Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta, mutta totta - EN VOI ÄÄNESTÄÄ TULEVISSA VAALEISSA. =(

Vierailija
18.03.2011 |

Sillä minulla ei ole ehdokasta. Sopivaa ei löydy ei sitten niin millään - en voi tehdä kompromisseja tärkeinä pitämistäni asioista, joita ovat:

- Järkevämpää maahanmuuttopolitiikkaa; tämän suhteen olen niin tiukka, että rajoittaisin jopa työperäistä maahanmuuttoa. Puhdas Suomi suomalaisille tuleville sukupolville.

- Edelliseen viitaten kannatan ainoastaan järkeviä ja aikaa kestäviä energiapoliittisia ratkaisuja Suomeen. (Ei ydinvoimalle!)

- Omaishoitoa tulee kehittää ja siihen kannustaa siten, että vanhusten ja vammaisten olisi yhä useammin mahdollista valita elämä kotona laitoshoidon sijaan.

- Perustulon malli olisi järkevä keino taata ihmisten toimeentuloa erilaisissa siirtymävaihessa ja vähentää byrokratiaa.

- Julkinen terveydenhuolto on surkeassa jamassa, sitä pitäisi elvyttää mitä pikimmiten -> sen eteen kannatan jopa tuloverokorotuksia (sekä kireämpää progressiota myös pääomaverotukseen).

Mitä puoluetta äänestän?

En voi äänestää ketään, sillä kukaan ei aja tismalleen näitä tärkeinä pitämiäni asioita.

t. Poliittisesti valveutunut ent. kokoomuslainen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti - kyse on siitä, mitä arvottaa korkeimmalle.

Perustulon malli on itseasiassa monissa laskelmissa todettu toimivimmaksi malliksi, sillä se vähentää merkittävästi byrokratiaa (mikä on kallista, eikä tuota juuri mitään merkittävää).

Julkinen terveydenhuolto saadaan elvytettyä, jos siihen halutaan satsata (sen eteen todellakin olisin valmis maksamaan korkeampaa veroa). Mutta tässäkin on ihan avainasemassa se, ettei julkisen terveydenhuollon kuormaa lisätä määräämättömästi; jos meillä ei ole varaa edes hoitaa "omiamme", miten ihmeessä meillä olisi varaa tuoda tänne lisää hoidettavia?

Ja Suomessa on paljon työttömyyttä! Esimerkiksi terveydenhuoltoalalla on pätkätyöllisyyttä, hoitajapulaa jne., jotka olisi mahdollista oman maan sisällä ratkaista perustulomallia noudattamalla; sen avulla mahdollistuisi esimerkiksi työttömän ihmisen pätkätöiden vastaanottaminen siten, että se olisi kannattavaa myös työntekijälle. Perustulon ollessa esim. 500€/kk brutto se kannustaisi lisätyön vastaanottamiseen, mutta ei rankaise työn tekemisestä (niinkuin malli nykyisellään tekee!).

Ap.

en edes viitsi kommentoida joka kohtaa.. mutta ''suomessa paljon työttömyyttyä, esim hoitoalalla pätkätöitä..'' HALOO ei pätkätyöläiset ole työttömiä :D Ja pitäiskö ne pitkäaikaistyöttömät it-insinöörit, metallimiehet ja siivoojat laittaa sairaalaan hoitotöihin?

ja perustulo 500€/kk.. meinaatko että sen lisäks jokaiselle maksetaan asunnon vuokra? Jokainenhan saa ihan itse valita minkä hintaisessa asunnossa asuu ja se perustulo pitäis olla sama kaikille vuokrasta riippumatta. Jos meinasit taas ennen vuokraa, niin tolla rahalla ei paljoa juhlita! Kyllähän niitä laskelmia voidaan tehdä paljonko valtiolla menee rahaa nyt ja sitten, mutta entäs se muutosvaihe, miten siitä selvitään??

Vierailija
22/23 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suurin osa noista mitä sinullakin tärkeitä ja myös ydinvoimaa olen vastustanut aina, myös ennen tätä japanin juttua siis. Mutta olen päätynyt siihen että jostain on pakko tinkiä kun äänestää ja olen päätynyt äänestämään perussuomalaisia vaikka he ydinvoimaa kannattavatkin, mitä itse en siis todellakaan kannata ja pidän todella typerimpänä vaihtoehtona. Mutta muissa asioissa olen persujen kannalla ja muut puolueet ovat noista kaikista niiiin kaukana. Tärkeimpänä itsellä on kuitenkin se maahanmuutto.

Saas nähdä mihinkä puolueeseen itse tässä päädyn; tällä hetkellä tuntuu siltä, että maahanmuuttokriittinen / -vastainen vasemmistoliiton edustaja olisi minulle se kaikkein sopivin, mutta sellaisia ei ole - tai, jos on, niin he jäävät auttamattomasti puoluetovereidensa jalkoihin, jotka eivät näe maahanmuutossa mitään ongelmaa / uhkaa tmv.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti - kyse on siitä, mitä arvottaa korkeimmalle. Perustulon malli on itseasiassa monissa laskelmissa todettu toimivimmaksi malliksi, sillä se vähentää merkittävästi byrokratiaa (mikä on kallista, eikä tuota juuri mitään merkittävää). Julkinen terveydenhuolto saadaan elvytettyä, jos siihen halutaan satsata (sen eteen todellakin olisin valmis maksamaan korkeampaa veroa). Mutta tässäkin on ihan avainasemassa se, ettei julkisen terveydenhuollon kuormaa lisätä määräämättömästi; jos meillä ei ole varaa edes hoitaa "omiamme", miten ihmeessä meillä olisi varaa tuoda tänne lisää hoidettavia? Ja Suomessa on paljon työttömyyttä! Esimerkiksi terveydenhuoltoalalla on pätkätyöllisyyttä, hoitajapulaa jne., jotka olisi mahdollista oman maan sisällä ratkaista perustulomallia noudattamalla; sen avulla mahdollistuisi esimerkiksi työttömän ihmisen pätkätöiden vastaanottaminen siten, että se olisi kannattavaa myös työntekijälle. Perustulon ollessa esim. 500€/kk brutto se kannustaisi lisätyön vastaanottamiseen, mutta ei rankaise työn tekemisestä (niinkuin malli nykyisellään tekee!). Ap.

en edes viitsi kommentoida joka kohtaa.. mutta ''suomessa paljon työttömyyttyä, esim hoitoalalla pätkätöitä..'' HALOO ei pätkätyöläiset ole työttömiä :D Ja pitäiskö ne pitkäaikaistyöttömät it-insinöörit, metallimiehet ja siivoojat laittaa sairaalaan hoitotöihin? ja perustulo 500€/kk.. meinaatko että sen lisäks jokaiselle maksetaan asunnon vuokra? Jokainenhan saa ihan itse valita minkä hintaisessa asunnossa asuu ja se perustulo pitäis olla sama kaikille vuokrasta riippumatta. Jos meinasit taas ennen vuokraa, niin tolla rahalla ei paljoa juhlita! Kyllähän niitä laskelmia voidaan tehdä paljonko valtiolla menee rahaa nyt ja sitten, mutta entäs se muutosvaihe, miten siitä selvitään??

Terveydenhuoltoalan pätkätyöllisyys oli vain yksi esimerkki, miten perustulomalli auttaisi pätkätyöläisiä parempaan elämän hallintaan. Niistä työttömistäkin löytyisi ihan takuulla potentiaalisia ihmisiä hoivatöihin esimerkiksi kotihoitoon tai henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Perustulomallin ulkopuolelle jäävää tukirakennettahan pohditaan ja pyöritellään koko ajan; monenlaisia versioita siitä on olemassa. Tarkoitushan perustulomallissa on se, että tuo yksi tukimalli poissulkisi monia muita tukia - joissakin tapauksissa sen rinnalla voisi kulkea mm. asumistuki tai toimeentulotuki. Variaatioita on monia.

Muutosvaiheesta selvitään kyllä - miksi ei selvittäisi?

Ap.