Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö lupaa tai kiellättekö toiselta?

Vierailija
17.03.2011 |

Radiosta tuli Amstedamin reissumainos, jossa nainen kieltää miestään lähtemästä reissuun poiken kanssa. Mainoksen johdosta kävin pohtimaan sitä, kuinka yleistä mahtaa olla, että parisuhteen toisen puoliskon matkatkin ovat luvanvaraisia?

Matkustetaanko teillä ilman toista? Tarvitaanko toiselta lupa, siis siten, että toinen voi ilman järkiperusteita (huono taloudellinen tilanne tms.) evätä toiselta oikeuden lähtemiseen?

Itselleni lupamenettely on vierasta. Toki kerromme toisillemme menoistamme ja suunnittelemme myös yhteisiä matkoja, mutta kieltäminen on täysin vierasta. Itse olen lähdössä ensi kuussa 2 viikon reissuun siskoni kanssa, miehellä on muutamia vapaa-ajan keski-euroopan reissuja keväällä-alkukesästä. Kotimaan kesäfestareista on jo muutamia, joihin mieheni menee, muutamia joihin itse menen ja kaksi, joihin menemme yhdessä. Kumpikin omien intressiensä mukaan.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoiteta että nyt mä lähden ja tulen silloin ja silloin. Kyllä noista aina keskustellaan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Yleensä lähtijä kuitenkin saa lähteä, mutta joskus on tilanteita että se ei käy, toki yleensä toinen tietää sen jo aiemmin.

Esim. mä olen nyt raskaana ja aika viimeisilläni. Mä tiedän että mun mies ei edes ehdottaisi mitään reissuun lähtemistä niin että se lähtisi ja jos nyt niins sattuisi käymään kuitenkin niin mä kyllä kieltäisin lähtemästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä