Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan vaihtanut vanhempien kanssa asuntoa?

Vierailija
14.03.2011 |

Eli onko kukaan vaihtanut omien tai appivanhempien kanssa asuntoja? Mun vanhemmat ehdottivat eilen, että vaihdettaisiin asuntoja. Heillä on iso omakotitalo ja meillä kolmio. Etsimme isompaa asuntoa. Houkuttaisi kyllä, mutta ei meillä ole ehkä varaa. Vai voiko jotenkin sopia ennakoperinnöstä tms? Mulla on yksi veli, joten ei ole reilua, jos saamme kovin halvalla. Ja onko tullut sanomista, jos olette paljon muutelleet asuntoa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo koti säilyy aina "appivanhempien kotina". Jos teette remonttia/muutatte pihan istutuksia niin voi tulla sanomista ja kitkaa --> ei kiva tapella.

(Tämä riski varsinkin jos asuneet pitkään, saattaa olla että puolilaho omenapuu oli istutettu jonain tärkeänä päivänä "eihän sitä saa kaataa", kukat aikanaan isoisoäiti napannut Viipurista evakkoon lähdössä mukaan ja istuttanut ne uudestaan ko. talon pihaan, eli kukkapenkkiin ei saa koskea jne. jne.)

Ja tämä pätee IHAN kaikkeen, miksi lumikola on tuossa, täällähän sitä aina on pidetty. Miksi piti tuollaiset verhot laittaa, tähän sopivat toisenlaiset paremmin. Pitikö kaappien ovet vaihtaa, vanhat oli ihan hyvät.

+Sukulaiset saattavat tulla "kotitaloonsa" kuin omaansa, eli ette ehkä saa rauhaa vert. ei olisi tuota "sukutalon" leimaa asunnossa. Koskee siis appivanhempia mutta myös Riitta-tätiä joka aina ollut täällä kesälomailemassa, miehen sisruksia perheineen joiden mummola/kotitalo on jne.

Vierailija
2/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ostettiin vanhemmiltani mun lapsuuden koti.

Kauppaa varten kannattaa palkata asianajaja, joka hoitaa paperihommat. Sen verran kiemuraisia ne on verotuksineen, perintöoikeuksineen yms, että ei me ainakaan ilman lakimiestä oltais osattu hoitaa hommaa oikein. Lakimiehen kustannukset oli kokonaisuudessaan n. 450€.

Nyt me siis ostettiin talo sen todellista myyntiarvoa halvemmalla ja lakimies teki porukoille testamentin, jossa määrätään, että mun sisarukset saa vastaavasti aikanaan isomman summan perintöä kuin mä. Tää järjestely sopi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en voi suositella... :(

Paikka ei ole koskaan tuntunut kodilta, aina haisee entinen "appivanhempien ominaistuoksu" enkä ole saanut omaa hajuani asennettua..

Hyvin paljon olen asunnossa asioita muuttanut, mutta ei auta, ei tunnu vaan kodilta.

Kaiken lisäksi olen kyläillyt täällä nuorempana kun seurustelin mieheni kanssa ja nyt tuntuu oudolta kun poikamme nukkuu hänen vanhassa huoneessaan ja me appivanhempien makkarissa, yök!

Psykologisesti erittäin epätervettä.

Nyt onneksi muutto rullaamassa!

Vierailija
4/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä tulee viralliset omistajat. Me teimme sen emävirheen, että muutimme ristiin. Ja jumalauta mikä sota siitä syttyi, kun anoppi laukkasi meillä. Ei laukkaa enää, ostettiin oma isompi. Riitojen päätteeksi eivät siis myyneet meille, anoppi halusi myydä ulkopuolisille, vaikka oltaisiin maksettu käypä hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi