Kesäkertuille tiistaita!
Kello heilautti just viisarinsa tiistain puolelle, joten taidan aloittaa uuden pinon näin uuden " aamun" kunniaksi! :)
Kommentit (54)
ettei esim. ensikertalaiset säikähdä tuosta selkäsärystä. Nimittäin tuolla ex-haahuissakin on sellaisia, joilla on alkuraskaudessa ollut selkäsärkyä ja silti vauvelit kasvaa normaaliin tahtiin masussa. Mä oon vaan tällainen ylipelokas tällä hetkellä...
Luulen, et vaatii lähetteen päästäkseen. Minunkin piti saada neuvolalääkärin lähete, vaikka polin lääkäri viim. keskenmenon jälkeen sanoi, että ota yhteyttä heti kun uusi raskaus niin otetaan seurantaan. Mut sitä kautta ehkä voisi päästä, kun juttelisi jollekin lääkärille suoraan..?
luin sen uudelleen ja mietin, et vaikuttiko se jotenkin tylyltä tai irvivältä...?
Tarkoitus ei ollut kyseenalaistaa sitä, että mahd. kerrot jo aikaisessa vaiheessa pomolle... Kunhan vain olen tuota kysymystä pohtinut kummaltakin kantilta.
täältäkin ajattelin vähän kirjoitella, jospa vaikka saisin omia ajatuksiakin vähän selkeytettyä.
Viikkoja menossa nyt 5+2 ja alkuraskauden ultra on viikolla 8+3 eli kolme viikkoa vielä pitää odotella, tuntuupa tosi pitkältä ajalta. Täällä oli muutamilla varattu tuo ultra 7.viikolle. Lääkäriasemalla hoitaja kuitenkin neuvoi minulle, että tuo 8. viikko olisi parempi, että kanssa sitten näkyy jotain... tiedä häntä, mutta nyt yksi viikko tuntuisi niin paljon aikaisemmalta.
Ultran varasin siis siitä syystä kun takana on alkuraskauden keskenmeno ja olen aika peloissani. Ajattelin että varmistuisi onko siellä masussa ketään.
Oireita minulla on ollut vielä aika vähän, mutta kaipa se on ihan tavallista, että esim. pahoinvointi alkaa vasta 6. viikolla. Enpä sitä toivoisi, mutta huolettaa vaan enemmän jos ei ole oireita. Aika väsynyt olen ollut ja ruoka ei oikein maistu. Rinnoissa myös vähän tuntuu paisutusta ja olen aika äksy ja menetän hermoni helposti. Ja tosi helposti itkettää. Myös palelu on vaivannut (taitaa johtua siitä kun tuli kylmä ulkona ja pattereita ei vielä kunnolla säädetty:)
Onko muilla ollut " henkisiä oireita" ? Niin että pinna on kireällä, eikä jaksaisi ihmisten löpinöitä kuunnella. Oman äitini kanssa käyty puhelinkeskustelu meinas viedä hermot kokonaan tänään kun tuntuu, että se vaan kyselee tyhmiä ja sanoo kaiken hölmösti.
Ei olla kerrottu vielä kenellekään raskaudesta. Sekin kai ahistaa kun on niin ahistunut olo eikä voi kenellekään paljastaa ja jutella asiasta. En tiiä pitäiskö kertoa oman itseni takia joillekin, sitten se vaan helposti leviää, enkä haluaisi sitä.
-Salzu ahdistuksissaan
Kävin tänään lääkärillä ja siellähän se näkyi, pieni myttyrä jonka syke sykki voimakkaasti, ihanaa! Pelkäsin niin kovasti että minulla olisi taas tuulimunaraskaus, mutta onneksi ei, jännittikin niin paljon että kuulin korvissani asti oman sydämeni hakkaavan. Tästä on nyt hyvä jatkaa ,ei muuta kuin kupua kasvattamaan.
rv.8
mulla on kans määräaikainen työsoppari joulukuun loppuun ja puhetta on ollut jatkosta niin kauan kuin työpaikka on olemassa. (meillä on lakkautusuhka päällä) Kuitenkin menin kertoon tänään pomolle kun joudun käymään niin usein siä neuvolassa kun ei ääniä ole kuulunut.
En usko että se vaikuttaa mun jatkoon millään lailla. Ei ainakaan pomo vaikuttanut siltä. Ja ajattelin olla murehtimatta sen enempää asiaa.
Hyvä tietää että muutkin ovat samassa tilanteessa niin voi sitten jutella siitäkin jos tulee jotain mielipiteitä.
Zatu: Se mun kommentti että jos ei kertut-nimi sovi niin voi mennä muualle, ei todellakaan ollut tarkoitettu mitenkään piikittelyksi, vaan ihan oikeasti vaan niin että kun meistä niin kovin moni haluaa pitää tämän nimen niin miksi ihmeessä sitä vaihtamaan, ja jos todellakaan nimi ei kelpaa joillekin niin eipä sille sitten mitään voi. Eihän tämä kirjoittelu täällä voi kenelläkään nimestä kiinni olla.
Sulla tuntuu olevan sama tilanne työssäs kun mulla oli esikoista odottaessani. Olin määräaikaisena ja mulle tarjottiin 5kk ennen laskettua aikaa vakkaripaikkaa (raskaus ei näkynyt =0) niin menin sitten totuuden torvena kertomaan että kiitos mutta olen raskaana. Enpä saanutkaan sitten vakkaripaikkaa, vaan kiittelivät rehellisyydestäni (!) ja SAIN jatkaa määräaikaisena äitiysloman alkuun. Samassa mulle vielä luvattiin että koska olin niin rehellinen ja reilu (ketä kohtaan) saan tulla takaisin kunhan palaan lapsen jälkeen takaisin työelämään. No, kun aikanaan olisin palannut takaisin sain kohteliaan kirjeen että ei kiitos, emme tällä hetkellä tarvitse uusia työntekijöiä...pikkasen otti pannuun!!! Siitä lähtien en ole tosiaan enää ajatellut työnantajan parasta vaan vain omaani. Enpä tiedä oliko tästä varsinaisesti mitään hyötyä sulle, mutta kunhan vaan ajattelin kirjoittaa...Onnea kuitenkin työpaikan suhteen :)
t. mariadee 4+4
[color=fucshia]On ollut puhetta, että saan olla vuoden tuossa työssä. Mutta alustavasti nyt on sopimus ensin vuoden loppuun. Saavat minusta Kelalta " avustusta" , kun olen heillä töissä ja minulle on luvattu työkkärin kautta vuodeksi se avustus NIIN kyllä uskon työni siksikin jatkuvan. Ja toisekseen pomo on tosi mukava ja kaikin puolin osoittautunut ymmärtäväiseksi (ei anna sanoa itseään pomoksi!), joten uskon hänen ottavan hyvin tämän uutisen aikanaan.
Mietin vain missä vaiheessa sanoa, kun keväällä oli tuulimuna. Sitä haluaisi odottaa kauan, että varmasti tietää kaiken olevan hyvin.
Ja en saanut irvikuvaa tuosta kysymyksestä, on tosi kohteliasta, kun mietit sitä :) kiitos.
[color=violet]Kiitos selvennyksestä :) Rivien välistä, kun kukin voi vetää mitä päätöksiä vaan ja äkkiä tulee myös vääriä sellasia.
[color=fucshia]Onpas sulle tehty tosi kettumainen temppu kertomasi työpaikan suhteen. Eihän raskaus saa olla este etteikö voisi antaa esim just vakkaripaikkaa. Tarinasi ei kertonut valititko asiasta mitenkään? Vaikka sinänsä auttaisiko se.
Minulla tuo työ ei voi olla vakituinen, koska olen sellaisen " avustusrahan" kautta siellä. Ja tietääkseni kaikki tuolla paikassa ovat määräaikaisia. Ai niin ja jäi vielä mainitsematta, että tuskin kenkää saan persuuksiin, koska eivät meinanneet löytää kirveelläkään tuohon hommaan jatkajaa. Eli saan varmaan olla niin kauan kuin masun kasvulta pystyn ;)
[color=blue]Neronja [color=violet]sinuna kysyisin polin kautta ultrausta. Minä olen onnellisessa asemassa, koska neuvolassani on ultra ja normaalisti ottavat vasta rv:lla 10 olevat eka kerran " sisään" niin minä saan mennä jo rv:lla 8. Mainitsin keväällä olleesta tuulimunasta ja toiveestani nähdä mahdollisimman pian masuun.
Joo, hyvä että juttu selvis, mulla on aika suoraviivainen tapa muutenkin toimia, en aina mieti miten asiat esitän ja varsinkin näin siunatussa tilassa olen entistäkin suoraviivaisempi ;)) (ainakin mies väittää näin??).
Kiva että tähän porukkaan saadaan lisää ajatuksia ja ihmisiä sen mukana! Toivotaan että törmäillään sitten kesäkuussa suomen synnytyssairaaloissa sankoin joukoin...
ja olen kuullut ukoltani jo muutaman kerran lauseen " ootpas sä kärttynen"
Zatu 5+6
Enpä silloin tajunnut valittaa, olin olevinani jopa onnekas että sain edes jatkaa äippälomaan asti töissä. Ja nuoruuskin teki musta liian pehmon, nyt jos kävisi noin vetäisin oitis liiton ja ties mitä kuvaan mukaan.
Nyt onneksi oon vakipaikassa töissä, tosin sielläkin on ollut sellaisia uudistuksia että ei tee yhtään pahaa jos pääsen sieltä muutamaksi vuodeksi pois! Sulla on ainakin sit se hyvä etu jos on vaikea löytää jatkajaa sun työlle. Tosin kyllä siinä määräaikaisessa työssäkin hyviä puolia oli, tai oikeastaan vain yksi, eli ei ollut mikään kiire/painostus palata takaisin työelämään ennen kuin itsestä oikeasti siltä sitten tuntui...
Koko päivä mennyt ahertaessa opinnäytetyötä.
Opo keksi tänään etten voikaan tehdä keväällä viimeistä opintokokonaisuutta ennen valmistumista kun en ole päivittänyt HOPSia. Mailasi mulle että on poistanut mun kevään listoilta. VOI ¤#&%/(!!!!!! Sanon minä! Mä olisin saanut kaikki isot opinnot valmiiksi ennen vauvan tuloa. Pistin hieman palautetta ja olihan se raskaus sitten paljastettava sille.
PRKL, jos se nyt on kiinni yhdestä HOPSin päivityksestä.
No mun valmistuminen venähtää nyt sen takia parilla vuodella, jos se opo ei nyt jousta.
Ei tunnu vieläkään että olisin raskaana. Jotenkin sitä odottaa et jotain merkkiä tulis. Ajattelin vielä tehdä testin joku päivä et sais kunnon viivat kun haamuja sain vaan kun niitä tein.
No työkuvioita mun nyt ei onneksi tarvitse miettiä paitsi että jos en saa keväällä olla koulus ni sitte täytyy miettiä tosissaan. Mistäs sitä puoleksi vuodeksi töitä sais? Voi voi...
Soffu+nuppu rv 4+6 (jee, huomenna vaihtuu uusi rv)
... onko sulla tietoa jatkosopimuksista työpaikallasi? Miten luulet työnantajan suhtautuvan sellaiseen, jos kerrot raskaudestasi jo alussa? Itse olen pohtinut kovasti, milloin olisi reilua sekä itseä että työnantajaa kohtaan kertoa... Tietty se lakisääteinen on 2kk ennen äitiysloman alkua, mutta kannattaisiko itselleen varmistaa työnjatko ennenkuin kertoo vai riskeerata, että mahd. joku muu vetää ohi, jos kertoo...? No, turhan aikaista pohtia varmaan. Mun mielestä ei oo mitään syytä olettaa et kertoo ennen 12.rv, koska siihen saakka keskenmenot on aika tavallisia... Itse uskallan varmaan olla edes vähän varmempi vasta rv20 jälkeen...