Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2007 kuollut pappani kävi kylässä

Vierailija
19.03.2011 |

tuulahdus kävi, vanha tuttupartaveden tuoksu pöllähti, kynttilä sammui ja moneen kertaan luettu paksu lasten satukirja tippui hyllystä lattialle...

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyl voi kukaan tyyppi kuolleita nähdä! Käykää lääkärille kertomassa juttujanne, takuulla ootte pöpilässä

Vierailija
2/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän hemmetistä sinä sen voit tietää??! Kukahan luulet olevasi...

ei kyl voi kukaan tyyppi kuolleita nähdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän hemmetistä sinä sen voit tietää??! Kukahan luulet olevasi...

ei kyl voi kukaan tyyppi kuolleita nähdä!

ei se sieltä haudasta enää ylös nouse

Vierailija
4/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jokin aika sitten unta yhdestä nuoruusajan "poikaystävästä", jota en ollut edes muistellut pariinkymmeneen vuoteen valveilla ollessa.

Huomasin sitten parin viikon kuluttua tuosta unesta kyseisen kaverin kuolinilmoituksen vanhan kotipaikkani paikallislehdestä. Oli kuollut ilmeisesti jokseenkin samoihin aikoihin sen uneni kanssa.

Sattumaa varmaan, mutta outoa kuitenkin.

Vierailija
5/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyl voi kukaan tyyppi kuolleita nähdä! Käykää lääkärille kertomassa juttujanne, takuulla ootte pöpilässä

Sinä vaikutat vähän yksinkertaiselta. Älä suotta rasita aivojasi muulla kuin lukemalla Seiskaa.

Vierailija
6/55 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän tuli uneeni - kävelimme yhdessämhetken hiekkaista kävelytietä, pysähdyimme pimeän metsän reunaan, jolloin mummo sanoi "tuonne älä mene", katsoin kohti paikkaa jota hän osoitti ja mummo oli kadonnut...

Vierailija
7/55 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolleet läheisemme eivät voi pitää meihin yhteyttä.

Kyllä ne kuule voivat, ja pitävätkin.

Miksi ihmisen henki muuttuisi kuolemansa jälkeen "pahaksi", jos se ei ollut eläessäänkään paha?

Olet katsonut liikaa zombieleffoja tai lukenut liikaa tyhmiä kirjoja, kuten raamattua.

Vierailija
8/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toiset ovat herkempiä vastaanottamaan tällaista kuin toiset.

miksi vain murto osalla on noita kokemuksia?

Vierailija
9/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena, murrosikäiseksi asti usein sellaisen tummatukkaisen, valkomekkoisen tytön joka seisoi vasemmalla puolellani. Näin siis tytön sivusilmällä ja tunsin sen läsnäolon, mutta jos käännyin katsomaan tyttöä suoraan, se "katosi". Kun sanoin äidilleni tästä äiti tuntui jotenkin säikähtävän muttei kommentoinut yhtään mitään. Tiedän että äidillänikin oli ollut jotain yliluonnollisia kokemuksia.

Kun äitini kuoli olen kokenut monia yliluonnollisia juttuja, aivan kuin äiti olisi tullut tervehtimään minua. Eivätkä äitini vierailut ole tuntuneet yhtään pelottavilta, vaikka todella säikky olenkin.

Eräiden sukulaisteni luona minulle tulee aina todella karmiva olo ja tuntuu koko ajan aivan kuin joku seuraisi minua. Olen kuullut talossa ihmeellisiä ääniä silloinkin, kun olen ollut siellä yksin. Kerran tuli puhetta asiasta erään jo talosta pois muuttaneen sukulaiseni kanssa, joka kysyi minulta, olenko joskus tuntenut talossa jotain outoa. Kun kerroin kokemuksistani, hän nyökytteli ja antoi ymmärtää, että tietää talosta jotain mitä ei voi kertoa. Aika karmivaa.

Vierailija
10/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,huh

Vierailija
11/55 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ihmisiä on, jotka ovat jotenkin herkempiä kokemaan asioita. Meidän äidille oli jo hänen ollessaan pieni tyttö joku sanonut, että hän voisi halutessaan kehittää taitoansa nähdä asioita ennalta, mutta hän ei halunnut. Äitini osaa siis nähdä tulevia tapahtumia unessaan ja "tunnetiloina". Hän on mm. nähnyt täsmälleen oikein vanhemmilleen tapahtuneen onnettomuuden ja meille syntyneen vauvan. Hän myös näki kuolleen pappani seuraavana yönä ja jutteli hänen kanssaan. Pienenä tyttönä hän koki kuolleen mummonsa tervehdyksen kotonaan. Oma mummoni näki mustan hahmon seisomassa miehensä (pappani) sängyn päädyllä yöllä. Hän oli ajatellut "että tätä sinä et saa". Mutta niin vain kuoli rakas pappani seuraavana päivänä.

Minä en henk. koht. epäile äitini kykyä yhtään. Uskon vahvasti, että hänellä on kyky "olla yhteyksissä" meitä suurempaan.

Vierailija
12/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen päivää veljeni kuoleman jälkeen, uskon että hän kävi rauhoittelemassa minua. Ajoin autoa ja kysyin ääneen teenkö oikein. Ajoin autoa ja samantien alkoi kylmä puhaltaa takapenkiltä minuun. Ei auttanut vaikka laitoin lämmöt täysille. Kylmää ilmaa kesti hetken ja loppu yhtä äkisti kuin alkoi. Tarkistin auton, eikä syy selvinnyt mistä olisi voinut tuo kylmä ilma puhaltaa.

Vierailija
13/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen päivää veljeni kuoleman jälkeen, uskon että hän kävi rauhoittelemassa minua. Ajoin autoa ja kysyin ääneen teenkö oikein. Ajoin autoa ja samantien alkoi kylmä puhaltaa takapenkiltä minuun. Ei auttanut vaikka laitoin lämmöt täysille. Kylmää ilmaa kesti hetken ja loppu yhtä äkisti kuin alkoi. Tarkistin auton, eikä syy selvinnyt mistä olisi voinut tuo kylmä ilma puhaltaa.

Vierailija
14/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kanssa tapahtunut niin paljon outoja asioita,olen meedio ja joskus luokseni tulee henkiä jotka haluavat kertoa omaisilleen lohduttavia sanoja.

Kerran näin mielessäni n.40v miehen joka oli kuollut onnettomuudessa,näin siis ihan tarkasti tämän tapahtuman,tämän henkilön ja sen kuinka käy vaimonsa ja pienen lapsensa luona usein "lohduttamassa"...en ole koskaan tavannut kyseisiä ihmisiä mutta oudommaksi tämän tekee sen että tosta näystä meni päivä niin netissä "tutustuin" tähän vaimoon ja hän tunnisti itsensä ja miehensä joka oli kuollut juuri kyseisellä tavalla ja tällä miehellä oli yllään ollut samat vaatteet mitkä minä näin tämän miehen päällä...

Vierailija
15/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"31 Älkää kääntykö vainajahenkien puoleen älkääkä kysykö neuvoa tietäjiltä, ettette saastuttaisi itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Se, mitä koit, ei ollut kuollut isoisäsi. Se oli kenties isoisäksesi tekeytynyt vainajahenki. Me emme saa pitää yhteyttä vainajahenkiin. Sellaisella ei ole siunausta. Meidän turvamme tulee olla Jumalassa.

Kuules nyt, kannattaisi lukea uskontotieteitä ja kirkkohistoriaa sen verran että ymmärtää mistä Raamatun tekstit kumpuavat.Uusi uskonto pyrkii yleensä kitkemään vanhan ns. pakanauskonnon tavat kuten vainajahenkiin yhteyden pitämisen.

Raamattua ei siis pidä lukea yksinkertaistaen, sen jokaista sanaa noudattaen. Tuskin sinäkään noudatat kaikkia käskyjä ja kieltoja mitä siellä lukee ;-)

Vierailija
16/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin reilu 1-v. lapseni kanssa kohti isäni kotipaikkaa, matkalla isänäitiä tapaamaan. Edessä oli mäki ja yhtäkkiä kuului kahinaa etupenkiltä vierestäni, ihan kuin joku olisi kaivellut käsilaukkuani. Alkoi tuntua ihan isäni "tuoksu" autossa ja hiljensin aivan hitaalle vauhdin, kun aloin ihmetellä että mitä tämä on. Mäen takana juoksi hirvi tielle, enkä IKINÄ olisi ehtinyt jarruttaa, jos olisi ajanut 100, kuten nopeusrajoitus oli.

Koin niin, että isäni pelasti minut ja lapseni.

Vierailija
17/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Raamatulla pelottelijat ovat luku sinänsä. Ennen uskottiin - jotkut uskovat vieläkin - että itsemurhan tehneet eivät pääse taivaaseen. Heitähän ei vielä sata vuotta sitten haudattu ns. siunattuun kirkkomaahan.

Kuitenkin tämän uskomuksen varsin raadollinen synty on se että kun ylhäisö ja papisto keskiajalla piti maaorjia kurjissa olosuhteissa, nämä alkoivat tehdä itsemurhia. Tämän "pakotien" tukkiakseen papisto sitten keksi ettei itsemurhan tehnyt pääse taivaaseen.

Joillakin on vain sisäsyntyinen, ehkä turvattomuudesta nouseva tarve uskoa että Raamatussa kaikki on jumalallista ilmoitusta. Maailma on ikäänkuin hallittavampi ja vähemmän kaoottinen kun sen voi jäykästi rajata Raamatun "totuuksilla".

Vierailija
18/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysynt neuvoa autolla ajamiseen, vaikka moni onkin sitä mieltä, että autokoulun uusintakurssi ei olisi mulle pahitteksi :D Ihan kysyin tilanteeseen, joka vallitsi hautajaisjärjestelyitä ja muita juttuja, ja joutu suvu osalta kunnon pyöritykseen, kun tein niin miten uskoin veljeni halunneen tehtävänkin.

Vierailija
19/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat luonnollisia ja inhimillisiä, mutta kuolleisiin ihmisiin yhteydenottaminen on Raamatun mukaan kiellettyä, jopa vaarallista, koska myös itse sielunvihollinen voi naamioitua valon enkeliksi eksyttääkseen ihmisiä.

Vierailija
20/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuda apua 5. Moos. 23. Jos joku neitsyt on kihloissa miehen kanssa ja toinen tapaa hänet kaupungissa ja makaa hänen kanssaan, 24. niin viekää molemmat sen kaupungin portille ja kivittäkää heidät kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua kaupungissa, ja mies siksi, että hän teki väkivaltaa lähimmäisensä morsiamelle. Poista paha keskuudestasi.

varsinaista tekemistä kristinuskon kanssa-> vanha testamentti on kirjoitettu ennen Jeesusta. Jeesuksen ylösnousemuksen ja anteeksiantamisen uskoon taas kristinnusko perustuu. Islamissa on ihan samat temput mm. Iranissa, mutta Koraanilla niitä sielläkin selitetään. Koraani taas on syntynyt 600-luvulla, jos en väärin muista?

Tosiasiassa kysessä on siis Lähi-idän ajalta ennen kristinuskoa ja islamia periytyvä paikallinen julma moraalikäsitys, jota ihan iloisesti sotketaan uskontoihin.

Kehottaisin lukemaan Raamatun ajatuksen kanssa ja samalla tutustumaan historiaan ja antiikin ajan kansankulttuureihin. Antaa mielenkiintoista perspektiiviä nykymaailmaan, sen fanaatikkoihin ja asioiden yksioikoistamiseen. Monet Raamatun "Jumala järkkäs ihmeen" jutut on selitettävissä esim. maanjäristyksillä, tsunamilla (juutalaisten meren pohjaa pitkin pako, meri vetäytyy ja sitten hyökyaalto)..

Mitä taas tulee henkiolentoihin, nin juuri ennen nukahtamista sitä ihan tutkitusti näkee ns. valveunia eli kyseessä on aivojen tuottama näköharha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi