Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
Miehesi varmaan sitten ei ole juristi. Koska tuo ei pidä paikkaansa. Esim. jos ostat varastettua tavaraa, tietämättäsikin, sinut voidaan tuomita rikoksesta.
Rikoslain mukaan rikos vaatii AINA __tahallisuuden__ (pois lukien tieliikennerikokset) Ketjun alkupäähän kirjoittaneet eivät voineet tietää että myöhemmin ketjussa henkilöllisyys paljastetaan.
Miehelläni on tietoa näistä asioista.
Asia ei ole noin yksiselitteinen, esim. jos ostajalla ei ole ollut syytä epäillä ostetun tavaran olevan varastettua (Tyyliin joku myy arvokasta tavaraa ylihalpaan hintaan) ei ostajaa syytetä rikoksesta, mutta hän menettää ostamansa tavaran.
Tää ketju taitaa olla jo pidempi kuin se alkuperäinen... Onkohan tyylisuuntauksia-edelleen kiinni?
Kiinni on. Tämä ketju ja koko episodi on kyllä ollut mielenkiintoisimpia tapauksia av:lla aikoihin. Tämä on oikeasti ollut erittäin opettavaista sekä täällä törkeyksiä/henkilötietoja kirjoittaneille, että bloggaajille lastensa yksityisyyden suoja -asiassa. Osittain taitavat kyllä olla samaa porukkaa :)
Ylireagointia on puolin ja toisin. Blogistaniassa on ollut hillitöntä kuohuntaa tämän tiimoilta, paisuttelevat tätä asiaa ja ovat monet ihan hädissään. Vanhat tutut virret "kateellisten panettelua" "av:n kamalat hullut akat ne vaan hyökkää" ne raikuu. Osa bloggaajista on selkeästi ottanut pohdintaan lastensa yksityisyyden suojan ja rajanvedon siihen liittyen, mikä on TODELLA hyvä asia.
Täällä av:lla ollaan nyt ihan paniikissa kirjoitusten vuoksi, osin täysin aiheesta. Siinä ketjussa oli pari todella kamalaa haukkumaviestiä kohdistuen tähän yhteen bloggaajaan lapsineen. Raja ylittyi jo siinä ja homma meni totaalisti överiksi, kun joku salapoliisi meni laittamaan bloggaajan oikean nimen sinne. Ammatti ja kadun nimikin laitettiin. Törkeää. On ERITTÄIN hyvä, että täällä mietitään omia kirjoituksia ja niiden seuraamuksia.
Tämä on hyvä oppitunti meille kaikille internettiin kirjoittamisesta ja sen seuraksista.
yhtäkään nyt suljetuista blogeista.
Oikein hyvä on nyt näin.
mutta toteaisin, että lopputulos on oikein. Tietylle piirille suljettuja sellaiset blogit pitää ollakin, missä esitellään lapsen valokuvia ja yksityisasioita senkin vuoksi, ettei altista lastaan vieraiden ihmisten haukkumiselle. Nekin tekstit voivat säilyä netissä ties miten pitkään. Mielestäni jos pukisin lapseni hepeniin ja levittelisin hänestä valokuvia kaikelle kansalle, niin vastuu mahdollisista inhottavista lapseen kohdistuvista kommenteista olisi kyllä minun. Vanhempien tulee suojella lapsiaan.
aikuinen ihminen kokee tarvetta kommentoida inhottavasti jonkun lapsia? MIKSI?
Mutta en myöskään ymmärrä miksi aikuinen ihminen haluaa esitellä elämänsä kaikille. Tai lähinnä lastensa elämän. Juuri oli Meidän Perhe-lehdessä että jo 7-vuotiaalta pitäisi kysyä lupa jos hänen kuviaan nettiin laittaa.
että me halutaan muistaa tämä=)
Jarnahan jo puolustauti ja kertoi tunnelmistaan toisen blogin kommenteissa. Ja vaikutti aivan hyväntuuliselta, mikä on tietenkin hienoa.
Mutta tämä taitaa olla tällainen pieni piiri pyöriin, samat nimimerkin omaavat käyvät täällä anonyyminä kirjoittelemassa.
ja tuosta varastetusta tavarasta. Siinä on tietenkin se ero että syyte kohdassa puhut
aan "syytä olettaa" tavaran olevan varastettua. Eli jos ostat joltain auton takaluukusta halv+1alla voit +olettaa sen olevan varastettua, mutta jos ostat kirpputorilta jonkun vaatteen joka myöhemmin paljastuu varastetuksi et kyllä saa rangaistusta sillä sinulla ei ollut syytä olettaa sen olevan varastettu.
jonka mielestä pahin juttu ei todellakaan ollut blogistin nimen paljastaminen?
, jotka mahdollisesti saa kutsun kuulusteluun sanottuaan bloggaajaa idiootiksi tai mainittuaan häne nimensä (ilman haukkumista).
Kuinka kauan menee ennen kuin poliisi ottaa tällaisen asian tutkintaan?
Ja syyttäjävaihetta en pelkää, koska itse en ainakaan ole sanonut mtään, mirtä syyttäjä voisi pitää syytöksen tai tuomion arvoisena, luultavasti vaan naureskelee rikosilmoituksen tekijälle. Mutta ei sinne kuulusteluihinkaan ole kovin kiva joutua tällaisesta asiasta. Ja kauanko tässä nyt sitte pitää odottaa, kk, puoli vuotta, vuosi?
Olen läksyni oppinut ja koitan pitää suuta soukemmalla, etten niin herkästi arvostelisi muita ihmisiä. Törkeää kieltä en ole koskaan käyttänyt, en sinäkään ketjussa, mutta arvostelua kyllä olen harrastanut.
Olenko todella ainoa jonka mielestä pahin juttu ei todellakaan ollut blogistin nimen paljastaminen?
Mun mielestä kamalimpia oli muutama haukkumaviesti ihan sen ketjun alussa.
pääasia jäi minulta lukematta:(
siis millainen arvoitus se oli???pääasia jäi minulta lukematta:(
tämän tyylinen:
kerttu VIRTANEN
MAIJA möttönen
tämän tyylinen:
kerttu VIRTANEN
MAIJA möttönen
että me halutaan muistaa tämä=) Jarnahan jo puolustauti ja kertoi tunnelmistaan toisen blogin kommenteissa. Ja vaikutti aivan hyväntuuliselta, mikä on tietenkin hienoa. Mutta tämä taitaa olla tällainen pieni piiri pyöriin, samat nimimerkin omaavat käyvät täällä anonyyminä kirjoittelemassa. ja tuosta varastetusta tavarasta. Siinä on tietenkin se ero että syyte kohdassa puhut aan "syytä olettaa" tavaran olevan varastettua. Eli jos ostat joltain auton takaluukusta halv+1alla voit +olettaa sen olevan varastettua, mutta jos ostat kirpputorilta jonkun vaatteen joka myöhemmin paljastuu varastetuksi et kyllä saa rangaistusta sillä sinulla ei ollut syytä olettaa sen olevan varastettu.
Kävin lukemassa eräässä blogissa niitä( en tosiaan uskalla mainita missä),
Ja siellä laitetaan ihmiset kahteen kastiin; blogistit ja av:lla kävijät,ja siellä kyllähaukutaan yleisesti KAIKKI av,lla kävijät hulluiksi.
Kyllä minä koen olevani "hyvä ihminen",vaikka täällä palstalla käyn, ja jopa kirjoitin tuohon kohuttuun ketjuun yleisiä mielipiteitäni,( en syyllistynyt haukkumiseen).
Menee aika mustavalkoiseksi koko tämä homma.
en tajua? kysyttiin siis että arvatkaa kuka tämä on vai?
tämän tyylinen:
kerttu VIRTANEN
MAIJA möttönen
No siis MAIJA VIRTANEN
liittyen mihin?
siis joku kirjoitti että tiedättekö kuka kirjoittaa tätä kyseistä blogia ja antoi nimivinkin?
toki varmasti niitä mielenterveyspotilaita (joita itseasiassa löytyy blogisteistakin) masennushan on mielenterveyden sairaus.
Mutta täällä kirjoittelevat aikuiset ihmiset, jotka käyttäytyvät arkielämässä kauniisti, kasvattavat lapsensa aivan normaalisti(ei meidän monella lapsella ole mitään ongelmia käytöstapojen kanssa vaikka äiti käykin välillä provoilemassa av:llä=) Yläkolukikäisilläkin on käytöksestä kiitettävät numerot.
Tämä palstahan on viihdetta, myönnän välillä asiatonta ja ilkeää, mutta monet naurutkin olen täällä saanut. Ja nimien julkaiseminen on tietysti sikäli tylsää että silloin viestistä katoaa anonyymiys, viestin kohde muuttuu oikeaski henkilöksi ja silloin provoilua ei voi enää harrastaa.
Mutta anonyymiä nimimerkkiä voi myös arvostella. Ja varsinkin sellaisia jotka itse ehdoin tahdoin tuovat elämänsä esille, hehän päättävät mitä julkaisevat.
Netti on vaarallinen siinä että tietoja on liian helppo etsiä ja löytää. Toisaalta vaikka saisin toisesta ongituksi tietoja niin mitä sitten en niillä mitään tee. Kuten tämän blogistinkin kanssa, vaikka nyt teitäisinkin hänen nimensä en sillä tiedolla mitään tee. En tunne ko.henkilöä enkä tunne nyt yhtään paremmin vaikka nimen tieäisinkin. Asutaan suht lähekkäin eli varmasti joskus törmätään jossain, mutta mitä sitten lapset olisin tunnistanut aikaisemminkin kuvien perusteella, nyt tiedän äidin nimen.
Mutta aivan yhtä loukkaavaa on mainita kaikki av-mammat sairaiksi, mielenterveyspotilaiksi jne. MInä ainakin olen saanut opiskelun takia osallistuessani psykoterapiaan"terveen paperit" Ja työskentelen myös ihmisten kanssa ja saan kehuja empatiakyvystä. Tämä on minun keinoni purkaa stressiä ja viihdyttää itseäni. Joku muu juoruilee naapuristaan tai vetää pään täyteen. Voisi siinäkin kauhistella että kamala tuollakin bilettäjällä on lapsia mitäköhän niistäkin tulee=)
Kannattaa jättää palsta lukematta jos ei kestä. Minulla on itsellä erityislapsi ja myönnän että välillä riipaisee kun luen täältä kommentteja erityislapsista. Mutta pian onneksi tajua että tämä on av ja täällä päästellään höyryjä. Ja jätän yleensä ne ketjut lukematta.
No hyvä että joltain on ehkä jäänyt hoksaamatta alkuperäisessäkin ketjussa =D
Tais olla liian vaativa arvoitus monelle. Jotkuhan sitten siinä ketjussa kysyikin "ai siis MAIJA VIRTANEN?"
*huokailee*
haukuttiin blogeja ja sitten keskityttiin aikalailla yhteen tiettyyn ja sitten joku valopää kirjoitti blogistin nimen tänne.
liittyen mihin?
siis joku kirjoitti että tiedättekö kuka kirjoittaa tätä kyseistä blogia ja antoi nimivinkin?
mutta oikeastaan ainoa josta saisi mahdollisen syytteen nostettua.
vasta nimen paljastamisen jälkeen henkilö muuttui anonyymistä tietyksi persoonaksi. Ja anonyymin nimimerkin kunniaa ei voi loukata eli alun haukkumaviestit eivät loukanneet kuin anonyymiä nimimerkkiä. Ja perisaatteessa kai lasta(joka myös nimimerkillä) Minä en ymmärrä miten se että arvostelisi lasta voi loukata lapsen huoltajan kunniaa.
Ei ketjun alkupään porukka voinut tietävän jonkun paljastavan nimen! Arvostella saa, loukata tietenkään ei, mutta kyseessä on ollut anonyymi nimimerkki tuossa vaiheessa.
muutenkin voisitte jo lopettaa tämän vatvomisen. uskon, että poliisi ottaa jutun ja harkitsee mitä sen kanssa tehdään. Teksti oli kyllä aika kevyttä mihinkään syytekohtiin, joten valitettavasti ylityöllistetty oikeuslaitos tuskin ehtii tähän juttuu paneutua.
Ja sinänsä hassua, että niinkauan kun vatvotte kaikki muistaa jutun. Jos ketju vaan olisi poistettu, ilman kohua, asia olisi unohtunut viikossa...