Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
Ihmistä ja hänen lapsiaan saa pilkata, ivata ja nauraa nimettömyyden suojassa, jopa hänen nimensä ja osoitteensa paljastaa kaikelle kansalle. Ja se on vain pikku lipsauttamista. Hoh hoijaa, on sinulla moraalikäsitykset pikkuisen kieroutuneet.
Kolahtiko pahastikin? Taidatpa itse olla se, joka tämän pikku lipsautuksen päästi.
että jopa sinulla on jonkinlaiset tunteet vaikka eilisestä ketjusta olisi voinut päätellä, että sinne oli kokoontuneet kaikki kunnon empatiakyvyttömät psykopaatit irvailemaan.
julkaise enää kenenkään nimeä tai siihen viittaavaa missään! Sen verran on tämä töppäys ahdistanut...
Jonkun henkilön nimen lipsauttamisen sentään voi laittaa ajattelemattomuuden piikkiin, mutta sinun tapasi nimitellä ihmisiä kielii jo pahuudesta. Kannattaa muita ihmisiä arvostellessaan katsoa myös peiliin. "Empatiakyvytön psykopaatti"?
En edelleenkään muista tuota nimeä, jonka kerran siitä ketjusta luin. Kyseisestä blogista en ollut kuullutkaan ennen tuota ketjua. En ole ketään tai mitään ivannut. Mutta jos kunnianloukkauksesta aletaan vouhkata, niin psykopaatiksi haukkuminen on kyllä vakavampi asia kuin faktan eli nimen kertominen bloggaajasta.
Olet kirjoittanut tässä ketjussa useita viestejä, ja osassa olet näytellyt vain aiheesta kiinnostunutta ("en ole itse arvostellut tai tehnyt mitään väärää, olen vain kiinnostunut asiasta lainopillisessa mielessä"), osassa taas paljastanut, että olet se, joka paljastettua nimeä toisti aikaisemmassa ketjussa. Mietin vaan, että mahdatkohan itse huomata, että sinun viestisi erottuvat aika selvästi...? :)
, eli tosiaan, varokaa bloggaajat, olette saaneet viime päivinä paljon uusia ilkeämielisiä lukijoita.... :)
Yhden blogin kommenttipalstalla oli hyvin kiteytetty se, mikä blogeissa ärsyttää: Niiden kommentointi on imelää! Siinä poistetussa kohuketjussa ikävä kyllä myös katosi yksi tosi hyvä parodia blooggaajien keskinäisestä keskustelusta. Se oli ihan parasta huumoria, joille luulisi bloggaajien itsensäkin nauravan... Muistatteko sen?
Nimettömän potukan haukkuminen ei loukkaa kenenkään kunniaa paitsi tietysti sen joka tietää sen nimen paljastaneensa. Mutta kenenkään nimetyn henkilön kunniaa ei ole loukattu, joten vähän paha nostaa kunnianloukkaussyytettä, hih!
Mutta nimen paljastaminen on rikos, siitä et pääse mihinkään.
Ihmistä ja hänen lapsiaan saa pilkata, ivata ja nauraa nimettömyyden suojassa, jopa hänen nimensä ja osoitteensa paljastaa kaikelle kansalle. Ja se on vain pikku lipsauttamista. Hoh hoijaa, on sinulla moraalikäsitykset pikkuisen kieroutuneet.
Kolahtiko pahastikin? Taidatpa itse olla se, joka tämän pikku lipsautuksen päästi.
että jopa sinulla on jonkinlaiset tunteet vaikka eilisestä ketjusta olisi voinut päätellä, että sinne oli kokoontuneet kaikki kunnon empatiakyvyttömät psykopaatit irvailemaan.
julkaise enää kenenkään nimeä tai siihen viittaavaa missään! Sen verran on tämä töppäys ahdistanut...
Jonkun henkilön nimen lipsauttamisen sentään voi laittaa ajattelemattomuuden piikkiin, mutta sinun tapasi nimitellä ihmisiä kielii jo pahuudesta. Kannattaa muita ihmisiä arvostellessaan katsoa myös peiliin. "Empatiakyvytön psykopaatti"?
En edelleenkään muista tuota nimeä, jonka kerran siitä ketjusta luin. Kyseisestä blogista en ollut kuullutkaan ennen tuota ketjua. En ole ketään tai mitään ivannut. Mutta jos kunnianloukkauksesta aletaan vouhkata, niin psykopaatiksi haukkuminen on kyllä vakavampi asia kuin faktan eli nimen kertominen bloggaajasta.
Hahah! Niin totta muuten! :D Eli tyyppi ei sitten oppinut mitään näköjään, kun jatkaa samalla linjalla. Ehkä merkintä rikosteristerissä opettaa sitten.
"Nimen paljastaminen on rikos, siitä ei pääse mihinkään."
Kumpi on rikollinen: nimiarvoituksen kirjoittaja vai sen jälkeen nimen toistaja (kysymysmuodossa)?
Hahah! Niin totta muuten! :D Eli tyyppi ei sitten oppinut mitään näköjään, kun jatkaa samalla linjalla. Ehkä merkintä rikosteristerissä opettaa sitten.
että nuo kommentit kuinka eräät ovat ilkeitä anonyymisti voidaan nyt sitten ainakin jo unohtaa, kyllä eräät joillain TOISILLA tahoilla nimimerkillä kirjoittavat osaavat täällä ihan yhtä lailla nauttia muiden kärsimyksestä.
Eiköhän kaikki voisi nyt miettiä sitä omaa toimintaansa, mikä on ok?
Uteliaisuuttani kävin katselemassa muutamia blogeja. En valinnut täällä mainittuja ettei tule kenellekään paha mieli. Enkä nyt mainitse mitään nimiä. Mutta olen ihan äimänä, noita lastenvaateblogejahan on ihan törkeät määrät! Luojan kiitos edes joissakin on kirjoittaja hyvin fiksusti ymmärtänyt että hän itse on blogin tähtipelaaja ja lapset ovat ne, jotka tekevät hänestä äidin. Joissain blogeissa oli jopa kuva, jossa lapset paistattelee äidin kanssa ja ÄIDIN kasvot on sensuroitu. Siis mikä pointti siinä on?
Yhden aivan ihanan blogin löysin, se oli my kind of livin tms. Siinä oli mahtavaa itseironiaa ja lapsesta otetut kuvat ovat sellaisia, että ne tuntuvat lähinnä oheisina tulevina selittävinä näyttöinä. Eikä oteta liian vakavasti mitään. Hieno asenne, sitä uskallatte muutkin käydä lukemassa! Aion nyt aloittaa siis yhden blogin seuraamisen, tästä se lähtee! Onneksi sain huomata että niissäkin on positiivista viihdettä. Kirjo on kyllä laaja!
Blogia en ole lukenut, enkä haukkumaketjua. Kysynyt olen moneen kertaan, miksi äidit, jotka olette huolissanne blogistin lapsista, ette ole huolissanne sadoista muista perheistä, joista tehty kuvien ja koko nimien kera juttu lehtiin? Ja ovat käsitelleet arkojakin aiheita ja monia sairauksia jne? Miksi ette ole niistä huolissanne? Voisiko joku vastata? Minulla ei ole omaa blogia, en ole edes facebookissa ja mitään en perheestäni itse laittaisi nettiin enkä lehtiin, MUTTA toivon, että joku kommentoisi viestiäni.
Voin yrittää lyhyesti kommentoida, vaikka en ole ottanut osaa alkuperäiseen ketjuun enkä tähänkään tätä aiemmin. Näkisin yhtenä ongelmana tiedon yhdistettävyyden. Lehdessä artikkeli on yksi kokonaisuus, jonka sisältöön haastateltavat ovat voineet vaikuttaa ja rajata sen. Lehti katoaa aikanaan. Toki sen perusteella voidaan hakea tietoa perheestä, mutta se on hankalampaa. Verkossa sen sijaan tieto säilyy välimuisteissa tai missä nyt säilyykään pitkän ajan. Blogisti pitää blogia ja todennäköisesti unohtaa ainakin osan siitä, mitä on aiemmin kirjoittanut. Häneltä saattaa hävitä kokonaiskäsitys kaikkien tekstiensä sisällöstä, koska blogit ovat niin pitkäikäisiä. Blogistista löytyy myös tietoa muualta. Hän on kommentoinut muiden kirjoituksia ja ne on helppo hakea vaikkapa Googlella nimimerkin perusteella. Muut henkilöt kommentoivat blogistin tekemisiä vaikkapa täällä av:llä. Blogistin nimimerkillä on saatavissa hänestä tietoa enemmän kuin vain se, mitä hän on omaan blogiinsa kirjoittanut. Asia paisuu entisestään, kun joku blogisti alkaa myydä vaikka blogikirppiksellä tavaroitaan. Kuka hyvänsä saa hänen nimensä selville, kun vain tarjoutuu ostamaan jotain. Nimen avulla saa tietää osoitteen ja sen avulla samassa osoitteessa asuvien perheenjäsenten oikeat nimet. Oikeilla nimillä voi hankkia lisää tietoa. Monet ovat mukana yhdistystoiminnassa, ja siitä löytyy tietoa heidän nimillään. Joillain on esim. LinkedInissä koulutus ja vanhoja työpaikkoja. Jollain voi olla Facebookissa avoin profiili tai ainakin on kommentoinut jotain julkista asiaa, mikä taas kertoo jotain. Kun näitä tietoja hakee perhenjäsenten nimillä, niin tietoa on todella paljon. Sitä on taatusti enemmän kuin mitä blogisti on alunperin kirjoittanut. On sitten ihan eri asia, hakeeko kukaan tuota tietoa ja mitä sillä tekee, mutta itse en ainakaan haluaisi tuota mahdollisuutta kenellekään tarjota. Blogien sisältöä on lehteen verrattuna helpompi käyttää muissa yhteyksissä, mikä on aika itsestäänselvää. Lisäksi sisällön saattaa hakukoneella löytää joku sellainen, jota sitä ei ehkä muuten löytäisi. Vielä yksi asia on sitten se, että jonkun blogistin lapsi voi löytää blogin vanhempana. Jos blogisti on esimerkiksi kirjoittanut, että lapsi on vahinko, niin miltä se mahtaa lapsesta teini-ikäisenä tuntua. Että vanhemmat eivät halunneet lasta? Tai vanhempien mielestä perhe oli hyvä ennen lasta? Lapsi voi myös aikuisena päätyä rooliin, jossa tiedot lapsuudesta voivat olla kiusallisia. Niiden kaivaminen verkosta on taatusti helpomaa kuin lehdistä. Olen kerran illanvietossa tavannut henkilön, jonka blogia luin säännöllisesti. Blogi kiinnosti minua käsitöiden takia, mutta blogisti kirjoitti myös elämästään. Tilanne oli kiusallinen. En siinä small talkin lomassa kehdannut kertoa, että tiedän hänen eronsa, sairautensa sairaalassa oloineen, suolentoimintansa, heikon taloudellisen tilanteen ja kinat naapurien kanssa. Henkilö olisi taatusti ollut vaivautunut, jos olisi tiennyt minun tietävän hänestä paljon, mutta hän ei tiennyt minusta muuta kuin nimen. Kirjoitus on nopeasti kirjoitettu, sillä joudun lähtemään, mutta kysyjä toivoi, että joku kommentoi. Tekstini on kirjoitettu ihan yleisellä tasolla, eikä liity mihinkään tiettyyn blogiin tai edes lastenvaateblogeihin. Lopussa mainitun esimerkin blogistilla ei edes ole kotona asuvia lapsia.
300 + tämänkin ketjun viestien kohdalla kahlata kaikkia uusia loppuun, mutta tässä viestissä on mun mielestä se ensimmäinen järjen ääni tässä keskustelussa, jota olen yrittänyt jossain vaiheessa tuoda esiin, en näin fiksusti. Mun mielestä blogin nimenomaan erottaa lehtijutusta tässä esitetty pointti ja yksityisyydensuojasta ihan täysin anonyyminä elävän ihmisen intimiteettisuojaan se, kuinka moni bloggaaja todella voimakkaasti tuo esiin huuto.netissä myymäänsä tavaraa ja jopa perustaa ihan oman kirppiksen blogiinsa, jonka kautta taas henkilötietoja on aivan äärettömän helppo saada selville - ne tulee sulle suorastaan automaattisesti kun jotain euronkin kohdetta huudat ja voitat. Blogi on keino nostaa hintoja huutiksessa ja huutis taas vie intimiteetin, ei voi mitään. Jos on vaikka yli tuhat kauppaa huutiksessa niin omat tiedot on aika laajasti jaossa tilinumeroa myöten ja jos blogi on linkitetty omaan huutistunnukseen ollaan aika hataralla maaperällä yksityisyyden suhteen.
Itse selvitin just yhden bloggaajan koko elämän, (myönnän, ihan vaan uteliaisuudesta: Pääsin ensin pitkälle ja sitten vielä pidemmälle ja pidemmälle), yhden pienen detaljin avulla jonka hän blogissaan paljasti. Ymmärsin mm. ettei se hohdokas elämä ole ainakaan sillä omalla yritystoiminnallla rahoitettu ;). Tajuatteko te edes, että esim. liiketoimintaa harjoittavan tyypin yrityksen taloustiedot saa uskomattoman helposti selville. Ihan maksuttomista palveluista kuten Fonecta/Inoa. Jos on työn puolesta käytössä hyvät rekisterit saa todella yksityiskohtaista tietoa ko. henkilön yrittäjyyshistoriasta.
Keskustelu jota nyt käydään on oikeasti ihan hyvä!
tosin oli se joka teki paljastuksen, sillä kaikki viestiketjun lukijat tiesivät jutun juonen koska aikaisemmin ketjussa oli neuvottu tekemään näin, sillä tavalla muka nimen voi paljastaa turvallisesti. Idiotismia parhaimillaan :)
"Nimen paljastaminen on rikos, siitä ei pääse mihinkään."
Kumpi on rikollinen: nimiarvoituksen kirjoittaja vai sen jälkeen nimen toistaja (kysymysmuodossa)?
Bloggaaja itse sanoi, että 375 viestistä 3 täytti rikosnimekkeen.
Bloggaaja itse sanoi, että 375 viestistä 3 täytti rikosnimekkeen.
, ja kuka muu sitä voi tietää, kuin blogisti itse?
on aika pelottavasti vääristynyt maailmankuva,kun menettävät tästä yöunensa??
Mitä helvettiä..että tällänen olis jotain sen rinnalla mitä maailmalla tapahtuu. Mikään ei kosketa av-mammaa niinkuin oma läski takapuoli
luletteko te oikeasti joutuvanne johonkin kuulusteluihin yhdesta nimen kirjoittamisesta. Vaikka jollakin muotoa jostakin teosta täällä saataisin väännettyä jonkinlainen rikos (mikä ei kyllä tässä tapauksessa täyty vain sillä, että kerrot jonkun henkilön oikean nimen jos et samalla muuten häntä herjaa) niin poliisi ei todellakaan ehdi tuollaisia asioita tutkia ja selvitellä jotain av-palsta mammojen ip-osoitteita. Juttu menee suoraan rajoitukseen, sillä siihen kuluva työaika olisi kohtuuttoman suuri rangaistukseen nähden (paljon kuulusteluja jonkin max. pikku sakon takia)
jos joku haluaa omatuntonsa vuoksi pytää anteeksi (mitä en usko tällä palstalla kirjoittelevilta pahemmin löytyvän..) niin siitä vaan.
Haluaisin pyytää anteeksi, mutta olen pelkuriluuseri, enkä uskalla.
Ja tuon juuri halusinkin kuulla, että tuskin poliisi edes aoloittaa tutkintaa?
Joten on suuri mahis, ettei J saa koskaa tietää oikeaa nimeäni.
Olen kuitenkin täällä aidosti pyytänyt anteeksi nimen toistamista, koska toisen ihmisen nimen kirjoittaminen on ainakin netiketin vastaista ja ehkäpä lainkin(?).
Minä lähetin Jarnalle anteeksipyynnön ja olo ehkä pikkuisen helpottikin. Nyt olen ainakin itseni hänelle paljastanut ja pyytänyt anteeksi, enempää en voi tehdä kuin olla aidosti pahoillani nimiarvoituksen julkaisusta. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta tästäkin voidaan oppia jotain.
Mitä sitä turhaa ruveta omaa nimeään varjelemaan, oman nimen paljastaminen oli vähintä mitä voin tehdä, paljastettuani ensin hänen nimensä ketjuun! Kannattaa vain laittaa rohkeasti sähköpostia jos yhtään tuntuu, että se voisi pahaa oloasi helpottaa, eihän sinun hänelle sentään soittaa tarvitse!
Jos tästä tuomio rapsahtaa, niin ainakin olen pyytänyt vilpittömästi anteeksi ja hyvillä mielin siitä että niin rohkenin tehdä.
Jos tämä on ihan totta niin olen todella iloinen puolestasi ja ylpeä sinusta. Toivottavasti sait nyt rauhan. Jos Jarna haluaa jatkaa kohdallasi polisiasiana tuota, niin sitten niin. Ainakin olet pyytänyt anteeksi ajattelematonta tekoasi.
Mahtavaa huomata, että täältä umpi-ilkeäksi ja täysin sairaaksi solvatulta palstalta löytyy myös omatuntoa ja katumusta.
Että miten kukaan joka haluaa suojella OMAA yksityisyyttään jopa oikeustoimin, on silti valmis jakamaan lastensa elämän todella yksityiskohtaisesti kaikelle kansalle? Minun tajuun ei vaan mahdu tämä ja tulee ihan paha mieli isompien lasten puolesta jos näiden "koulukaverit" olivat ihan intopiukassa aina odotelleet uutta postausta jotta pääsevät seläntakana naureskelemaan.
Olihan tuossa ketjussa todella ala-arvoista herjaa, mutta miksi pillastua noin tajuttomasti jostain nimen tai kadunnimen mahdollisesta paljastamisesta kun itse on antanut kaikki avaimet siihen? Eikö lasten altistaminen tälle kaikelle pahalle ole paljon pahempaa kuin joku nimitieto poistetussa ketjussa?
Sinällään ihan mielenkiintoista että tämän ketjun blogisti on joskus itsekkin osallistunut vastaavaan herjaukseen ja nyt onkin sitten itse uhkailemassa kunnianloukkaussyytteellä (joka muuten sekin voidaan lukea rikokseksi jos oikein , viilataan)
Vähän on ristiriidassa tämä juttu!
Silti jos tämä juttu joskus käräjille meneekin, mitä kovasti epäilen, tulee siitä rapsuja todnäk. muutaman satasen verran, joten kannattaa todella miettiä mitä sitä kirjoittelee.
Jollei voida todistaa että sama henkilö sitten tätä ko. henkilöä herjaa.
Jos nyt vaikka kerron että Kalastajan Vaimon oikea nimi on sejase (tiedän oikean nimen), niin en kyllä ole syyllistynyt mihinkään.
ja jos joku toinen häntä samassa ketjussa herjaa, niin ei se ole minun syytäni.
Jollei voida todistaa että sama henkilö sitten tätä ko. henkilöä herjaa.
Jos nyt vaikka kerron että Kalastajan Vaimon oikea nimi on sejase (tiedän oikean nimen), niin en kyllä ole syyllistynyt mihinkään.
ja jos joku toinen häntä samassa ketjussa herjaa, niin ei se ole minun syytäni.
tuomittu henkilö joka on sanonut toista läskiksi.
Ketjussa toistuvasti ja jatkuvasti kyseenalaistettiin hlön äitiyttä, että hän on paktooanut lapsensa kuviin, että hän olisi lapsensa esineellistävä, välinpitämätön, kykenemätön kasvattajaksi, lisäksi "samanlainen kierosilmä kuin lapsensa", nämä kaikki ovat valheellisen tiedon levittämistä ja äitiyden epäileminen lisäksi eirittäin haittaavaa ja luultavasti valheellista tietoa, sillä tuskinpa hänen äitiydessään on kuitenkaan TODISTETTAVAA vikaa, esim. sellaista, että hän lastensuojelulain mukaan laiminlöisi lastaan.
Nyt ei olle enää mielipiteiden kanssa tekemisissä, vaan lakien ja rikoslaissa lukee mitkä kohdat on täytyttävä, jotta kunnianloukkaus tai törkeä kunnianloukkausnimike täyttyy.
Korjaan myös virheellistä käsiettä että ketjun kolme viestiä täyttäisi rikosnimikkeen, vaan että joku mainitsi kolmen syytekohdan täyttyvän eli lainopillisesti se tarkoittaa, että ketjusta voidaan (ilmeisesti useista eri viesteistä) tehdä kolme eri syytekohtaa esim. kunnianloukkaus on niistä vain yksi.
Ketju muutti luonnettaan, kun nimi julkaistiin ja näinollen jokainen joka alkupäässäkin arvosteli nimenomaan Tyylisuuntausten pitäjää, on nyt kunnianloukkausnimikkeen tai muun nimikkeen alla. Jos on arvostellut blogimaailmaa yleensä tai muuta blogia, ei syytekohdat koske heitä, sillä ilmeisesti rikosilmoituksessa ei ole muita tahoja, mutta tästäkään ei ole varmuutta onko vai ei.
Että miten kukaan joka haluaa suojella OMAA yksityisyyttään jopa oikeustoimin, on silti valmis jakamaan lastensa elämän todella yksityiskohtaisesti kaikelle kansalle? Minun tajuun ei vaan mahdu tämä ja tulee ihan paha mieli isompien lasten puolesta jos näiden "koulukaverit" olivat ihan intopiukassa aina odotelleet uutta postausta jotta pääsevät seläntakana naureskelemaan.
Olihan tuossa ketjussa todella ala-arvoista herjaa, mutta miksi pillastua noin tajuttomasti jostain nimen tai kadunnimen mahdollisesta paljastamisesta kun itse on antanut kaikki avaimet siihen? Eikö lasten altistaminen tälle kaikelle pahalle ole paljon pahempaa kuin joku nimitieto poistetussa ketjussa?
Sinällään ihan mielenkiintoista että tämän ketjun blogisti on joskus itsekkin osallistunut vastaavaan herjaukseen ja nyt onkin sitten itse uhkailemassa kunnianloukkaussyytteellä (joka muuten sekin voidaan lukea rikokseksi jos oikein , viilataan)
Vähän on ristiriidassa tämä juttu!
Silti jos tämä juttu joskus käräjille meneekin, mitä kovasti epäilen, tulee siitä rapsuja todnäk. muutaman satasen verran, joten kannattaa todella miettiä mitä sitä kirjoittelee.
Ennakkopäätökset ovaty olleet n. 600-muutama tuhatta e plus vahingonkorvaukset päälle. Maksimissaan törkeästä kunnianloukkauskesta voi saada kaksi vuotta vankeutta. Lukekaa lakia, niin tiedätte.
mutta mitä kamalaa siinä nimen julkaisussa nyt on kun kuitenkin blogi on pullollaan kuvia omasta perheestä ja oma pieni kuvakin löytyy proiilista?
Jos blogistia olisi syytetty jostan todella kamalasta niin ymmärtäisin ehkä tämän syytteellä uhkailun, mutta eikai oma nimi ole mitenkään paha asia? Hänhän on pitänyt ihan asiallista blogia josta varmasti voi ottaa kunnian ihan omallakin nimellään.
tuomittu henkilö joka on sanonut toista läskiksi.
Ketjussa toistuvasti ja jatkuvasti kyseenalaistettiin hlön äitiyttä, että hän on paktooanut lapsensa kuviin, että hän olisi lapsensa esineellistävä, välinpitämätön, kykenemätön kasvattajaksi, lisäksi "samanlainen kierosilmä kuin lapsensa", nämä kaikki ovat valheellisen tiedon levittämistä ja äitiyden epäileminen lisäksi eirittäin haittaavaa ja luultavasti valheellista tietoa, sillä tuskinpa hänen äitiydessään on kuitenkaan TODISTETTAVAA vikaa, esim. sellaista, että hän lastensuojelulain mukaan laiminlöisi lastaan.
Nyt ei olle enää mielipiteiden kanssa tekemisissä, vaan lakien ja rikoslaissa lukee mitkä kohdat on täytyttävä, jotta kunnianloukkaus tai törkeä kunnianloukkausnimike täyttyy.
Korjaan myös virheellistä käsiettä että ketjun kolme viestiä täyttäisi rikosnimikkeen, vaan että joku mainitsi kolmen syytekohdan täyttyvän eli lainopillisesti se tarkoittaa, että ketjusta voidaan (ilmeisesti useista eri viesteistä) tehdä kolme eri syytekohtaa esim. kunnianloukkaus on niistä vain yksi.
Ketju muutti luonnettaan, kun nimi julkaistiin ja näinollen jokainen joka alkupäässäkin arvosteli nimenomaan Tyylisuuntausten pitäjää, on nyt kunnianloukkausnimikkeen tai muun nimikkeen alla. Jos on arvostellut blogimaailmaa yleensä tai muuta blogia, ei syytekohdat koske heitä, sillä ilmeisesti rikosilmoituksessa ei ole muita tahoja, mutta tästäkään ei ole varmuutta onko vai ei.
Se että olen huolissani bloggaajan lasten yksityisyyden suojasta ja kirjoitin siitä ei muuten taatusti ole rikos, vaikka miten asiaa yrität väännellä :) Viranomaiset selvittäkööt lastensuojelun tarpeen.
ja mahdollisesti kadun, jolla asuu, ei taloa.
Ja se nimi tosiaan paljastettiin kaksivaiheisesti: ensin helpolla arvoituksella ja sen jälkeen kysymyksellä, että tämäkö on se nimi. Nimiviesteissä ei ollut mitään muuta, ei siis mitään loukkaavaa sisältöä, eikä osoiteviestissäkään. Mutta myöhemmin sitten tuli vielä loukkaavia viestejä, kun siis tiedettiin jo nimi.
Ja toi nimijuttu teknisesti kiinnostaa. Kumpi viesti on rikos vai molemmat?