kuinka pian Propral auttaa ja kauanko vaikutus kestää?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
temesta on hyvä siihen
Temesta aiheutta riippuvuutta, joten mieluummin Propral tmv beetasalpaaja, jos kyse satunnaisesta, silloin tällöin tarpeesta esim. esiintymisjännitykseen.
Otat mieluummin buranan kuin leikkauksen? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä itselläni ainakin ahdistuneisuuteen auttaa. Kun ahdistun, rinnassa tuntuu painetta ja hengenvedot ovat pinnallisia. Otettuani Propralia huomaan selkeästi rauhoittuvani ja nämä edellämainitut tuntemukset poistuvat, tai ainakin lievittyvät selvästi.
Et ole kuitenkaan ollut niin tuottelias, että olisit keksinyt, miten ajatuksesi ja tuntemuksesi saa kuriin? Tuntuu käsi käyvän useamminkin lääkepurkilla. Varmistat ehkä että resepti on edelleen voimassa, ja että lääkettä varmasti on saatavilla jos tulisi ahdistava tilanne eteen? Odotat että vaikutus alkaa, kun olet nielaissut tabletin? Haluat vaikutuksen olevan sellainen kuin mitä olet aiemmin kokenut sen olevan?
Taina vaan kirjoitti:
Minulle annettiin Propral 10mg lääke jännitys-oireisiin 1-2 tapl 3x vuorokaudessa. Olen puolitoista kuukautta ottanut, eikä mitään vaikutusta mihinkään. Jännitys isommissa tilausuuksissa pelaa kuin aiemminkin. En ole kokenut masennusta tai muuta pahaa oloa, ei ole verenpainetta tms. Lääkäri tän kuin puoli pakolla minulle määräsi ja kannusti ottamaan. Kertoi muunmuassa sen, että näyttelijät tätä käyttää.. En tarvitse joka päiväseen käyttöön jännytys-lääkettä, vain silloin tällöin. Nyt tätä lääkettä syön useat lääkkeet päivässä, eikä ihan mitään vaikutusta. Sama on vointi kuin ennenkin, no paras tässä se, ettei pahoinvointia ole ollut.
Totta kai jännitys pelaa koska sille ei ole mitään pysäyttäjää. Lääkärit eivät tykkää jos heiltä vaaditaan tai pyydetään näitä pysäyttäjiä, koska pitäisi antaa psyykeeseen vaikuttava lääke eikä pelkkään sykkeeseen.
TiinaP kirjoitti:
Ei minullakaan auttanut ihan mihinkään. Minulle määrätty/suositeltu ottamaan 10 mg kolme kertaa päivässä. Aamulla, päivällä ja illalla. Vaan samat jännitys-vaivat ovat yhäkin. Miksi toisilla vaikuttaa ja toisilla ei??
Toiset eivät ole keksineet mitään sanaa kuvaamaan somaattisia jännitystiloja. He sanovat vain ahdistus tai jännitys. Muuta ei osata.
Koska heiltä ei tule suusta ulos muuta, psyykkisistä vaivoista kärsivät ovat pahemmassa jamassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse jännitän nimenomaan niitä jännityksen oireita ja että ne ottavat minusta liian ison vallan ja kaikki menee ihan plörinäksi. Propral auttaa noihin oireisiin, joten sen vuoksi myös ahdistus helpottaa!
Olet edempänä kuin moni muu tunteiden tunnistamisessa. Toivottavasti lääkärisi ja/tai hoitajasi ymmärtää tulokulmasi. Psyykkisestä ahdistuksesta kärsivät ovat pulassa niiden tomppelien takia, jotka eivät tuo esiin sinun näkemystäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tietty nekin sitä sitten viime kädessä pahentavat..
Mutta täytyy kokeilla kerran kotona tuota lääkitystä etten sitten kupsahda mihinkään kaupan lattialle jos tuo verenpaine liikaa laskee.
Mulla ei ainakaan ole kyse paineista jos romahdan lattialle. Samoja paineita saattaa olla koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihan järkyttävän pahanmakuisia
Eiväthän ne ole mitään imeskelytabletteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihan järkyttävän pahanmakuisia
Eiväthän ne ole mitään imeskelytabletteja.
Tämä 😂
Voitteko auttaa mua. Lääkäri on lopettamassa opamoxia ja on ehdoton sen suhteen. Oon niin pitkään elänyt paniikin ja ahdistuksen kanssa, kokeillut ihan kaikkea ja koettanut lääkkeitä ajatuksella että sehän toimii. Tätä propralia pitäis toisen lääkärin mukaan syödä "ennakoivasti" 4x päivään ja toisen mukaan kohtauksen tullessa.
No tää vaan pahentaa mun oloa koska en saa normaalinkaan vertaa kosketusta mun kehoon! Kärsin myös hoitamattomasta dissosiaatiosta. Urheilen, ja koitan niin pitää myös mieltäni kunnossa ja tää estää kovan liikunnan täysin.
Mitä hittoa mä teen???
Vierailija kirjoitti:
Voitteko auttaa mua. Lääkäri on lopettamassa opamoxia ja on ehdoton sen suhteen. Oon niin pitkään elänyt paniikin ja ahdistuksen kanssa, kokeillut ihan kaikkea ja koettanut lääkkeitä ajatuksella että sehän toimii. Tätä propralia pitäis toisen lääkärin mukaan syödä "ennakoivasti" 4x päivään ja toisen mukaan kohtauksen tullessa.
No tää vaan pahentaa mun oloa koska en saa normaalinkaan vertaa kosketusta mun kehoon! Kärsin myös hoitamattomasta dissosiaatiosta. Urheilen, ja koitan niin pitää myös mieltäni kunnossa ja tää estää kovan liikunnan täysin.
Mitä hittoa mä teen???
Vaihda lääkäriä. Itsellä menisi ainakin luotto lääkärin asiantuntemukseen jos tosissaan ehdottaa propralia bentsojen tilalle. Propralista voi olla hyötyä silloin kun ahdistuksen laukaisee fyysiset oireet mutta ei siitä bentsojen korvikkeeksi kyllä ole.
Ei sitä Propralia kai syödä mitenkään ennakoivasti vaan tarpeeseen. Mulla laski kyseessä olevasta lääkkeestä verenpaine niin, että pökräsin ja löin kaatuessani pääni ihan kunnolla. Sitä ennen oli joku Emconcor ja meno oli seinästä seinään.
Betasalpaajat tomivat noin 10:ssä minuutissa. Bentson on kyllä ylivertaisia. Kannattaa käydä toisessa EU-maassa hakemassa KV-resepti englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
jos olen ottanut enemmän kuin tarvitsee-> verenpaine laskenut. Ei muuta. Muista myös, että propral (ja muutkin beetat) saattavat alkoholin kanssa yllätävän verenpaineen romahduksen. Ei tosin ole mulle sattunut, mutta aina siitä varoitellaan.. Olen kuitenkin käyttänyt myös alkon kanssa, kun joskus yksi lasi punaviiniä saattaa nostaa pulssin ja aiheuttaa rytmäreitä.
Itse otan krapulaan Propraalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos olen ottanut enemmän kuin tarvitsee-> verenpaine laskenut. Ei muuta. Muista myös, että propral (ja muutkin beetat) saattavat alkoholin kanssa yllätävän verenpaineen romahduksen. Ei tosin ole mulle sattunut, mutta aina siitä varoitellaan.. Olen kuitenkin käyttänyt myös alkon kanssa, kun joskus yksi lasi punaviiniä saattaa nostaa pulssin ja aiheuttaa rytmäreitä.Itse otan krapulaan Propraalia.
HITON AMATÖÖRI
Miten niin? Kun pitää töihin lähtee, ja sydän hakkaa liikaa, niin loistava apukeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa mä teen???
Vaihda lääkäriä. Itsellä menisi ainakin luotto lääkärin asiantuntemukseen jos tosissaan ehdottaa propralia bentsojen tilalle. Propralista voi olla hyötyä silloin kun ahdistuksen laukaisee fyysiset oireet mutta ei siitä bentsojen korvikkeeksi kyllä ole.
Sydämen tykytykseen beetat auttaa, samaan vaivaan käytetään bentsoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä Propralia kai syödä mitenkään ennakoivasti vaan tarpeeseen. Mulla laski kyseessä olevasta lääkkeestä verenpaine niin, että pökräsin ja löin kaatuessani pääni ihan kunnolla. Sitä ennen oli joku Emconcor ja meno oli seinästä seinään.
Miten beetat tekee tuota? Millä annoksella?
Vierailija kirjoitti:
On mulle oikein asiantunteva psykiatri käskenyt syömään "ennakoivasti".
Mulla on muutenkin alhainen leposyke enkä mä kyllä ymmärrä lääkärin logiikkaa siinä miten auttaa jos mä makaan löysänä lattialla ja olen vielä enemmän ahdistunut vs että ottaisin sen bentson jolla uskallan ovesta ulos. Mä olisin jatkuvasti pökräilemässä sillä annostuksella.
Ainiin, mulla on astma jonka oireita pahentaa.
Mutta eipä näitä omia kokemuksia kukaan kuuntele.
Mindfulnessia kehiin.
Itse vain liikun, joten ei niin väliä jos suoritusaika kärsii. Liikun vain silloin kun tuntuu sopivalta eli ei koordinaatiovaikutuksia. Sykkeen saan ihan riittävän ylös eli hikiliikunta onnistuu.