Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla sekä käynnistetty synnytys että spontaanisti alkanut synnytys!

Vierailija
16.03.2011 |

Oliko suppareissa eroja, tai muuten synnytyksessä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi käynnistettynä ja koko synnytyksen kestoksi tuli puolitoista tutia (laskettuna suppareista). Supistukset alkoivat yhtäkkiä ja olivat samantien todella rajuja eikä niissä ollut oikeastaan yhtään taukoa.

Kuopus syntyi spontaanisti, vaikka synnytyksen kestoksi ei siinäkään tullut kuin kuutisen tuntia (lasku aloitettu suppareista). Mutta tuossa nuo supistukset olivat paljon lievempiä eivätkä kestäneet niin kauaa kuin käynnistetyssä.

Jos pitäisi valita, mieluummin spontaani synnytys, kiitos.

Vierailija
2/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset tulivat todella rajuina ja puolessa tunnissa avautuminen parista cm:stä 10cm:n. Ei edes spinaalia ehditty laittaa, koska kätilö ei uskonut niin nopeaan avautumiseen. Vauva syntyi onneksi parilla ponnistuksella =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistetyssä supistukset todella rajuja.

Vierailija
4/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi edellistä käynnistettiin ja olin ihan sairaan kipee, tästä kolmannesta en edes tajunnu että aukenin niin helposti. enkä sitten loppujen lopuksi saanut mitään kipulääkettä kun suoraan ponnistamaan!!!

Vierailija
5/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä, kivulias, eikä mitkään lääkkeet tai muut tuntuneet auttavan :(. Oikeasti ihan kauhea.

Mutta kuopus käynnistettiin, ja synnytys oli ihana, hallittu ja siedettävän kivulias. Että näistä kahdesta ehdottomasti käynnistetty oli miellyttävämpi.

Aikaa molemmissa meni suunnilleen yhtä kauan. Spontaanin supistusten alusta ja käynnistetyn ensimmäisen lääkkeen laitosta siihen, kun vauva syntyi meni aika lailla yhtä kauan, 23 ja 19 tuntia noin suunnilleen.

Vierailija
6/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen käynnistettiin.

luonnostaan käynnistynyt alkoi enemmän pikkuhiljaa ja vähitellen supistukset voimistuivat. synnytys kesti kauan ja oli aika vaikea, tosin oli siis esikoinen.

käynnistetty synnytys, siinä supistukset alkoivat paljon nopeammin jo tulla voimakkaina. mutta itselläni tässä kivunlievitys onnistui ekaa synnytystä paremmin, ja kaiken kaikkiaan käynnistetty synnytys oli helpompi kaikin puolin.

jos itse vertailen, en oikeastaan hirveän suuria eroja näe synnytyksissä sen suhteen käynnistettiinkö tai ei. luulen että enemmänkin vaikutti se oliko kyseessä ensimmäinen vai toinen lapsi, toinenhan usein on vähän helpompi. sekä myös kivunlievitys onnistui jälkimmäisessä tosiaan paremmin.

mun synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla. kohdunsuu oli jo valmiiksi hivenen auki.

Vierailija
7/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi spontaanisti alkanutta, kaksi sektiota ja yksi käynnistetty, ja kyllä tuo käynnistetty oli todellakin helppo ja nopeakin muihin verrattuna. Ei tietenkään ihan kivuton, mutta ilman kipulääkkeitä selvisin hyvin. Kuusi tuntia kesti käynnistetty synnytys, muut 12 ja 38 tuntia.

Vierailija
8/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikin mun spontaanit esikoinen (7,5h) ja nelonen menevät listan kärkeen (n.5h).

Helpoin oli kolmonen (alle 3h).

Vierailija
9/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoivat pikkuhiljaa, enkä missään vaiheessa tuntenut että niitä olisi tullut taukoamatta tai että ne olisi mitenkään kuolemankivuliaita. Ei siis ainakaan minulla jäänyt mitään traumoja käynnistämisestä.. toivottavasti ensikerrallakin samoin :)

Vierailija
10/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen siksi, että ensimmäistä synnytystä käynnisteltiin pitkän kaavan mukaan (yli vuorokauden) ja mä koin ne supparit aika järkyiksi, kun kivunlievitystä ei saanut hitaan etenemisen vuoksi ja aina oli joku ronkkimassa (irroittelemassa kalvoja) ja lykkäämässä lisäää kemikaaleja.

Nyt toinen synnytys edessä, ja kuulin että spontaanisti alkanut synnytys ei ehkä olekaan samanlainen, vaan suppareiden välissä voi olla jopa minuutin tauko! Se kuulostaa aika epätodelliselta, siinähän ehtis vetää jopa henkeä. :) Kiva lukea täältä, että käynnistetyssä ja spontaanissa synnytyksessä voi tosiaan olla eroja. Jospa nyt kävis niin hyvä tuuri, että synnytys alkaisi spontaanisti tällä kertaa. :)

ap.

Vierailija
11/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystä ei vielä ole, mutta esikoisen kanssa synnytys käynnistettiin 3 päivän päässtä lapsiveden mentyä. Alussa tuntui ettei tästäkään tuu mitään. Supistukset alkoivat ihan yhtäkkiä ja alkoivat kovaa ja olivat koko ajan kovia, tuntu että niitä tuli vähän väliä todella tiuhaan tahtiin. Traumoja ei mul jääny, mut kyl välil oli sellanen olo ei juma, koska tää loppuu eihän tätä kestä enää. Sitte ku pääs synnytyssaliin ja sai epiduraalin ja se alko vaikuttaa. Ai että, ihan ku ois ollu "taivaissa". Se helpotus ku ne kivut lievetty niin paljon, pientä pistosta tuntu enää mahassa.

Vierailija
12/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas käynnistyi spontaanisti. Kolmas synnytys oli nopeampi ja muutenkin mukavampi kuin kaksi ekaa. Supistuksissa ei ollut mitään hirveän suuria eroja, mutta vähän ehkä vähemmän kamalia ne olivat kolmannella kerralla. Toivottavasti sinullakin käynnistyy kolmas synnytys itsestään!

Vierailija
13/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vedet meni osittain.

3 päivää olin käynnistyksessä ja ihan persiistä koko homma. Kävelin ja olin pystyssä. Vieruskäveri pääsi 3 sentistä saliin mutta minä en vastaavassa tilanteessa koska huoneet loppui kesken.

Kätilö sai sitten loputkin vedet ulos ja synnytys nopeutui.

Sitten ne supistukset lähti todella käyntiin. Luulin jo halkeavani kahtia. Kivut oli jotain ihan kamalia. Ulvoin kun kärräsivät saliin! :D

Synnytys oli nopea, onneksi oltiin laitoksessa valmiina, epiduraalin olis voinu joku laittaa jo matkalla synnytyshuoneeseen. Taisin jotain huutaakin kipuun... ;)

Nelonen oli sitten vastaavan ärhäkkä, tuli ilman käynnistelyjä mutta kyllä kivut oli jotain ihan kamalaa käynnistettynä.

2 ensimmäistä oli pitkiä synnytyksiä.

Vierailija
14/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epiduraali on keksitty... kalvojen puhkaisu tai cytotec-tabletit eivät minulla ainakaan aiheuttaneet mitään kamalaa.

Viimeisin synnytys oli nopea luomu, eikä ehtinyt tuntua oikein miltään, kun kävin synnytyssalissa vaan kääntymässä :)

Vierailija
15/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen käynnistettiin, ei mitään eroa, helppoja synnytyksiä! Voisin synnyttää vaikka kerran kuukaudessa jos joku hoitaisi yösyötöt, imetykset ym :)

Vierailija
16/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa. Käynnitetyssä supistukset kovia ja ennen kaikkea tauottomia. Luonnollisesti käynnistyneessä huomattavasti miedommat supistukset MUTTA huomiona se että molemmat meni ilman kivunlievitystä.

Vierailija
17/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi spontaanisti ja se kesti ja kesti...eika tullut tarvetta ponnistaa. Toka kaynnistetty ja kipu oli todella kaamea etta jalat meinas menna alta....ja sit tunsin ponnistamisen tarpeen ja lapsi syntyi nopeemmin.

Vierailija
18/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeat avautumisvaiheet, pari tuntia kärvistelyä.

Vierailija
19/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi käynnistettynä ja koko synnytyksen kestoksi tuli puolitoista tutia (laskettuna suppareista). Supistukset alkoivat yhtäkkiä ja olivat samantien todella rajuja eikä niissä ollut oikeastaan yhtään taukoa.

Kuopus syntyi spontaanisti, vaikka synnytyksen kestoksi ei siinäkään tullut kuin kuutisen tuntia (lasku aloitettu suppareista). Mutta tuossa nuo supistukset olivat paljon lievempiä eivätkä kestäneet niin kauaa kuin käynnistetyssä.

Jos pitäisi valita, mieluummin spontaani synnytys, kiitos.

Vierailija
20/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi spontaanisti ja synnytys kestikin 16h, toinen ja kolmas käynnistettiin ja niiden synnytysten kestot olivat 4h ja 6h... Mutta supistuksissa ei ollut eroja ja tuo ekan synnytyksen kestokin toden näköisesti johtui ensimmäisestä synnytyksestäni:)

Mukavaa vain oli ku käynnistettiin niin ei tarvinnut hätäillä siraalaan lähtöä;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän