Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kätilö ihmetellyt istukkaasi?

Vierailija
17.03.2011 |

Minulle jäi hieman hämmentynyt olo kun kätilö tutki synnytyksen jälkeen istukkaani ja totesi ihmetellen, että onpas erikoinen ja että ei ole ennen moista nähnyt. En tajunnut silloin kysellä enempää ja kätilö jäi vapaille synnytyksen jälkeen, joten en voinut enää palata asiaan jälkikäteen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkeutunut, kun vauva oli yliaikainen - vauva syntyi vasta 15 päivää lasketun ajan jälkeen.

Toisessa synnytyksessä kätilö mainitsi istukan olleen ison ja napanuoran harvinaisen paksun. Hyvin oli toiminut, kun vauva oli tosi iso.

Vierailija
2/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkeutunut, kun vauva oli yliaikainen - vauva syntyi vasta 15 päivää lasketun ajan jälkeen.

Toisessa synnytyksessä kätilö mainitsi istukan olleen ison ja napanuoran harvinaisen paksun. Hyvin oli toiminut, kun vauva oli tosi iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin kohtua todellakin paineltiin erittäin rajusti ja istukkaa revittiin, lopulta leikkaussalissa ja loppujen lopuksi olin sitten teholla pari päivää yli 5 litran verenvuodon vuoksi, joten kyllä siinä ihmettelyä oli taas tarpeeksi.

Vierailija
4/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aika pitkä, yli metrin pituinen.

Yleensä napanuora on kai kutakuinkin puolisen metriä.

Vierailija
5/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olisin ollut kiinostunut näkemään istukkani, mutta kätilö ei suostunut näyttämään.

Vierailija
7/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalvokiinnitteinen napanuora on kyllä riski ihan koko raskauden ajan, se voi irrota siis raskauden aikana, jolloin lapsi kuolee.

Hyvä tuuri sinulla, että niin ei käynyt.

Vierailija
8/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin ajattelin tollaisen pitkän napanuoran riskejä, myös raskauden aikana, jos ajatellaan sitä että lapsi kokoajan muljuu ja liikkuu siellä kohdussa? Siis, jos ajatellaan että siihen voisi myös kuristua helpommin?

Mä olen itse nimittäin syntynyt niin, että napanuora oli kolme kertaa kiertynyt kaulan ympärille.

Vierailija
9/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis kai painava, vaan pinta-alaltaan iso ja sitä mullekin esiteltiin, mutten pahemmin halunnut katsoa...

Vierailija
10/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin ajattelin tollaisen pitkän napanuoran riskejä, myös raskauden aikana, jos ajatellaan sitä että lapsi kokoajan muljuu ja liikkuu siellä kohdussa? Siis, jos ajatellaan että siihen voisi myös kuristua helpommin?

Mä olen itse nimittäin syntynyt niin, että napanuora oli kolme kertaa kiertynyt kaulan ympärille.

Ja se oli kaksi kertaa vauvan kaulan ympäri. Kuulemma olisi silti mahtunut tulemaan alakautta, kun oli niin pitkä, sektio tehtiin muista syistä.

Vierailija
11/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti ja totesin kato näyttää ihan maksalta (ole nähnyt vain naudanmaksaa lihatiskillä :-)

Vierailija
12/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ai, sä oot näköjään polttanut koko raskausajan."

Mä olin ihan puulla päähän lyöty ja totesin etten oo koskaan polttanut tupakkaa.

"jaa, tää olikin yliaikainen, siitä tää kalkkeuma varmaan johtuu"

Väärässäpä oli. Olin kyllä lopettanut tupakoinnin heti plussatestin tehtyäni.

Vierailija
13/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oli meilläkin hommansa hoitanut se istukka. Unholaan siis sekin asia mieltä painamasta! T. Ap

Vierailija
14/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on ihmetellyt kuinka tiukka alapääni on vaikka kolme synnytystä. Mielestäni se oli tahditonta. Jäi vähän paha maku suuhun. Vaikka ehkä oli kehu, mutta kuitenkin se arvosteli mun yksityistä aluetta.

Vierailija
15/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun painoi yli 800g (normaalistihan istukka on noi 500g)

Vierailija
16/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan puulla päähän lyöty ja totesin etten oo koskaan polttanut tupakkaa.

Vierailija
17/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska väri poikkesi normaalista hieman niin muutti mielensä ja lähetti patologin tutkimuksiin varmuuden vuoksi. Tuli jälkeen päin sanomaan, että asia vaivas häntä ja sen vuoksi lähetti tutkimuksiin.

Vierailija
18/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole! :)

Loppuaikana n. kilon painonen.

http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;…

Sun istukka ollut ihan tavallisen painonen. Olet tainnut jotain ymmärtää vähän väärin mitä kätilö sanonut.

Vierailija
19/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli useampi lisäistukka ja muoto muutenkin erikoinen. Hyvin se kuitenkin oli tehtävänsä täyttänyt :)

Vierailija
20/32 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseli hämmentyneenä istukkaa ja totesi, että tältä näyttää tupakoivien äitien istukka. En ole myöskään ikinä tupakoinut. Raskaus oli yliaikainen (8 pv).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi