Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku th tai sh on pätevä myöntämään/kieltämään sairasloman tarpeen?

Vierailija
15.03.2011 |

Mulla tänään aika hoitajalle koska olin eilen ja tänään pois töistä enkä mielestäni ole ainakaan huomenna vielä työkunnossa vaikkei kuumetta olekaan.

Sen sijaan päätä särkee, nielu hieman kipeä ja raajat voimattomat, varsinkin jalat jotka tuntuu ihan veteliltä:/

Työskentelen lasten parissa ja päiviini kuuluu mm n.2-3h ulkoilu päivittäin.

No, saas nähdä mitä hoitsu tuumaa ja kirjoittaako edes huomisesta lappua...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi eivät olisi päteviä?

Vierailija
2/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle saikkulappua??

Huijaatko sä olevasi sairas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurahti kuumemittarin lukemalle 37.4, että mitä pikkasen lämpö kohollaan, ei estä työntekoa. Meitsillä kamalan kurja olo, normaali ruumiinlämpö kun on 36.5. Lisäksi oli nielutulehdus sekä tavis flunssa. Eiku töihin töihin..

Työkaverit katso vähän pitkään, kun raahauduin takasin töihin..

Vierailija
4/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa sairaslomaa eiliseltä? Todistus haetaan silloin kun sairastutaan, ei päivä tai kaksi JÄLKIKÄTEEN.

Mä en ainakaan kirjoittelis jälkikäteen ellei ole jotain erikseen mainittua pätevää syytä. Harvoin on...

Vierailija
5/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ja nimenomaan sairaiden ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin, kyllä ihmisestä näkee ulospäin onko sairas vai ei. Kyllä niitä "sairaita" eli ts. huijareita, joita vaan ei kiinnosta työnteko käy vastaanotolla päivittäin. Ja jos ihminen on todella sairas (esim. korkea kuume) niin se mainittu kaupan kassakin näkee ulospäin että on kipeä.

Sh:n ammattitaitoon kuuluu tunnistaa sairas ihminen. Huvittavan moni kuvittelee voivansa huijata hoitajia ja esittää kipeää. (en nyt tarkoita ap:ta vaan yleisesti, uskon toki, että olet oikeasti kipeä).

Monta kertaa, varsinkin sairaalassa juurikin se hoitaja huomaa potilaan sairauden, on enemmän potilaan kanssa tekemisissä, lääkäri käy vaan määräämässä lääkityksen.

ja ei tarvitse ap olla huolissaan, varmasti ottaa esim. nielunäytteen ja jos tarvitset läkitystä, itse LÄÄKÄRI kirjoittaa kyllä reseptin.

t. sh

anteeksi pieni avautuminen

Vierailija
6/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kirjoittanut takautuvasti yhtä päivää, kun olin oksennustaudissa ja ripulissa... vaikka sanoi, ettei ole paikalle tulemista. Vasta seuraavasta päivästä sain, kun kävin paikalla, toki tauti oli jo parempi, että pystyin siellä käymään.

Vierailija
7/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskuksessa on käytäntö, että flunssapotilaat ym 'pikkuvialliset' saavat ensin ajan sairaanhoitajalle. Tämä kuuntelee potilaan oireet ja arvioi, tarvitaanko lääkäriä. Useimmiten riittää lepo, ja hoitaja voi kirjoittaa kolme päivää saikkua. Jos oireet sen jälkeen jatkuvat tai pahenevat, saa lääkäriajan.

Ja tiesithän, että monista työpaikoista voi olla omalla ilmoituksella tai esimiehen luvalla kolme päivää saikulla? Eli esim. mahatautisena ei tarvi raahautua minnekään, vaan ilmoittaa töihin, ettei kykene tulemaan.

Vierailija
8/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huijaisin niin silloinhan minun pitäisi olla vain tyytyväinen ettei tarvitse sentään lääkärille mennä huijaamaan :D

ap

sulle saikkulappua??

Huijaatko sä olevasi sairas?

Vierailija
9/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla 2vrk omalla ilmolla, huomisesta soitin pomolle etten koe olevani vielä työkunnossa ja hän totesi että lappusta hakemaan huomisesta koska se pvä nro 3.

ap

kirjoittaa sairaslomaa eiliseltä? Todistus haetaan silloin kun sairastutaan, ei päivä tai kaksi JÄLKIKÄTEEN.

Mä en ainakaan kirjoittelis jälkikäteen ellei ole jotain erikseen mainittua pätevää syytä. Harvoin on...

Vierailija
10/10 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu, että saikkua voi hakea sairaanhoitajaltakin, mutta jotkut työnantajat ei sitä sairaanhoitajan kirjoittamaa todistusta kelpuuta. Sinänsä melko ärsyttävää, kun lääkärille on joskus tosi hankala päästä nopeasti. Joskus haluaisi vähän joustoa ja ymmärrystä näissä asioissa työnantajan puoleltakin, mutta minkäs sille tekee, että työnantaja ei luota hoitajien kykyihin arvioida saikun tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä