Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tosi pienestä eskariryhmästä

Vierailija
15.03.2011 |

jätetään kaksi kutsumatta synttäreille (toinen näistä meidän lapsi), pitäisikö tää tulkita niin ettei kyseisen lapsen äiti halua omalle lapselleen kutsua meidän lapsen synttäreille? Olin siis itse ajatellut kutsua lapsen kaikki 5 eskariryhmäläistä mutta pitäisikö tämä yksi tyttö nyt sit jättää kutsumatta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota se ei ehkä ole, mutta valinta on sinun.

Vierailija
2/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsittääkseni monet vanhemmat ei esim. tykkää kun joutuu laittamaan rahaa lasten luokkalaisten lahjoihin. Eli mietin tässä nyt onko toi yhden pisteen vihje ettei he halua kutsua synttäreille. Toisaalta ei tunnu kivalta jättää vain yhtä lasta kutsumatta. Katsotaanko se sit siellä päässä vittuiluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuiluna, jos yksi jätetään kutsumatta, jos kaksi jää kutsumatta viidestä, se ei ole vittuilua eikä tarkoita, etteivätkö haluaisi sun lapsen juhliin kutsua, josko heillä siitä edes mielipidettä vielä onkaan...

Vierailija
4/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa kutsua sen lapsen, niin kutsukaa. Meidän eskarilainen on saanut kutsuja sellaisten synttäreille ketä ei ole kutsunut ja ei ole saanut kutsua sellaisilta, jotka on itse kutsunut. Se ei poikaa ole haitannut yhtään.

Vierailija
5/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia on paljon...

Vierailija
6/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yksi sitten jättää tulematta jos perhe ei halua olla tekemisissä.

Ei kai näillä lasten ystävyyssuhteilla kannata niin kauheasti laskelmoida ja pelata. Tee se mitä rehdisti toimiva aikuinen tekee ja kutsu kaikki.

Vierailija
7/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi leikkii

mut kun kyseessä todella pieni ryhmä, niin kaikki kutsuisin, tai en ketään periaatteella...

pahalta varmaan tuntuisi jos yksi lapsi ei olisi kutsuttu

miksi tuo äiti ei lastasi kutsunut?? kysy rehdisti

Vierailija
9/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko samassa ryhmässä myös nuorempia lapsia? VOi olla, että äiti on ajatellut ryhmää kokonaisuutena eikä miettinyt eskari-ikäisiä omana ryhmänään.

Vierailija
10/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi siis jätetty kutsumatta, kolme kutsuttu, ehkä vielä kolme lisäksi pihakaveria tms...

Vierailija
11/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olla päiväkodin yhteydessä edes. ap

Vierailija
12/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni saa kutsua ketä hän haluaa. Minä sanon montako saa kutsua. Näin, eikä meillä lapsi mieti kuka kutsui ja kenet. Aikuiset tekevät näin.

Vierailija
13/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin en tekisi asiasta numeroa.

Jos lapsi suree juttua, sanoisin, että me kutsutaan juuri tämän takia kaikki, ettei tule kellekän paha mieli siitä, että jää yksin kutsumatta.

Vierailija
14/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni saa kutsua ketä hän haluaa. Minä sanon montako saa kutsua. Näin, eikä meillä lapsi mieti kuka kutsui ja kenet. Aikuiset tekevät näin.

Jos eskariryhmässä on vaikka tuo 6 lasta ja annetaan lupa kutsua 6, niin lapsi voi hyvin päättää kutsua eskarista 5 ja naapurista yksi. Kyllä siinä on paikka aikuisen puuttua asiaan ja selvittää, mitä voi tehdä ja mitä ei.

Vierailija
15/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minuakin tämä nyt lähinnä mietityttää siitä näkökulmasta että en oikein vielä tiedä mikä on tapana kun on eka lapsi ja ekat koulutyypin kaverisynttärit. Eikä tää nyt ylipäänsä niin vakavaa ole. ap

Vierailija
16/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä noista viidestä haluaa kutsua. Jos siis vaihtoehtona on, että saa kaikkikin kutsua. Et sinä voi päättää asiaa. Kysy lapseltasi, keitä haluaa juhliinsa mukaan ja heille laitatte kutsut.

Vierailija
17/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että lapsesi jää kutsumatta? Mä en ole ikinä kuullut kummankaan lapsen sanoneen, että ei kutsuttu jonkun tarha- tai luokkakaverin synttäreille...

Vierailija
18/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua kaikkia, joiden synttäreille mun lapsi on saanut kutsun, koska ei meidänkään lapsi ole välttämättä saanut kutsua kaikkien niiden synttäreille, joita hän on kutsunut. Meillä on kavereilla ollut aika isoja synttäreitä ja sitten lapsi on saanut kutsuja sellaisiltakin, joiden olemassaoloa en ennen kutsua ole tiennyt lainkaan (päiväkodin toisesta ryhmästä eri ikäinen lapsi). Ei ole aina riittänyt omat resurssit kutsua kaikkia näitä meille. Ja en usko, että kukaan on loukkaantunut. Pääasia, ettei aina yksi ja sama jää kutsumatta joka paikkaan.

Vierailija
19/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa sinä iltana yhden heistä synttäreille niin kyllä siitä mielestäni voi vetää sen johtopäätöksen ettei ole kutsuttu.

Vierailija
20/21 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat lapsen juhlat, eivät sinun. Sinä siis väkisin pakottaisit lapsesi kutsumaan sellaisen, josta lapsi ei yhtään pidä? Itselleni on ainakin tärkeämpää, että lapsella on vieraat, jotka hän haluaa paikalle.

Jos eskariryhmässä on vaikka tuo 6 lasta ja annetaan lupa kutsua 6, niin lapsi voi hyvin päättää kutsua eskarista 5 ja naapurista yksi. Kyllä siinä on paikka aikuisen puuttua asiaan ja selvittää, mitä voi tehdä ja mitä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä