on ns. beta-mimeetteihin kuuluva lääkeaine, jota käytetään paljon isommilla annoksilla supistuksien estoon lihaksen sisäisesti.

Asiasta on hyvä neuvotella myös neuvolassa, jos lääkkeen käyttö ei ole ihan satunnaista.

Vierailija
8/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle lääkkeiden käytölle raskausaikana on oltava hyvä syy.

Käytä vain. Myös minulle on lääkäreiden taholta annettu lupa nuhasuihkeiden käyttöön. Olen hyvin allerginen ja yöaikaan hyvin usein tukkoinen. Raskausaika on vielä lisännyt sitä tukkoisuutta. Ekassa raskaudessa käytin melkein läpi raskauden aina silloin tällöin nuhasuihketta. Toisessakin aika paljon, tosin tukkoisuutta ei onneksi ollut niin paljoa. Mutta minullakin kaksi ihan tervettä lasta on syntynyt.

Vierailija
9/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sellaisen neuvon, että jos ei tukkoisen nenän takia oikeasti saa moneen yöhön nukuttua, niin silloin voi laittaa yhden suihkeen molempiin sieraimiin ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
10/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttänyt, kun en uskaltanut ja ei suositeltu ja ilmankin pärjäsin. Apteekista saa keittosuolaliuosta suihkeena, sekin auttaa vähäsen. Vielä enemmän auttaa kun laittaa sängyn päätypuolen jalkojen alle kirjat. Lisäksi ostin "sarvikuonon" ja huuhtelin nenän päivittäin. noin kolmesti jouduin käyttämään keväällä(mänty pölytti) tujumpaa nenäsuihketta, joka olikin sitten jo reseptilääke.

Sitten on vielä ne A-nenätipat kuivien nenän limakalvojen kostutukseen.

Vierailija
11/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin kehotuksesta, koska itselläni flunssa menee helposti poskionteloihin ja nasolin ehkäisee sitä. Käytin myös suolaliuoksella huuhtelua aina jos jaksoin, mut totuuden nimessä on aika raskasta juosta pitkin yötä huuhtelemaan nenää, ja se niistäminen rasitti niitä, joten sit siihen päälle piti laittaa a-tippoja... paljon parempi oli käyttää satunnaisesti Nasolinia, se kun kuitenkin oli turvallista.