Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoindeksini on 22 ja olen kauhea läski!!

Vierailija
14.03.2011 |

Mahassa roikkuu makkara ja perse on leveä kuin mikä... Lantion mitta varmaan jotain 104! En ole koskaan laihduttanut joten en osaa tehdä tälle ongelmalle nyt oikein mitään... Hävettää...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laihduta?

Vierailija
2/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rasvaa kehossa 33%. Se on reilusti yli suositusten ja aivan sallitun ylärajalla.

Joten kyllä ap voi olla myös ns. laiha läski, kuten minäkin. Tosin en siis ole kovin laiha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sehän minua hävettää kun en osaa laihduttaa...

Vierailija
4/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon rasvaprosentin saa selville? Minulla tosiaan on makkara mahassa joka roikkuu housujen päällä. Se ei näy kun seison ja vedän vatsan sisään. Mutta kun istun niin siinä se on...

Vierailija
5/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä luin tänään tosi hyvän nyrkkisäännön: painoindeksi pitää olla enintään 20, mieluiten 18. Se on ihana kun av-palstalla saa näin hyvää opastusta paino-ongelmiinsa.

Vierailija
6/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon rasvaprosentin saa selville? Minulla tosiaan on makkara mahassa joka roikkuu housujen päällä. Se ei näy kun seison ja vedän vatsan sisään. Mutta kun istun niin siinä se on...

Kato onko kaupungissasi pilatesta, joogaa tai muuta sellaista. Tuollaiset "jumpa" keskittyy syviin lihaksiin, niin saat ryhtiä ja jäntevyyttä vartaloosi =)

Myös kaikki muu liikunta auttaa, ne lihakset pitää saada "pörhentymään", niin varmasti olet sen jälkeen tyytyväisempi.

Sun bmi on kuitenkin suht alhaalla, joten pelkkä laihduttaminen voi kuihduttaa sut olemattomiin. Ja jos ei liikunta, siis ihan hikijumppa ei kiinnosta, niin nuo pilatekset ja joogat on kevyempi startti =)

Vierailija
7/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omronin kehonkoostumusmittarin, koska arvelin tilanteen olevan aika paha. Mittareita kritisoidaan myös aika paljon, mutta suuntaa-antavana se on aika hyvä. Mulla ainakin on avannut silmät.

Oikeesti mussa on läskiä 23 kg, joka on ihan järkyttävä määrä ihraa. Mulla keskittyy enmmikseen reisiin ja persuksiin, joka on kait terveydellisesti paras paikka. Masiinan mukaan sisäelinrasvaa, eli sitä pahinta sorttia onneksi vain vähän.

Olen siro, enkä ole koskaan ollut mikään urheilija. Matalasta BMI:stä huolimatta rasvaa on paljon ja kyllä sen näkee hyllyvänä pebana ja lönttisinä reisinä.

T. mittarityyppi

Vierailija
8/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino ei kerro totuutta kokonaan. Itse olen 165/60 ja olen myös läski. Läskinä koen siis sen, että kun istun niin makkarat tulee housujen päälle, käsivarret on paksut, reidet löllyy... Joo, laihiksella olen, 5kg tavoite tiputtaa painoa ennen kesää. Ja toki urheilen päivittäin että kiinteytyy! Mutta siis näitä laihoja läskejä ihan oikeasti on olemassa, tietty jollekin ylipainoiselle tällainen on vaikea käsittää. Ap, mä suosittelen sulle ihan nutrausta, jos et ns. osaa laihduttaa. Siinä vaan juot 5 pussia päivässä eikä tarvitse itse miettiä mitä voi syödä ja mitä ei. Laihdut 5kg kahdessa viikossa!

Vierailija
9/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino ei kerro totuutta kokonaan. Itse olen 165/60 ja olen myös läski. Läskinä koen siis sen, että kun istun niin makkarat tulee housujen päälle, käsivarret on paksut, reidet löllyy... Joo, laihiksella olen, 5kg tavoite tiputtaa painoa ennen kesää. Ja toki urheilen päivittäin että kiinteytyy! Mutta siis näitä laihoja läskejä ihan oikeasti on olemassa, tietty jollekin ylipainoiselle tällainen on vaikea käsittää. Ap, mä suosittelen sulle ihan nutrausta, jos et ns. osaa laihduttaa. Siinä vaan juot 5 pussia päivässä eikä tarvitse itse miettiä mitä voi syödä ja mitä ei. Laihdut 5kg kahdessa viikossa!

Mutta tuo sun neuvos on suora reitti siihen laihaläskeyteen!

Vierailija
10/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo sun neuvos on suora reitti siihen laihaläskeyteen!

sillä saa ne ylimääräiset kilot pois (ne läskit) ja sitten kun samalla kuntoilee niin kroppa kiinteytyy. Tietty jos ei kuntoile yhtään niin kuka tahansa tulee "laihaläskiksi".

Vierailija
11/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityin kiloklubiin. Se on musta yllättävän hyvä. Mullakin tavoitteena 5 kiloa pois. Kiloklubin mukaan lähtee 10 viikossa, eli hyvin kesäksi. Mulla 700g on yksiprosenttiyksikkö, eli jo 2,1 kg:n pudotus painossa tiputtaisi rasvaprossan alle 30:een.

Lisäksi aloitan tänään Porin juoksukoulun mukaisen treenaamisen. Mulla läski on nimenomaan alaosassa, joten juoksun luulisi olevan aika hyvä konsti. Yläosani on siro ja ihan nätti.

Terveisin siis mittarityyppi

Vierailija
12/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö kannattaisi kasvattaa lihasta eikä laihduttaa? Kun saatte lisää lihasmassaa niin rasvakin palaa tehokkaammin ja voila, kroppanne on hyvässä kunnossa. Ja rasvaprosenttihan kertoo kuinka suuri osuus kehosta on rasvaa. Eli jos lihasmassa lisääntyy niin automaatttisesti myös rasvaprosentti pienenee.

Vierailija
13/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä mielin, että liha roikkui ja läski lotisi mahamakkarassa. Laihalta silti näytin käsivarsista yms.

Yritin ensin laihduttaa, mutta menin vielä karmeamman näköiseksi. Sitten päätin kokeilla liikuntaa.

Bmi on nyt ehkä jo 22.5 tai enemmänkin. En tiedä, en ole paljon puntarilla käynyt viime aikoina. Mutta kroppa on todella paremman näköinen. Käyn salilla ja juoksen ja hiihdän ja jumppaan syviä lihaksia. Liikun kyllä tosi paljon keskivertoon verrattuna. Mutta läski on häipynyt ja lihasta on tullut tilalle. Salilla en hetkuta mitään kymmenen kilon painoa kolmeakymmentä kertaa sarjoina vaan ihan kovia painoja ja lyhyitä sarjoja.

Tästä on hyvä tiputtaa sitten painoa vähän alemmas kun on lihasta rutkasti alla. Yllätys on ollut, että vyötärönympärys on säilynyt samana, mutta lantion leveys on lisääntynyt, koska perseen lihakset on kasvaneet ja se on kyllä hyvän näköinen meikäläisen malliselle kropalle.

Eli ap, bmi ei oikeastaan ilmaise mitään muuta kuin painon suhteen pituuteen. Hommaa lisää painoa, mutta hommaa se lihaksena niin tulet yllättymään.

Vierailija
14/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä mielin, että liha roikkui ja läski lotisi mahamakkarassa. Laihalta silti näytin käsivarsista yms.

Yritin ensin laihduttaa, mutta menin vielä karmeamman näköiseksi. Sitten päätin kokeilla liikuntaa.

Bmi on nyt ehkä jo 22.5 tai enemmänkin. En tiedä, en ole paljon puntarilla käynyt viime aikoina. Mutta kroppa on todella paremman näköinen. Käyn salilla ja juoksen ja hiihdän ja jumppaan syviä lihaksia. Liikun kyllä tosi paljon keskivertoon verrattuna. Mutta läski on häipynyt ja lihasta on tullut tilalle. Salilla en hetkuta mitään kymmenen kilon painoa kolmeakymmentä kertaa sarjoina vaan ihan kovia painoja ja lyhyitä sarjoja.

Tästä on hyvä tiputtaa sitten painoa vähän alemmas kun on lihasta rutkasti alla. Yllätys on ollut, että vyötärönympärys on säilynyt samana, mutta lantion leveys on lisääntynyt, koska perseen lihakset on kasvaneet ja se on kyllä hyvän näköinen meikäläisen malliselle kropalle.

Eli ap, bmi ei oikeastaan ilmaise mitään muuta kuin painon suhteen pituuteen. Hommaa lisää painoa, mutta hommaa se lihaksena niin tulet yllättymään.

JES! Just tätä mä meinasin. Eikö olekkin nyt paljon parempi, kun vertaat siihen millainen olit aiemmin =)

Vierailija
15/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattamaan niitä lihaksia. Muuten sitä on kaksinkertainen jos ne lihakset siihen vielä läskien päälle tulee eikä todellakaan näytä hoikemmalta! Tai ainakin sitten sen painoharjoittelun lisäksi aerobista liikuntaa, että saa läskit kyytiä. Ja tämä ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä! Kuntoilla kannattaa, se tekee kropasta timmin, mutta jos on sitä rasvaa kunnolla niin ne kyllä kannattaa laihduttaa ihan perinteisesti ensin pois ja sitten kuntoilla paljon. Sitten saa tuloksena tosi upean kropan ja vaikka se paino siitä sitten nousisikin niin se on sitten sitä lihasten aiheuttamaa painonnousua (tosin naisilla se on aika pientä eikä se tapahdu ihan hetkessä).

Vierailija
16/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen tämä 21.5 bmi, joka kirjoitti aiemmin.

Liikun niin paljon viikossa, että ei olisi ollut mahdollista laihduttaa niistä kilomääristä enää, muuten olisin hurahtanut ylikuntoon aika äkkiä ja nousujohteisuus olisikin muuttunut kulutuksen puolelle, eikä kunto olisi noussut vaan olisin kuluttanut itseni väsymyksellä ylikuntoon.

Voin vakuuttaa sinulle, että rasva on kulunut pois ihan hyvin ilman laihdutuskuureja tällä liikuntamäärällä. Lihasmassa pitää huolen siitä tällä hetkellä, että perusaineenvaihdunta on korkeampi. Voin vakuuttaa sinulle, että minulla ei ole tällä hetkellä rasvakerrosta lihasten päällä.

Pahin, mitä voidaan todella tehdä jos halutaan muokata kroppaa, missä ei ole ylipainoa, on juuri se, että aletaan hulluna laihduttamaan ja sitten kuntoilu samaan. Veto loppuu hyvin äkkiä. Voi toki saada pikavoittoja ja paino laskee äkkiä, mutta liikkuminen loppuu hyvin nopeaa tällä tiellä ja vammariski kasvaa todella nopeaa.

kasvattamaan niitä lihaksia. Muuten sitä on kaksinkertainen jos ne lihakset siihen vielä läskien päälle tulee eikä todellakaan näytä hoikemmalta! Tai ainakin sitten sen painoharjoittelun lisäksi aerobista liikuntaa, että saa läskit kyytiä. Ja tämä ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä! Kuntoilla kannattaa, se tekee kropasta timmin, mutta jos on sitä rasvaa kunnolla niin ne kyllä kannattaa laihduttaa ihan perinteisesti ensin pois ja sitten kuntoilla paljon. Sitten saa tuloksena tosi upean kropan ja vaikka se paino siitä sitten nousisikin niin se on sitten sitä lihasten aiheuttamaa painonnousua (tosin naisilla se on aika pientä eikä se tapahdu ihan hetkessä).

Vierailija
17/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun niin paljon viikossa, että ei olisi ollut mahdollista laihduttaa niistä kilomääristä enää, muuten olisin hurahtanut ylikuntoon aika äkkiä ja nousujohteisuus olisikin muuttunut kulutuksen puolelle, eikä kunto olisi noussut vaan olisin kuluttanut itseni väsymyksellä ylikuntoon.

Voin vakuuttaa sinulle, että rasva on kulunut pois ihan hyvin ilman laihdutuskuureja tällä liikuntamäärällä. Lihasmassa pitää huolen siitä tällä hetkellä, että perusaineenvaihdunta on korkeampi. Voin vakuuttaa sinulle, että minulla ei ole tällä hetkellä rasvakerrosta lihasten päällä.

Pahin, mitä voidaan todella tehdä jos halutaan muokata kroppaa, missä ei ole ylipainoa, on juuri se, että aletaan hulluna laihduttamaan ja sitten kuntoilu samaan. Veto loppuu hyvin äkkiä. Voi toki saada pikavoittoja ja paino laskee äkkiä, mutta liikkuminen loppuu hyvin nopeaa tällä tiellä ja vammariski kasvaa todella nopeaa.

liikunnalla. Sitä pitäisi sitten kuitenkin kuntoilla päivittäin jotain 2-3h... Mun mielestä kaikista kamalinta on juuri se, että on sitä läskiä ja sitten siihen päälle aletaan käymään jossain salilla painoja nostelemassa. Mikään ei ole kamalamman näköistä kuin ns. laihat lihavat, eli on selvästi ylipainoa ja sitten siihen päälle on hankittu lihaksia. Kyllä se ihan virallinen suositus on, että laihduttaminen ja kuntoilu yhdistetään, pelkkä laihduttaminen tai pelkkä kuntoilu ei tuo parasta mahdollista tulosta. Jos siis tavoitteena on hoikan, urheilullisen kropan hankkiminen.

Vierailija
18/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omronin kehonkoostumusmittarin, koska arvelin tilanteen olevan aika paha. Mittareita kritisoidaan myös aika paljon, mutta suuntaa-antavana se on aika hyvä. Mulla ainakin on avannut silmät.

Oikeesti mussa on läskiä 23 kg, joka on ihan järkyttävä määrä ihraa. Mulla keskittyy enmmikseen reisiin ja persuksiin, joka on kait terveydellisesti paras paikka. Masiinan mukaan sisäelinrasvaa, eli sitä pahinta sorttia onneksi vain vähän.

Olen siro, enkä ole koskaan ollut mikään urheilija. Matalasta BMI:stä huolimatta rasvaa on paljon ja kyllä sen näkee hyllyvänä pebana ja lönttisinä reisinä.

T. mittarityyppi

Mulla tosin ei ole omaa mittaria, mutta työterveydessä mitattiin ja mullakin rasvaprosentti n 33% :( ja painoindeksi jotain 21 tai 22. Ja päärynämalliin on mullakin läski kertynyt - ei kiva!

Vierailija
19/19 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo aiemmin. Vaan kokonaan elämänmuutoksesta ja pysyvästä sellaisesta. Toki jos haluaa muutamassa kuukaudessa tuloksia niin toki laihdutetaan. Mutta ei niitä lihaksia rakenneta todellakaan millään parin kuukauden salilla käynneillä.

Minä puhun nousujohteisesta liikunnan harrastamisesta ja kropan rakentamisesta. Siitä, että laihdutetaan hoikasta kropasta vielä enemmän, ei ole mitään hyötyä pitkällä tähtäimellä. Siitä ei tule muuta ongelmaa kuin väsymys ja osteoporoosi.

Tällä hetkellä liikuntamääräni ovat n. 60km juoksua viikossa ja lisäksi 4 salikäyntiä. Jossain vaiheessa juoksua on ollut enemmän n. 100km viikossa, mutta silloin ei salikäyntejä ollut niin paljon. Mutta totta kai tähän ei päästä ihan heti. Mutta kuten sanoin, kyse ei ole nyt pikavoitosta vaan nousujohteisesta kunnon kohottamisesta, mikä vaatii rakennusaineita, että se onnistuu.

Se entinen 21.5bmi

liikunnalla. Sitä pitäisi sitten kuitenkin kuntoilla päivittäin jotain 2-3h... Mun mielestä kaikista kamalinta on juuri se, että on sitä läskiä ja sitten siihen päälle aletaan käymään jossain salilla painoja nostelemassa. Mikään ei ole kamalamman näköistä kuin ns. laihat lihavat, eli on selvästi ylipainoa ja sitten siihen päälle on hankittu lihaksia. Kyllä se ihan virallinen suositus on, että laihduttaminen ja kuntoilu yhdistetään, pelkkä laihduttaminen tai pelkkä kuntoilu ei tuo parasta mahdollista tulosta. Jos siis tavoitteena on hoikan, urheilullisen kropan hankkiminen.