Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvauinti - vinkkejä aloittelijalle

Vierailija
18.03.2011 |

Millainen uimapuku on hyvä? Käykö joku Lindexin söpö röyhelöuikkari?

Miten aikuinen peseytyy lapsen kanssa? Missä se lapsi on sen aikaa?

Muuta tiedettävää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meillä semmosta ei hyväksytty. En muista merkkiä, mutta uintifirma myi sen eka kerralla meille.

Aikuinen peseytyy vauvan ollessa toisen vanhemman kanssa tai sitten lattialla alustalla.

Varatkaa hyvin aikaa ettei tartte kiirehtiä. Ja katso häpeilemättä mallia vanhoista konkareista :)

Vierailija
2/6 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kevyt fleecepeitto vauvan suojaksi äidin pesuun/suihkun ajaksi, lämmittää eikä kastu.

Kaukalossa muovitettu frotee suojana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin että pitää olla sellainen uimapuku lapsella, jossa on ne kiristysnauhat ettei mahdollinen kakkavahinko pääse veteen. Sitten kuitenkin uinnissa oli just jotain Lindexin Hello kitty -uikkareita ja me ostettiin firmalta kallis uima-asu..

Peseytymisestä: jotkut ottivat auton turvakaukalon pesuhuoneeseen ja laittoivat vauvan siihen pyyhkeen päälle kun kävivät itse suihkussa, ja joillain oli sellainen Bumbo-istuin. Me tehtiin niin, että pesin vauvan niin että hän oli sylissäni ja sitten vein vauvan miehelle joka odotti altaalla ja laittauduin itse uintikuntoon ja lähtiessä sama homma - peseydyin itse vasta kun vauva oli annettu käytävässä odottavalle miehelle.

Isommat vauvat näyttivät istuvan pesuhuoneen lattiallakin sillä aikaa kun äidit peseytyivät.

Vähän säätöä se on, ja itse luovuin hiusten pesusta yms koska se vaan kestää kuivatuksineen ihan liian kauan ja meillä oli tosi pienet pukuhuonetilatkin ja kauhea määrä vauvoja ja äitejä tulossa ja menossa, joten hiusten kuivattelu yms. ei oikein iskenyt.

Vierailija
4/6 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkudelfiinien vauvauinnissa ja he pitävät aloittelijoille info tilaisuuden jossa saa kysyä kaiken uintiin ja käytäntöön littyen. Me ostettiin sieltä infotilaisuudesta uimapuku joka on painija mallinen ja kestovaippa uintiin joka todella hyvä muuten ei kestovaippa juttuja olla harrastettu mutta se oli hyvä hankinta. Oman pesun suoritin kun lapsi oli turvakaukalossa sen jälkeen oli lapsen vuoro ja vaippa ja uikkarit päälle. Toiv. auttoi hiukan tämä tieto..

Vierailija
5/6 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä artikkeli vauvauinnista : http://w1p.fr/48048

Vierailija
6/6 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut olla uimavaippoja, painijamallista uima-asua suositeltiin (järjestäjänä Folkhälsan). Sellaiset on kummallakin vauvalla ollut alkuun. Myöhemmin ihan sellaisia, mitkä sattuvat miellyttämään silmää.

Itse olen pitänyt vauvaa suihkussa vaihdellen sylissä tai kaukalossa (meillä on järjestäjän toimesta vanhoja kaulaloita, joista on pehmusteet poistettu ts. pelkät muoviosat jäljellä. Niihin on vauva helppo lykätä pyyhkeessä eikä tarvitse pelätä kastumista). Vanhemmille lapsille on pesusaaveja, joissa voivat istua.

Meillä tosin siinäkin suhteessa mukava paikka, että vauvan voi riisua oleskelutilassa (jona aikana toinen vanhempi peseytyy), sen jälkeen viedä vauva uimapuvussa ja pyyhkeeseen kääriytyneenä uima-asuiselle vanhemmalle ja sen jälkeen vauvan riisunut menee itse pesulle.

Kannattaa tosiaan kysyä uinnin järjestäjältä säännöt uima-asuun liittyen. Itse olen myös ekalla kerralla kysynyt käytännön neuvoja muilta kävijöiltä, ettei itsekseen tarvitse pähkäillä. Jos käytät omaa turvakaukaloa, suojaa se esim. muovifroteella. Ota mukaan vauvalle varapyyhe, jos uimavaippa ei ole käytössä. Meillä yleensä vauvat on pissanneet odottaessaan uinnin alkua pyyhkeeseen kääriytyneenä. Saunassa on hyvä imettää uinnin jälkeen.