Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin tänään kaupassa isän joka ei onnistunut

Vierailija
19.03.2011 |

ostamaan jälkikasvulleen yhtäkään ravinnoksi kelpaavaa elintarviketta.

- viineripitko

- iso paketti vaaleaa paahtoleipää

- kaakaota

- isot kasat jugurtteja

- maustettua viiliä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi yhden lapsen kanssa hakemassa Kotipizzasta ruokaa ja täydensi ostoksia lähikaupasta kolmella karkkipussilla, tuoremehulla ja limulla. Ja kai se osti jotain vaaleaa leipääkin. Meillä syödään kyllä tasaisesti sekä terveellistä että epätervellistä. Aika samalla tavalla olen syönyt lapsesta lähtien. Olen aina ollut hoikka ja terve, kuten koko meidän muukin perhe.

Vierailija
42/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karppaan, mieheni syö mitä nyt syö (aikalailla karkkia, pullaa ym.). Minä olen meistä läskimpi, ja vaikka painoni on tippunut lähes 20kg parin vuoden aikana, tiedän että ostoksistamme voisi päätellä niiden olevan minulle. Mies on tuon 20kg ylipainoinen mutta se ei näy hänessä selvästi, on ns. pyylevä.

Eilen ostimme:

Toffeesekoituspussi 1kg

Hedelmänalleja 175g

4 kpl energiajuomia

2 litraa kevytmaitoa

1 levy maitosuklaata

1 levy 81% suklaata

0,5 litraa kermaa

1 kg kananmunia

400g meetvurstia

2 vadelmaviineriä

1 kg lihapullia

..arvatkaa, kumpi söi kumpaa? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyn ostamassa tarjottavia tenavan synttäreille...

Karkkia, leipomustarvikkeita, keksiä, limpparia, sokerimehua... Ja ehkä ymppään samaan kyytiin pari purkkimuonaa nuorimmaiselle ja olutta ja tupakkaa iskälle :O

Hitto, tulis varmaan lastensuojeluilmoitus perään.

Vierailija
44/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mua huvitti se että miten voi olla ettei nyt mitään syömäkepoista tartu mukaan.

ap

millä lailla olivat syömäkelvottomia, viilit, jugurtit, pulla..? Oliko selkeästi siis vanhoja vai muuten pilalla (ei saisi edes myydä), eli vika kauppiaassa?

Vierailija
45/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi joku (yllä kirjoitti) ostaa miehelle töihin mukaan valmispitsoja! Jos ajatellaan sitä kamalaa Saarioisten mikrolättyä, se paitsi maistuu pahalta on ravintoarvollisesti huonoa ruokaa.

Miksei mies tee itselleen (vaikka edellisenä iltana) valmiiksi kunnon eväsleipää? Rusleivän väliin esim. juustoa, kinkkua, kurkkua/tomaattia, (ja jos oikein ruokaisan haluaa niin vaikka paistaa/keittää kanamunaa myös väliin). Tuo on PALJON terveellisempi ja täyttävämpi vaihtoehto mitä mikropitsa.

En ole mikään "ruokafanaatikko", mutta en käsitä miksi ihmiset lykkäävät suuhunsa kaikenlaista moskaa. Onko makuaisti niin turtunut ettei enää välitä siitä mitä syö? En koskaan ikinä söisi esim. juuri noita mikropitsoja ymv. Ne ovat huonoa ruokaa, ja en käsitä miksi kukaan niitä syö. Sieltä kaupasta voi ostaa ihan jotain muuta kun siellä käy, miksi ostaa huono ruokaa? Joka vielä tulee kalliimmaksi mitä hyvä ruoka.

Ja itse teen niin, että valmistan esim. makaronilaatikkoa aina ison satsin. Sitä sitten pakastan kerta-annoksina (samoin keittoja) ja niin on aina hätävaraa pakkasessa jos lapsille pitää norpaan jotain saada, tai ei ehdi kauppaan tai jaksa kokata (jos vaikka kipeänä).

Vierailija
46/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi joku (yllä kirjoitti) ostaa miehelle töihin mukaan valmispitsoja! Jos ajatellaan sitä kamalaa Saarioisten mikrolättyä, se paitsi maistuu pahalta on ravintoarvollisesti huonoa ruokaa.

Miksei mies tee itselleen (vaikka edellisenä iltana) valmiiksi kunnon eväsleipää? Rusleivän väliin esim. juustoa, kinkkua, kurkkua/tomaattia, (ja jos oikein ruokaisan haluaa niin vaikka paistaa/keittää kanamunaa myös väliin). Tuo on PALJON terveellisempi ja täyttävämpi vaihtoehto mitä mikropitsa.

se ketään haittaa, ostaako ja syökö joku eineksiä vai ei! Ei minuakaan jaksa läheskään AINA kiinnostaa pelkkä ruuan terveellisyys, silti olen ihan terve ja normaalipainoinen ihminen. Ja aika äkkiä nuo saarioiset sun muut atriat menisi konkurssiin, jos kukaan (kuten täällä) ei niitä söisi. Ja itselle kelpaa monen eineksen makukin.

Vierailija
47/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on terveellisempiäkin vaihtoehtoja. itselleni ostan välillä kittoja evääksi pari krt vko ja joskus lapsetkin saattavat syödä vaikka pinaattikeittoa.

Meillä syödään maustettujakin jugurtteja, mutta lapset ovat täysin normaalipainoisia ja hampaat pestään hyvin, joten eipä noista ole haittaa ollut.

Joten hui kamalaa, jos minutkin näet kerran viikossa ostamassa valmisruokaa...

Mistä tiedät, että ne ovat perheen ruokaostoksia, ettei vain jotain kaapintäydennystä?

Kyllä kahvileipää syöväkin voi olla normaalipainoinen ja minusta sekin on sairasta, jos lapset eivät koskaan saa mitään herkkuja edes maistaa. Meillä viikonloppuisin pe on karkki-ilta, esim. eilen lapset saivat vähän suklaata ja tikkarit. Ja viikonloppuisin voidaan syödä pullaa tai jätskiäkin. Viikolla sitten vain jos on vieraita kylässä, enkä näe tuota käytäntöä ongelmallisena.

Vierailija
48/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta täyttä aspartaamipaskaa ovatkin! Jos ei ole siis kyseessä maustamaton, vaan "sokeriton".

Vierailija
49/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä vikaa esim. on vaaleassa paahtoleivässä ja kaakaossa? Jotkut osaavat nauttiakin siitä ruuasta eikä tarvitse hampaat irvessä syödä jotain ruisleivän känttyä päivästä toiseen. Repikää siitä!

Vierailija
50/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin tänään lapsen kanssa jumbossa shoppailemassa ja poislähtiessä poikettiin cittariin ostamaan saunajuomat. Ostin siis 2pillimehua ja 2 olutta (vähäalkoholista vehnäolutta). LiSäksi ostettiin irtokarkkeja kun olivat tarjouksessa. Nämä ostokset eivät kerro mitään meidän perheen ruokavaliosta, ruokaostokset on tehty torstaina ja ostoslistalla ei ollut esim yhtään einestä, joku jugurtti taisi kyllä olla.

Vierailija
51/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse onkin siitä, että miten kukaan voi syödä esim. niitä mikropitsoja, voiko joku rehellisesti sanoa että ne maistuvat hyvältä?!

Ja kun "pakko" on syödä, niin miksei voisi syödä ruokaa mikä on hyvää? Miksi täyttää kupua jollakin mikä maistuu pahalta, sitä en ymmärrä.

Ja ihmettelen myös tätä suomalaisten suurta einesten käyttöä, sillä harvassa muussa maassa näin paljon huonoa ruokaa syödään (Amerikassa ehkä, tarkoitan nyt esim. Espanjaa, Kreikkaa, Ranskaa).

Vierailija
52/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo tajunnut mitä "viestiä" annan, kun ennen YÖtyövuroputkea vien lapsen iltapäivällä päiväkotiin. Käydään matkalla kaupassa ja ostan itselleni töihin mukaan muutamaksi yöksi energiajuomia, valmiskeittoja ja maustettuja rahkoja. Joskus jopa suklaapatukoita.

Kuinka dillejä noi analyysikyylät - jotka seuraa toisten ostoksia - oikein on! Onko äiti lukenut teille lapsena liian vähän satuja, kun on tollanen puute ja vimma kehittää niitä kassajonossakin?

Vierailija
53/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen menossa seuraavana päivänä aamuvuroon, ostan itsekin koululaisille jotain roskaruokaa. Koska en jaksa juuri sillä hetkellä sen enempää.

Pääsääntöisesti kuitenkin syömme terveellisesti.

Ja jotkut perheet kuuluvat esim. luomurinkiin, joten ne epäterveellisemmät muonat saatetaan hakea nimenomaan kaupasta ja terveellisemmät kuskataan autolla kotiin.

Joten koskaan ei voi tietää : )

Vierailija
54/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin käydä ostamassa ihan samat vaikka tänään. Meillä lapset 2 v. ja 5 v. tykkää maustetuista viileistä. Kaakao on myös vähissä ja maustetut jugurtit.

Vierailija
55/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valitse einesruokaa, vaan jotain muuta sen tilalle. Rakastan ruokaa, haaveilen kokin ammatista mutta tuskin vaihdan koskaan alaa ;) Mutta ruoka sinänsä on minulle intohimo, rakastan hyviä aineksia, rakastan sitä kun suunnittelee mitä syö, ja rakastan hyvää ruokaa. Huono ruoka saa pahalle tuulelle, niin tyhmältä kun se varmaan kuulostaakin.

On ihanaa kun menee kaupaan ja miettii mitä haluaa tehdä ja mitä ostaa. Se kun valikoi hevi-osastolla parhaat yksilöt vaikka tomaateista ja parikoista, se kun miettii mitä lihaa ostaa ja miten sen marinoi. Ja sitten kun sen ruuan saa lautaselle, ja tasan tarkkaan tietää _jokaisen_ ainesosan mitä siinä on ja _tietää_ että siinä on vain hyviä raaka-aineita, ah mikä nautinto onkaan sitä syödä :)

Ja tiedän kyllä ettei kaikilla ole tätä samaa juttua kun minulla, mutta minulle ruoka on elämän pieniä nautintoja :)

Vierailija
56/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kaapissa jo oli ja kenelle nuo ostokset oli?

Vierailija
57/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona on jo se kaikki muu. Lähden vain sitten ostamaan herkkuja ja välipalaa kaupasta.