Onko teille muille käynyt näin?
Silloin kun mun lapsi syntyi ja muutenkin silloin kun se oli ihan pikkuvauva niin ajattelin oikeasti että lapseni on oikein erityisen söpö ja suloinen ja kaunis lapsi. Siis ei pelkästään mun mielestä vaan ajattelin että kaikkien muidenkin mielestä se on todella erityisen ihanan näköinen vauva. Nyt kun lapsi on taapero ja olen katsellut hänestä otettuja vauvakuvia niin huomaan että ihan samanlainen kurttunaama se on ollut kuin muutkin vauvat.:) Suloinen toki mutta ei nyt mitenkään superhypererityiskaunis ja kaikkia muita vauvoja kauniimpi. Toki oli ja on aina minun silmissäni kaikkein suloisin ja nätein, mutta ei varmaan muiden silmissä sen rumempi tai nätimpi kuin muutkaan vauvat.
Kommentit (16)
säälin kaikkia muita osaston äitejä, koska niiden vauvat ei olleet LÄHESKÄÄN yhtä söpöjä kuin minun. Ihmettelin oikeasti, miten meille oli tullut sellainen onnenpotku ja kunnia vastaanottaa maailman ihmeellisin lapsi.
Myöhemmin tajusin, että ehkä melkein kaikki äidit ajattelee samoin omastaan.
kuinka monet edelleen sanovat lapseni olleen vauvana tosi kaunis lapsi. Toki itse pidin häntä maailman ihmeellisimpänä olentona, mutta arvelin kaikkien toki omastaan ajattelevan niin.
No lapseni on edelleen se, joka miellyttää tyttöjä:D
Säälintunteeni jatkuivat vielä äiti-lapsi jumpassa ja perhekahviloissakin...
säälin kaikkia muita osaston äitejä, koska niiden vauvat ei olleet LÄHESKÄÄN yhtä söpöjä kuin minun. Ihmettelin oikeasti, miten meille oli tullut sellainen onnenpotku ja kunnia vastaanottaa maailman ihmeellisin lapsi.
mullakin oli maailman kaunein vauva. nyt jälkeenpäin kuvia katsoessani oon huomannut, että samanlainen "ryppyinen rusina" hän oli, mitä muutkin vauvat =)
Minä taas olen aina kuvitellut, että jokaisen äidin mielestä oma vauva on maailman täydellisin ja kaunein! Näin ainakin minulla.
niin minunkin mielestäni, mutta silloin ajattelin että kaikkien muidenkin mielestä lapseni on varmasti poikkeuksellisen kaunis. Siis tyyliin synnärillä kuvittelin että esim. kaikki kätilöt piti sitä mun vauvaa just kaikkein kauneimpana eikä muiden vauvat ole niin suloisia kuin mun. -ap
Säälintunteeni jatkuivat vielä äiti-lapsi jumpassa ja perhekahviloissakin...
säälin kaikkia muita osaston äitejä, koska niiden vauvat ei olleet LÄHESKÄÄN yhtä söpöjä kuin minun. Ihmettelin oikeasti, miten meille oli tullut sellainen onnenpotku ja kunnia vastaanottaa maailman ihmeellisin lapsi. Myöhemmin tajusin, että ehkä melkein kaikki äidit ajattelee samoin omastaan.
Ollessani sairaalassa esikoisen kanssa, kuvittelin muiden mammojen olevan kateellisia meidän ihanasta vauvasta.
Tunnistin lapseni vauvalasta, koska oli kaikkein kaunein.
Mutta jos nyt kuitenkin totta puhutaan, niin lapseni on keskimääräistä kauniimpi.
Uskon kuitenkin, että ne lapset jotka eivät ole kauniita, niin on hyvä mahdollisuus että ovat kauniita vanhempana.
Niin minäkin ajattelin :) ja kun vielä kaikki kehuivat vauvaa kauniiksi(samalla tavalla ne varmasti kehuvat muidenkin vauvoja... :))
ajattelin, että vauvani on kaunein, mutta ajatus johtuu siitä että olen sen äiti. Ihmettelin sitten kovasti, miten niin moni sukulainen, ystävä ja tuttu oli aivan innoissaan vauvastamme, halusi ottaa syliin ja muutenkin leperteli ja ihasteli uutta tulokasta. Itse en koskaan ollut erityisemmin välittänyt lapsista, joten ajattelin, etteivät muutkaan ole kiinnostuneita vauvastani. Oli suuri yllätys, kun vilpittömän kiinnostuneita ihmisiä oli niin paljon!
minä taas huomasin heti, että toka lapseni oli aika ruma vauva. Iän myötä on onneksi hieman kaunistunut.
joka on pitänyt lapsiaan rumina kun ovat olleet vauvoja =D
minusta oli järkyttävää nähdä vastasyntynyt turpea kasvoinen punakka viirusilmä, miten meidän lapsesta olikin voinut tulla niin ruma? Mutta kun samaa lasta katselen nyt nuorena aikuisena ihmettelen miten siitä painijan näköisestä rääpäleestä on voinut kasvaa niin kaunis ja pitkä säärinen nuori nainen.
Pidin maailman suloisimpana ja ihanimpana aina kun oltiin kotona tms. mutta kun mentiin jonnekin vauvakerhoon niin huomasin kyllä että aika moni lapsi on paljon kauniimpi. Kotiin päästyä lapsi oli sitten taas maailman kaunein ;)
Nyt kun katsoo kuvia, niin olen kyllä yllättynyt siitä että "kekkonen" kuvasi aika hyvin lapsen ulkonäköä vauvana. tuolloin loukkaannuin kun yksi kaveri vitsaili jotain sellaista. Olin siis kuitenkin jotenkin sokea lapsen ulkonäölle.
Nykyään lapsi näyttää todella suloiselta mielestäni aina, myös kerhoissa jos vertaa muihin :P
etten monen lapsen äitinä jaksanut aluksi edes vastata tähän.