Minkä ikäisille sopii Muumimaailma?
Lapseni ovat 4,5 ja 5,5 ja 7,5 kesällä, onko liian lässy paikka jo? Suositelkaa jotain parempaa?
Puuhamaa?
Kommentit (16)
Lapseni ovat 4,5 ja 5,5 ja 7,5 kesällä, onko liian lässy paikka jo? Suositelkaa jotain parempaa? Puuhamaa?
Meidän 2-8 vuotiaat ovat tykänneet.
kun Muumimaailmassa oli sitä ennen käyty 4krt kesäisin.
Väski sopii mun mielestä paremmin kouluikäisille.
Olisiko mahdollista käydä kahtena päivänä esim. toisena Muumimaailmaan ja toisena Väskiin isoimman kanssa ja muut samaan aikaan Muumimaailmaan?
Puuhamaa on mun mielestä hyvä vasta kouluikäisille eli en kiirehtisi sen kanssa vielä.
Laivamatka Ruotsiin (SiljaLine) on musta lapsille kiva sekä Puuhamaa tuon ikäisille lapsille.
poikani kaverinsa kanssa. Olivat 13 ja 12 vuotiaat. Viihtyivät siellä hyvin koko päivän. Toisen isä oli mukana.
itse ajattelin että alle 7 v. paikka (oltiin aiemminkin käyty), mutta ilmeisesti lapset keksii siellä tekemistä!
Ihana paikka, mutta ruoat surkeita hintaansa nähden!!
Oletteko käyneet siinä Väskissä?
oli katsellut muumeja joten hahmot ja talot "tuttuja". Tykkäsi olla, lähinnä ihasteli hahmoja, mutta tosiaan ihana paikka viettää kesäpäivää :) Ja siinä rantatiellä ihastuttavia ravintoloita.
Puuhamaa on myöskin kiva, serena oli mutta nyt täynnä venäläisiä ja mennyt sen myötä epäsiistiksi! Puuhamaa sopii kaikenikäisille :)
laivalla käynti, mikä laiva jne. Onko mitä leikkipaikkoja jne.?
Voi olla että on aika kuultanut muistot, käytiin kun oli 5-vuotias. Mielestäni 2-5-vuotiaille sopiva paikka, mutta lapsen tarvitsee sitten olla muumifani, muutahan siellä ei ole. Itse ollaan otettu sinne aina pienet eväät (ollaan käyty 3 kertaa) ja sitten syöty Naantalissa ravintolassa kun tultu pois Muumimaailmasta.
Ehkä vanhin alkaa olla siinä rajalla.
Laivalla nyt ei ole mitään lapsille, kämänen leikkipaikka, menkää mielummin vaikka hoploppiin. Toki laivamatka on hauska, jos sitä käytetään siirtymiseen, mutta itsetarkoituksellisesti laivaristeily lapsten kanssa ei kai ole paras ajatus.
Menkää laivalla yli tukholmaan ja siellä eläintarhaan ja huvipuistoon. Yöpykää pari yötä hotellissa ja takaisin botskilla kotiin.
Kolmården olisi lapsille varmasti upea seikkailu!
Serena on täynnä venäläisiä, jos ei haittaa, niin ihan kiva paikka. Tosin huomattavasti ränsistynyt jo.
Turku - Tukholma tai piknikristeilyjä?
Minusta ihan sama millä laivalla, Vikingit hieman pienempiä (kai). Molemmissa käsittääkseni leikkipaikka lapsille suurenee kesällä, kun konferenssimatkaajat vähenee.
Muumimaailman ruoka yllätti positiivisesti Taikatalvessa, ruoka oli hyvää ja edullista (lapsille =D). Ns. Seisovapöytä lapsille 5.90€.
Kivaa (?) kuulla, että muitakin 9 vuotiaita siellä käy. Lapsen samanikäinen serkku on siitä aina ihan innoissaan. Meillä lapsi oli kesällä 5,5 v ja kävi ensimmäistä kertaa Väskissä 10 v toisen serkkunsa kanssa. Lapsi oli muutamiin juttuihin "liian pieni" mutta muuten oli ollut ihanaa. Melkeinpä ihanampaa kuin iiiiihanassa Muumimaailmassa... =)
lapsesta laiva on hauska... aikuisille (jotka valvovat lapsiaan) ehkä ei. =P
Kyllä se vanhinkin tykkää jos/kun on ensimmäinen kerta kun käytte.
Meidän tyttö 8v ei enää halunnut mennä viime kesänä, me ollaan käyty siellä joka kesä (asutaan lähellä).
Lapsille todella iso leikkihuone.
Helsinki- tukholman lasten risteilyllä leikkihuone todella pieni! sinne ei montaa lasta sovi leikkimään, tekeminen laivalla vähän niin ja näin..mut se junibacken todella kiva paikka..
ehdottomast turun mini lastenristeily kivempi laivanpuolesta!
Minä olen sitä mieltä Että kaiken ikäiset jotka tahtovat niin voi lähteä muumi maailmaan minä(10v) mun pikku veli (5v) ja mun isoveli(12) mennään muumimaailmaan
Käydään myös Korkeasaaressa, ja tuo Serena pisti nyt silmään, siellä voisi todellakin käydä.
Lintsilläkin on "pakko" käydä ja parissa muussa huvipuistossa kuitenkin. HopLop on tavallista puuhaa, ja laivalla on turhan tylsää, on oltu liian monta kertaa jo. Etelään voisi mennä myös, mutta jotenkaan en näe sitä sen arvoiseksi, kun asumme ihan meren rannalla ja uimapaikka on vieressä - voi vaikka joka päivä olla sään salliessa.