Argh!! Miten rakennekynnet on tarkoitus saada irti? Onko tämä kieroa peliä?!
Laitatin 3 viikkoa sitten geelikynnet.
Ovat nyt jo kasvaneet sen verran, ja lohkeilleet/irronneet kynsien sivuilta, että ovat törkeän näköiset!
Yritin itse irroittaa niitä, ja sainkin 2 pois, mutta oli niin kamalaa hommaa (kynnestä lähti kerros pois jo laitettaessa hiotun kerroksen lisäksi, joten kynsi on ihan sairaan ohut ja repeillyt nyt kokonaan, miltei sattuu! Ja irrottelu sattui!!)
Onko rakennekynnet ovela kierre, johon rakennekynsien ottajat laitetaan vähän kuin vahingossa/puolipakolla, kun ei kynsiä pysty itse irroittamaan ja sitten jos menee irroittamaan ja laitattamaan ammattilaiselle, se tietysti taas maksaa maltaita?
Niin kivat nää kynnet ei kuitenkaan hintaansa nähden olleet, että niitä enää uudelleen ottaisin. Ihan kivat hetken, ja tulipa kokeiltua, mutta nyt olen ihan pulassa!
Niin ja jos joku ehdottaa rakennekynsien ja tippien(?) poisviilaamista omista kynsistä itse, niin eihän näihin mikään viila pysty ja saisi hioa valehtelematta tuntitolkulla :O (yritin jo)
Kommentit (29)
joku on ottanut tipit ja geelauksen tyyliin kokeilenpa pari viikkoa?
Huollot ja poistot AINA ammattilaisella. Parin viikon kokeilu siksikin typerää, että omat kyntesi ovat nyt pilalla (pinta viilattu karheaksi) puolisen vuotta eli kunnes rikottu pinta on kasvanut pois.
Mene liikkeeseen poistattamaan ne, tuhoat vaan omat kyntesi jos revit ne irti!
Ne siis liotetaan irti, muuten ei lähde vahingoittamatta omaa kynttä. Ja rakennekynsien idea on, että niitä huolletaan 3-4 viikon välein, koska luonnollisesti syntyy kolo kun oma kynsi kasvaa..
Että kuinka saat ne pois ja mitä sitten kun haluat vaan ihan kokeilla.
Ne olikin vissiin otettu Porvoossa. Menin lankana.
En minä tiennyt että jos rakennekynnet ottaa, niitä tarvii sitten pitää ties kuinka kauan.
Mulle sanottiin, että pysyvät parista viikosta kuukauteen, ja mä tietysti ajattelin että sitten ne irtoo itsekseen eikä tarvi laittaa uudelleen. Mun mielestä pitäisi kertoa kaikille jotka kynnet haluavat laitattaa, että ei oo sitten mikään halpa kertakokeilu vaan edellyttää kynsien huoltoa ja laitattamista pitkään!
Eikai kukaan kuitenkaan koko loppuelämää näitä pidä, joten miten nää kuuluu sitten oikeaoppisesti poistaa jos ei halua uusia laittaa enää?
ap
Harmi jos geelikynnet ei sopineetkaan. Mutta elä vielä heitä toivoa, huono pysyvyys saattaa olla ihan siitä geeli-aineesta kiinni.
Mutta siihen poistoon.
Kastele vanulaput asetonisella kynsilakanpoisto-aineella, folioista kerrokset päälle. Niin että sulla on sellaiset tupot sormien päässä. Sitten vaan kumihanskat (siis sellaset paksut) käteen. Odottelua 30-45 min, sen jälkeen rapsuttelet varovasti irti.
Harmi jos geelikynnet ei sopineetkaan. Mutta elä vielä heitä toivoa, huono pysyvyys saattaa olla ihan siitä geeli-aineesta kiinni.
Mutta siihen poistoon.
Kastele vanulaput asetonisella kynsilakanpoisto-aineella, folioista kerrokset päälle. Niin että sulla on sellaiset tupot sormien päässä. Sitten vaan kumihanskat (siis sellaset paksut) käteen. Odottelua 30-45 min, sen jälkeen rapsuttelet varovasti irti.
Mulla on ollut rakennekynnet kahdesti, ja olen tosiaankin laitattanut ne ihan vaan kokeillakseni, eli niinkin voi tehdä, vinkkinä jollekin edelliselle kommentoijalle...
Pitempään en ole innostunut testaamaan, sillä molempina kertoina ensimmäiset kynnet ovat tipahtaneet/irronneet jo seuraavana päivänä ja loputkin viikon sisään. Joskus on ollut pakko avittaa kynsiä irti itse, kun ovat esim. toisesta reunasta irronneet ja sitten tarttuvat joka paikkaan tosi kipeästi kiinni. Kyllähän siinä oma kynsi kärsii, mutta joka tapauksessa se kärsii, piti kynsiä sen viikon tai sitten vuoden.
En tiedä, missä vika, kun kynnet ei pysy. Varmaan mun omat kynnet on teflonia :) Tai sitten jos on rakennekynnet, ei saisi edes käsiä pestä, ettei vaan kynnet tipahda.
Raskautta puoli vuotta takana, jolloin lopetin rakennekynsien käytön. (ei kuulemma suositeltavaa raskauden aikana) ja nyt vasta ensi kertaa kynnet suht normaalissa kunnossa.. :(
Poistaminen onnistuu kaikkein parhaiten kun laitat johonkin pieneen kippoon (esim lakkapullon korkkiin) kynsilakanpoistoainetta, mahdollisimman vahvaa ja lioittelet kynsiä siellä yksitellen.. Loput geelit yms. mitkä kynteen jää viilailet pois kynsiviilalla.
TYHMYYDESTÄ sakotetaan! Oletko kenties blondi? ;D
mutta kyllä mä voin ainakin sanoa olevani taivaallisen tietämätön rakennekynsistä ja niiden maailmasta, enkä silti pidä itseäni mitenkään tyhmänä, päinvastoin. Onko se todella teille niin outoa, että joku ei tiedä kaikkia rakennekynsiin liittyviä juttuja?
Geelikynsien ongelma on juurikin huono pysyvyyys. Ei toki kaikilla, mutta useammin tähän "reunoilta nopeasti alkava repsotus"-ongelmaan törmää geeleissä, kun taasen akryylikynnet kestävät siistimpänä (ja paikoillaan) siihen seuraavaan huoltoon (4-6 vko) asti.
Rakennekynsiä kannattaa "huoltaa" myös kotona virallisten huoltojen välissä! Varsinkin jos huoltovälin haluaa venyttää mahd. pitkäksi, on kynsille hyvä tehdä seuraavaa: viilaa kasvanutta pituutta lyhyemmäksi. Käytä RAKENNEKYNSIVIILAA, se on tarpeeksi karkea, tavan hiekkapaperiviilalla et tee mitään. Hio varovasti kasvanutta rajaa oman ja rakennekynnen välissä huomaamattomammaksi, samoin reunoja jos huomaat niissä valkoista, se on ilmaa ja edistää kynnen irtoamista. Siloittele karkean viilan jälki hienommalla viilalla. Huom. viilaa varoen! Ei ole tarkoitus puhkoa omaa kynttä siinä sivussa. Lakkaa koko kynnen pituudelta lopuksi kaksi kerrosta päällyslakkaa tuomaan kiilto ja "sulkemaan" kynsi.
Rakennekynnet irroitetaan joko viilaamaalla massa pois tai liottamalla se asetoonilla, ei KOSKAAN repimällä. Aiheuttaa kynsilevyjen repeytymisen ja kipeät ja ohuet kynnet pitkäksi aikaa. Oikein tehdyt ja poistetut rakennekynnet eivät pilaa omia kynsiä kamalaan kuntoon.
oikeaoppinenkin poistaminen ei olisi vahingoittanut omaa kynttä. Tuo on aivan hullu kirous naisille, eivät kaikki vaan ymmärrä, että noista saa kuukausien rahanmenon tai rumat omat kynnet. Todella älytöntä, sillä lopputulos on kauneimmillaan noin pari viikkoa ja sitten pitäisi jo jotain tehdä.Ne repaleiset, ohkaiset ja kulahtaneet omat kynnet tekokynsien poiston jälkeen ovat vähintään yhtä ällöttävät kuin joillain kynsienpureksijoilla.
ja akryylikynnet ovat molemmat ihan akryylia, parhaiten ne liukenevat 100-prosenttiseen asetoniin. Itse viilaisin varovaisesti lyhyemmaksi ja ohuemmaksi ja tasoittaisin varovaisesti kynsien reunoista, kun tata tekee vaikka viikottain, saa lopulta akryylin pois.
Bio Sculpturen geelikynsiä jolloin oma kynsi ei vahingoitu, päinvastoin! Tsekkaa www.biosculpture.fi
Eikä ole tullut mieleenikään lopettaa laittamista.
Molemmat raskaudet ja vauva-ajat on ollut geelikynnet.
Se on osa elämää, ne huollot siis.
Ajat on varattu aina useampi huolto eteenpäin, eli osaan varautua milloin mennä huoltoon.
Kävin jopa 5 päivää vanhan vauvan kanssa huollossa!;)
Vauva nukkui, kun kynsiä laitettiin kuosiin!
Nyt olen alkanut myös käydä ripsipidennyksessä samassa salongissa, ja tää on myös aika koukuttavaa!:)
Ihanaa olla nainen!:)
Ja nauttia kauniista asioista ja itsensä hemmottelusta!
Apoteekista saa 100%:sta asetonia, lähtee kun lorautat sitä keraamiseen mukiin ja uitat näppejä siellä niin että koko kynsi peittyy, välillä pyyhit paperiin pehmenneen osan. Asetoni on sitten myrkkyä, joten älä ota tästä tapaa!! Äläkä laita sitä muovikippoon, sulaa nimittäin läpi (koska se on ihan oikeasti ärjyä tavaraa). Jos olet raskaana tai imetät, mene poistattamaan ammattilaisella.
iso osa geeleistä on asetonin kestävää, eli ainoa keino saada ne pois on viilaamalla.
Geelikynnet eivät pysy kaikilla eli siinä suhteessa akryyli on varmempi vaihtoehto.
Itse tein ihan liikkeessä kynsiä ja JOKAISELLE uudelle asiakkaalle kyllä kerrottiin millaiset rakennekynnet ovat, kuinka niitä huolletaan ja miten saa poistettua.
Usein pysyvyys paranee ajan kanssa ja yksi syy siihen on, että mekaaninen rasitus vähenee ajan kanssa kun ihminen tottuu niihin pitkiin kynsiin, eikä jatkuvasti osu niillä johonkin.
Myös sellaiset tavat kuin kynsien napsuttelu pöytään ja kennen alustojen napsuttaminen muilla kynsillä aiheuttaa irtoamista.
Lisäksi valitettavan usein kynnet on huonosti tehty, pohja työ (joka ei ammattilaisen tekemänä vahingoita omaa kynttä. Tarkoitus ei ole hioa mitään kerrosta pois vaan vähän karhentaa pinnan kiiltoa. on huonosti tehty. Siinä siis aikaa säästääkseen lintsataan. Lisäksi jälki voi olla todella surkeeta, kynnet luonnottoman paksut ja hirveän malliset.
Muistakaa ihmiset, että hyvää ei saa halvalla ja yleensä halpa hinta tarkoittaa joko paskaa materiaalia (kunnon aineet maksaa) ja yleensä muutenkin ammattitaidotonta tekijää.
Niin ja ap:lle, jos revit kynnet itse irti, olet oikeasti todella daiju. Ei se poistaminen niin paljon maksa, että kannattaa mielummin tuhota oman kynnen pinta. Rakenne kynsi kiinnittyy siihen oman kynnen keratiiniin ja repimällä ne irti, revit oman kynnen pinnalta ainakin yhden kerroksen. (niitä kerroksia on terveessä kynnessä 3)
asetonisessa kynsilakanpoisto aineessa noin 10 min, pitäs liuta pois. älä missäään nimessä revi, laita lakkaa päälle jotta näyttävät edes jotenkin hyvännäkösiltä. repimällä saat tilalle vaan haperot kynnenjämät. näin on käynyt mulle monesti..
jos laitetaan tippi (itselläni geelaus omien päällä), niin sekin laitetaan liimalla ilman kynnenpinnan rikkomista. Multa on pari kertaa viiden vuoden aikana lähtenyt geelaus halkeilemaan ja oma kynsi on ollut täysin vahingoittumaton, toisin kuin akryylissä. Geelauksen päälle voi myös laittaa ihan normaalisti kynsilakkaa ja poistaa kynsilakka kynsilakanpoistoaineella
ennenkuin koko vahingoittunut kynsi on kasvanut kokonaan pois, ja omat kynnet taas takaisin..
Varoitukseksi niille, jotka haluavat kokeilla rakennekynsiä, mutta eivät ole ajatelleet, että haluavat niitä sitten jatkuvasti käydä laitattamassa.. ei taida olla mahdollista..
ap