Laittaisitko vastasyntyneelle poikavauvalle valkoisen pitsireunaisen (kuitenkin yksinkertaisen)
Kommentit (15)
vauvani isä oli kuollut vähän ennen vauvan syntymää ja pitsimyssy toi mieleen arkun. Typerää näin jälkikäteen ajateltuna, nyt varmaan voisinkin laitta. Mutta menetyksen jälkeen sitä ei ihminen kovin järkevästi ajattele.
pojalla oli. Ja valkoinen Tukholmasta ostettu haalari, jossa oli helmiä. Valkea brodyyripeitto. Ja sellaisia irtokauluksia, joissa oli pitsi reunassa. Äitini teki. Ne oli paitsi kauniita, myös käteviä kun vauva oli pulauttelevaa sorttia. Lähempänä vuotta vasta rupesin pitämään sinisävyisiä vaatteita. Tosin lapsi itse halusi viisivuotiaana kukkakuvioisen collegen ja kuusivuotiaana vaaleanpunaisen paidan. Nyt teininäkin pukeutuu persoonallisesti.
semmoset pitsi myssyt kuuluu vauvoille. vielä lisäksi jotain vaaleansinistä, niin voi että mikä söpöläinen :)
Vauvalla olis muutenkin hieman vanhantyyliset vaatteet, niin voisin pitsireunaisen hatun laittaa poikavauvallekin. reikäneuletakki on ihan on, jos se on villaa tms, eikä siinä ole vaaleanpunaista. Tykkään kuitenkin enemmän unisex- tyylisistä vaatteista, joissa ei ole pitsiä. Perus joulunpunainen on meidän pojalla yleinen väri, ihan vaan sen takia että se on lempivärini, ja sopii yhtälailla tytölle tai pojalle.
vauvavaatteista hyvän trikoolakin, jossa pieni pitsireunus. Entäs sellainen valkoinen reikäneuletakki? Taitaa olla joku benettonin. Koko 60, eli Benettonin tapauksessa ihan vastasyntyneen - kuukauden ikäisen vaate.
Meinaatko että pitsi olisi vain tyttöjen juttu? Onhan kastemekossakin pitsiä, niin pojilla kuin tytöilläkin.
mun poikavauvalla pitsilakki sekä isomummin kutoma reikäneuletakki:)
minä en laittaisi omalleni, mutta muut saa pukea lapsilleen mitä haluua :) tai no jos pojilla on hameita ja tunikoita leggareineen, niin se menee jo mielestäni vähän yli.
tai siis laitoinkin ja tulen laittamaan. en tiiä miksi en laittaisi.
Meidän miehille ei laiteta mitään hörsyjä.
eikä sukkahousuja sun muita tyttöjen juttuja. Muut saa kyllä pukea ei se minua haittaa, mutta kun kysyttiin.
Meidän 1v poika käyttää muuten myös pinkkejä sukkahousuja ja villapukua :D
Kaikki viis poikaani ovat olleet vauvoina puettuja valkoisiin pitsihattuihin ja -sukkiin, valkoiseen ylipäätään. Vähitellen siirryttiin vaaleansiniseen ja -keltaiseen.
Tykkään hempeästä, hörselöstä, ruseteista, satiininauhoista ja rimpsrampsuista ja niitä on ollut vauvojen peitoissa, itseommelluissa lakanoissa ja ties missä.
Noin kannustetaan lasta luopumaan heteroidentiteetistään!