Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään koskaan nilkka murtunut??

Vierailija
15.03.2011 |

Mulla murtui 2vk sitten.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuussa murtui ja edelleen puolikuntoinen.

Jalasta imusuonistoa vaurioitunut ja jalka turpoilee edelleen ja väri muuttuu.

Nukun edelleen niin että jalka on kohoasennossa suurimman osan yöstä että turvotus laskisi.

Sirpalemurtuma ja jalassa titaanilevy ja ruuveja, käytännössä nilkka meni paskaksi.

Vierailija
2/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vuotta sitten marraskuussa nilkka pahasti, otettiin röntgen kuvat, ei murtumaa, todettiin siis nivelsiteet venähtäneiksi. Olin muutaman viikon saikarilla ja sitten palasin töihin, joudun töissäni seisoskelemaan ja kävelemään aika paljon ja nostelemaan raskaita taakkoja. Nilkka vaan jatkuvasti vaivasi ja kävin sitä välillä lääkärilläkin valittelemassa, mutta mitään vikaa lääkärin mielestä nilkassa ei ollut. Käveleminen oli siis todella kivuliasta ja nilkka turposi yms. Sitten kyllästyin ja vaadin lähetteen ortopedille, ortopedi oli sitä mieltä että nilkka pitää leikata. Olin nilkkaleikkauksessa seuraavan vuoden elokuussa ja kun ortopedi avasi nilkkani, hän sanoi että oho, täällä on kahvipavun kokoinen irtonainen luunpala. Olin siis lähes vuoden käynyt murtuneen nilkan kanssa töissä. Leikkaus onnistui hyvin, siitä täysin toipuminen kesti n. vuoden, mutta nyt nilkkani on kuin uusi ja entistä ehompi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luun päästä irtosi pieni pala kokonaan, eikä ainakaan viimeisessä röntgenissä ollut luutunut kiinni paikoilleen, tiedä sitten onko nyt kiinni vai ei. Kuusi viikkoa olin saikulla muistaakseni ja senkin jälkeen toipuminen oli hidasta. Nyt ehkä noin vuoteen ei ole vaivannut yhtään ja ollut ihan normaali. Tympeää kyllä, joten tsemppiä toipumiseen!

Vierailija
4/13 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan just sairaalassa kaikki nilkasta murtuneena odotan leikkausta

Vierailija
5/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-iässä koettu nivelsiteiden venähtäminen todettiin nyt yli kymmenen vuoden jälkeen murtumaksi ( silloin ei siis kuvattu tms). Nyt nilkka viimein leikattiin, irrallaan ollut luunpalanen ruuvattiin paikoilleen ja nivelsiteet kiristettiin. Leikkauksen jälkeen kipsi oli jalassa yhteensä 6 viikkoa, joista viimeiset viikot sai varata ensin puolella painolla, ja sitten koko painolla. Kipsin poiston jälkeen tassuttelu on ollut hitaampaa, varsinaisia kipuja ei enää ole. VAATIKAA hyvät ihmiset niitä röntgenkuvia ja jatkotutkimuksia jos vähänkin epäilyttää tai venähdyksen jälkeen ei jalka paranekaan niin kuin pitäisi; mun tapauksessa riittävän aikainen hoito olis ehkäissyt vakavan kuluman ja jalkaterän virheasennon, joita ei enää saa korjattua lainkaan.

Vierailija
6/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipsi tulee olemaan melkein 7vk. Toivottavasti jalka silloin kunnossa, aika kypsää kipsin kanssa.

Vierailija
7/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 17-vuotias ja mulla murtui nilkka viime lauantaina luistellessa. Kipsi jalassa ja joudun sitä pitämään nyt 6 viikkoo. En tiiä miten kestän sen ku jalka aika kipee vielä koska tikkejä ei oo poistettu. Kahen viikon päästä tikit poistetaa ja kipsi vaihetaa.

Vierailija
8/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtu nilkka viimevuonna kun ratsastin mun irlannincob tammalla Lucylla ratsastin mun kaverin kans kentällä ja mä hypin n.40-70cm jabkaveri puoliverisellä n.90-110cm.

Sit Lucy laukkas 70cm esteelle mut kääntyki 100cm estelle ku luuli et piti kääntyy, En ollu koskaan hypänny 70cm korkermpii nii tasapaino petti ja Lucy pukitti esteen jälkeen ja putosin siihen esteen päällä ja nilkka väänty ja tippu päälle.

Vierailija
9/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meni poikki, nyt on korjattu kylläkin. Kasa nauloja/ruuveja ja ulkopuolella nätit arvet

Vierailija
10/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtui aikoinaan koulun liikuntatunnilla. Menin kunnalliseen sairaalaan, missä otettiin röntgenit ja todettiin vaan nivelsidevenähdykseksi ja laitettiin vaan semmonen tukilasta. Muistan että ambulanssikuski sanoi että hänen mielestään olisi pitänyt kipsata. Noh, kuukausia kului eikä jalka parantunut niin kuin olisi pitänyt. N. 4kk tapahtuneen jälkeen menin ortopedille joka totesi että nilkka oli murtunut ja olisi pitänyt leikata silloin heti ja oli nyt jo luutunut väärin. Päätettiin ettei murreta uudestaan (hrr mikä ajatus). Nilkka ei ole kipuillut, mutta siinä on vajaa liikerata toiseen verrattuna ja tämä haittaa esim. tanssiharrastusta.

Note to self, aina yksityiselle ja alan erikoislääkärille. Heti.

Vierailija
11/13 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin n.2kk sitten lumivuorelta (olin edellisenä päivänä hyppiny samalta lumivuorelta alas) ja tulin seuraavana päivänä (hypin taas sieltä alas) huonosti alas ja en pystyny kävelemään kunnolla. Kävin hakemassa kylmää kahden kaverin kanssa (oli koulussa kun tuo tapahtui) ja minulle sanottiin että muovipussiin laitetaan lunta ja sitä painetaan nilkkaan. Samana päivänä oli mummolassa ja en voinu yhtään astua kyseisellä jalalla enkä myöskään hyppiä terveellä jalalla,koska kipeeseen jalkaan koski niin paljon. En käyny lääkärissä ja mietin että mitä teen. Mielestäni nuo olivat selvät murtumisen oireet mut mitä mun kannattaa tehä?

Vierailija
12/13 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyrjähti nilkka tosi pahasti liukastumisessa kaksi vuotta sitten. Oli erittäin kipeä eikä pystynyt kävelemään täysin kunnolla kuukauteen. Kyllä buranan voimalla pärjäsi töissäkin. Parani kuntoon, eikä ole jälkikäteen kipuillut

Vierailija
13/13 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoisilla tahtoo mennä nilkat ihan normi kävelyssäkin tai pikku lipsahduksesta.

Joku sanoi että ei se lihavuus muille maksa mitään, niin käykää kurkkaan kun yritetään operoida reilusti obeesin nilkkaa kasaan, luut pikkusilppuna.