Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tänään kaupassa isän joka ei onnistunut

Vierailija
19.03.2011 |

ostamaan jälkikasvulleen yhtäkään ravinnoksi kelpaavaa elintarviketta.

- viineripitko

- iso paketti vaaleaa paahtoleipää

- kaakaota

- isot kasat jugurtteja

- maustettua viiliä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurille, mummolle, koiralle....

Einekset ja jugurtit ei välttämättä ole lapselle, vaan esim. työeväitä.

Kysypä ap seuraavalla kerralla kuka ne syö ja kommentoi sitten tänne

Vierailija
22/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi! Oikeasti toi nyt niin vakavaa ollut. Tulipa vaan mieleen ja tylsyyksissäni kirjoittelin puoliksi provosoidakseni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole tullut koskaan mieleenikän kattoo mitä porukka ostaa,ja vielä analysoida kuinka terveellistä se on mitä he ostaa! :D

Vierailija
24/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi! Oikeasti toi nyt niin vakavaa ollut. Tulipa vaan mieleen ja tylsyyksissäni kirjoittelin puoliksi provosoidakseni.

ap

Mutta kannattaisi ehkä hankkia joku kiva harrastus tai jotain omia kiinnostuksen kohteita. Olen ennenkin huomannut, että varsinkin moni kotiäiti tuntuu olevan aika tylsistynyt ja pitkästynyt, ja sitten sitä tyhjyyttä täytetään muiden ihmisten asioilla ja jollain lastenvaatekutsuilla.

Vierailija
25/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. noissa valmislaatikoissa ainoa lisäaine on yleensä suola.

Vierailija
26/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä raskaana oleva ostin pullaa,limua,tupakkaa,lenkki makkaraa:)

Vierailija
27/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsi koulussa/päivähoidossa hän niitä eineksiä käytännössä joka arkipäivä syö. Eli jos lapsi kotihoidossa ja saa vaikkapa välipalaksi jugurtin/viilin niin (ja jos muuten ei eineksiä perheessä juuti käytetä) niin syö niitä vähemmän mitä päivähoidossa oleva lapsi.

Ja vaikka paahtoleipä ei "hyvää leipää" olekaan, niin ehkä perhe halusi nauttia v-loppuna myöhäisen aamiaisen, ja valmistavat esim. englantilaisen aamiaisen, jossa en ainakaan itse lähtisi Realilla tai ruisleivällä korvaamaan paahtoleipää.

Vierailija
28/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa miten toimitte kaupassa. Maleksitteko siellä? Miten keskittymiskykynne riittää omien ostoksien lisäksi muistaa ja kirjoittaa tänne ventovieraiden ostoksia?

Me ollaan 5-henkinen perhe ja teen "ison kauppareissun" yleensä lauantaisin. Minulla on kauppalista ja kärry ja kuljen näiden kanssa tutun kaupan läpi. Sitten maksan ostokseni kassalla, pakkaan kassini ja tulen kotiin. Jos tapaan kaupalla tuttuja pysähdyn vaihtamaan kuulumisia.

Miten te siis toimitte? Kirjoitatteko ylös mitä muut ostavat? Ettekö tiedä mitä ostaisitte ja siksi roikutte kaupassa joutilaina loppumattomiin? Selittäkää, pliis!

Vierailija
29/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään erityisesti kaikenlaisista visuaalisista ärsykkeistä. Katselin isän toimia viereisellä kassalla odotellessani vuoroani ja ihastelin läjää joka oli nätisti sävysävyyn kaikenlaista räikeää keltaista, punaista ja vaalenapunaista :D.

Vierailija
30/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä pistän paremmaksi. Näin ostoksilla äidin, joka osti mm. einesmaksalaatikkoa, einespizzaa ja einesperunasoselaatikkoa. Kasviksia ei ollut yhtään. Oli vielä ihan tavallinen arkipäivä. Mietin siinä, että onkohan tuo uusavuttomuutta ..tai olisikohan vaan äiti ollut vähän väsynyt, töistä tai sairaudesta.

Ihan oikeasti kävi sääliksi lasta, jos tuo einesruokavalio on jokapäiväistä lapsen perheessä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että nykylasten elinajanodote on pienempi kuin heidän vanhemmillaan.

Siis pitikö tässä nyt sääliä sitä kaupassa nähtyä tätiä vai kirjoittajan ajatusprosessia?

Nimim. En ainakaan ikinä tee itse maksalaatikkoa, ja jos Saarioisen lootat on alennuksessa, ei sitä maksalaatikkoakaan kovin monta pakettia tule ostettua, koska eihän sitä lapselle voi joka päivä syöttää. Siispä sieltä tarttuu usein mukaan myös silakkalaatikko. Ja valmispitsoja tosiaankin ostan miehelle evääksi, raukka on kyllä niin huonolla ruoalla että ihan hävettää :( (not!)...

Vierailija
31/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää, että isä osti juuri jälkikasvulleen elintarvikkeita? Ja mistä ap edes kehtaa tehdä johtopäätöksiä tuohon havaintoon perustuen perheen ruokavaliosta?

Kylläpä ihmiset ovat yksinkertaisia...

Vierailija
32/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

afrikassa jotkut ei ees tiedä mitä viili tai jugurtti on.Hyvä että täällä EI nähdä nälkää...

Vierailija
33/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kävi vaan lasten kanssa kaupassa ja antoi äidille pienen lepohetken. Kuinka typerä voi olla ihminen joka ylipäänsä teki noin tarkan listan (tuskin muistat ulkoa, taisit seisoa vieressä lehtiö kädessä). XD

Ja ihminen joka vielä kehtaa tehdä tuosta jonkun jonhopäätöksen, siltä ainakin kuulostaa. Että ao nyt päätti, että ttuossapa menee suomen huonoin isukki vaalean paahtoleipänsä kanssa.

Vierailija
34/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kiinnitä huomiota muitten ostoksiin, mutta tuosta listasta olisin ostanut vain kaakaota, ja sitäkin pitkin hampain. Välttelemme epäterveellistä ruokaa, mutta en vaadi muitten elävän minun tavallani.

Ja varmaan heilläkin oli kaapissa valmiina kaikenlaista muuta, eivätkä joudu noilla elämään.

Vierailija
35/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa niitä maustettuja (ja värjättyjä?) viilejä. Ihan omituista. Just huvikseni luin niitä tuoteselosteita ja sehän on täynnä kaikkea ihan turhaa E-paskaa ja sokeria. Ymmärrän vielä jotenkuten sen satunnaisen einesmaksalaatikon, jos ei vaan kertakaikkiaan ehdi tai jaksa tehdä ruokaa mutta kun se viili on viili niin miksi ei samalla vaivalla nappaa sitä parempaa vaihtoehtoa siitä hyllystä (eli maustamaton luomuviili) sillä se ei rasita yhtään enempää kuin huononkaan valinnan poimiminen hyllystä. Pakastepuolelta sitten vaikka mansikoita mukaan jos ei omasta pakkasesta löydy niin luulis tenaville kelpaavan mansikkainen prinsessaviili" tai mikä ikinä.

Vierailija
36/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin jäi mies ja 4 isompaa lasta.

Kärryissä tais olla 5 pussia karkkia (lasten karkkipäivä) 2 suklaalevyä (mulle ja miehelle), pari limsapulloa. Pari ostopullaa. Ja niitä jogurtteja 10 ja viilejä 10.

Ja pahin varmaan oli, että kärryissä oli ranskanleipä kun esikoinen aikoi saunaherkuksi tehdä köyhiä ritareita.

Joko lastensuojeluviranomaiset on ovella kun kuvittelevat, että 5 vuotiaani syö viikonloppuna 5 pussia karkkia, ranskanleivän, 10 jogurttia ja 10 viiliä:D

Vierailija
37/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos nauttimaan lumisateesta, älkääkä kaupassa kyttäilkö ihmisiä. Soittavat vielä poliisit paikalle, mitäs lapsenne siihen sanovat.

Pulkkamäkeen, ihanaa!

Vierailija
38/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostin työkavereille pelkkää pullaa ison pussin ja pari keksipakettia lomantulopulliksi. Meillä on sellainen tapa.

On mahtanut joku nikotella, että meinaanko loppuviikon syödä ja syöttää lapsille vain pullaa. Apua.

Tottapuhuen kyllä mä ymmärrän että se oli varmaan jonkun etäisän viikonlopputäydennyspakkaus ja aloituksen päätarkoitus ei oikeastaan ollut edes vittuilla vaan mua huvitti se että miten voi olla ettei nyt mitään syömäkepoista tartu mukaan. Siis onhan toi periaattessa aika traagistakin mutta se on ihmisten oma asia mitä syövät enkä tuosta tee mitään pitkällemeneviä päätelmiä. Voihan olla että ne syö ihan järkeviäkin juttuja. Ei kinata ja sori jos jotain loukkasin.

ap

Vierailija
39/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 pakettia kahvia. Olisiko pitänyt poliisit tilata. Ei anna miehelleen ruokaa, juottaa vain kahvia.

Vierailija
40/57 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa miten toimitte kaupassa. Maleksitteko siellä? Miten keskittymiskykynne riittää omien ostoksien lisäksi muistaa ja kirjoittaa tänne ventovieraiden ostoksia?

Me ollaan 5-henkinen perhe ja teen "ison kauppareissun" yleensä lauantaisin. Minulla on kauppalista ja kärry ja kuljen näiden kanssa tutun kaupan läpi. Sitten maksan ostokseni kassalla, pakkaan kassini ja tulen kotiin. Jos tapaan kaupalla tuttuja pysähdyn vaihtamaan kuulumisia.

Miten te siis toimitte? Kirjoitatteko ylös mitä muut ostavat? Ettekö tiedä mitä ostaisitte ja siksi roikutte kaupassa joutilaina loppumattomiin? Selittäkää, pliis!

Useimmat naiset pystyvät kyllä olemaan ympäristöstään täysin tietoisia, vaikka tekisivät mitä. Jos vaikka laitan ruokaa, niin kyllä mulla silti hoksottimet pelaa, että voin vaikka samalla puhua puhelimeen ja vahtia parin lapsen leikkejä ja heitellä miehellekin jotain kommenttia. Kassajonossakaan en ole laput silmillä ja aivot nollilla.