Te, jotka olette ajaneet auto Suomessa ja Englannissa
Onko vaikea ajaa väärällä puolella ja onko liikenne Suomessa samaa tasoa kuin Englannissa? Miten kytkimen käyttö sujuu väärällä kädellä?
Kommentit (5)
En ole kyllä koskaan käyttänyt kytkintä kädellä.. Oikealla tai väärällä.
ja muut erikoisemmat tilanteet menevät helposti reisille, jos ei ole skarppina. Maaseudulla ajellessa on muitakin omia niksejään, esim. kapeita jyrkkiä siltoja joiden yli mahtuu vain yksi auto ja pimeällä pitää vilkutella auton valoja mennessään, ettei kukaan aja vastaan. Liikenne noin muuten on suht' samaa tasoa kuin Suomessa, jos ei siis änge ihan Lontoon keskustaan pyörimään.
Itse ajoin vasta pari vuotta sitten ajokortin ja piti opetella käyttämään vaihteita oikealla kädellä, joten tuskin olisi sen vaikeampaa opetella käyttämään niitä vasemmalla. Nämä liikennehavainnot siis pelkääjän paikalta pitkältä brittiläreissulta paikallisella laina-autolla.
voin kertoa että aika nopeasti siihen tottuu. Välillä on vaikeuksia muistaa kuinka toimia Suomessa :)
Liikenne on nopeampitempoisempaa Uk:ssa ja liikennemäärät toki monikertaiset Suomeen verrattuna. Liikennekulttuuri on PALJON herrasmiesmäisempää eikä läheskään niin aggressiivistä kuin Suomessa. Tilaa annetaan, ei kiilailla jne. Mutta toki Lontoossa joutuu olemaan todella skarppina kun ruuhkat ja tempo on hurjaa. Olen asunut 5 eri maassa ja suurkaupungissa eikä missään ole yhtä aggressiivista ajaa kun Suomessa jossa torvi ja keskari raikaa sieltä corollan ratista jos kehtaat ohittaa eikä perkele mun ainakaan tartte ketään väistää!
ap.
voin kertoa että aika nopeasti siihen tottuu. Välillä on vaikeuksia muistaa kuinka toimia Suomessa :) Liikenne on nopeampitempoisempaa Uk:ssa ja liikennemäärät toki monikertaiset Suomeen verrattuna. Liikennekulttuuri on PALJON herrasmiesmäisempää eikä läheskään niin aggressiivistä kuin Suomessa. Tilaa annetaan, ei kiilailla jne. Mutta toki Lontoossa joutuu olemaan todella skarppina kun ruuhkat ja tempo on hurjaa. Olen asunut 5 eri maassa ja suurkaupungissa eikä missään ole yhtä aggressiivista ajaa kun Suomessa jossa torvi ja keskari raikaa sieltä corollan ratista jos kehtaat ohittaa eikä perkele mun ainakaan tartte ketään väistää!
Oikealla tai väärällä.