Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: paljonko käytätte miehesi kanssa alkoholia/ kk?

Vierailija
14.03.2011 |

Meillä: minä kerran kuussa 2-3 lasia viiniä

mies n. 2* kuussa n. 7-8 annosta olutta. Kyselen siksi, että olen vähä huolissani mieheni alkoholin käytöstä ja miten saisin hänet vähentämään. Ei onneksi juo nopeasti, eikä humalaan. Silti jotenkin ärsyttää ja huolestuttaa toi määrä. Emme käy kumpikaan baareissa. Emme käyneet ennen lapsiakaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaina hän teki tuoreella timjamilla höystettyä parsarisottoa ja tuoretta tonnikalaa grillattuna, viininä joimme uusiseelantilaista Pinot Grisia, Silenia.

Olen raskaana, joten nyt juon hyvin maltillisesti, lasi-kaksi kuussa.

"Mitä söitte viikonloppuna?" -galluppi.

Ja huolestuttavaa, ettet edes raskausaikana pysty olla ilman alkoa. :( Lapsiparka.

Vierailija
2/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiikonloppuisin kumpanakin päivänä varmaan 5 olutta. Ei haittaa yhtään. Itsekin juon muutaman lonkeron tai pari lasia viiniä. Ei huoleta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huolestuttavaa, ettet edes raskausaikana pysty olla ilman alkoa. :( Lapsiparka.

Voi herrajjestas juu. Lapsi huostaan suoraan laitokselta! Oikeesti, pientä rajaa tuohon kukkahattuiluun, lasi viiniä kuukaudessa ei haittaa mitään eikä ketään. Ja hyvän ruoan kanssa viini on itsestäänselvyys.

Vierailija
4/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on menty parikymmentä vuotta eli se mitä yhessä on oltu ja näin jatketaan. En voi sietää alkoholin makua.

Vierailija
5/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni juo todella harvoin konjakkilasillisen tai saunalonkeron.

Ja vielä harvemmin käy joskus ottamassa enempi.

Vierailija
6/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4pll punkkua, pari laatikkoa (24tlk) olutta ja mahdollisesti 2 pll jotain viinaa drinkkeihin. Ei muuten riskirajat pauku tuollakaan kulutuksella.

Vierailija
7/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joinakin kuukausina ei yhtään ja joinakin kuukausina taas tosi paljon. Esim. kesäaikaan juodaan kyllä lomalla ihan päivittäin. Keskimäärin voisi sanoa varmaan että juodaan kuukaudessa sellaiset 4ploa/nokka viiniä sekä olutta/lonkeroa/siideriä sellaiset 15 pulloa.

Vierailija
8/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa käydään joitakin kertoja vuodessa.

Vierailija
9/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi kyllä olla viime tai sitä edellisessä kuussa kun join n. 1/3 siideritölkistä, kun oli jo pidempään tehnyt mieli juoda sitä. No, se halu kyllä lähti aika pienellä määrällä ja loput heitin pois.

Itse en sietäisi miehen tissuttelua. Yhdellä aikaisemmalla poikaystävällä oli tapana ostaa joka perjantaille pari pulloa olutta ja minua ärsytti jo se tapa.

Vierailija
10/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta normaalisti talvella ehkä viinipullo kuussa. Ei juoda kaksin juuri koskaan, lähinnä jos on ruokavieraita. Mies kavareiden kanssa ulkoillessaan saattaa ottaa muutaman. Itse en sitäkään.

Kesällä myös saunaoluita lisäksi, yksi saunomiskertaa kohden. Ja lomaillessa muutenkin useammin viiniä ruuan kanssa.

Väkevät säilyy kaapissa vuosia.

Vierailija
11/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon itseni humalaan, mieheni tekee samoin - tai hän ehkäpä juo useammin, n. joka toinen viikko vähän - mutta ei oikeastaan ikinä ole yhtä humalainen illan päätteeksi, kuin minä.

tykkään olla humalassa; olen aina iloinen ja tanssin ja ahhh se on vaan niin hauskaa!

kotona lasten kanssa ollessamme emme käytä ollenkaan alkoholia - tai ehkä kerran pari vuodessa ollaan juotu viiniä ruuan kanssa.

olet Ap aivan turhasta huolissasi; relaapas ihminen nyt vähän! : )

Vierailija
12/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se tekee 6 tölkkiä/viikko, joita minä juon varmaan 2 ja mies 4.

Tämän lisäksi ehkä kerran kuussa menee pullo viiniä. Miehellä ehkä kahdesti kuussa yksi tai kaksi pientä viskipaukkua.

Vierailija
13/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies n 5 l kaljaa

Vierailija
14/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa laskea. Useana iltana viikossa muutama olut ja pullo viiniä puoleksi.

Vierailija
15/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- perjantaisin ja lauantaisin juodaan 2-3 pulloa olutta kumpikin

- joskus lisäksi kahdesti muulloin pari pulloa

- kyseessä siis 0,33 pullot, jos on isompia, sitten max 2kpl per naama

Emme koskaan juo ns. perskännejä, vaan aina max tuo 3 pulloa, myös mies. Eli meillä juodaan aika usein, 3-4 iltana viikossa, mutta annos, pari kerralla.

Vierailija
16/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 1-3 kertaa vuodessa käydään juhlimassa, jolloin juodaan enemmän.

Vierailija
17/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä menee tuo määrä per nuppikin

Vierailija
18/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä juodaan aika usein, 3-4 iltana viikossa, mutta annos, pari kerralla.

Vierailija
19/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me juodaan tosi, tosi vähän nykyään. Viimeksi juotiin viiniä ruuan kanssa varmaan 2 kk sitten. Muuten ei käytetä alkohloia juuri lainkaan talvisaikaan. Kesällä joskus juomme saunan jälkeen yhden siiderin/oluen pihalla istuskellen.

Mä juon joskus asiakastilaisuuksissa pari lasia viiniä, miehellä ei niitäkään ole.

Vierailija
20/27 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo määrä ole lähelläkään miesten riskirajaa. Alkoholi on kohtuudella käytettynä jopa terveellistä.

Vai oliko tarkoitus saada muut äidit kauhistumaan omien miestensä määriä.

Meillä: minä kerran kuussa 2-3 lasia viiniä mies n. 2* kuussa n. 7-8 annosta olutta. Kyselen siksi, että olen vähä huolissani mieheni alkoholin käytöstä ja miten saisin hänet vähentämään. Ei onneksi juo nopeasti, eikä humalaan. Silti jotenkin ärsyttää ja huolestuttaa toi määrä. Emme käy kumpikaan baareissa. Emme käyneet ennen lapsiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan