Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkertuille tiistaita!

25.10.2005 |

Kello heilautti just viisarinsa tiistain puolelle, joten taidan aloittaa uuden pinon näin uuden " aamun" kunniaksi! :)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mä valvoin vaan ja viimein mä nousin kirjoittamaan... :)

-Mukaellen tuttua lastenlaulua siis... :)

' En viitsi enää kirjoittaa maanantain listaan, kun taidan olla viimeinen kukkuja. Rankan päivän jälkeen ei uni haluais tulla, joten turhaan pyörin tuolla vuoteessa.

Lueskelin vanhempia ja uudempia juttuja ja aattelin, miten samanlaista, pienine erilaisin maustein tämä ootus on meillä kaikilla.

Itteä huvittaa tällä hetkellä eniten, miten täysillä sitä jo on raskaana, vaikka vasta vajaa kuukausi sitten plussasin. Ajatukset pyörii näissä ootus ja vauva-jutuissa jatkuvasti ja omaa oloa tulee tutkailtua aivan suurennuslasilla. Sitten sitä on hölmönä, ettei mies oo yhtä töpeksessä! :)

Jatketaanpa juttua aamulla. Pitää yrittää mennä saamaan unta palloon, ettei ois aamulla niin väsyny ja öklö olo. Unia ja huomisia kaikille samalla! ;)

Vierailija
2/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut töissä kohta tunnin ja väsyttää aivan mielettömästi! Se ei kylläkään todennäköisesti johdu raskaudesta vaan huonosti nukutusta yöstä. Esikoinen, 3-v poika, taas valvotti kolme (!!!) tuntia. Olen välillä niin lopussa tuon yökukkujan kanssa, ja olenkin miettinyt, että pitääkö tässä ruveta hakemaan jo jonkinlaista apua tuohon nukkumisongelmaan. Poika siis heräilee vähintään tunnin välein yleensä keskiyöllä. Yleensä kyllä nukahtaa samantien, kun hänelle käy antamassa peiton tms. Viime yönä se vaan ei mennytkään niin helposti. Ihme kyllä, poju oli aivan pirteä aamulla, kun hänet herätin klo 6. Mutta ei siitä sen enempää, kiitollisena toki otan teiltä neuvoja, jos jollakulla ollut sama ongelma!!!

Nälkä on taas valtava, ja odotankin jo aamukahvitaukoa! Niin ja yksi inhottava oire, joka kai johtuu raskaudesta, on ainainen palelu. Olen ollut kohta kuukauden verran aivan jäässä.... Kädet on kohmeessa nytkin, ja kirjoittaminenekin tuntuu hankalalta.

Mutta, pieniähän nämä murheet ovat kaiken ilon keskellä!!! Iloista päivän alkua kaikille teille! =)))))))

t. susse rv 9+6 (kai...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähäks oli kylmä aamu!!!!

ihanaa, että muillakin on ongelmia esikoisen nukkumisen kanssa :)) meillä 2,3v poika lopetti kuin seinään kunnolla nukkumisen kesällä, kun tutti otettiin pois. nyt kukkuu illat = nukahtamiseen menee 1-2h joka ainoa ilta (paitsi jos ei ole nukkunut päikkäreitä) ja sitten heräilee yöllä ja viimeistään siinä vaiheessa änkeytyy meidän väliin.. mikä sinällää on kyllä ihanaa :) on ostettu uudet sänkykamat, lahjottu, uhkailtu, silitetty, paijattu, valvotettu, sadutettu jne. tulos aina sama. jos panee kl19 nukkumaan nukahtaa klo21 mennessä ja jos klo20 niin 2130 mennessä. ja herää kuitenkin jo klo7 aikaan. unen määrä ei päätä huimaa ja mua vähän se huolestuttaakin.. nojoo.

mutta kun mun olo on i-h-a-n kamala, paha olo 24h, ruokaan ei pysty, kylmä, kauhee väsymys, kaikki haisee, rinnat kipeet - ja mitä vielä. näiden oireiden takia toi nukkumis rumba rassaa, toivoo vaan, et saisi olla illat ' rauhassa' lepoasennossa, mutta ei. melkein yyhoona tälläkin viikolla miehen työ + koulun takia. anycase, huomenna alkuraskauden ultraan, tapaamaan tämän mahtavan olon aiheuttajaa - jännittää.. sen jälkeen vasta meinasin tilata ekan neuvolankin.

tänään rv7+0

hauskaa (työ)päivää kaikille odottaja-kesäkertuille!!

Vierailija
4/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me saamme pitää tämän Kerttu-nimen sillä ei sitä vastaan ole kukaan=)Onhan tämä paljon selkeämpää kun on yksi pino.

[color=darkpink]Onko täällä muuten ketään heinämasuista vuosimallia 2004?[/color]

Viime yön nukuin todella sikeästi ja pitkään!! 14 tuntia!!! Olo on nyt virkeä ja pieni kuvotus tuoksuja kohtaan vaivaa.

[color=lightgreen]Kysyinkin eilen illalla, mutta kysynkin nyt vielä seuraavaa: Mitä rasvoja olette ajatelleet hankkivanne masun rasvausta ajatellen? Vai onko kukaan päässyt vielä niin pitkälle? :) Mikähän merkki olisi hyvä ja mistä sitä saa? Onko tietoa hinnasta?[/color]

Tuossa meni äsken aamupalaksi kasa suklaakeksejä suuhun, pitäisi varmaan alkaa katsomaan, että mitä tunkee suuhunsa:) Pian muuten kiloja enemmänkin kuin pitäisi. Nyt laittamaan lapsille vaatteita päälle ja ulos raikkaaseen ja kirpeään syys-talvi-ilmaan!

[color=darkpink]Bebe[/color] ja [color=lightgreen]Omppu[/color]

Vierailija
5/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin todella kirpsakka syysaamu ja poika tuli yöllä kipeeksi. Kuin aaltoliikkeenä muillakin ollut näköjään viimeyö erittäin vähäuninen :/

Täällä kans sai rampata pojan huoneessa koko ajan kun kitisi ja itkeskeli nenän tukkoisuutta :( Nyt tää mamma onkin sitte ihan vetovek, pväunia odottelen ;)

Täällä pvät menee osittain epäuskossa -> onko sitä todella raskaana ja toisena hetkenä sitä hehkutaan onnellisena ja tietoisena että raskaana ollaan. Tietoisuuden oikeastaan tekee vain se positiivinen testi/testit joita pitä aina välillä kurkkia jotta muistaa et tottahan se on ;D

Arjen pyöritys ym taas välillä hävittää muistista kokonaan sen et raskaana edes olisin :/

Alkuraskauden ultraankin on aivan kärsimättömän kauna aikaa ;D -> 10.11 jolloin vkooja olisi kasassa 7+4. Tuulimuna kummittelee takaraivossa ja välillä varjostaa mieltä, mutta todella vähän. Olen yrittänyt ottaa positiivisesti ja nauttia niin kauan kunnes on murehdittavaa, jos sellaista tulekaan, ja olen päättänyt ettei murehdittavaa tule =D *itsensä psyykkaaminen kovilla* ;)

Mutta mutta, kaipa se olis tuota tukkoisen kuulosta poikaa lähettävä viihdyttämään, siskokin kun kouluun meni niin äiti saa taas olla se leikkikaveri. Syysloma menikin ihanasti kun sisarukset leikki vain keskenään, äiti sai huilia ;D

Musta on kiva jos saadaan pitää kesäkerttuset nimi, ja miks ei saatas.

Hullua hyvää nimeä vaihtamaan ;)

Marieela 5+2

Vierailija
6/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebe06 - täällä yksi (vähmmän aktiivinen) heinämasu vm. 2004. Lisäksi perheeseen kuuluu vielä 10/2002 syntynyt tyttö.

Tänään oli ekaa kertaa kunnon ällötystä aamulla, mutta parin kaakaon jälkeen se meni ohitse. Hyvä niin sillä aloitin työt pari viikkoa sitten enkä haluaisi joutua kertomaan työpaikallani raskaudesta vielä pitkään aikaan. Muita raskausoireita ei juuri ole.

Nyt palaveriin joten mukavaa päivänjatkoa kaikille!

T. Jazzimiina rv 6+0

Vierailija
7/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kannatan kesäkertut nimeä ehdottomasti! Jos se ei kelle sovi, voinee sitten listailla muualla. Kerttuset on jo niin pitkään ollut voimissaan että en ymmärrä miksi se pitäisi nyt yks kaks vaihtaa?

Täällä vaan edelleen särkee vasenta jalkaa, ihan kummallista, mielessä jo pyörii ties mitkä verisuonitukokset, höh. Muuten olo on ihan hyvä, ei oikeastaan mitään oiretta, alaselkä tosin on kipeä, jomottaa ja muutenkin on " outo" .

Väsymys kyllä on alkanut painaa, iltapäivisin alkaa armoton haukotus-parituntinen! Illalla kampean sänkyyn viim.klo kymmenen ja aamulla kun kello soi 7.00 ei meinaa millään saada silmiä auki. En ymmärrä miten jaksatte heräillä öisin te joilla on pieniä lapsia, vaikka kyllähän sitä itsekin tuli heräiltyä kun kakkosta odotin ja esikoinen oli ihan vauva...rankkaa!! Voimia teille jotka joudutte heräilemään...

Tänään on vapaapäivä, ihanaa! Tosin nämä mun vapaapäivät menee tässä koulu/eskarirumbassa, aamulla aikainen herätys ja hetkeksi kotiin ja sitten hakemaan lapsia....Mietinkin eilen että mitenköhän tämä sitten sujuu jos vauva saadaan? Siis pitää herättää sekä vauva että isommat ja autoilla kouluun ja takas ja sitten taas hetken päästä kouluun ja takas hakemaan isommat, ja tietenkin sit aina vauvan päiväuniaikaan ja muuta kivaa? Huh, mihinköhän sitä tosiaan itsensä sotkenut? Mites teillä muilla on joilla on isommat lapset niin onko teillä koulumatka sellainen että lapset selviytyvät siitä ihan itse? Meillä ei toivoakaan, 2,9km matka ja ei kävelyteitä kuin ehkä 1km matkalla.

t. mariadee 4+4 (kait)

Vierailija
8/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin kaikki ihan huurteessa ulkona...ihan kuin ei olis muutenkin vilu.

tänään pikkusta yökötystä... aikaisempien raskauksien kanssa ei tuota ookkaan oikeestaan ollut...elättelen toiveita että saatais vihdoin se poikakin ;)

olis noista äippävaatteista kysymys:

kun on taas fiksuna tullut myytyä äitiysvaatteet pois...kun en haluais taas koko raskaus aikaa käyttää vaan yksiä housuja niin onko kukaan kokeillut tuota vyötä mikä mahdollistaa jotenkin omien housujen käytön??

onko kätevät? entä paljonkohan ne maksaa suunnilleen?

kiitokset mielipiteistä :)

mulla vieläki ihan masentunu fiilis... no kai tää joskus tästä vielä iloks muuttuu...

Vierailija
9/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainhan minä sitte lopulta vähän nukuttua. Kolmevuotias kuopus vain on niin räkänen, että yö meni pomppiessa ja nenää niistäessä + lääkkeitä lutraillessa, että ei juuri tunnu nukutulta. :(

Täällä pohjosessa on mahtava pakkasaamu -10! Alkaa tuntua siltä, että talvi tulee ihan tosissaan. Loppuvkosta vaan lupas samanverraan plusasteita ja vesisadetta, niin että taitaa se talvi kuitenki vielä viipyä.

Sitte yks pelottavan kummallinen juttu: Mulla alko huimaus ja pahoinvointi kun edellisistä menkoista oli kulunu 3 vkoa. Pahoinvointi oli alusta ihan hirveetä, oksensin kokoajan pitkin päivää, painoki putos kuukaudessa monta kiloa. Nyt en oo oksentanu kolmeen päivään ja olokin on siedettävä. Pahaa tekee välillä, mutta menee ohi aika äkkiä. Onkohan kaikki ihan ok, vai nervoanko turhaan? Voiko tämä olla siitä kiinni, että aamusin on saanu kölliä lasten loman takia pitempään sängyssä? Pelottaa, kun on ollu noita km:ja ja kun tämäki on vielä niin alussa. Vai voiko olla, että ne edelliset menkat oiski ollu ns. valemenkat ja tämä ois nyt kuukautta pitemmällä? Musta tuntuu, että mahaki on jo alkanu kasvaan (ei näy ulos, mutta tuntuu).

Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai oonko nyt ihan sekasin?

Nyt yritän vääntäytyä suihkuun ja päästän kuopuksen pelailemaan tietskalla. Töitäki pitäs tehä, mutta kun väsyttää ja palelee vaan.

Aurinkoista päivää kaikille! :)

M 7+5

Vierailija
10/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen eppuluokalla ja samaan kouluun lähtee keskimmäinen eskariksi enssyksynä.

Me etittiin kauan taloa/tonttia paikasta, josta lapset saa kävelemällä laittaa turvallisin mielin kouluun. Meiltä on 1,5 km koulumatkaa, koko matka pyörätietä ja valaistuna omakotitaloalueen keskellä. Ihan turvallista siis ja mukavaa kaikin puolin.

Haittapuoli on se, ettei täällä ollu vapaita tontteja, kun oltiin hakemassa, joten nyt asutaan melko ahtaasti tämän revohkan (kolme lasta, neljäs siis tulossa) kanssa. Vaihtoehtoja ei meijän kunnassa oo kovin hurjasti, joten nyt sitte mitotaan tätä suht suurta tonttia ja mietitään laajennusvaihtoehtoja.

Lapset viihtyy täällä hyvin, joten muutto ei tuu kyseeseen. Ite yritän kestää tätä omakotitaloalueen hulinaa, työ kun vaatis vähän rauhallisemoia oloja. Mitäpä sitä ei lasten eteen tekis! :)

Ootko aatellu jotain kimppakyyti-järjestelmää jonkun toisen äitin kanssa? Aiemmin asuttiin syrjemmässä ja se toimi hyvin naapurin äitien kanssa kerhokyytien suhteen. On tässä ollu kaupunkilaisäitillä ollu tottumista vähän maalaisempaan meininkiin - kaupungista kun muutettiin maalle halvemman ja väljemmän asumisen perässä.

Jaksamisia!

Vierailija
11/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava aina pudota maanpinnalle näitä juttuja lukiessa. Muutamat edelliset päivät on ollu tosi rankkoja tämän huonon-olon kanssa mutta kun lukee näitä teidän juttuja niin taitaa mulla olla monessa mielessä tosi helppoa. Tai siis saan nukkua joka yö tosi pitkät yöunet. Luennot painottuu iltapäiviin ja graduntekoon kun kukaan ei määrää aikaa. Huonostihan tuo edistyy mutta annan sen nyt itselleni anteeksi, ko tämä olo on tällainen.

Tänä aamuna oikeastaan mikään ei ole pysynyt sisällä. Tuoremehu, puuro jopa salmiakkikarkit on tulleet samantien ulos. Nyt tuntuu ettei mitään uskalla syödäkään. Toivottavasti tämä nyt ei ihan näin pahana jatku. Mutta tämä nyt kuulostaa taas tällaiselta valitukselta. Hyvän asian puolesta tämän olon kyllä kestää. Miten teillä joilla on jo useampi lapsi, missä vaiheessa paha-olo oli pahimmillaan ja missä vaiheessa helpotti? Kauhulla laskeskelin, että tässä kuitenkin on melkein neljä viikkoa siihen, että 12 viikko tulee täyteen. Eikähän sekään mikään ihan satavarma ole, että olo sen jälkeen olis yhtään parempi.

Mutta päivä kerrallaan :)

Nearoosa 8+2

Vierailija
12/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näistä koulumatkoista...eli mekin ostettiin tämä tontti ja rakennettiin talo siinä uskossa että n. 1km päähän rakennetaan koulu johon esikoisemme sitten aikanaan pääsee, koulun piti valmistua v.2004!! Vaan laittoipa kunta rahahanat kiinni ja koulua alettiin vasta nyt ihan hiljattain rakentaa. Joten onneksi tämä loppuu aikanaan, mutta varmasti vielä toka luokka ainakin aluksi joudutaan käymään tuolla hevon kuusen takana (kauniisti sanottu).

ei sen puoleen että tämä uusikaan koulumatka nyt mikään turvallinen olisi, ei meinaan ole yhtään kävelytietä matkalla, vaikkakin kunta kyllä kauniisti lupasi koulun matkalle, mm. meidän lähitielle, pyörätiet laittaa kuntoon ennen kuin koulu on valmis, epäilen SUURESTI. Mutta ainakin matka lyhenee sen 2km, ja yksi tosi paha ison tien ylitys jää pois. Ja onhan tuo 1km matka siinä mielessä hyvä että sen selviää hyvin kävellen, esim. jos vauveli on päiväunilla vaunuissa niin siitä vaan sitten kävelemään. Tuo 2.9km kun on pikkasen pitkä matka kävellä ekaluokkalaisenkin kanssa. ollaan sitä kävelty silloin tällöin, aikaa menee 45min. vaikka tosiaan hoputan poikaa kokoajan, jos yksin kävelisi poika niin menisi varmaan 3 tuntia... :)).

Kyllä tämä koulunalku toi mukanaan uudet kuviot.

t. mariadee

Vierailija
13/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(oikein piti tarkistaa kellon aika, etten mene sanomaan huomenia, kun iso osa on ollut jo hereillä pitkän aikaa...) :-)

Kyllä minäkin ensimmäisen kerran tänään jo seitsemältä heräsin ja laitoin kaksi vanhinta kouluun ja eskariin. Vähän jotain muroa massuun ja Sen jälkeen vielä takaisin sänkyyn, kun nro 3 nukkuu kuitenkin liki kymmeneen... Sitten olikin vaikeampi jo herätä sikeästä unesta uudestaan. Ja kuvotus iski lähes heti päälle... Tuntuu jotenkin erilaiselta kuvotukselta kuin aiemmissa, vai enkö vain muista. Alkaa vauvahaaveilut väistyä sen ajatuksen tieltä, että kunhan tässä nyt vain minuutti ja tunti kerrallaan selviää olonsa kanssa. Eilen oli vielä lisänä kahvipäänsärky. En tajunnut ennenkuin illalla, kun ei oikein kuumettakaan ollut (lämpö ihan normaalina nyt 37,2C). Sitten join kahvikupposen ja kas, olo alkoi parantua. Mutta sellainen lähes jatkuva oksennustaudista parantuvan olo koko ajan. Ei okseta eikä oksenna, mutta tuntuu, että hetkenä minä hyvänsä voi olo taas alkaa pahentua... Olin jo toivonut, että josko nyt selviäisi vähemmillä pahoinvoinneilla, kun viikko 6 alkoi suht siedettävästi. Mutta nyt viimeisen kolmen päivän aikana on selkeästi olo pahentunut. (tänään rv 6+5) Toivottavasti en tällä kertaa kärsi turhaan...

Rocco, oletko kokeillut jättää päiväunet väliin? Josko pärjäisi jo ilman niitä? Meillä esikoinen oli myös iltakukkuja ja nukkui mielestäni liian vähän. Myös nykyisin, vaikka on kouluaamuina herätys seitsemältä, voi riehua siskon kanssa puoli yhteentoista illalla. Mutta eipä lasta väkisin voi nukuttaa. Joskus on itsekin itkenyt sängyssä kun on viimeisenä hereillä, että kun minä aina nukahdan viimeisenä tai kun uni ei vain tule millään... Meillä esikoinen oli alle vuoden, kun alkoi jo toiset päiväunet jäädä väliin. En muista milloin jäivät ne ainoatkin, mutta luulen, että alle kolmen kyllä oli.

Sanotaan, että ÄO vähenee 20% raskauden aikana... Liekö edellisistäkään palautunut... En oikein meinaa enää kirjoittaessani muistaa, mitä muut kirjoittelivat ja mihin oikein olinkaan aikeissa kommentoida tai kertoilla vastaavista ajatuksista... Älkää siis ihmetelkö, jos sekoilen vastauksissani. :-)

Hauskaa ja aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
14/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on aivan ihanan näköinen ilma, valitettavasti saan kuitenkin tyytyä vain katselemaan. Tyttö on vieläkin kovasti kuumeinen, joten sen kanssa ei ulos kyllä pääse. Mutta odottelen kunhan mies tulee kotiin, niin lähden kyllä lenkille.

Hiukan alkanut tuo väsymys painaa, se mulla oli suurin oire viime raskaudessakin. Olisin vain nukkunut ihan koko ajan. Nyt hirvittää kun pitää tuon taaperon kanssa jaksaa ja töissä jne. Illalla pitäis miehenkin kanssa jaksaa seurustella eikä vain nuokkua sohvalla kuola poskella:)

Mä varmaan tilaan kuitenkin jo tänään sen neuvolan, en malta odottaa ensi viikolle asti. Sitten on enemmän raskaana kun on neuvola mitä odottaa :)

Joku kyseli siitä masurasvasta, sori kun en muista nimimerkkejä vielä!

Mä käytin koko viime raskauden ajan, eli suurinpiirtein rv5 lähtien vauvaöljyä. Sitä sellaista Natusan baby oil-geeliä. Se oli ihan jättihyvä muutenkin kuivalle iholleni, sitä käytän nykyään ihan päivittäin suihkun jälkeen. Ja raskausarpia mulle tuli kaks, nekin rv39+3, tytö syntyi 40+1. Nyt ne arvet on muisto vain :)

Nyt täytyy mennä päiväunille, kun tyttökin nukkuu. Jaksaa sitten taas olla, kun se tuolta heräilee.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille !!

Helmis

Vierailija
15/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Heh, mä taisin nukkua teidän puolestakin ja voisin nukkua vastakin. Harmi että piti vääntäytyä aamulla ylös ja töihin.. sen verta paljon olis uni maittanut aamulla ...

Vointi ei kovinkaan huono edelleenkään (äitini tiesi kertoa ettei hänkään ollut kova voimaan pahoin kun odotti veljeäni tai minua .. joten meneekö samaan tapaan vähän kun hänelläkin) tänä aamuna töissä ollu vähän enempi sellasta yöks-oloa, ja just ennen palaveria mietin että mahtaako tulla oksu.. olo helpottui kun join kylmää vettä (tapana pitää 0.5 l tuoppia tossa pöydällä täynnä vettä työpäivän aikana... ) ja popsin muutaman viinirypäleen.. neuvolankin sain 15.11.. tuntuu että siihen valovuosi aikaa vaikka taitaa se aika kiiruhtaa aika vauhdilla kuitenkin... onhan jo ens viikolla marraskuu =) Saapa nähdä tuleeko huomenna lunta tänne Helsinkiin.. taidan ottaa bussin oman auton sijasta ettei käy huonosti autolle eikä kuskille..

Mukavaa tiistaita kaikille ja hyvää vointia ja odotusta tietenkin :D

-kesä06 rv 6+4 -

Vierailija
16/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola. Taas samat kuviot kuin vuosi sitten. On vielä kaikki niin tuoreessa muistissa. Sitä vaan en tajua, miksei niitä kaikenmaailman tietoja voinut katsoa mun viime vuotisista papereista... No, kyllä ne osittain sieltä katsottiin sitten loppujen lopuksi. Nyt voi varata ajan np-ultraan, joka tehdään nykyään rv12-13 Porvoon sairaalassa.

Olo on jatkuvasti huono. Syön koko ajan, jotta verensokeri pysyisi edes jotenkin ylhäällä eikä tulisi niin paha olo, että oksennan. No, meni taas pari päivää oksentamatta, mutta tänä aamuna oksensin heti aamupalan syötyäni kaiken, joten eipä ollut siitä syömisestä apua. Onneksi olen kotona enkä töissä, kyllä olisi yhtä helvettiä elämä... Ja onneksi tuo poika on niin ihana ja helppo vauva. Saas nähdä, millainen riiviö tämä seuraava on, kun esikoinen on ollut syntymästään asti niin ihana...

No, eipä tällä kertaa muuta... Ainiin paitsi että tiedusteteln, onko täällä muita, joiden lapsille tulossa suhteellisen pieni ikäero??? Meillä la neuvolan mukaan 1.6.2006 (ota nyt sit selvä, kun alkurask. ultr. pvä on 2.-4.6. ja kalenterin mukaan 2.6. ja neuvolan mukaan toi 1.6.) ja esikoinen syntyi 21.5.05 eli ikäeroa tulee n. 1v tai vähän yli...

Charlotte ja poika 5kk ja rv8+4/5?

Vierailija
17/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariadeelle koulukuskaushuolista...

Minulla oli aiemmin sama tilanne, tosin eskarin ja kerhojen suhteen lähinnä silloin vielä... En tiedä, olinko huono äiti, mutta kun totesin nuorimman nukkuvan 99% todennäköisyydellä vielä tunti sen jälkeen, kun toiset on viety kerhoon, niin jos vaikutti olevan sikeässä unessa, jätin omaan sänkyynsä nukkumaan. Toisten heittämiseenhän ei mennyt kuin 5-10min. Varsinkin jos vein vain yhden, niin toisen vanhimmista lapsista jätin evästettynä " pikkusisaruksen vahdiksi" . Mutta tuokin oli sitten myöhemmässä vaiheessa, ihan vauvana ei ollut tullut vielä mieleenkään jättää kotiin. Mutta kun alkoi säälittää kiskoa turhaan kesken unien mukaan ja tajusi, että aika epätodennäköistä että mitään sillä välin sattuu, saatoin jättää nukkumaan.

Kun isommat kasvavat, niin kyllä ne kummasti oppivat huolta pitämään pienemmistään. Sitten tietty jos menee puoli tuntia tai pidempään reissuihin, niin ei ehkä kannata jättää. En itse ainakaan silloin olisi uskaltanut jättää. Toisaalta... tuleehan sitä joskus mentyä ulos roskista viemään tai kukkia kastelemaan ilman että vauvaa raahaa koko ajan mukanaan. Varmaan jokainen äiti itse tietää vauvansa/lapsensa ja mitä on oletettavissa että tekee yksinään, tai jos herääkin aamulla ja äitiä ei hetkeen näy.

Nearoosa, itse ajattelin kokeilla popcorneja... Ei mitään terveysruokaa, mutta pakko olisi jotain koko ajan pistää suuhunsa, ettei olo pääse mahdottoman huonoksi. Parempi ottaa suuhunsa edes lusikallinen jotain, vaikkei mieli tekisi syödäkään. Nyt olen syönyt kaurahiutaleita maidon ja sokerin kera. Luulisi vapauttavan hiilihydraatteja tasaisesti...

Mionalle myös pahoinvoinneista ja keskenmenoista. Itselläni on ollut aina pahoinvointia, enää ei oikein enää tarkkaan muista muuta kuin että vasta rv 18 helpottanut... Paitsi viimeisimmässä raskaudessa rv 14 ja rv17 lapsi todettiin kuolleeksi. Alkanut yleensä siinä rv 6. Mutta kyllä täällä on luettu noista vk ennen oletettavaa menkkojen alkamispäivää alkaneista pahoinvoinneista. Ei kai siitä pahoinvoinnista sinänsä voi mitään päätellä, mutta viimeiset kaksi raskautta jotka päättyivät keskenmenoihin olivat kaikkein rankimmat. Luulen, että kroppa oli niin väsynyt, että pahoinvointikin tuntui paljon rankemmalta. Ja kun osui vielä kunnon flunssaa ja vatsatautia siihen päälle, niin ei ihme, jos oli rankkaa!! Ja kilpirauhasarvotkin kohosivat toisessa... Osasin jo pyytää verikokeita heti raskauden alussa, kun olin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja pohtinut ensimmäisen sikiökuoleman jälkeen. No, tuntuu jotenkin ikävältä puhua ikävistä asioista. Mutta itsellä nämä tietysti ovat mielessä koko ajan taustalla. Miettii, että käykö taas samalla tavalla, vai saisinko vihdoin synnyttää elävän vauvan. Ja pahoinvointia pelkää, kun se on ollut niin rankkaa ja kestänyt pitkään. Ensimmäisestä oksentelin eniten, mutta pahoinvointi ei muuten ollut niin jatkuvaa ja kokonaisvaltaista, sen sai aika hyvin syömisellä pysymään hallinnassa, ja oksentamisen jälkeen olo helpotti. Myöhemmissä en kai kauhean montaa kertaa oksentanut, mutta huonoa oloa kesti ympäri vuorokauden. Yöllä nukkuessaan ei voinut huonosti. Kuinka pitkällä sinulla nuo kesken menneet raskaudet olivat? Oliko niitä monta? Löytyikö mitään syytä, vai oliko niin alkuvaiheen, ettei ollut edes tarpeen tutkia sen enempää?

No, nyt menen tekemään kattilallisen popcorneja... Tai kaksi... tai kolme... :-)

Vierailija
18/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Mikäs salaliitto noilla meidän lapsukaisilla on viime yönä ollut kun tuntuu, että kaikilla on kukuttu enemmän tai vähemmän, myös meillä! Meidän esikko on tosiaan vasta 6,5 kk joten ei muutenkaan nuku öitään kokonaan vielä mut viime yö oli sellasta tunnin välein heräämistä myöskin.. Ja nyt kun todella tarvitsisi unta! Mua väsytti esikoista odottaessa aivan älyttömästi ja nyt tuntuu sama meiniki jatkuvan, silloin sentään sai nukkua 10 tunnin yöunet + illalla " päikkärit" ....

Omasta navasta sen verran et suht oireettomana täällä elellään. Pahoinvointia oli muutama viikko mut nyt sekin tuntuu hieman helpottavan. Välillä tämä oireettomuus pelottaa et jospa en olekaan raskaana mut " onneksi" olen niin tajuttoman väsynyt koko ajan ja esikoinen pitää ajatukset kiireellisinä, että ei paljon tätä uutta raskautta kerkee edes ajatella. Sinänsä ihan kiva, meneepähän aika nopeesti, nyt taitaa olla jo viikot 8 + 1 ja muistan esikoista odotellessa, että tuohon mennessä olin odottanut jo muka TOSI kauan ja nyt tuntuu et vastahan mä plussasin. :)

Eipäs muuta kuin ihanaa odotusta kaikille ja pirtsakkaa syystalvipäivää, tämä mamma taitaa mennä päikkäreille, poika nukkuu mahdollisesti vielä tunnin!!

MiljaMaaria 8 + 1

Vierailija
19/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. meillä myöskin pieni ikäero lapsille. Esikoinen on siis nyt 6,5 kk ja ikäeroa tulee n. 1 v 2 kk, la mulla laskureiden mukaan 5.6.2006, katotaan, mitä ne sit neuvolassa sanoo, ensi viikolla pitäis mennä. Kirjoittelinkin joskus aikaisemmin, että itsellä tilanne hieman eri kun esikoinen ei ole ollut mikään ns. helppo tapaus eli ekat 3 kk kärsittiin vatsavaivoista ja senkään jälkeen yhteiselomme ei ole ollut sieltä helpoimmasta päästä. Vähitellen alkaa onneksi elämä tasaantua, poika on TOSI aktiivinen (opettelee jo kävelyä..) ja uskonkin, että poika rauhoituu entisestään kunhan pääsee itse kunnolla liikkumaan! Pikkumies on onneksi hyvällä tuulella ollessaan ihanan aurinkoinen ja onkin oikea naistennaurattaja.

Itse elän nyt toivossa, että tämä meidän seuraava tulokas olisi vähän rauhallisempi.. :)

MiljaMaaria 8 + 1

Vierailija
20/54 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki kitistiin yöllä ja aamulla miehen herättyä jatkettiin pojan kans unia meijän sängys... Tosin poika nukku vielä siinä vaiheessa ku ite karkasin neuvolaan,mummu ja kummi-täti viihdyttämässä sillä aikaa..(lapsenlikat luulivat et oon phtoimistossa,ja kävinhän mä sielläki....)

Ekan lääkäriajan+ultran sain 22.11.(rv11+5) ja np-ultraan soitin ajan kans 1.12.(rv13) Täällä ainaki tarjotaan 2 ultraa ja lääkärineuvoloissa kans ultrat....

Puhelin neuvolan tätille pahoinvoinnista ja se tuumas ettei niin aikasessa vaiheessa pitäs vielä olla ja epäili et ois pitemmällä...Ja mustaki tuntuu,niinku jollaki muullaki,et " tuntu" on pitemmällä,mahallaan ollessa painaa jo aikalailla...

Väsyttää ihan tajuttomasti ja saa nähä mihin aikaa päikkäreille,pikkuherra kun oli heränny vasta 9ltä....Normaalisti ollaan hereillä 7ltä,nyt ku on lomailtu nii venyy ja venyy....

Pakko mennä jotain syömään,josko jotain muuta ku sitä banaanijogurttia... :)

Suhmura 7+5