Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kätilö ihmetellyt istukkaasi?

Vierailija
17.03.2011 |

Minulle jäi hieman hämmentynyt olo kun kätilö tutki synnytyksen jälkeen istukkaani ja totesi ihmetellen, että onpas erikoinen ja että ei ole ennen moista nähnyt. En tajunnut silloin kysellä enempää ja kätilö jäi vapaille synnytyksen jälkeen, joten en voinut enää palata asiaan jälkikäteen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan napanuorasta kätilö joutui tarjoamaan kahvit muille =)

Vierailija
22/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseli hämmentyneenä istukkaa ja totesi, että tältä näyttää tupakoivien äitien istukka. En ole myöskään ikinä tupakoinut. Raskaus oli yliaikainen (8 pv).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttivät sitä mulle siinä kun jälkeiset olivat tulleet ja niinhän se tosiaan oli.

Vierailija
24/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole! :)

Loppuaikana n. kilon painonen.

<a href="http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;…" alt="http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;…">http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;…;

Sun istukka ollut ihan tavallisen painonen. Olet tainnut jotain ymmärtää vähän väärin mitä kätilö sanonut.

Ensimmäinen kerta, kun näen näin suuren luvun. Vauvojeni istukat ovat olleet 640 g , 640 g ja 650 g ja olen kuvitellut niiden olleen hivenen keskimääräistä suurempia.

Vierailija
25/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut kätilö sanoi lastenhoitajalle että katsopas miten kalvokiinnitteinen napanuora (siis istukan puoleisessa päässä) ja hän ei ikinä ole nähnyt tällaista. En silloin älynnyt kysyä että mitä se tarkoittaa.

Toisen lapsen synnytyksessä kysyin kätilöltä (eri kätilö) että mitähän mitä se kalvokiinnitteinen napanuora tarkoittaa kun esikoisen synnytyksessä niin kuulin. Tämä kätilö sitten kertoi että synnytyksessä olisi voinut tulla tosi pahoja ongelmia. Käsitin että napanuora olisi saattanut helposti repeytyä irti istukasta esim. ponnistuksen aikana. Itse asiassa esikoisen synnytyksessä istukka ei ensin meinannut irrota kohdusta ollenkaan joten hoitaja joutui painamaan mahaa ja toinen kiskoi napanuorasta että saivat irti. Silloinkin pysyi nuora istukassa kiinni ongelmitta.

Vierailija
26/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et ollut tajunnut parempaa istukkaa kasvattaa. Katsokkin että paneudut asiaan ensikerralla ettei tarvitse hoitohenkilökunnan ihmetellä.

Vierailija
27/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä kätilö ihmetteli istukkaa. Sanoi, että on melkein kahtia jakautunut. Sanoin, että saattaa kai johtua siitä, et vkolla kuusi meni toinen kaksosista kesken. Eli alunperin oli kaks vauvaa tulossa. Muuten eivät oo istukkaa ihmetelleet. Ovat näyttäneet sitä mutta mä en oo halunnut nähdä (yökötti jotenkin).

Vierailija
28/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa esikoisen synnytyksessä istukka ei ensin meinannut irrota kohdusta ollenkaan joten hoitaja joutui painamaan mahaa ja toinen kiskoi napanuorasta että saivat irti. Silloinkin pysyi nuora istukassa kiinni ongelmitta.

Ainoastaan kevyesti ohjataan ulos, voi meinaan jäädä istukan paloja kohtuun.

Vierailija
29/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa esikoisen synnytyksessä istukka ei ensin meinannut irrota kohdusta ollenkaan joten hoitaja joutui painamaan mahaa ja toinen kiskoi napanuorasta että saivat irti. Silloinkin pysyi nuora istukassa kiinni ongelmitta.

Sitä muuten EI SAA repiä irti millään tavalla.

Ei kätilö tietystikään kaksin käsin hampaat irvessä repinyt istukkaa, mutta tasaisesti veti napanuorasta koko ajan kun toinen hoitaja painoi mun mahan päältä. Tarkistuksessa katsoi tarkkaan että istukka oli ehjä, eli paljoja ei jäänyt.

Vierailija
30/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajusti. ja niin kyllä jäikin paljoa kohtuun ekalla kerralla,jouduin kaavintaan. mutta toisella en joutunut kaavintaan,mutta kyllä kovaa repivät ja painoivat.

Vierailija
31/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun istukka jäi hiukan kiinni reunastaan ja tuolloin juuri sanoivat että missään nimessä sitä ei saa ruveta repimään, voi tulla massiivisemmat vahingot.

Vierailija
32/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 600 grammaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä