Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla hormoneissa vikaa, kun hikoilen välillä älyttömästi?

Vierailija
18.03.2011 |

Siis jos vähänkin teen jotain, mulle tulee ihan järkyttävä hiki ja se kestää hetken aikaa. Esim. nousen portaat lasta kantaen kolmanteen kerrokseen, takin olen avannut jo valmiiksi ulkoa tultaessa alarappusissa, mutta silti!

Ja siis kunto ei kyllä lopu kesken, mutta rupeaa hikoiluttamaan ihan järkysti, selkä ja rintakehä valuu hikipisaroita.

Tai jos esim. puen lasta sisällä kiireellä ulkotamineisiin, saatan olla sen jälkeen hikeäpukkaava vähän aikaa, vaikka sisällä ei olisi kovinkaan lämmin ja itse olisin vähissä vaatteissa.

Puhumattakaan, jos sitten oikeasti teen jotain fyysistä hommaa, ihan vaan vaikkapa imuroin koko kämpän huolellisesti, olen ihan hiestä valuva vaikka olisin imuroinut alusvaatteisillani (nykyään aina niin, kun muuten tuhottoman kuuma ja vaatteet märkinä)

Helteet ovat aivan kamalaa aikaa mulle, silloin valun hikeä koko ajan, kun muutenkin olen taipuvainen hikoiluun. Viime kesä oli yhtä tuskaa.

Ja siis EN ole vielä vaihdevuosi-ikäinen, olen kolmekymppinen ja tätä on ollut jo melko kauan, en edes muista milloin tämä on alkanut, vuosia sitten. ENKÄ ole lihava, ENKÄ huonokuntoinen.

Aloin miettimään tätä asiaa, kun eräs ystäväni on lapsettomuushoidoissa ja puhui sattumoisin, että syömänsä hormonit aiheuttaa ihan järkyttäviä hikipuuskia, jos vähänkin tekee jotain

Eli onkohan mun hormoneissa jotain häikkää? (Tai siis itse olen raskautunut aina tosi helposti, mutta liittyyköhän jotenkin johonkin hormonitoimintaan.)

Tietoa? Arvauksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun verensokerti katottu? Diabetes voi kai tehdä tuota esim? Ei kai sulla krapulakaan ole joka päivä?

Vierailija
2/3 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama! Esim. öisin hikoilen aivan kauheesti, niin että rintakehällä saattaa olla "hikilammikoita" ja niska on läpimärkä niin että hiuksista voi suunnilleen puristaa hikeä.

Päivisin oon alkanut saamaan kans hikipuuskia vaikken tee oikein mitään, siis fyysistä rasitusta.

Mulla kans tuo sama et oon raskautunut tosi helposti. Niin ja en ole ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun verensokerti katottu? Diabetes voi kai tehdä tuota esim? Ei kai sulla krapulakaan ole joka päivä?

kai siinä pitäisi olla muitakin oireita?

Ja en juo kuin lasin viiniä pari kertaa vuodessa, joten krapulaa ei tosiaan ole joka päivä :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme