Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUOSTAANOTETTUJEN LASTEN VANHEMPIEN UUDET LAPSET

Vierailija
17.03.2011 |

Jos alkaa odottaa vauvaa uuden miehen kanssa, ja lapsi on otettu huostaan mm. exän toiminnan takia,niin miten sossut suhtautuu asiaan? Iskeekö heti oitis vai vasta sitten jos tulee ongelmia uudessa suhteessa? Kokemuksesta tiedän nää sossujen hommat. Otetaan huostaan viattomien kauniita ja kivoja lapsia, valtio maksaa sitä enemmän kaupungille mitä enemmän huostaanotetaan. Sosiaalipolitiikan professori J.P.Roos sanoo kirjassaan mm. että sossujen on näppärintä ottaa lapsi huostaan, -ei tarvitse enää sen perheen kanssa työskennellä...(=uutta huostaanotettavaa kehiin...) Ja on itse aikoinaan sossuille yrittäny järkee jakaa päähän!!!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

[/quote]

Että 2 ja 3-vuotiaat puhumattomat, kävelemättömät, lattiatasossa makaavat eivät olisi aikaisemmin jääneet kiinni missään neuvolan tarkastuksissa, ja siitä ohjattu jatkotutkimuksiin? Yksikään lääkäri ei olisi tuohon puuttunut? Ja vanhemmat vaan ajattelivat, että kyllä se siitä? IHAN OIKEASTI?' Älkää nyt ihmiset oikeasti uskoko tällaista umpipaskaa

Sinullapa näyttää sitten olevan tietämys kaikista vammaisasioista? Nyt sait minut raivonpartaalle ajassa 2 sekunttia!

Itselläni on kehitysvammainen tytär, jonka vammaa ei ulkonäöstä huomaa. Pyysin neuvolasta ja lääkäriltä 3 vuotta lähetettä tutkimuksiin, koska mielestäni lapsessa oli vikaa, eikä kehittynyt normaalisti. Lääkärin ja neuvolan mielestä ei! Lapsen papereissa merkintä, että äidin pitäisi mennä keskustelemaan psykologin kanssa, koska äiti on sitä mieltä, että lapsessa on viivästymää vaikka lääkärien mielestä ei. Lopulta sain 3 vuoden piinan jälkeen tahtoni läpi, rukoilin tunnin lääkäriltä lähetettä ja pääsimme tutkimuksiin lapsen ollessa 4-vuotias! Lastenlinnassa todettiin kehitysksen viivästymä ja vuoden kuluttua tästä kehitysvamma ja 6-vuotiaana kromosomideletio.

Että suomeksi sulle voin sanoa, että haista paska! Sun kaltaiset kaikkitietävät voi painua sinne mistä on tulleetkin!

Vierailija
22/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa puututaan kyllä pienempiinkin vihjeisiin siitä, että lapsen kehitys ei etene normaalisti ja lähetteitä laitetaan eteenpäin. Hyvin, hyvin vaikea uskoa, että tässä tapauksessa ei mitään olisi tehty. Jos yksivuotias ei liiku, niin kyllä VIIMEISTÄÄN siinä vaiheessa jatkotutkimukset pyörähtävät käyntiin. Jo aikaisemminkin lapsen liikkumiseen kiinnitetään huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 2 ja 3-vuotiaat puhumattomat, kävelemättömät, lattiatasossa makaavat eivät olisi aikaisemmin jääneet kiinni missään neuvolan tarkastuksissa, ja siitä ohjattu jatkotutkimuksiin? Yksikään lääkäri ei olisi tuohon puuttunut? Ja vanhemmat vaan ajattelivat, että kyllä se siitä? IHAN OIKEASTI?' Älkää nyt ihmiset oikeasti uskoko tällaista umpipaskaa

Sinullapa näyttää sitten olevan tietämys kaikista vammaisasioista? Nyt sait minut raivonpartaalle ajassa 2 sekunttia!

Itselläni on kehitysvammainen tytär, jonka vammaa ei ulkonäöstä huomaa. Pyysin neuvolasta ja lääkäriltä 3 vuotta lähetettä tutkimuksiin, koska mielestäni lapsessa oli vikaa, eikä kehittynyt normaalisti. Lääkärin ja neuvolan mielestä ei! Lapsen papereissa merkintä, että äidin pitäisi mennä keskustelemaan psykologin kanssa, koska äiti on sitä mieltä, että lapsessa on viivästymää vaikka lääkärien mielestä ei. Lopulta sain 3 vuoden piinan jälkeen tahtoni läpi, rukoilin tunnin lääkäriltä lähetettä ja pääsimme tutkimuksiin lapsen ollessa 4-vuotias! Lastenlinnassa todettiin kehitysksen viivästymä ja vuoden kuluttua tästä kehitysvamma ja 6-vuotiaana kromosomideletio.

Että suomeksi sulle voin sanoa, että haista paska! Sun kaltaiset kaikkitietävät voi painua sinne mistä on tulleetkin!

Siis kävellyt, puhunut vaan makasi lattiatasossa 3-vuotiaana? Onko näin, vai vauhkoatko taas ihan eritason asiasta?

Vierailija
24/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla 100 % varma siitä, että ap:n kirjoitus on totta, mutta lukekaapa nyt vaikka kirjoittajan nro 21 viesti, te vouhkaajat ja haukkujat.

Vierailija
25/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa puututaan kyllä pienempiinkin vihjeisiin siitä, että lapsen kehitys ei etene normaalisti ja lähetteitä laitetaan eteenpäin. Hyvin, hyvin vaikea uskoa, että tässä tapauksessa ei mitään olisi tehty. Jos yksivuotias ei liiku, niin kyllä VIIMEISTÄÄN siinä vaiheessa jatkotutkimukset pyörähtävät käyntiin. Jo aikaisemminkin lapsen liikkumiseen kiinnitetään huomiota.

Uskomatonta, että sun kaltaisia ihmisiä on! Mun lapsi ei ole huostaanotettu. Ja ensinnäkin, jos lapsi ei lähde kävelemään tasan 1-vuotiaana, se ei tarkoita, että heti viedään tutkimuksiin...

Toivottavasti sait nyt itseäsi pönkitettyä, minut ainakin sait ilkeällä ja narsisitisella kirjoituksellasi (narsisti sinun on pakko olla) itkemään!

Vierailija
26/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 2 ja 3-vuotiaat puhumattomat, kävelemättömät, lattiatasossa makaavat eivät olisi aikaisemmin jääneet kiinni missään neuvolan tarkastuksissa, ja siitä ohjattu jatkotutkimuksiin? Yksikään lääkäri ei olisi tuohon puuttunut? Ja vanhemmat vaan ajattelivat, että kyllä se siitä? IHAN OIKEASTI?' Älkää nyt ihmiset oikeasti uskoko tällaista umpipaskaa Sinullapa näyttää sitten olevan tietämys kaikista vammaisasioista? Nyt sait minut raivonpartaalle ajassa 2 sekunttia! Itselläni on kehitysvammainen tytär, jonka vammaa ei ulkonäöstä huomaa. Pyysin neuvolasta ja lääkäriltä 3 vuotta lähetettä tutkimuksiin, koska mielestäni lapsessa oli vikaa, eikä kehittynyt normaalisti. Lääkärin ja neuvolan mielestä ei! Lapsen papereissa merkintä, että äidin pitäisi mennä keskustelemaan psykologin kanssa, koska äiti on sitä mieltä, että lapsessa on viivästymää vaikka lääkärien mielestä ei. Lopulta sain 3 vuoden piinan jälkeen tahtoni läpi, rukoilin tunnin lääkäriltä lähetettä ja pääsimme tutkimuksiin lapsen ollessa 4-vuotias! Lastenlinnassa todettiin kehitysksen viivästymä ja vuoden kuluttua tästä kehitysvamma ja 6-vuotiaana kromosomideletio. Että suomeksi sulle voin sanoa, että haista paska! Sun kaltaiset kaikkitietävät voi painua sinne mistä on tulleetkin!

Ap kirjoitti lapsista josta kehitysviivästymä näkyi, ei puhuneet, liikkuneet. Ei siinä tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että kaikki ei ole ok.

Vierailija
27/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisasioita kun ette niistä yhtään mitään tiedä. Loukkaatte täällä omassa erinomaisuudessanne vammaisten lasten vanhempia, meillä ei ole ollut valinta mahdollisuutta valita tervettä lasta. Hävetkää, jos edes osaatte!

Vierailija
28/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti diagnooseja ihan tosta vaan, ellet ole psykiatrian erikoislääkäri.

Olen ohis, mutta ehkä ei kannata kirjoitella täällä jos ei kestä myös ei niin positiivista palautetta.

Vierailija
29/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että sun kaltaisia ihmisiä on! Mun lapsi ei ole huostaanotettu. Ja ensinnäkin, jos lapsi ei lähde kävelemään tasan 1-vuotiaana, se ei tarkoita, että heti viedään tutkimuksiin...

Toivottavasti sait nyt itseäsi pönkitettyä, minut ainakin sait ilkeällä ja narsisitisella kirjoituksellasi (narsisti sinun on pakko olla) itkemään!

Kirjoitin että jos 1-vuotias EI LIIKU en kirjoittanut kävelemisestä yhtään mitään. Aivan varmasti neuvolassa ei mene läpi 1-vuotias joka vain makaa eikä liiku ollenkaan. Pieniä kehitysviivästymiä, jotka toki voivat kertoa myös jostain isommasta ongelmasta, ei tietenkään aina havaita lyhyellä vastaanottokäynnillä, mutta en kyllä todellakaan niele ap:n juttua siitä, että isommat lapset, joilla on räikeä kehityksen viivästymä (= vain makaavat, eivät liiku) pääsivät läpi neuvolan seuloista.

Vierailija
30/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisasioita kun ette niistä yhtään mitään tiedä. Loukkaatte täällä omassa erinomaisuudessanne vammaisten lasten vanhempia, meillä ei ole ollut valinta mahdollisuutta valita tervettä lasta. Hävetkää, jos edes osaatte!

Puhe on huostaanotosta, jos et arvon paskanhaistattaja sitä ymmärtänyt. Vaikka tuskin ymmärrät kovinkaan montaa asiaa, sen verran tuntuu sulla päässä viiraavan.

Yritetään nyt vielä kerran selventää sulle, jos nyt kyynelten sumentamilta silmiltäsi pystyt lukemaan:

Jos perheessä on kaksi lasta, jotka eivät puhu tai kävele tai kehity muutenkaan, vaan makaavat vaan lattiatasossa, on pikkasen vaikeaa uskoa että:

a) neuvola. lääkärit, päiväkoti, kukaan ei ole sitä mieltä että asia on erittäin huolestuttava ja varma merkki siitä, että tutkimukset on aloitettava

b) vanhemmat eivät tajua, että asia on erittäin huoletuttava, ja etsi käsiinsä lääkäriä/neuvolaa/pk-työntekijää, joka pistäisi asian vireelle. Sen sijaan vedotaan lorutteluun ja leikittelyyn.

Mutta tuskin tajaut tästäkään.

Vierailija
31/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voitkin sitten minulle antaa jatkossa neuvoja mitä teen vammaisen lapseni kanssa kun hänen kromosomideletiosta ei tiedetä mitään? Ja huomautan sinulle,että oman lapseni tapauksessa neuvolan terveydenhoitaja sekä neuvolalääkäri saivat huomautuksen virheestä kun eivät tajuneet lapseni vammaa ja minä korvauksia...varmaan pettymys tämä sinulle!

Vierailija
32/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhumattomat, lattialla makaavat isot lapset eivät saa lähetettä tutkimuksiin!!! Kyllähän neuvoloissa puututaan asioihin todella helposti, uusintakäynnille voi joutua jo siitä jos lapsi ei suostu sitä palikkatornia rakentamaan tai palloa potkaisemaan.

Kyllä tasan varmasti JOKAINEN lääkäri ja th laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin jos lapsi ei 2 tai 3 vuotiaana puhu tai liiku lainkaan. Eihän se ole normaalia.

Toki asiat voi edetä hitaastikin jos ongelmat ovat yksittäisiä tai jos ongelmia on paljon; ikäänkuin mistä aloittaa tutkimaan/selvittämään asioita kun ongelmia on monta, mikä on tärkein tutkimisen/hoitamisen kohde.

Mutta se että lapsi ei kertakaikkiaan tee mitään mitä ikäisensä tekevät on jo niin outoa (etenkin kun samanlaisia lapsia on KAKSI!) että kyllä siihen varmasti puututtaisiin.

Vierailija
33/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhumattomat, lattialla makaavat isot lapset eivät saa lähetettä tutkimuksiin!!! Kyllähän neuvoloissa puututaan asioihin todella helposti, uusintakäynnille voi joutua jo siitä jos lapsi ei suostu sitä palikkatornia rakentamaan tai palloa potkaisemaan. Kyllä tasan varmasti JOKAINEN lääkäri ja th laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin jos lapsi ei 2 tai 3 vuotiaana puhu tai liiku lainkaan. Eihän se ole normaalia. Toki asiat voi edetä hitaastikin jos ongelmat ovat yksittäisiä tai jos ongelmia on paljon; ikäänkuin mistä aloittaa tutkimaan/selvittämään asioita kun ongelmia on monta, mikä on tärkein tutkimisen/hoitamisen kohde. Mutta se että lapsi ei kertakaikkiaan tee mitään mitä ikäisensä tekevät on jo niin outoa (etenkin kun samanlaisia lapsia on KAKSI!) että kyllä siihen varmasti puututtaisiin.

mutta ei! Minulle vain sanottiin, että lapseni ei halua tehdä tiettyjä asioita. Oppi kävelelmään 1,7kk ja itkua vääntäen kuuntelin neuvolan th:n moittimista miksi lapsi ei osaa mitään! Mutta lähetettä ei tullut pyynnöistä huolimatta, ainostaan kehotus mennä keskustelemaan psyk sairaanhoitajan kanssa kun epäilen tällaista!

No onneksi nyt kyseinen th on tosiaan saannut huomautuksen virkavelvollisuuden laiminlyönnistä, että paha saa aina palkkansa!

Vierailija
34/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhaa noita juttuja huostaanotetuista kehitysvammaisista tytöistä. Viimeksi niitä oli tarinassa vain yksi ja nyt näköjään kaksi. Tarina on niin samanlainen lorutteluineen ja leikittelyineen ja neuvolan huolestumattomuuksineen että meni nyt viimeinenkin uskonripe siihen että tuo tarina olisi oikeasti totta. Anteeksi vaan.

Vierailija
35/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neuvolassa puututaan tosi herkästi asioihin. Mä luulen, että jotain jää nyt kertomatta. Onkohan kysymyksessä päihdevanhemmat tai jotain muita tiedettyjä ongelmia vanhemmilla?

Mä en oikeesti usko, että ihan normaalit, hyvät vanhemmat joutuisivat milloinkaan tekemisiin lastensuojelun kanssa. Ja jos jostain syystä joutuisivat, niin eiköhän asioiden oikea laita tulisi esiin.

Jos kaikki on perheessä hyvin, niin ei mun mielestäni ole mahdollista, että vanhempia syyllistetään. Kyllä minä luotan ainakin siihen.

Vierailija
36/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voitkin sitten minulle antaa jatkossa neuvoja mitä teen vammaisen lapseni kanssa kun hänen kromosomideletiosta ei tiedetä mitään? Ja huomautan sinulle,että oman lapseni tapauksessa neuvolan terveydenhoitaja sekä neuvolalääkäri saivat huomautuksen virheestä kun eivät tajuneet lapseni vammaa ja minä korvauksia...varmaan pettymys tämä sinulle!

Hyvin yksinkertaiseen kysymykseen:

Oliko lapsesi siis 3-vuotiaana puhumaton, kävelemätön ja lattiatasossa makaava?

Mua ei kiinnosta sun vammaislänkytyksesi yhtään, mulle on ihan sama mitä keharisi kanssa touhuat. YTässä ketjussa ei ole ollut kyse sen ihmeemmin vammaisdiagnostiikasta, kuin siltä osin, että jos vanhemmat eivät "löydä" apua yllä kuvatun tasoisille 3- ja 2-vuotiaille, on vanhemmuudessa jotain vikaa.

Vierailija
37/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta tiedän yhden 16v kehitysvammaisen tytön, jolla ei ole mitään diagnoosia, kun äiti ei ole katsonut asiaa tarpeelliseksi. Nyt sit ihmettelee että mitä peruskoulun jälkeen.

Vierailija
38/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuraiteille...

Ihan tuohon alkuperäiseen kirjoitukseen kommentoisin, että ei ole mitenkään tavatonta, että perheen "uudet" lapset ovat myöskin tarkkailun alla ja huostaanottoja tapahtuu melko usein. Yllättävän moni vanhempi, jolta lapsia otetaan huostaan, on itse joskus ollut lastensuojelun asiakas eli tämä "asiakassuhde" näyttää siirtyvät sukupolvelta toiselle. Tämän kierteen katkaisemiseksi ei oikeastaan ole tehtävissä muuta kuin toivoa, että lapset otetaan huostaan ajoissa, jolloin lapsella on mahdollisuus selvitä vähemmillä vaurioilla. Valitettavasti suomalainen järjestelmä ei ole tästä näkökulmasta kovin hyvä vaan huostaanotto tapahtuu lapsen kannalta usein liian myöhään.

Tuota ap:n "otetaan huostaan viattomien kauniita ja kivoja lapsia"-väitettä en kyllä allekirjoita, koska minä en ainakaan ole vielä törmännyt aiheettomaan huostaanottoon tai sellaiseen, jossa vanhempi olisi täysin viaton. Ei niitä lapsia huvin vuoksi tai ulkoisten ominaisuuksien (kaunis) takia oteta huostaan. Ja monet huostaanotetut lapset ovat kaikkea muuta kuin kivoja; sille lapset eivät itse voi mitään koska heidän käytöksensä on suoraa seurausta puutteellisista kotioloista. Mikä muu ei ole palkitsevampaa kuin nähdä lapsen muuttuvan vihaisesta ja sulkeutuneesta iloiseksi ja luottavaiseksi turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
39/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhumattomat, lattialla makaavat isot lapset eivät saa lähetettä tutkimuksiin!!! Kyllähän neuvoloissa puututaan asioihin todella helposti, uusintakäynnille voi joutua jo siitä jos lapsi ei suostu sitä palikkatornia rakentamaan tai palloa potkaisemaan. Kyllä tasan varmasti JOKAINEN lääkäri ja th laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin jos lapsi ei 2 tai 3 vuotiaana puhu tai liiku lainkaan. Eihän se ole normaalia. Toki asiat voi edetä hitaastikin jos ongelmat ovat yksittäisiä tai jos ongelmia on paljon; ikäänkuin mistä aloittaa tutkimaan/selvittämään asioita kun ongelmia on monta, mikä on tärkein tutkimisen/hoitamisen kohde. Mutta se että lapsi ei kertakaikkiaan tee mitään mitä ikäisensä tekevät on jo niin outoa (etenkin kun samanlaisia lapsia on KAKSI!) että kyllä siihen varmasti puututtaisiin.

mutta ei! Minulle vain sanottiin, että lapseni ei halua tehdä tiettyjä asioita. Oppi kävelelmään 1,7kk ja itkua vääntäen kuuntelin neuvolan th:n moittimista miksi lapsi ei osaa mitään! Mutta lähetettä ei tullut pyynnöistä huolimatta, ainostaan kehotus mennä keskustelemaan psyk sairaanhoitajan kanssa kun epäilen tällaista!

No onneksi nyt kyseinen th on tosiaan saannut huomautuksen virkavelvollisuuden laiminlyönnistä, että paha saa aina palkkansa!

Harva oppii 1,7kk iässä kävelemään! itse asiassa en ole koskaan kuullut moisesta.

Vierailija
40/57 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhaa noita juttuja huostaanotetuista kehitysvammaisista tytöistä. Viimeksi niitä oli tarinassa vain yksi ja nyt näköjään kaksi. Tarina on niin samanlainen lorutteluineen ja leikittelyineen ja neuvolan huolestumattomuuksineen että meni nyt viimeinenkin uskonripe siihen että tuo tarina olisi oikeasti totta. Anteeksi vaan.

kerroin että huostaanotetut lapset ovat tyttöjä ???? toinen on tyttö ja toinen poika jos sillä nyt mitään merkitystä on .

Niin ja tosiaan neuvolassa eivät ottaneet kantaa lasten hypotoonisuuteen kun kuulemma tuon ikäiset saattavat neuvolassa sellaisiksi heittäytyä kun on vieras ympäristö.

lapset eivät tietenkään TÄYSIN liikkumatta olleet lattia tasossa vaan liikkuivat kierimällä paikasta toiseen mutta liikkumattomuudella tarkopitin etteivät konttaa,yritä nousta ylös tms

meilläkään ei lasten ulkonäöstä huomannut mitään kehitysvammaisuuden piirteitä.kehitysvammaisuuden syy selvisi tosiaan vasta sijaishuollossa kun ei itse saatu lähetettä jatko tutkimuksiin.

nyt tiukalla kuntoutuksella kommunikoivat kuvin ja tukiviittomin ja kävelevät tukea vasten .kengissä erikoispohjalliset mutta mieluiten itse käyttäisin lapsia näissä terapioissa sijarin mukaan.

ikävä on kova

T:se nro 5

ja ps tosiaan te joilla ei MITÄÄN kokemusta kehitysvammaisista lapsista niin älkää kommentoiko mitään