Nuoren miehen siittiöt on parempilaatuisia ja lapsista tulee älykkäämpiä
ne ei ole täynnä vielä mitään sontaa.
t.kahden nuoren miehen kanssa saanut 2 lasta.
Kommentit (12)
nyt on vähän vaikea uskoa, kun tota sun tekstiä lukee.
esim. vanhojen isien lapsilla autismi on yleisempää (siis tutkitusti :).
myös vaikka reisille tuli suurin osa.LOL
oli nuori kun mut sai, mutta en mä kyllä ole mietenkään super älykäs.
osunko oikeaan, jos arvaan, että isäsi ei ole vielä täyttänyt neljääkymmentä?
meinaan vaan, kun vaikutat itsekin niin älykkäältä.
Meinaat siis, että miehen geenit muuttuu kun ikää tulee lisää ihan uutta biologiaa. Se on tosin totta, että nuoren naisen munasoluilla saa lapsia, vanhemman naisen munasoluja ei enää ole niin ei niillä saa lapsia lainkaan :) Sä tunnut juuri niin älykkäältä, että lasten isät olivat varmaan myös lukutaidottomia muslimeja.
Nimittäin naisten kohdalla menee toisin, vanhemmat naiset saa älykkäämpiä lapsia.
kolmen eri miehen kanssa. Ensimmäisen lapsen isä oli 22, keskimmäisen lapsen 34 ja nuorimman 36, kun lapset pantiin alulle. Minä taas olin 26, 29 ja 35. Kaikki lapset ovat varsin fiksuja ja muutenkin mukavia, mutta tuo nuorin vaikuttaa selvästi älykkäimmältä. Johtuisikohan siitä, että hänen isänsä on selkeästi älykkäämpi kuin näiden vanhempien lasten? Maistereita ovat toki kaikki kuten minäkin.
Olen toki lukenut ennenkin jostain, että nuorempien miesten sperman laatu on parempaa kuin vanhempien miesten, mutta ei voi vetää sellaista johtopäätöstä, että nuori isä > älykäs lapsi ja vanha isä > tyhmä lapsi :)
Ei ole ydinjäämiä. Ei ole keretty tuhota perimää alkoholilla tai muilla myrkyillä niin pitkään.
Se on melko tuoretta ja hyvälaatuista. Yli 24-vuotiailla on selvästi huonompaa. Kyllä niilläkin onnistuu, mutta riskit on suuremmat. Toki riskit ovat silti hyvin pieniä, mutta ovat olemassa.
että iäkkäämmillä tulee enemmän virheitä solunjakautumisessa. Mitä enemmän siinä tulee virheitä DNA:han, sitä isompi on luonnollisesti riski sairauksiin/vammoihin.
Tässä muuten tuloksia (isän) iästä ja autismista:
"Results There was a significant monotonic association between advancing paternal age and risk of ASD. Offspring of men 40 years or older were 5.75 times (95% confidence interval, 2.65-12.46; P
Tero