Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa olla niin, että nuoret äidit ovat parempia kasvattajia

Vierailija
14.03.2011 |

kuin vanhat tantat, jotka saavat lapsensa yli kolmekymppisinä.

Olen katsellut ja havainnut, että nuoremmat ovat paljon määrätietoisempia ja heillä pidetään selkeät rajat, mutta myös rakkautta ja hellyyttä riittää. Sekä tietenkin ovat aktiivisempia liikkumaan ja jaksavat peuhata ja hassutella enemmän lapsien kanssa.

Vanhemmat äidit ovat yleensä näitä uratyyppejä, jotka ovat kiiruhtaneet töihin nopeasti lasten saamisen jälkeen ja sitten ovat pitkien työpäivien jälkeen ihan puhkipoikki eivätkä jaksa huomioida lapsiaan. Sitten hyvityksenä ja rauhittaakseen omaatuntoaan lapsille sallitaan kaikenlainen käytös, eikä heiltä kielletä mitään. Nukkumaanmenoajat ovat mitä on ja lapset katselevat kiellettyjä elokuvia yömyöhään ja surffaavat netissä ties missä, kun ei ole mitään kieltoja ja rajoituksia.

Vnhat äidit kantavat lapsilleen eineksiä ja herkkuja kaupasta, kun eivät ehdi edes kunnon kotiluomuruokaa kotona laittaa :(

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustiedon mukaan kylläkin esim. huostaanottoja tehdään huomattavasti enemmän nuorille äideille.

Siis: Tutkimustiedon mukaan vanhemmat äidit naukkailevat paljon useammin sitä punaviiniään viikonloppuisin ja arkisinkin

vanhemmat äidit naukkailevat sen pullon tai kaksi punaviiniä kotona viikonloppuisin.

Nuoret ostavat kaupasta siideriä tai lonkeroa kassillisen ja ne juotuaan lähtevät baareihin juomaan Breezereitä tai Smirnoff Icea

Vierailija
2/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki lapset on saatu yli 30v, mutta meillä ollaan sängyssä puoli 9 joka ilta, leffoissa ja peleissä on ikärajat sitä varten että niitä noudatetaan (vaikka kuinka harmittaisi ja "kaveritkin saa"), ruoka on omatekoista aina (paitsi sinä yhtenä päivänä viikossa kun jäähallilla pitää olla jo puoli 5, silloin syödään eineksiä). Ja nurkkaan pääsee meillä aika helpolla syntejä katumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoja ja väsyneitä, jotka ei jaksa hoitaa ja touhuta lastensa kanssa?

Miten ihmeessä ne yli 3-kymppiset sitten jaksaa sinnitellä sinne eläkeikään asti (mikä voi olla jo lähelle 7-kymppiä siinä vaiheessa), kun jo nyt ovat lähes toinen jalka haudassa?

Hei haloo, 4-kymppisenä nainen on parhaimmassa iässään ja elämä vasta alkaa!

Vierailija
4/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän niitä muksuja ensin teki, joilla oli vähiten lahjoja mihinkään. Juuri niitä, joiden olisi sitä lasten tekemistä pitänyt eniten lykätä ja kasvaa itse aikuiseksi ensin. Ei koskaan ne fiksut ja vastuuntuntoiset nuoret... Moni luokkakaverinikin olisi pärjännyt nuorena äitini hienosti, mutta ei niistä kukaan lasta tehnyt teini-iässä. Sen sijaan ne "pimatsut" alkoi ekana kotileikit.

Johan tuon nyt tietää jokainen omista koululuokistaan, että mikä joukko sieltä on hommannut itsensä raskaaksi ensimäisenä kun ovat peruskoulun päättäneet.

Vierailija
6/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on jokaisen oma asia koska ne lapset tekee. Vaikka olen sitä mieltä että parempi tehdä nuorena ihan oman ittensä takia.

Voi sitten odotella niitä lapsenlapsiakin sen ikäisenä että niiden kasvua ehtii vielä seurata monta vuotta ja näkee vielä parhaassa tapauksessa lastenlastenlapsetkin.

Vierailija
7/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä tehnyt jotain väärin kun olen nuori äiti? -20-vuotias -ammatillinen tutkinto -töissä käynyt 16-vuotiaasta asti- ikinä en ole sossusta mitään hakenut- kyllä asun kaupungin vuokrakolmiossa, mutta se ei ole slummissa vaan parhaimpia asuinalueita täällä päin -miehellä vakkari työpaikka ja kyllä, maksaa enemmän kun saa enemmän Miten niin olen yhteiskunnan elätti ja paska äiti? Vaikka saan vain äippärahaa niinkuin kaikki muutkin äitiyslomalla olevat ja hoidan lapsen paljon paremmin kuin moni muu? Tyttö on hoidossakin max. kerran kuukaudessa. Ei saisi itteensä ottaa, mutta mutta...

olet samassa elämäntilanteessa kuin minäkin.. -täytän 21 pian ja lapseni täyttää juuri 2 vuotta -kertaakaan en ole hakenut apua sossusta, silti ollaan pärjätty! mieskin käy töissä.. -tällä hetkellä jatkan opintojani ja valmistun nyt keväällä! -asutaan pienenä rakastavana perheenä rivitalokaksiossa vuokralla ....ja silti olen leimattuna sossupummiksi ja kehnoksi äidiksi! Voin vain lohduttaa sinua, että nuo ihmiset on olevinaan niin paljon parempia äitejä, vaikka varmasti tunteevat sisimmässään alemmuuden tunnetta ja siksi mollaavat muita! toisesta korvasta sisään, toisesta ulos! Voimia ja kaikkea hyvää sinulle! :)

näissä keskusteluissa niitä vahingossa jopa ilman vakituista miestä raskaaksi tuleet nuoret äidit.

Mutta on meitä ihan suunnitellustikin raskaaksi tulleita joiden elämäntilanteet eivät millään lailla poikkea muiden suunnitellusti raskaaksi tulleiden elämäntilanteista.

Itse olen 21v ja lapseni on 3v. Minulla on vakityö, miehelläni on hyvin tuottava yritys ja meillä on oma talo, autot ja kaikki normaaliin elämään kuuluvat asiat.

Menojalka ei vipata, sellaista ei ole koskaan ollutkaan. En ole ikinä käynyt yhdessäkään baarissa, enkä ole edes juonut koskaan tippaakaan alkoholia. Myöskään mieheni ei käytä alkoholia ollenkaan.

Lapsi ei ole ollut ikinä kenelläkään hoidossa yön yli, koska mielestäni hän on vielä liian pieni enkä millään raski noin pientä jättää. Ja kun ei ole tarvettakaan, kun en käy paikoissa joihin en voi ottaa lastakin mukaan. Työ on ainoa, ja lapsi on toki päiväkodissa normaalisti. Voisin olla myös kotona vaikka lapsi on yli 3v, taloustilanteemme sallisi sen silti erinomaisestikin. Mutta tykkään työstäni, ja kohta jään toivottavasti taas äitiyslomallekin.

anteeksi vain, ikävä tuottaa pettymys! Olen ollut jo 5 vuotta vakituisessa suhteessa, onnellisessa sellaisessa. Vaikka asummekin 2-vuotiaan poikamme kanssa vuokra-asunnossa, on meillä silti 2 autoa sekä muuta varallisuutta. raskaus oli suunniteltu, eikä mikään vahinko! minulla opintojen ohella työpaikka. Meillä on suunnitteilla toinen lapsi ensivuoden puoleen!

Vierailija
8/111 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vanhat tantat, jotka saavat lapsensa yli kolmekymppisinä.

t. vanha tantta (31v)

Vierailija
9/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuoret jaksaa olla innostuneita ja leikkiä lapsen kanssa.

Kyllä ne lapset tehdään nuorena!

Vierailija
10/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ne vanhat äidit vie lapsia Floridaan ja Karibialle ja ties minne, ostaa lapsilleen merkkivaatteita ja luomuruokaa yrittäen korvata sen, että perhe ei asu kaupungin omistamassa vuokrakaksiossa jossain slummissa. Peuhaaminen ja hassutelu korvataa taidenäyttelyillä ja konserteilla ja sitten ne pahuksen seniorimammojen lapset saavat koulussa pelkkiä kymppejä, koska heillä on yleissivistys jo ennen kouluikää. On se kamalaa!

Vierailija
11/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiensä myötä aiemmin kuin nää vähän varttuneemmat äidit rupsahtaa?

Tero

Vierailija
12/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen tavannut enemmänkin näitä nuoria äitejä joilla ei mitään käsitystä lapsen tarpeista tai lasten hoidosta.

Vierailija
13/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat äidit ovat yleensä näitä uratyyppejä

kun niillä parikymppisillä harvoin on sitä uraa (tai työtä/koulutusta ylipäänsä). Jos tykkää olla vuosikausia yhteiskunnan elättinä, niin ihan vapaasti.

Vierailija
14/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niillä parikymppisillä harvoin on sitä uraa (tai työtä/koulutusta ylipäänsä). Jos tykkää olla vuosikausia yhteiskunnan elättinä, niin ihan vapaasti.

Vierailija
15/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus, jossa valitettiin, että vanhemmat äidit eivät osaa ottaa lasten kanssa niin rennosti, kutn nuoret äidit, eli siis tämän aloituksen vastakohta. Ota nyt näistä av-mammoista selvää.

Vierailija
16/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen tavannut enemmänkin näitä nuoria äitejä joilla ei mitään käsitystä lapsen tarpeista tai lasten hoidosta.

Vierailija
17/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vanhus hoidan nuoren äidin lasta, kun äiti ei itse siihen kyennyt.

Vierailija
18/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ne vanhat äidit vie lapsia Floridaan ja Karibialle ja ties minne, ostaa lapsilleen merkkivaatteita ja luomuruokaa yrittäen korvata sen, että perhe ei asu kaupungin omistamassa vuokrakaksiossa jossain slummissa. Peuhaaminen ja hassutelu korvataa taidenäyttelyillä ja konserteilla ja sitten ne pahuksen seniorimammojen lapset saavat koulussa pelkkiä kymppejä, koska heillä on yleissivistys jo ennen kouluikää. On se kamalaa!

:D :D :D

Vierailija
19/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niiden ura ei koulutuksesta huolimatta koskaan lähtenyt liitoon ja hankkivat lapsen lievittämään elämän pettymystään.

Vierailija
20/111 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vanhus hoidan nuoren äidin lasta, kun äiti ei itse siihen kyennyt.

että nuoriltä äideiltä otetaan enemmän lapsia huostaan kuin aikuistuneilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi