Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tota mä en tajua, että pitää ottaa omat liinavaatteet, jos menee yökylään!

Vierailija
19.03.2011 |

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaankin n. kerran kuussa. En voisi kuvitellakaan laittavani käytettyjä lakanoita kaappiin saati itse nukkua niissä. Niinpä pyykkiä kertyy paljon ja on aina ihan kiva yllätys jos joku on ottanut omat mukaan. Itse asiassa suurin osa nykyään näyttää näin tekevänkin.

Vierailija
22/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdemme autolla yökylään, pakkaan omassa sängyssämme olevat peitot ja tyynyt mukaan, el i ei tarvitse kuin aluslakana laittaa paikalleen kyläpaikassa ja sitten taas kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suurempi vaiva on vieraille kantaa lakanoita mukana. Meillä ei ole autoa, liikutaan lomilla pyörällä ja bussilla. Siinä tuntuu jokainen ylimääräinen kassillinen. Voisin vaikka maksaa emännälle siitä, ettei meidän tarvitse raahata turhaa roinaa; lapsiperheellä tuppaa olemaan muutenkin ihan riittävän isot pakaasit.

Toki ymmärrän, että kaikilla ei ole riittävän monia lakanoita ja peittoja.

Me tietysti kysytään aina, otetaanko omat. Koskaan ei vielä ole kukaan sanonut, että ottakaa.

Vierailija
24/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdemme autolla yökylään, pakkaan omassa sängyssämme olevat peitot ja tyynyt mukaan, el i ei tarvitse kuin aluslakana laittaa paikalleen kyläpaikassa ja sitten taas kotona.

Vierailija
25/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele ensin, ripusta kuivumaan, lakanoiden veto, mankelointi ja kaappiin vieminen. Ja sinänsä ihan älytöntä hommaa pestä lähes puhtaita liinavaatteita, mutta ei niitä kaappiinkaan viitsi laittaa.

Vierailija
26/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ainotakaan ylimääräistä peittoa tai tyynyä, koska ei ole säilytystiloja. Eipä meillä kukaan yövy, koska kaikki asuvat kohtuu lähellä.

Vierailija
27/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menet kavereiden mökille, jossa ei ole juoksevaa vettä ja pyykinpesu siksi hankalaa? Jos et sitä tajua, niin olet ehkä vähän ...

Meidän mökkivierailla on milloin lakanoita, milloin makuupusseja tai kuitukangaslakanoita matkassa ja hyvin toimii.

Kaupungissa, jossa on pesukone, tilanne on tietty ihan toinen, sinne ai tarvitse vieraiden lakanoita tuoda tietenkään.

Vierailija
28/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ole mahdollisuutta majoittaa ketään , mutta meillä on ollut pääsääntönä se , että jos joku tulee yökylään niin on kelvattava se , mitä meillä on tarjota . Monta kertaa joku on joutunut nukkumaan paljaalla lattialla ilman MITÄÄN vuodevaatteita. Eikä ole kysymys ilkeydestä vaan siitä , että kun ei kertakaikkiaan ole mitä tarjota niin ei ole. Eikä muuten ole kukaan valittanut koska tietävät jo etukäteen tilanteen

Vierailija
29/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieraat ovat myös usein monilapsisia. Kyllä se helpottaa, jos joku viitsii ottaa lakanat mukaan. Ihan jo sen riittävyyden suhteen. Ja on se huomaavaista. Laitan tietysti puhtaat lakanat, ja pesen, jos vierailla ei ole lakanoita. Kesällä, kun käy paljon vieraita, se voi olla työlästä ja aika ärsyttävää.

Vierailija
30/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun käydään sukumökillä otan koko joukolle(5x) liinavaatteet ja pyyhkeet mukaan kotoa. Vie kyllä autossa tilaa, mutta me ei kyllä muiden vanhoissa nukuta. Ja mua ällöttää oikein urakalla, kun edelliset vieraat ovat jättäneet liinavaatteet sänkyihin. Otan ne pois, mutta en todellakaan vie niitä pesuun. Jätän pussiin makkarin nurkkaan. Ei kuulu mulle.

Vierailija
31/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on itsessäsikin , sillä eivät KAIKKI käytä samoja vuodevaatteita vuodesta toiseen , vai teetkö niin itse ? Siitäkö kammotus ? Niin ja hotelli , siellä käy JOKA helkutan päivä siivooja , joka vaihtaa kyllä ne käytetyt lakanat puhtaisiin , myöskin viikonloppuisin . Yksi asia vielä: KIHOMATOJA VUODEVAATTEISTA ?! Kihomadot leviävät ruoan ja pesemättömien käsien yms. välityksellä , EIVÄT mistään peen vuodevaatteista !

Vierailija
32/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ilmeisesti kulttuurieroja.

Mun mielestä omien liinavaatteiden tuonti ilman pyyntöä on vähän sama juttu jos joku tulisi meille kylään omien ruokien kanssa. Tulee jotenkin mieleen, etteikö isäntien järjestelyt kelpaa.

Kyllä mä ymmärrän, että toiset ajattelee juuri säästävänsä vaivaa.

Jos haluan säästää vaivaa, en kutsu vieraita.

Vierailija
33/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin, kun pesukone on käytössä, on minusta kummallista, jos vieraiden pitää ottaa omat lakanat. Paljon enemmän vaivaa niiden kantamisesta on kuin isäntäväelle lakanoiden pesusta.

Tietenkin asia on eri, jos mennään paikkaan, jossa pesukonetta ei ole käytettävissä (esim. mökki). Ja myös silloin, jos vieraita on niin paljon isäntäperheen kokoon verrattuna, että ei voi olettaa isäntäperheellä olevan tuollaista määrää lakanoita.

Meillä käy yövieraita ainakin kerran kuussa ja koen oikeasti kiusallisena sen, jos vieraat ovat ottaneet omat lakanansa mukaan. Ei se ole iso vaiva panna muutama lakana pyykkikoneeseen, ripustaa ne narulle ja viikata lakanat kaappiin.

Vierailija
34/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi aikuinen menee kaverille yöksi, tai esim. aikuinen+pieni lapsi niin oletan että lakanat ym. saa talon puolesta.

Jos taas 1-2 aikuista 1-2 lasta menee niin olettaisin että vuodevaatteet talon puolesta, mutta varmistaisin asian kysymällä.

Jos taas kyseessä perhe jossa 2 aikuista ja esim. kolme teiniä olettaisin että pitää omat lakanat/makuupussit viedä.

Ja perustelen sillä, että jokaisella varmasti löytyy (vaikka olisi sinkkutalous) ainakin parit kolmet lakanat, eli 1-2 vierasta pystyy jokainen majoittamaan. Mutta harvalla sinkulla on esim. kahdeksalle ihmisille lakoita/peittoja (ja varsinkin jos pieni asunto niin MIKSI pitäisi pieniin tiloihin säilöä em. joita ehkä kerran pari vuodessa joku käyttäisi...)

Ja jos kaksi aikuista ja varsinkin jos aikuinen ja pieni lapsi, niin ihan saman peiton allakin voi nukkua, eli yhdetkin lakanat/peitot riittävät ja tyynyksi vaikka sohvatyyny jos useampia tarvitsee. Muutaman teinin kanssa tuo taas ei onnistu.

Ja ihmettelen kyllä vähän jos vieras pitää PALJAALLE lattialle nukkumaan laittaa?! Luulisi että jokaisella jotain on antaa... No ehkä jos useampia yöpyjiä ollut niin ymmärrettävää. Mutta jos ajatellaan niin meiltä ainakin löytyy vieraspatjan ja -peittojen lisäksi esim. erilaisia torkkupeittoja, pari jumppa-alustaa, isoja pyyhkeitä jne. joista jonkinlaisen "vuoteen" kasaisin jos ei muuta mahdollisuutta olisi.

Vierailija
35/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi. Sitten tulee hössö mamma ja repii lakanat sängystä ja kiekuu, että säästää minun työtä ja toi omat petivaatteet.

Juu ja viikkaa lakanat takaisin kaappiin. Hohhoijaa..

Nykyisin, kun pesukone on käytössä, on minusta kummallista, jos vieraiden pitää ottaa omat lakanat. Paljon enemmän vaivaa niiden kantamisesta on kuin isäntäväelle lakanoiden pesusta.

Tietenkin asia on eri, jos mennään paikkaan, jossa pesukonetta ei ole käytettävissä (esim. mökki). Ja myös silloin, jos vieraita on niin paljon isäntäperheen kokoon verrattuna, että ei voi olettaa isäntäperheellä olevan tuollaista määrää lakanoita.

Meillä käy yövieraita ainakin kerran kuussa ja koen oikeasti kiusallisena sen, jos vieraat ovat ottaneet omat lakanansa mukaan. Ei se ole iso vaiva panna muutama lakana pyykkikoneeseen, ripustaa ne narulle ja viikata lakanat kaappiin.

Vierailija
36/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kun ei ole sitä rumpua vaan ne täytyy viritellä ympäri asuntoa roikkumaan.On myös todella turhauttavaa että niitä käytetään van yksi yö ja sitten taas pestään ja viritellään kuivumaan jonnekin

Vierailija
37/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon tällön annetaan tuttujen siellä käydä.

En suinkaan ala meidän lakanoita ottamaan sängyistä pois, jos en ole sata varma, että joku muu käy siellä meidän jälkeen.

Yks porukka sitten vietti siellä viikonlopun ja meidän lakanoissa nukkuivat. Sängyssä oli aika kivasti spermasotkuja. Voi vittu, et mua suututti ja inhotti. Pesin lakanat kahteen kertaan 90 asteessa ja silti osa tahroista jäi.

Siis mä en ikinä menis toisen mökissä niiden lakanoihin nukkumaan. En vaan vois ja kyllä me ollaan aina mökkireissuille viety omat lakanat mukana. Se on mun mielestä ihan luonnollista. Mut jos toisen kotiin mennään, niin en ole koskaan niille reissuille varustautunu lakanoilla. Enkä odota, että meidän kotiin tulevat vieraat roudaa petivehkeitä mukanaan.

Vierailija
38/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysihoitoon. Minusta kuuluu tuoda petivaatteet (lakanat, tyynyt peitot tai makuupussit ja tyynyt) ja syömänsä ruokamäärä. Mutta nykyään ollaan sellaisia pummeja, että väännytään yökylään, eikä tuoda mitään ja oletetaan isäntäperheen maksavan kaiken ja siivoavan vielä heidän jälkensä.

Vierailija
39/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mökki on saarassa, joten on ihan kiva että vieraat kantavat liinavaatteet omissa kasseissaan. Meillä on tavaraa ja kuskattavaa muutenkin ihan tarpeeksi.

Vierailija
40/67 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan.. meillä majoitus kapasiteetti on tälä hetkellä 10 hlö kerralla(+oma perhe). Tämä kapasitettii kattaa siis patjan, peiton, tyynyn, lakanat, kasvopyyhkeen, kylpypyyhkeen. Itse olen halunnut näin. ei se iso homma ole niitä pyykätä.

Toki siihe menee aikaa, vieläkin on muutama lakana odottamassa pesuun pääsyä, kun pariviikkoa sitten oli koko kapasiteetti käytössä. Mahdollisuuksien mukaan petaan sängyt valmiiksi, mutta ainakin lakanat laitan valmiiksi peittojen ja tyynyjen pälle, ettei vieraille tule vaivaantunut olo kun heidän aikanaan alan petejä laittamaan.

Mä tykkään emännöidä, laittaaa ruuan, kahvi tarjoamiset, ja tarjota ystäville mukavat vierailu puitteet. Ja ihana että ystävät haluavat tämän vieraan varaisuuden ottaa vastaan