Mikä olisi hyvä kantoliina tms.?
Kommentit (3)
Tiedän, että monet tykkävät pienillä myös kanga-tyyppisistä liinoista ja itsestänikin se vaikutti ideana mainiolta. Itse en vain koskaan oppinut käyttämään tällaista liina mutta siis periaatteessa todella hyvä kun siinä saa pienen vauvan oikein hyvää asentoon. Toki vastaavan sidonnan voi tehdä liinallakin itseni tuli liinalla aina tehtyä tämä vauva pystyasennossa eikä kyljellään sidonta, mikä ei ihan pienelle ole kai se kaikkein suositelluin asento. Ehkä liinoja tms. voisi käydä sovittamassa jossakin. Manduca on varmaan kaikkein helppokäyttöisin vaihtoehto.
Meillä ihan perinteinen rintareppu ja myöhemmin kantorinkka ovat olleet parhaat. Vauvani ovat olleet isokokoisia ja jänteviä. Paljosta rintarepussa ja rinkassa kantamisesta en ole huomannut mitään ongelmia tulevan. Esim. kävelemään ovat oppineet poikkeuksellisen aikaisin.
jonkun pitkän trikoisen kantoliinan. En nyt lähde suosittelemaan mitään merkkiä erityisesti. Tärkeintä on varmaan se, että opettelet hyvin sitomaan eikä liinan merkki niinkään.
Manduca kantoreppu on myös hyvä ja meillä sitä käytetään kahta vuotta lähestyvän lapsen kanssa edelleen paljon. Katso jostain nettisivuilta tarkemmin mutta muistaakseni vauvatuen (joka siis siinä aina mukana) kanssa sitä voi käyttää n.3,5 kiloisesta lähtien vai olikohan jo ennen tätä. Itse koin vauvatuen hankalaksi ja innostuin manducasta todella paljon vasta vähän isomman lapsen kanssa.
Itse hankkisin jos olisi pieni vauva sekä kunnon kantoliinan että Manducan. Kun aloittaa käytön kun vauva on ihan pieni niin hän tottuu siihen ja viihtyy kannettuna yleensä hyvin.