Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ääretön ahdistus erilaisen lapsen puolesta :(

Vierailija
14.03.2011 |

Lapsi on ulkonäöltään söpö, ei mitään poikkeavaa mutta on ollut aivan pienestä asti ns. erilainen. Ei millään "pahalla" tavalla, on aina ollut normiryhmissä päiväkodissa eikä koskaan ole käyttäytynyt häirikövästi tms. Mutta on erilainen kuitenkin, ei tavallaan osaa leikkiä muiden poikien kanssa koska ei pidä rajuista reuhaamisleikeistä, menee ihan lukkoon. Lapsella on valtavan voimakas mielikuvitus, keksii hurjiakin juttuja joita kertoo mielellään ja leikkii niitä sekä piirtää valtavan hyvin. Hänellä on yksi vähän nuorempi kaveri, joka on samanlainen ja jonka kanssa sujuu leikit sekä yksi tyttö eskarissa, mutta eskariryhmässä ei kavereita muita ole :(

Pelottaa hirveästi tulevaisuus, miten tämä hassu erilainen lapsi tulee pärjäämään? Alkavatko muut lapset hylkimään ja kiusaamaan jos poika ei osaa olla heidän kanssaan, ei mene mukaan rajuihin leikkeihin? Lapsi on tosi älykäs ja herkkä, ymmärtää kyllä erilaisuutensa itsekin.

Mitä tehdä? En kykene muuttamaan lastani toisenlaiseksi vaikka olen yrittänyt kannustaa leikkimään muiden poikien kanssa ja heidän säännöillään mutta ei siitä mitään tule.

Onko lapseni tuleva koulukiusattu? Ahdistaa :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kieli keskellä suuta kun näihin puuttuu, ettei pahenna tilannetta. Arvaa vaan onko syyllinen olo nyt? Onneksi sun poikaa ei toistaiseksi ole kiusattu. Tsemppiä!

Vierailija
22/25 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos on musikaalinen niin jollekin musikkiluokalle tai taidepainotteiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyään hyväksytä kiusaamista koulussa mistään syystä. luulisi ettei se onko erilainen vai samanlainen ole paljon väliä. elämän suola on se erilaisuus. tue lapsesi itsetuntoa, äläkä itse ajattele häntä huonolla tavalla erilaiseksi. hän voi olla erittäiin suosittu tulevaisuudessa.

Vierailija
24/25 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyään hyväksytä kiusaamista koulussa mistään syystä. luulisi ettei se onko erilainen vai samanlainen ole paljon väliä. elämän suola on se erilaisuus. tue lapsesi itsetuntoa, äläkä itse ajattele häntä huonolla tavalla erilaiseksi. hän voi olla erittäiin suosittu tulevaisuudessa.

Vierailija
25/25 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi itse kokee erään pojan painimisyritykset ja takapuoleen potkmiset kiusaamisena. Totuushan on, että tämä raju poika ottaa kontaktia tuolla tavoin ja kun huomaa, ettei toinen lähde mukaan, siitä tulee kiusaamista koska poika turhautuu kun toinen ei ymmärrä ja jatkaa:( Asia selvitettiin heti ja se loppi, mutta ei se kavereita tuo, päin vastoin :(

Kiitos kaikille kannustavista kommenteistanne, ehkä tämä muuttuu vielä iloksi, en tiedä. Ja todella paljon tsemppiä kiusatun tytön äidille! ap