Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko muka lehtolapset perinnöstä osan?

Vierailija
15.03.2011 |

Jos ovat kerta jo saaneet elaritkin? Tuli mieleen Frederikin tapauksesta?!?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tunnustettu niin tietysti saa perinnön.

Vierailija
2/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain perheen sisällä syntyneet lapset saavat perinnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tunnustettu omiksi ja ovat saaneet elareja. Toki tunnustetut lapset saavat perinöstä osansa.

Vierailija
4/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyys on tunnustettu niin tietysti.

Vierailija
5/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isyys on tunnustettu, maksat elareita. Jos et maksa, ne peritään sinulta. Silloin tunnustettu lapsesi perii osan omaisuudestasi.

Vierailija
7/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja... Niin päin helvettiä kuin mahdollista.

Vierailija
8/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä asuville kustannetaan ruoka, vaatteet yms. Muualla asuvan lapsen huoltajalle maksetaan samasta syystä könttäsumma yleensä kerran kuussa. Perinnönjaossa kaikki lapset ovat samalla viivalla ellei jonkun perintöosuutta ole erikseen testamentilla pienennetty. Senkin jälkeen lakiosuuteen on jokaisella laillisella jälkeläisellä oikeus.

Vierailija
9/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko taktikoinut ja laittanut kaiken "oikeiden" lastensa nimiin?

Vierailija
10/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kerta jo saaneet elaritkin? Tuli mieleen Frederikin tapauksesta?!?

No miksi eivät saisi? Samalla tavallahan niistä samankaton alla asuvistakin maksetaan "elareita" elättämällä heitä. Mitä ihmettä oikein kuvittelet niiden elareiden olevan? Lapsen asumiseen, päivähoitoon, peruskuluihin (ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin) harrastuksiin ym. maksuihin kuluvaa rahaa.

Vierailija
11/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja... Niin päin helvettiä kuin mahdollista.

Koittaa todistella itselleen, että miehen edellisestä avioliitossa syntyneet lapset eivät peri tätä :) Siis tälläinen tuli mieleen tuosta.

Tottakai tunnustetut lapset perivät isänsä, oli tämä nähnyt näitä ikinä tai ei. Lain edessä ovat samanarvoisia perimisasioissa.

Että voivoi.

Vierailija
12/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan katsotaan ennakkoperinnöksi, josta joutuu maksamaan tasinko sisarauksille.

Vierailija
13/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä asuville kustannetaan ruoka, vaatteet yms. Muualla asuvan lapsen huoltajalle maksetaan samasta syystä könttäsumma yleensä kerran kuussa. Perinnönjaossa kaikki lapset ovat samalla viivalla ellei jonkun perintöosuutta ole erikseen testamentilla pienennetty. Senkin jälkeen lakiosuuteen on jokaisella laillisella jälkeläisellä oikeus.

Suomessa ei voi jättää omaisuuttaan "vain jollekin", koska siitä lähtee ensin virallisten perijöiden lakiosuus pois.

Vierailija
14/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisesti joko tunnustamisen kautta tai dna-testeillä, niin tämä lapsi on perinnönjaossa aivan samalla viivalla, samassa asemassa kuin avioliitossa syntyneet. vaikka isä ei olisi koskaan maksanut lapsestaan elareita tai vaikka isä ei olisi koskaan häntä nähnytkään, niin lapsi perii isänsä.

Vierailija
15/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan katsotaan ennakkoperinnöksi, josta joutuu maksamaan tasinko sisarauksille.

Vierailija
16/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perukirjoituksia varten on pyydettävä tämän henkilön virkatodistukset koko elin iän ajalta. Miistä sitten katsotaa kaikki lapset ja he ovat perillisiä riippuamtta siitä, tuntevatko toisiaan tai ovatko asuneet yhdessä tai tietävätkö edes toistensa olemassaolosta.

Jos vainajalla on lapsia, joita ei koskaan ole tunnustettu ja joita ei ole kirkonkirjoihin merkitty, he eivät peri.

Vierailija
17/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapset saavat osan lakiosuudesta, myös se lehtolapsi.

Vierailija
18/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perukirjoituksia varten on pyydettävä tämän henkilön virkatodistukset koko elin iän ajalta. Miistä sitten katsotaa kaikki lapset ja he ovat perillisiä riippuamtta siitä, tuntevatko toisiaan tai ovatko asuneet yhdessä tai tietävätkö edes toistensa olemassaolosta.

Jos vainajalla on lapsia, joita ei koskaan ole tunnustettu ja joita ei ole kirkonkirjoihin merkitty, he eivät peri.

oma isäni ei tunnustanut minua ja enkä ollut isäni lapsi kirkonkirjjojenkaan mukaan silti sain oman osuuteni perinnöstä dna testien jälkeen " sisarpuoleni " eivät tienneet minusta mitään ja nyt ovat käärmeissään minulle. Äitini ei koskaan minulta sitä salannut kuka isäni oli ja hyvä niin

Itse taas olin sitä mieltä että on se "isukki" jotakin velkaa mulle vaikka sitten kuolemansa jälkeen :D.Koskaan en saanut tuntea häntä mutta tiesin hänet kyllä.

Vierailija
19/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma isäni ei tunnustanut minua ja enkä ollut isäni lapsi kirkonkirjjojenkaan mukaan silti sain oman osuuteni perinnöstä dna testien jälkeen " sisarpuoleni " eivät tienneet minusta mitään ja nyt ovat käärmeissään minulle. Äitini ei koskaan minulta sitä salannut kuka isäni oli ja hyvä niin

Itse taas olin sitä mieltä että on se "isukki" jotakin velkaa mulle vaikka sitten kuolemansa jälkeen :D.Koskaan en saanut tuntea häntä mutta tiesin hänet kyllä.

Vierailija
20/35 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimin. ihan pihalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä