Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi odottaa mieheltä hänen iltavuoroviikkona?

Vierailija
05.05.2011 |

Mies tulee töistä ennen kymmentä, sanoo (ymmärrettävästi) ettei saa heti unta vaan syö iltapalaa ja katsoo telkkaria - helposti vaan se venähtää ainakin puolille öin koska ei malta käydä nukkumaan ja kiva katsella leffaa. Minä valvon meidän pienimmän kanssa kovasti öisin, siksi taas minun yöunet jäävät vähiin. Ei puhettakaan että voisin katsella leffoja. Mutta mitä voi odottaa mieheltä aamupäivisin? Mitään kotitöitä ei tietenkään tee, muttei jaksaisi mitään lastenkaan kanssa. Jonkun leipäpalan lätkäisee eteen jos hänen pitää antaa aamupalaa, on usein miten aikamoinen kiukkukalle iltavuoroviikkoina. Käytännössä mulle jää lapsen ja kodinhoito kokonaan. Päivävuoron jälkeen osallistuu paljon aktiivisemmin.

Mitä olette mieltä? Onko mun vaan ymmärrettävä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee töistä ennen kymmentä, sanoo (ymmärrettävästi) ettei saa heti unta vaan syö iltapalaa ja katsoo telkkaria - helposti vaan se venähtää ainakin puolille öin koska ei malta käydä nukkumaan ja kiva katsella leffaa. Minä valvon meidän pienimmän kanssa kovasti öisin, siksi taas minun yöunet jäävät vähiin. Ei puhettakaan että voisin katsella leffoja. Mutta mitä voi odottaa mieheltä aamupäivisin? Mitään kotitöitä ei tietenkään tee, muttei jaksaisi mitään lastenkaan kanssa. Jonkun leipäpalan lätkäisee eteen jos hänen pitää antaa aamupalaa, on usein miten aikamoinen kiukkukalle iltavuoroviikkoina. Käytännössä mulle jää lapsen ja kodinhoito kokonaan. Päivävuoron jälkeen osallistuu paljon aktiivisemmin. Mitä olette mieltä? Onko mun vaan ymmärrettävä?

jos olet kotona. Jos mies ei tajua perheen etua, ei sitten.

Vierailija
2/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pääasiassa. Ehkä mä voisin sanoa hälle aamupäivällä että katsoo lasta sen aikaan kun käyn yksin salilla vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukea asiat sanoiksi ja keskustella.

Vierailija
4/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen sanonut, että mulla on pitkä päivä ja ilta sitten kolmen lapsen kanssa yksin. Aamulla odotan, että hän osallistuu lasten aamupaloihin ja touhuaa vaikka isomman pojan kanssa jotain, ei ainakaan ärjy lapsille. Sanoo että väsyttää.

Vierailija
5/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säännöllinen 8-16 duuni ja miehellä vuorotyöt. Iltavuoro 13-24.

Iltavuoroina mieheni hoitaa aamulla kotityöt, eli ripustaa pyykit (laitan koneen päälle ennen kuin lähden töihin), tyhjentää tiskikoneen, siivoaa keittiön, imuroi jos tarvetta, hoitaa posti / vakuutus ym. päiväsaikaan hoidettavia asioita.

Minulla ilta menee nopeasti kun kotona noin 17-17.30, sitten lasten ruoka, yhdessä oloa, iltapesut ja -palat ja nukkumaan. Sitten hoidan "omat asiat" klo 21 jälkeen.

Miehesi voisi kyllä illalla valvoa vauvamme kanssa jos häntä ei väsytä. Mene sinä nukkumaan heti kun hän tulee, tulpat korviin.

Vierailija
6/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtään lohduttaa, niin mun mies lähtee töihin kymmeneltä aamupäivällä, pitää kolmen tunnin tauon kolmesta kuuteen ja on taas töissä kunnes lafka menee kiinni puoliltaöin. Tämä myös viikonloppuisin, vapaapäivät aina arkipäivinä.

Joo, ravintola-ala kyseessä! Kaiken lisäksi työmatkaa on siinä 40 minuuttia suuntaansa joten tuo iltapäivän breikki ei oikein koskaan pääse perheen käyttöön.

Onhan se rasittavaa olla kahden lapsen kanssa joka päivä kaikki "virka-ajat", hoitaa aamiaiset ja iltapesut AINA oman työssäkäynnin ohessa, mutta tämän olen tietoisesti valinnut joten en valita.

Tai no valitan sen verran että vois ne miehen sukat kyllä joskus löytää tiensä edes sen komeron oven sisäpuolelle, jossa pyykkikoria pidetään. Ne kun tuppaa jäämään siihen lattialle komeron oven ulkopuolelle. Samoin mystisesti jättelee banaaninkuoria ja teepusseja sinne tänne, vaikka muuten on ihan siisti.

Mutta joo, miehellä tosiaan on veemäiset työajat ja menee hänellä lähes koko päivä siinä touhussa, joten menköön sitten mullakin kotona. Onneksi meillä molemmilla on mahdollisuus olla melko paljon lomalla joten otetaan sitten yhdessäoloaika ja se "oma aika" huomioon silloin.

Vierailija
7/7 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi hoitaa vauvaa.

Iltavuorossa työskentely väsyttää joitain ihmisiä enemmän kuin päiväaikainen työskentely, eikä illan venyttäminen välttämättä johdu siitä, että ei malta lopettaa leffan katsomista, ei vaan ole rauhoittunut nukkumaan vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi