Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka pian Propral auttaa ja kauanko vaikutus kestää?

Vierailija
12.12.2007 |

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vaalijärjestelmä meillä on? Eikai Dominion:)

Ajatelkaa äänestättekö poliitikkoa joka ajaa rajoitustoimia vai sellaista poliitikkoa joka haluaisi tieteen ratkaista asiat, eikä valtamedialla manipuloiden ihmiset pelkotilaan. Lukekaa The Great Barrington Declaration. Taitaa olla jo kymmenet tuhannet lääkärit sen allekirjoittaneet ympäri maailman. Tuli vain mieleen!

Vierailija
22/78 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan kestää että vaikutus alkaa? Otin puolikkaan eli 5mg ja mietin otanko loputkin.

5 mg on kyllä aika pieni annos, voi olla vaikeaa huomata mitään vaikutusta, tunnin sisällä se tulee jos on tullakseen. Itsellä 40 milligrammaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tää hyvin esim työhaastattelutilanteissa tai työpalavereissa? Mulla jännitys katkaisee hyvät ajatukset ja alan änkyttämään sanoissani.

Ei. Ei auta jännitykseen vaan rauhoittaa vain fyysisesti elimistöä.

Silloinhan se nimen omaan auttaa jännitykseen. Sen verran hyvinhän se toimii että esim ampujilla tulkitaan yksikäsitteisesti dopingiksi kun vähentää käsien vapinaa.

Vierailija
24/78 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä itselläni ainakin ahdistuneisuuteen auttaa. Kun ahdistun, rinnassa tuntuu painetta ja hengenvedot ovat pinnallisia. Otettuani Propralia huomaan selkeästi rauhoittuvani ja nämä edellämainitut tuntemukset poistuvat, tai ainakin lievittyvät selvästi.

Vierailija
25/78 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Propralhan on joku betasalpaaja.

Vai?

Syön itsekin niitä, kuin karkkia.

Vierailija
26/78 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Propral rauhoittaa kropan muttei mieltä.

Vierailija
27/78 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

useamman tunnin. En nyt muista tarkkaa puoliintumisaikaa, ja omaan kokemukseen vaikuttaa se, että kun lääke laskee pulssia, sitä rauhoittuu muutenkin ja pulssi pysyy alhaalla lääkkeen vaikutuksen loputtuakin. Yleisin ohjeistus on kai 3-4x vuorokaudessa, ja silloinkin vaikutus kumuloituu, joten kyllä kai teoriassa ainakin tuon 6-8h.

Migreeninestolääkkeeksi Propralia otan yhden tabletin aamulla. 3-4 kuulostaa aika tujulta annostukselta. Itse en noteeraa enää mitenkään Propralia vaikutusta.

Vierailija
28/78 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin Propral 10mg lääke jännitys-oireisiin 1-2 tapl 3x vuorokaudessa. Olen puolitoista kuukautta ottanut, eikä mitään vaikutusta mihinkään. Jännitys isommissa tilausuuksissa pelaa kuin aiemminkin. En ole kokenut masennusta tai muuta pahaa oloa, ei ole verenpainetta tms. Lääkäri tän kuin puoli pakolla minulle määräsi ja kannusti ottamaan. Kertoi muunmuassa sen, että näyttelijät tätä käyttää.. En tarvitse joka päiväseen käyttöön jännytys-lääkettä, vain silloin tällöin. Nyt tätä lääkettä syön useat lääkkeet päivässä, eikä ihan mitään vaikutusta. Sama on vointi kuin ennenkin, no paras tässä se, ettei pahoinvointia ole ollut. 

Vierailija
29/78 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan auttanut ihan mihinkään. Minulle määrätty/suositeltu ottamaan 10 mg kolme kertaa päivässä. Aamulla, päivällä ja illalla. Vaan samat jännitys-vaivat ovat yhäkin. Miksi toisilla vaikuttaa ja toisilla ei??

Vierailija
30/78 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tämän lääkkeen unettomuudesta johtuviin rytmihäiriöihin, idealla että tukisi samalla jännittyneisyyden poistoa ja auttaisi unettomuuteen. Mulla on elimistö jossain stressitilassa koko ajan enkä saa sitä rentoutumaan, että saisin nukuttua. Unet on siis 2-3h ja voi olla vasta aikaisin aamulla tai yöllä. Kroppa on aivan sekaisin jotenkin.

Ensin otin 1x 10mg iltapäivällä ja toisen illalla. Nukuin ekaa kertaa kuukausiin normaalit unet pari yötä. Aloin ottaa ainoastaan illalla ja unet alkoi heikentyä. Kokeilin puolikasta ja kokonaista useamman kerran päivässä. Edelleen sama juttu, että unet heikentyy. Nyt kun lääkkeen aloituksesta on 2 vkoa, nukun taas 2-3h yöunia, mikä aiemminkin. Ja nyt oon syönyt isompia määriä esim eilen otin 4 kertaa päivässä tuon 10mg tabletin eli yhden tabletin vielä, kun en yöllä enää saanut unta. Silti meni vielä useampi tunti ennen kuin nukahdin ja tosiaan heräsin taas 2h jälkeen.

Lääkkeiden sivuvaikutuksissa mainitaan unihäiriöt eli voikohan nyt olla tästä kyse vai onko annostus edelleen liian pieni/käytän sitä väärin? Tekisi mieli lopettaa koko lääke tai ylipäätään tekisin mitä vaan, että saisin nukuttua taas normaalisti. Käytössä lisäksi 3mg melatoniini iltaisin, jonka ottanut samaan aikaan illan Propalin kanssa.

Vierailija
31/78 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiinaP kirjoitti:

Ei minullakaan auttanut ihan mihinkään. Minulle määrätty/suositeltu ottamaan 10 mg kolme kertaa päivässä. Aamulla, päivällä ja illalla. Vaan samat jännitys-vaivat ovat yhäkin. Miksi toisilla vaikuttaa ja toisilla ei??

Osa ei tunnista tunteitaan. Luulevat fyysisiä oireita psyykkisiksi.

Vierailija
32/78 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan sydämen tykytykseen/ahdistukseen (vanne rintakehässä ns.) esim klo 16 10mg tabletin ja klo 19 oireet jo palaa niin tarkoittaako tää, että annostusta pitää nostaa? Jos pitäisi riittää teho 6-8h ajaksi?

Jotenkin vierastan ajatusta, että söisi kovin isoa määrää, mutta pitäisi saada tämä pahin ahdistus pois, jotta saan nukuttua. Sitten vois laskea määrää hiljalleen.

Lääkärin ohje oli 1-2 tablettia 1-3x päivässä tarvittaessa. Tää on niin epämääräistä, että en nyt tiedä paljonko söisin. Kokeilin yksi ilta ottaa 20mg yötä vasten ja nukuin vaan entistä huonommin. Pitäisikö kuitenkin ottaa sama määrä tasaisesti pitkin päivää? Aamulla en oo ottanut, kun silloin ei ahdista.

Vierailija
33/78 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä käytössä tarvittaessa 10 mg Propral sekä nopealyöntisyyteen että paniikkikohtauksiin.

Toimii loistavasti, paniikkikohtauksiin jopa paremmin kuin mikään bentso, kunhan ottaa lääkkeen heti kun alkaa tulla tuntemuksia. Plussaa myös, että vaikutus alkaa nopeasti ja tämän kanssa uskallan ajaa autoa huoletta. Nämä siis vain minun henkilökohtaisia kokemuksia ko. lääkkeestä!

Vierailija
34/78 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lääke, xanoria naamaan kun ahdistaa.

Vierailija
35/78 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jännitän nimenomaan niitä jännityksen oireita ja että ne ottavat minusta liian ison vallan ja kaikki menee ihan plörinäksi. Propral auttaa noihin oireisiin, joten sen vuoksi myös ahdistus helpottaa! 

Vierailija
36/78 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää jo 5 mg viemään jännittyneimmän olon pois. Vaikka Propral ei ole psyykenlääke, niin kyllä se vaan silti oloa rauhoittaa ja jännitystä hillitsee. 

Vierailija
37/78 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Turha lääke, xanoria naamaan kun ahdistaa.

Kuka enää kirjoittaa xanoria? Asian kanssa olen käynyt kolmella lääkärillä ja tullut tyrmätyksi. Joskus 90-luvulla sitä tyrkytettiin, nyt ei saa mitenkään.

Vierailija
38/78 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on propral 40 mg, otan satunnaisesti 2 tabl. esim tuntia ennen juhlatilaisuuksia tms. Poistaa ahdistuksen kun tiedän että kahvilla/ruokaillessa kädet ei tärise tai pää heilu holtittomasti. Aiemmin nuo tilanteet oli vaikeita

En usko että tuo lääke vaikuttaa muuten ahdistukseen tai unettomuuteen, vain ahdistuksen tuottamiin fyysisiin oireisiin. Propralin kanssa pystyin esim esittelemään lopputyöni järkevästi kun en jännittänyt fyysisiä oireita.

Vierailija
39/78 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ollut vuosikaudet käytössä 40mg tarvittaessa.

Onko muilla ollut sellaista sivuvaikutusta, että käyttöpäivänä myöhemmin iskee julmettu päänsärky?

Ei ole mittaria ollut käsillä niin en osaa sanoa onko särkiessä paineet alhaalla vai ylhäällä, mutta jotain kummaa outoa "krapulaa" on alkanut tulla.

Vierailija
40/78 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiinaP wrote:

Koska toisilla on psyykkistä ahdistusta sairausasteisena, voimakkaampana. 

Toisilla se on niin vähäistä, että mikä tahansa, joka helpottaa, auttaa heitä toimimaan samoin kuin ennen lääkettä. Toisilla taas psyykkinen ahdistus ei helpotu sillä, että sydän on rauhallisempi.