Mies nukkui yön sohvalla kun en halunnut seksiä
Jahas, mistähän sitä aloittaisi.
Olemme olleet yhdessä 12v, lapset 2v ja 4v. Olen juuri palannut takaisin työelämään, mies tekee paljon keikkatöitä ja on viikolla paljon poissa kotoa. Arki jää silloin täysin minun harteilleni, lasten hoitoon viennit hakuineen, kodinhoito, ruoanlaitto, mahdolliset kauppareissut jne työpäivän päälle.
Mies palasi työmatkalta perjantaina. Itse olin aivan puhki työviikosta, ylitöitäkin tuli paiskittua. Eilen sitten nuokuin telkkarin ääressä jo yhdeksän jälkeen. Mies ehdotti seksiä ja minä sanoin olevani niin puhki että oli pakko lähteä nukkumaan. Mies veti herneen nenään ja viideltä aamulla heräsin sängyssä yksin.
Viimeisen kuukauden aikana ei ole juurikaan tehnyt mieli seksiä, olen ollut tosi poikki töiden taas alettua, mutta sovun säilyttämiseksi olen toki suostunut sitä harrastamaan kerta viikkoon. Mitään super hohdokasta se ei ole ollut, mutta tämmöinen kausi nyt on menossa väsymyksen takia. Mies vaan ei tunnu ymmärtävän sitä, että parisuhteessa voi olla kausia, jolloin ei seksi maita.
Lisäksi täytyy myöntää, että minua on alkanut nyppimään se, etten saa mieheltäni kaipaamani läheisyyttä, hellyyttä ja keskustelua. Tästä on keskusteltu tuhannet kerrat, vaan asia ei mene miehen tajuntaan. Viikon erossa olon jälkeen minusta olisi ihanaa, että miehen kanssa voitaisiin jutella ja olla lähekkäin sohvalla ilman että heti ekana ovesta sisään astuessa kysytään, että harrastetaanko seksiä tänä iltana. En siis saa parisuhteelta mitään mitä itse siltä tarvitsen. Miehen mielestä kaikki on ok niin kauan kun on seksiä ja muuta ei sitten tarvitakaan (enkä minäkään tarvitse). Haluaisin tuntea olevani psyykkisesti ja fyysisesti miestä lähellä ensin, jotta seksikin maistuisi entiseen tapaan.
Nyt viimeisinä parina viikkoina kommunikointi on loppunut kuin seinään lasten mennessä nukkumaan. Mies on lähinnä tyrmännyt kaikki keskustelun aiheet vastaan hyökkäämällä, oli sitten kyse pulmasta pph:n kanssa tai vaikka sisareni asioista, meidän henk. koht asioista puhumattakaan.
Mies on siis tosi kylmä ja etäinen kun seksi on ollut vaan sitä perusseksiä kerta viikkoon tämän viimeisen kuukauden. Nyt vielä lisänä se, että kieltäydyin kun mies halusi niin johan on kylmä sota valmis. Olen vaan aika poikki uudesta rytmistä ja toisaalta myös siitä, että itse teen kaikki myönnytykset ja toinen ei tule vastaan.
Pakko kirjoittaa tämä jonnekin, kun kenellekään en viitsi näin intiimistä asiasta puhua.
Kommentit (47)
kolmen vuoden jälkeen. Väsyttyäni vonkaamaan orgasmia itselleni (jonka aina olen suonut miehelle itsestäänselvyytenä), väsyttyäni antamaan miehelle (usein) pitkiä ja antaumuksellisia hierontoja, jotta hänen mielestään tunnelma olisi otollinen jopa seksuaaliselle kanssakäymiselle, haluni lopahtivat. En enää jaksa yrittää.
Nyt olemme tasapainossa, kun kummallekin 1krt/kk on riittävä.
vaan kysyn ihan samantien, muita kommentteja lukematta.
Oletko miettinyt millaista miehellä on erossa perheestään keikoillaan? Oletteko puhuneet siitä?
Tuntuu siltä kun kulkisitte eri raiteilla, mutta kumpikin haluaa samaa, eli läheisyyttä. Miehelle se on seksiä, sinulle hellyyttä (jos nyt niitä voi erottaa toisistaan).
Sinun arkesi on rankka, ap, mutta niin on ehkä miehesikin. Oletteko miettineet suhteenne tilannetta toistenne näkökulmasta?
Sinulla on oikeus kieltäytyä seksistä ja miehelläsi on ihan yhtäläinen oikeus suuttua siitä. Tylsempää olisi, jos mies ei reagoisi torjuntaasi mitenkään, eikö?
Toivottavasti löydätte jonkunlaisen yhteisymmärryksen. :)
vaimoa ei huvittanut, ja siihen läheisyyden puutteeseen ja hylkimiseen hajosi koko suhde.
Että näinkin päin.
Johan tässä 5 päivää vierähtikin hyvin, mutta sama kuvio toistui taas eilen.
Lyhykäisyydessään näin : minä tulin kotiin, mies tuli kotiin, oli jo valmiiksi huonolla tuulella ja keksi valitettavaa vaikka ja mistä (roskiksesta postiin ja lapsiin). Oli piikikäs koko illan ja sitten kun saatiin lapset sänkyyn niin halusi seksiä. Sanoin, kuten jo viime viikolla, että voitasko huomenna tai ylihuomenna, kun en pääse fiilikseen näin väsyneenä (menin 21.30 nukkumaan). Sanoin oikeasti tosi ystävällisesti, että perjantaisin olen niin poikki töistä ja arjen pyörittämisestä yksin, että mikä muu päivä vaan käy. Mies hermostui ja mielenosoituksellisesti jäi nukkumaan taas yöksi sohvalle. Aamulla oli niinkuin ei mitään, yritti hyvitellä.
Minua alkaa risomaan se, etten saa kieltäytyä seksistä ilman, että mies jää kiukkuisena sohvalle nukkumaan. Tuntuu kiristykseltä. Seksiä meillä on kuitenkin vähintään se kerta viikossa ja tänäkin iltana sitä on luvassa.
Ymmärrän, että ei ole kivaa jos kieltäytyy, mutta kun olen jo sanonut tuosta perjantai-illasta, että olen silloin aivan poikki.
Joku tässä nyt mättää.
muuta se on kuin läheisyyttä se seksi, sitä ihmettelen, kun naiset tätä naukuu. Se on mitä suurimmassa määrin läheisyyttä ja hellyyttä.
Jos haluatte miehen kanssa teille mieluisaa erotiikkaa silloin kun teidän tekee mieli ja ne henkevät keskustelut sen päälle niin älkää ihmeessä perustako perhettä sen miehen kanssa. Silloin tulee arki ja siitä keskusteleminen kuvion.
Ne on vapaitten naisten ja miesten välisiä juttuja nää henkevät keskustelut ja pitkät eroottiset illat.
Se, että mies haluaa seksiä vaimonsa kanssa, on jo paljon se. Siitä pitäisi osata olla oikeasti onnellinen. Kun on sellaisiakin miehiä, jotka voivat käyttätyä perhe-elämässä tosi vastuuttomasti ja silti kieltäytyä seksistä.
jolla on kokemusta suhteellisen lyhyistä suhteista? Pitkissä suhteissa on vähän erilainen dynamiikka ja erilaisia kausia kuin lyhyissä, joissa vielä ollaan enemmän tai vähemmän kemiallisesti rakastuneita.
kun en ole saanut munaa puutteisiini. Perk...
Kaikkea on tehnyt. Kotitöitä, ollut lasten kanssa, hellinyt ja muuta paskaa.
Mikään ei auta. Olen aina yhtä väsynyt seksille. Minulle riittää kerran viikossa. Kahden viikon puute alkaa vähän pakottamaan.
Kiitos paljon hyvistä vinkeistä! Eilen yritin saada takaisin normaalia aikuisten välistä keskusteluyhteyttä ja totta tosiaan, maailmanpolitiikista oli suuri apu. Otin itsekin sellaisen asenteen, etten provosoidu mistään ja mukavastihan se taas lähti käyntiin. Puhuttiin sitten kaikki muutkin asiat selviksi ja jonkun edellisen kirjoittajan tapaan alleviivasin, että miehestä itsestään ja hänen teoistaan riippuu seksin määrä meillä. Jossain se kolahti kun päivä meni oikein mukavasti hellyyden merkeissä.
Kiitos näkökannoista ja vinkeistä av:laiset!
Ap
näin se vaan menee miesten kanssa. Voisitko ajatella, että tekisit näin. Vihjaa miehelle tai sano suoraan, että jos auttaa kotitöissä, niin voi sitä seksiä olla tiedossakin, kun et ole niin väsynyt kaikista töistä...
Meillä ainakin mies väsähtää seksistä ja alkaa heti nukkumaan, toisin kuin minä, piristyn enkä saa pariin tuntiin unta...
Meillä myös kokeiltiin tuota kotityö hommaa mutta sitten se meni siihen että jos mies oli vienyt vaikka roskapussin joka päivä niin joka päivä olis pitäny jaksaa seksiä.
Nyt, kohta 12 vuoden liiton jälkeen alkaa löytymään molempia tyydyttävä ja miellyttävä tasapaino... no okei mies haluaa seksiä aivan joka päivä ja monta kertaa, minä 2-3 kertaa viikossa, nyt kun olen raskaana, mutta normi tilanteessa mulle riittää kerta viikossa...
Pelottaa kylläkin taas se vauva aika jos lapsesta tulee koliikki lapsi ja mies ei anna nukkua vaan vatii seksiä =(
Kovasti väittää että enää niin ei käy mutta en oikein uskalla luottaa tuohon lupaukseen kun kaksi kertaa on jo näin ollut.
Tällä viikolla kävi niin että seksiä harrastettu joka toinen päivä, eilen sitten vahingossa nukahdin puol 12 kun lapsi ollut monta päivää kuumeessa eikä nuku kunnolla öisin ja olen hänen kanssa valvonut, sanoin miehelle että huilaan tämän ohjelman ajan ja tyhmä nukahdin, mies sitten herätti ja kiukutteli kun en jaksanut seksiä, pakko sitten oli mun vaan jaksaa kun en jaksa miehen kiukuttelua.
niin anna sille miehelle sitten. Niin ei nuku sohvalla ja ei tarvi sitä murehtia.
Minä ainakin tykkään, kun mies nukkuu sohvalla. Saan silloin rauhassa nukkua sängyssä.
Niille yleensä riittää, kun:
a) ne saavat usein ja säännöllisesti seksiä
b) nainen muistaa kehua niiden maskuliinisia ominaispiirteitä ja kykyjä (esim. autolla ajo, vahvat kädet, ihanat leveät hartiat, työkalujen käyttö, kyky vaihtaa lamppu, ruuanlaittotaito jne.)
Mikäli nämä ehdot täyttyvät, niin mies on yleensä parisuhteessaan suht tyytyväinen. Ja toivottavasti osaa ja yrittää pitää myös naisensa tyytyväisenä.
sanois, että ei tipu seksiä ennenku osallistut autonkorjaushommiin ja talon remontteihin. Siihen asti rouva saa olla ilman munaa.
muuta se on kuin läheisyyttä se seksi, sitä ihmettelen, kun naiset tätä naukuu. Se on mitä suurimmassa määrin läheisyyttä ja hellyyttä.
Jos haluatte miehen kanssa teille mieluisaa erotiikkaa silloin kun teidän tekee mieli ja ne henkevät keskustelut sen päälle niin älkää ihmeessä perustako perhettä sen miehen kanssa. Silloin tulee arki ja siitä keskusteleminen kuvion.
Ne on vapaitten naisten ja miesten välisiä juttuja nää henkevät keskustelut ja pitkät eroottiset illat.
Se, että mies haluaa seksiä vaimonsa kanssa, on jo paljon se. Siitä pitäisi osata olla oikeasti onnellinen. Kun on sellaisiakin miehiä, jotka voivat käyttätyä perhe-elämässä tosi vastuuttomasti ja silti kieltäytyä seksistä.
Miehet purkaa stressiä seksillä mutta naiset aiheuttavat lisää stressiä seksistä... tämä on tutkittu tosiasia.
kuin ansaitsee! Eli jos haluaa hurmoksellista ilottelua, niin sinun sytyttämiseesi tarvitaan muutakin kuin tissien ja haarovälin kouraisu.
Jos riittää, että on sopiva reikä, mihin puhumattomana purkautua, niin kaupasta saa keinopimperoita, joiden kanssa seksi on takuuvarmasti aina autuaallista, koska siinä on vain yksi ihminen toiminnassa mukana.
Miehelle voi myös kertoa, että seksi hänen kanssaan on oikeasti huonoa, suorastaan alentavaa. Jos mies ei sen vertaa viitsi vaimoa huomioida, että haluaa myös tälle nautintoa, niin silloin miehen kannattanee miettiä omia tarkoitusperiään. Vaimo ei ole pelkkä reikä alapäässä.
keskustelulla olen tarkoittanut lähinnä ihan vaan puhumista tai kommunikointia noin yleensä. En tiedä luitko kaikki tekstini, mutta mies tiuski tai ei puhunut ollenkaan. Henkevästä keskustelusta saatan vaan haaveilla.
Toisekseen, seksiä on harrastettu kerta viikkoon, nyt vaan en sitä väsymykseltäni halunnut. Seksin laatu ei nyt väsyneenä uusien työkuvien johdosta ole ollut toivotulla tasolla, vaikkakin sitä on harrastettu.
Joka tapauksessa homma on nyt hanskassa.
Minä kaipaan erilaista läheisyyttä kuin pelkkä seksi, kaipaan sitä arjessa pienin kosketuksin ja sanoin. Niin minä tunnen olevani rakastettu.
..eikös se seksi ja koskettelu, hyvä olo ja puhuminen mene käsi kädessä?
More sex - more fun?
Onko molemmat osapuolet nyt vaan omissa nurkissaa, kun pitäis tulla puolitiehen vastaan.
vajavaisia ihmisiähän me vain ollaan... Miehellä on työstä tai työn puutteesta tai rahasta tai rahan puutteesta stressiä, ja mies kaipaisi siitä stressistä vapautuakseen sitä, että kotona olisi himokas nainen valmiina antautumaan villiin miehen egoa hivelevään seksiin aina, tai vähintään sen jälkeen kun on tissejä vähän puristeltu. Nainen myös on väsynyt ja vaikka hänkin kaipaisi seksiä, kyse on enemmänkin siitä että kaipaisi seksiä sillä tavalla kuin seksielämä naisen kannalta on parhaimmillaan, eli kun on yhteys ja arvostus mukana, ja sitä myöten myös fyysinen halu. Ja kun nainen on väsynyt, voi olla että kaikki muu, vähän sinne päin panot, tuntuu ainoastaan pahalta, ihan fyysisesti voi sattua paljonkin. Eikä tissien hierominen kiihota yhtään, koska niitä muutenkin ropelletaan vauvan toimesta 24/7. Nainen toivoo että seksi loppuisi mieluummin heti kuin kohta, ja torjuu miehen kaikki yritykset huomioida nainen seksin aikana, koska ei mitään sellaista halua tai pysty nyt. Mies saisi laueta välittömästi eikä pitkittää muka naisen hyväksi, ja nainen ajattelee että kaikki olisivat tyytyväisiä sen jälkeen kun mies vain laukeaisi äkkiä. Mutta ei mieheltä voi jäädä huomaamatta se, että ei tuo ole ollenkaan mukana, ja kun mieskin on toivonut sitä seksiä sellaisena kuin se parhaimmillaan on, on se naisen vastentahtoisuus valtava pettymys.
Ja jos nyt sitten nainen suostuu seksiin, yleensä hyvää tarkoittaen että täytyyhän sitä joustaa, ja toiveena että mies sitten sen jälkeen havahtuu osoittamaan hellyyttä ja huomiota, ja kun se mies kuitenkin on edelleen stressaantunut ja ehkä vielä entistäkin turhautuneempi, ja/tai nukahtaa, nainen kokee että hän joutuu tässä venymään kivun puolelle, kun ei varmasti miehelle olisi sen enempää kivuliaista käyttäytyä ystävällisesti ja huomioiden muutama päivä tai edes tunti. Ja tästä taas seuraa lisää katkeruutta. Vähän se taas laimenee jos seuraavaan kertaan menee aikaa, mutta muistuu taas mieliin kyllä.
Mun vastaheitto tähän on että jos mies haluaa seksiä vaimoltaan, siitä vaan aukaisemaan sanainen arkku. Siitä pitäisi osata olla onnellinen että vaimo haluaa vielä jutella miehensä kanssa.
Seksiä voi kokea ilman minkäänlaista läheisyyttä, esim. yhdenyön juttu tai raiskaus. Tuikituntemattoman ihmisen kanssa harvemmin juttu luistaa tuosta vain.
miehen hermoa kiristää, kun ei ole saanut kunnon seksiä. Ap ei halua antaa kunnollista seksiä, koska kokee ettei saa mitään takaisin. Pattitilanne. Jommankumman pitäisi tulla vastaan tai ainakin yrittää laukaista tilanne toisen toivomalla tavalla.